eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ChoszcznoRoboty dodatkowe do zamówienia podstawowegoBudowa ulicy Zielnej na odcinku od ulicy Kanałowej do ulicy Kopernika - Miasto Choszczno wraz z kanalizacją deszczową, kanalizacją sanitarną, przyłączami wodociągowymi, kanalizacji deszczowej i oświetleniem terenu - ulicy.



Ogłoszenie z dnia 2010-12-17

Choszczno: Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego: Budowa ulicy Zielnej na odcinku od ulicy Kanałowej do ulicy Kopernika - Miasto Choszczno wraz z kanalizacją deszczową, kanalizacją sanitarną, przyłączami wodociągowymi, kanalizacji deszczowej i oświetleniem terenu - ulicy.
Numer ogłoszenia: 363575 - 2010; data zamieszczenia: 17.12.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Choszczno, ul. Wolności 24, 73-200 Choszczno, woj. zachodniopomorskie, tel. 095 7659300, faks 095 7659306.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego: Budowa ulicy Zielnej na odcinku od ulicy Kanałowej do ulicy Kopernika - Miasto Choszczno wraz z kanalizacją deszczową, kanalizacją sanitarną, przyłączami wodociągowymi, kanalizacji deszczowej i oświetleniem terenu - ulicy..

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Roboty dodatkowe do zamówienia podstawowego: Budowa ulicy Zielnej na odcinku od ulicy Kanałowej do ulicy Kopernika - Miasto Choszczno wraz z kanalizacją deszczową, kanalizacją sanitarną, przyłączami wodociągowymi, kanalizacji deszczowej i oświetleniem terenu - ulicy, opisane w protokołach konieczności (zatwierdzonych przez Inżyniera i oznaczonych nr 1 - 6).

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 15.11.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Strabag Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 88574,74 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 108061,17

  • Oferta z najniższą ceną: 108061,17 / Oferta z najwyższą ceną: 108061,17

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    1. W trakcie wykonywania robót stwierdzono że drzewa przeznaczone do wycinki są większych średnic niż w TER, w związku z tym należało zmienić wycenę. Ponadto podczas wykonywania koryta pod chodnik natrafiono na karcze po wyciętych drzewach, które nie były ujęte w TER, gdyż zasypane były gruntem. Ponadto podczas wykonywania koryta pod drogę stwierdzono konieczność wykonania dodatkowego wzmocnienia gruntu poprzez wykonanie stabilizacji gruntu cementem 1,5-2,5 MPa, gr. 10 cm, na długości 40,00m od ul. Kanałowej. Konieczność wycinki drzew wynika z ich usytuowania w projektowanym chodniku, podobnie jest z karczami. Wykonanie stabilizacji, gwarantuje trwałość jezdni na odcinku z wątpliwym gruntem. 2. W trakcie wykonywania robót stwierdzono że stan techniczny 4 szt. studni na istniejącym kanale deszczowym, jest bardzo zły i należy je wymienić. Ponadto ze względu na zbyt duże odległości pomiędzy studniami na istniejącym kanale deszczowym, należy wykonać dodatkowo 4 szt. studni. Ze względu na duży napływ wody od strony cmentarza, należy wykonać drenaż długości około 26 m. Wykonanie powyższych robót jest konieczne ze względu na wykonywane nowe nawierzchnie chodników. Nie wykonanie tych robót obecnie, w przyszłości będzie skutkowało potrzebą rozebrania nowych dla wykonania koniecznych remontów istniejącej kanalizacji. 3. W trakcie wykonywania robót ziemnych stwierdzono że na instalacji wodociągowej brakuje skrzynek zasuw i skrzynek hydrantów które należy zamontować przed wykonaniem nawierzchni . Ponadto włazy kanałowe istniejącej kanalizacji sanitarnej nie odpowiadają normom, gdyż przystosowane są do obciążenia 25Mg, a powinny być 40Mg - wystąpienie wykonawcy nr 17. Podczas tyczenia krawężnika, oraz krawędzi chodnika, okazało się że w celu zachowania szerokości i linii chodnika, należy przesunąć ogrodzenie przy posesji nr 13( dz.378), co wiąże się z koniecznością rozbiórki słupków ogrodzenia wraz z przęsłami płotu, oraz ponowne wykonanie tychże. Wymiana, bądź uzupełnienie brakujących elementów na wodociągu, oraz wymiana włazów na kanalizacji sanitarnej umożliwi prawidłowe, zgodne ze sztuką zakończenie robót nawierzchniowych. Przestawienie ogrodzenia umożliwi wykonanie chodnika( przy posesji nr 13 zgodnego z normami. 4. W trakcie wykonywania robót ziemnych( koryto gł.57 cm), Wykonawca odkrył nie zainwentaryzowane przyłącze wodociągowe, co zostało zgłoszone zamawiającemu i właścicielowi wodociągów. Podczas likwidacji przyłącza przez służby Właściciela( MPGK Choszczno), nastąpił wyciek wody który doprowadził do przemoczenia gruntu na głębokość ok.50 cm, co przy krótkim terminie do zakończenia robót, wymusiło konieczność wymiany gruntu. Ponadto w celu uniknięcia ewentualnego podsiąkania wody wykonano warstwę odcinającą z gruntocementu. Ze względu na termin, nie wchodziło w grę czekanie na wyschnięcie gruntu ( glina, ił), i w związku z tym należało dokonać wymiany i wzmocnienia gruntu. 5. Podczas wykonywania robót na ulicy Słonecznej zmieniła się istniejąca niweleta drogi, w wyniku czego do części posesji zaszła konieczność wykonania nowych wejść i wjazdów, w celu skomunikowania posesji z drogą. Ponadto należy wykonać oznakowanie progu zwalniającego w ul. Słonecznej W wyniku wykonanej przebudowy kanalizacji deszczowej oraz nawierzchni ul. Słonecznej, dla części dotychczasowych wjazdów i dojść do posesji zmienił się poziom, wobec czego powstały schody. W celu prawidłowego skomunikowania, należy wykonać nowe dojścia i wjazdy ( w tych samych miejscach w których były). Ponadto należy wykonać oznakowanie progu zwalniającego w ul. Słonecznej 6. Wykonanie wjazdu do przyszłej Komendy Policji przy ul. Zielnej. W tym celu należy rozebrać wykonany wcześniej chodnik i wyregulować studnię. Wykonanie wjazdu w chwili obecnej pozwoli w przyszłości uniknąć utrudnień związanych z prowadzeniem robót budowlanych na czynnej jezdni i chodniku.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.