Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2014-02-24
Słupsk: Przedmiot zamówienia obejmuje zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć warsztatowo - szkoleniowych dla wychowanków rodzin zastępczych oraz rodziców zastępczych, pochodzących z terenu powiatu słupskiego - uczestników projektu systemowego pn. Wyższe kwalifikacje zawodowe - większe możliwości na rynku pracy, realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku w ramach poddziałania 7.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Numer ogłoszenia: 36799 - 2014; data zamieszczenia: 24.02.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , Al. Sienkiewicza 20, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 59 8414311, faks 59 841 0196.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://pcpr.slupsk.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przedmiot zamówienia obejmuje zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć warsztatowo - szkoleniowych dla wychowanków rodzin zastępczych oraz rodziców zastępczych, pochodzących z terenu powiatu słupskiego - uczestników projektu systemowego pn. Wyższe kwalifikacje zawodowe - większe możliwości na rynku pracy, realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku w ramach poddziałania 7.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zamówienie realizowane będzie poprzez różne formy wsparcia w poniższych zakresach tematycznych: Część I - Warsztat edukacyjny 1. Grupa docelowa: Warsztat jest skierowany do 12 wychowanków rodzin zastępczych w wieku 15 - 25 lat. 2. Celem warsztatu jest wzrost kompetencji społecznych w wyniku zwiększenia poziomu wiedzy z zakresu związanego z przedmiotem zamówienia. 3. Zakres tematyczny: zdobycie przez uczestników wiedzy na temat zagrożenia jakie niosą choroby przenoszone drogą płciową, wirus HIV i choroba AIDS, uzależnienia od środków psychoaktywnych, inicjacja seksualna. Zamówienie realizowane będzie w jednej grupie 12- osobowej w łącznej w ilości 6 godzin dydaktycznych, w tym 80% czasu trwania warsztatów przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, tj.: dyskusja, ćwiczenia, gry, itp. 4. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych (2 spotkania po 3 godz. dydaktyczne). 5. Termin realizacji części I - do 15 kwietnia 2014 r. zajęcia będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 16:00 - 18:30 (w tym jedna przerwa 15 minutowa). Dokładny termin warsztatu ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy. 6. Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej, poczęstunku dla uczestników/czek oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na spotkania leży po stronie Zamawiającego). Materiały papiernicze i piśmiennicze niezbędne do realizacji warsztatu mogą zostać zapewnione przez Zamawiającego tylko i wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu tego przez Wykonawcę (wykaz materiałów papierniczych i piśmienniczych musi zostać zaakceptowany przez zamawiającego). 7. Wykonawca zobowiązany jest do: a) przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową, b) zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika projektu (w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej), c) zapewnienia niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć, d) przygotowania konspektów zajęć warsztatowych, prowadzenia dziennika zajęć wraz z listą obecności, e) przygotowania i przeprowadzenia z uczestnikami ankiet początkowych (w pierwszym dniu zajęć) i ankiet końcowych (w ostatnim dniu zajęć) badających poziom wiedzy z zakresu objętego przedmiotem zamówienia w części I, f) oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013. Część II - Warsztat na temat zasad pielęgnacji dziecka 1. Grupa docelowa: Warsztat jest skierowany do 15 rodziców zastępczych i ich wychowanków, zakłada się, że w warsztacie weźmie udział maksymalnie 30 osób. 2. Cel warsztatu: wzrost kompetencji wychowawczych. 3. Zakres tematyczny: pielęgnacja skóry dziecka, kąpiel noworodka, zdrowe żywienie zasady prawidłowego żywienia, alergie pokarmowe i żywienie mogące uczulać dzieci, sprawowanie prawidłowej, bezpiecznej opiek, wzorce zdrowego, higienicznego trybu życia. Zamówienie realizowane będzie w łącznej ilości 9 godzin lekcyjnych, z czego min 80% czasu trwania warsztatów przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, np.: ćwiczenia, scenki rodzajowe, dyskusja itp. Rodzice zastępczy będą mogli uczestniczyć w warsztatach wspólnie z wychowankami, jeżeli wystąpi taka potrzeba ze strony rodziców zastępczych (maks. 15 dzieci). 4. Czas trwania: 9 godzin dydaktycznych (3 spotkania po 3 godz. dydaktyczne).. 5. Termin realizacji części II - warsztat zrealizowany w okresie od 01 kwietnia 2014 r. do 15 kwietnia 2014 r., spotkania będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 16:00 18:30 (w tym jedna przerwa 15-minutowa) przy czym zakłada się, że w jednym tygodniu zrealizowane zostaną maksymalnie dwa spotkania. Dokładny termin warsztatu ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy. 6. Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na warsztaty leży po stronie Zamawiającego). 7. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową, 2) zapewnienia materiałów szkoleniowych dla 15 uczestników projektu oraz jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej, 3) zapewnienie niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć, 4) przygotowania konspektów zajęć warsztatowych, prowadzenia dziennika zajęć wraz z listą obecności, 5) przygotowania i przeprowadzenia z uczestnikami ankiet początkowych (w pierwszym dniu zajęć) i ankiet końcowych (w ostatnim dniu zajęć) badających poziom wiedzy z zakresu objętego przedmiotem zamówienia w części II, 6) zapewnienia innych materiałów piśmienniczych i papierniczych niezbędnych do przeprowadzenia zajęć, w przypadku gdy Wykonawca z wyprzedzeniem nie zgłosi takiej potrzeby Zamawiającemu, 7) oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013, Część III - Warsztat aktywnego poruszania się po rynku pracy 1. Grupa docelowa: Warsztat jest skierowany do 12 wychowanków rodzin zastępczych w wieku 15 - 25 lat. 2. Celem warsztatu jest wzrost umiejętności poruszania się po rynku pracy. 3. Zakres tematyczny: autoprezentacja, zasady komunikowania się z potencjalnymi pracodawcami przed zatrudnieniem i w trakcie zatrudnienia, zasady sporządzania dokumentów aplikacyjnych, metody poszukiwania pracy, analiza rynku pracy pod kątem umiejętności i predyspozycji uczestników do wykonywania określonego zawodu, promowanie aktywnej postawy wobec życia, zasady prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnych z potencjalnym pracodawcą, jak przekonać do siebie pracodawcę. Zamówienie realizowane będzie w jednej grupie 12- osobowej w łącznej w ilości 9 godzin dydaktycznych, w tym 80% czasu trwania warsztatów przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, tj.: dyskusja, ćwiczenia, gry, itp. 4. Czas trwania: 9 godzin dydaktycznych (3 spotkania po 3 godz. dydaktyczne). 5. Termin realizacji części III - warsztat realizowany w okresie od 5 maja 2014 r. do 31 maja 2014 r., zajęcia będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 16:00 - 18:30 (w tym jedna przerwa 15 minutowa), przy czym zakłada się, że w jednym tygodniu zrealizowane zostaną maksymalnie dwa spotkania warsztatowe. Dokładny termin warsztatu ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy. 6. Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej, poczęstunku dla uczestników/czek oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na spotkania leży po stronie Zamawiającego). Materiały papiernicze i piśmiennicze niezbędne do realizacji warsztatu mogą zostać zapewnione przez Zamawiającego tylko i wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu tego przez Wykonawcę (wykaz materiałów papierniczych i piśmienniczych musi zostać zaakceptowany przez zamawiającego). 7. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową, 2) zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika projektu oraz jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej, 3) zapewnienia niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć, 4) przygotowania konspektów zajęć warsztatowych, prowadzenia dziennika zajęć wraz z listą obecności, 5) przygotowania i przeprowadzenia z uczestnikami ankiet początkowych (w pierwszym dniu zajęć) i ankiet końcowych (w ostatnim dniu zajęć) badających poziom wiedzy z zakresu umiejętności poruszania się po rynku pracy, 6) oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013. Część IV - Szkolenie pierwszej pomocy 1. Grupa docelowa: Warsztat jest skierowany do 15 rodziców zastępczych i ich wychowanków (tj. udział maksymalnie 30 osób). 2. Cel warsztatu: wzrost kompetencji wychowawczych. 3. Zakres tematyczny: udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach, opanowanie poważanych krwotoków, postępowanie z poszkodowanym, postępowanie w przypadku oparzeń, ran, zadławienia się, padaczki itp., sztuczne oddychanie, usztywnianie złamanych kończyn. Zamówienie realizowane będzie w łącznej ilości 6 godzin zegarowych, z czego min 80% czasu trwania szkolenia przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, np.: ćwiczenia, scenki rodzajowe, dyskusja itp. Rodzice zastępczy będą mogli uczestniczyć w warsztatach wspólnie z wychowankami, jeśli będzie taka potrzeba (udział maksymalnie 15 dzieci). 4. Czas trwania: 6 godzin zegarowych (3 spotkania po 2 godz.). 5. Termin realizacji części IV - szkolenie realizowane w okresie od 5 maja 2014 r. do 31 maja 2014 r., zajęcia będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 16:00 - 18:15 (w tym jedna przerwa 15 minutowa), przy czym zakłada się, że w jednym tygodniu zrealizowane zostaną maksymalnie dwa spotkania szkoleniowe. Dokładny termin warsztatu ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy 6. Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na warsztaty leży po stronie Zamawiającego). 7. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) przeprowadzenia szkolenia zgodnie z umową, 2) zapewnienia materiałów szkoleniowych dla 15 uczestników projektu oraz jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej, 3) zapewnienie niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć, 4) przygotowania konspektów zajęć szkoleniowych, prowadzenia dziennika zajęć wraz z listą obecności, 5) zapewnienia innych materiałów piśmienniczych i papierniczych niezbędnych do przeprowadzenia zajęć, o ile Wykonawca z wyprzedzeniem nie zgłosi takiej potrzeby Zamawiającemu, 6) oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. szkolenia zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013, 7) przygotowanie zaświadczeń o ukończeniu udziału w szkoleniu. Część V - warsztat savoir vivre - dobre obyczaje otwierają drzwi 1. Grupa docelowa: Warsztat skierowany jest do 12 wychowanków rodzin zastępczych w wieku 15 - 25 lat. 2. Celem warsztatów jest: wzrost kompetencji społecznych, zwiększenie zdolności interpersonalnych. usamodzielnienie 3. Zakres tematyczny: przyswojenie podstawowych zasad dobrego wychowania, nauka dobrych manier, nabycie umiejętności zachowania się przy stole, w teatrze i kinie, dobór odpowiednich strojów na ważne okazje, poprawne stosowanie zwrotów grzecznościowych do innych osób, prawidłowe witanie się z innymi osobami, inne elementy savoir-vivre. Zamówienie realizowane będzie w jednej grupie 12-osobowej, przy czym co najmniej 80 % czasu trwania warsztatów należy przeprowadzić za pomocą aktywnych metod pracy z grupą tj. scenki rodzajowe, ćwiczenia, itp. 4. Czas trwania warsztatu: 9 godzin dydaktycznych (3 spotkania po 3 godz. dydaktyczne). 5. Termin realizacji warsztatu: do 31 marca 2014 r. w ilości 9 godzin dydaktycznych (3 spotkania po 3 godz. dydaktyczne), zajęcia będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku (maksymalnie dwa spotkania w tygodniu) w godzinach od 16:00 do 18:30 (w tym jedna przerwa 15-minutowa). Dokładny termin warsztatu ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy. 6. Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej, poczęstunku dla uczestników/czek oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na spotkania leży po stronie Zamawiającego). Materiały papiernicze i piśmiennicze niezbędne do realizacji warsztatu mogą zostać zapewnione przez Zamawiającego tylko i wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu tego przez Wykonawcę i zaakceptowaniu przez Zamawiającego. 7. Wykonawca zobowiązany jest do: a) przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową, b) przeprowadzenia warsztatu savoir vivre w wymiarze 9 godzin dydaktycznych, z czego co najmniej 80 % warsztatów należy przeprowadzić za pomocą aktywnych metod pracy z grupą spełniających cele dydaktyczne i wpływających na uzyskanie ww. celów (nauczenie zasad dobrego wychowania). c) zapewnienia akcesoriów niezbędnych do przeprowadzenia ww. warsztatu, d) przygotowania i przeprowadzenia z uczestnikami ankiet początkowych (w pierwszym dniu zajęć) i ankiet końcowych (w ostatnim dniu zajęć) badających kompetencje społeczne uczestników (z zakresu objętego przedmiotem zamówienia w części V) oraz sporządzenia analizy tych ankiet, e) oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatu zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013, f) zapewnienie materiałów szkoleniowych dla wszystkich uczestników (w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej), g) przygotowanie konspektów zajęć, prowadzenie dziennika zajęć wraz z listą obecności, pokwitowania materiałów szkoleniowych..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, do 50% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tych samych zajęć w przypadku, jeżeli zamówiona ilość okaże się niewystarczająca lub jeżeli zaistnieje konieczność skierowania do udziału większej ilości Uczestników i/lub jeżeli w okresie następnych trzech lat od podpisania umowy koniecznym okaże się nabycie usług tożsamych z przedmiotem zamówienia, na przykład w ramach kolejnych projektów EFS i/lub w ramach podstawowej działalności zamawiającego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0, 80.56.20.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 5.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - oświadczenie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
posiadania wiedzy i doświadczenia - oświadczenie
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym - oświadczenie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Część I Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą, która przeprowadzi warsztat edukacyjny, posiadającą wykształcenie co najmniej magisterskie psychologiczne od co najmniej 3 lat licząc do terminu do składania ofert oraz posiadającą doświadczenie w prowadzeniu zajęć warsztatowych/szkoleń/innych zajęć grupowych z zakresu związanego z przedmiotem zamówienia dla części nr 1, czyli przeprowadziła co najmniej trzy warsztaty/szkolenia/inne zajęcia grupowe z zakresu związanego z przedmiotem zamówienia dla części nr 1. Część II Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą, która przeprowadzi warsztat na temat zasad pielęgnacji dziecka, posiadającą wykształcenie co najmniej magisterskie pedagogiczne oraz doświadczenie w pracy z dziećmi do lat 4 od co najmniej 3 lat licząc do terminu do składania ofert lub wykształcenie co najmniej średnie umożliwiające wykonywanie zawodu pielęgniarki/położnej oraz doświadczenie w pracy na stanowisku pielęgniarki/położnej od co najmniej 1 roku licząc do terminu do składania ofert. Część III Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą, która przeprowadzi warsztat aktywnego poruszania się po rynku pracy, posiadającą co najmniej wykształcenie wyższe, posiadającą licencję doradcy zawodowego II stopnia oraz posiadającą doświadczenie w prowadzeniu zajęć warsztatowych/szkoleń/innych tożsamych zajęć grupowych z zakresu aktywnego poruszania się po rynku pracy, czyli przeprowadziła co najmniej trzy warsztaty/szkolenia/inne zajęcia grupowe z zakresu aktywnego poruszania się po rynku pracy. Część IV Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą, która przeprowadzi szkolenie na temat pierwszej pomocy, posiadającą co najmniej uprawnienia ratownika medycznego (w trybie ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym). Część V Wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą, która przeprowadzi warsztat savoir - vivre - dobre obyczaje otwierają drzwi, posiadającą wykształcenie co najmniej magisterskie pedagogiczne lub psychologiczne od co najmniej 3 lat licząc do terminu do składania ofert, posiadającą doświadczenie w prowadzeniu zajęć warsztatowych/szkoleń/innych tożsamych zajęć grupowych z zakresu savoir - vivre, czyli przeprowadziła co najmniej trzy warsztaty/szkolenia/inne tożsame zajęcia grupowe z zakresu savoir - vivre
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - oświadczenie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwości dokonania zmiany umowy w formie aneksów w niżej wymienionych przypadkach: 1) w uzasadnionych przypadkach za zgodą Zamawiającego możliwa jest zmiana terminów realizacji zamówienia, 2) harmonogram i program stanowiące załączniki do umowy mogą podlegać modyfikacji w uzasadnionych przypadkach za porozumieniem obu stron, przy czym zmiany te mogą nastąpić na wniosek Wykonawcy wyłącznie na trzy dni przed terminem spotkania wynikającego z harmonogramu, 3) osoby wskazane w ofercie jako odpowiedzialne za świadczenie usług za zgodą Zamawiającego będą mogły zostać zastąpione innymi o nie niższych kwalifikacjach, doświadczeniu i wykształceniu określonych w SIWZ, przy czym zmiany te mogą nastąpić na wniosek Wykonawcy wyłącznie na trzy dni przed terminem spotkania wynikającego z harmonogramu, 4) zmianie mogą podlegać omyłki pisarskie nie rzutujące na zamiar i cel stron wynikający z umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pcpr.slupsk.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku, 76-200 Słupsk, al. Sienkiewicza 20, woj. pomorskie, pok. nr 2.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.03.2014 godzina 10:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku, 76-200 Słupsk, al. Sienkiewicza 20, woj. pomorskie, pok. nr 6.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt pn. Wyższe kwalifikacje zawodowe - większe możliwości na rynku pracy, jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji. Poddziałanie 7.1.2. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Warsztat edukacyjny.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Grupa docelowa: Warsztat jest skierowany do 12 wychowanków rodzin zastępczych w wieku 15 - 25 lat. 2. Celem warsztatu jest wzrost kompetencji społecznych w wyniku zwiększenia poziomu wiedzy z zakresu związanego z przedmiotem zamówienia. 3. Zakres tematyczny: zdobycie przez uczestników wiedzy na temat zagrożenia jakie niosą choroby przenoszone drogą płciową, wirus HIV i choroba AIDS, uzależnienia od środków psychoaktywnych, inicjacja seksualna. Zamówienie realizowane będzie w jednej grupie 12- osobowej w łącznej w ilości 6 godzin dydaktycznych, w tym 80% czasu trwania warsztatów przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, tj.: dyskusja, ćwiczenia, gry, itp. 4. Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych (2 spotkania po 3 godz. dydaktyczne). 5. Termin realizacji części I - do 15 kwietnia 2014 r. zajęcia będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 16:00 - 18:30 (w tym jedna przerwa 15 minutowa). Dokładny termin warsztatu ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy. 6. Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej, poczęstunku dla uczestników/czek oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na spotkania leży po stronie Zamawiającego). Materiały papiernicze i piśmiennicze niezbędne do realizacji warsztatu mogą zostać zapewnione przez Zamawiającego tylko i wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu tego przez Wykonawcę (wykaz materiałów papierniczych i piśmienniczych musi zostać zaakceptowany przez zamawiającego). 7. Wykonawca zobowiązany jest do: a) przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową, b) zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika projektu (w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej), c) zapewnienia niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć, d) przygotowania konspektów zajęć warsztatowych, prowadzenia dziennika zajęć wraz z listą obecności, e) przygotowania i przeprowadzenia z uczestnikami ankiet początkowych (w pierwszym dniu zajęć) i ankiet końcowych (w ostatnim dniu zajęć) badających poziom wiedzy z zakresu objętego przedmiotem zamówienia w części I, f) oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.04.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Warsztat na temat zasad pielęgnacji dziecka.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Grupa docelowa: Warsztat jest skierowany do 15 rodziców zastępczych i ich wychowanków, zakłada się, że w warsztacie weźmie udział maksymalnie 30 osób. 2. Cel warsztatu: wzrost kompetencji wychowawczych. 3. Zakres tematyczny: pielęgnacja skóry dziecka, kąpiel noworodka, zdrowe żywienie zasady prawidłowego żywienia, alergie pokarmowe i żywienie mogące uczulać dzieci, sprawowanie prawidłowej, bezpiecznej opiek, wzorce zdrowego, higienicznego trybu życia. Zamówienie realizowane będzie w łącznej ilości 9 godzin lekcyjnych, z czego min 80% czasu trwania warsztatów przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, np.: ćwiczenia, scenki rodzajowe, dyskusja itp. Rodzice zastępczy będą mogli uczestniczyć w warsztatach wspólnie z wychowankami, jeżeli wystąpi taka potrzeba ze strony rodziców zastępczych (maks. 15 dzieci). 4. Czas trwania: 9 godzin dydaktycznych (3 spotkania po 3 godz. dydaktyczne).. 5. Termin realizacji części II - warsztat zrealizowany w okresie od 01 kwietnia 2014 r. do 15 kwietnia 2014 r., spotkania będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 16:00 18:30 (w tym jedna przerwa 15-minutowa) przy czym zakłada się, że w jednym tygodniu zrealizowane zostaną maksymalnie dwa spotkania. Dokładny termin warsztatu ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy. 6. Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na warsztaty leży po stronie Zamawiającego). 7. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową, 2) zapewnienia materiałów szkoleniowych dla 15 uczestników projektu oraz jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej, 3) zapewnienie niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć, 4) przygotowania konspektów zajęć warsztatowych, prowadzenia dziennika zajęć wraz z listą obecności, 5) przygotowania i przeprowadzenia z uczestnikami ankiet początkowych (w pierwszym dniu zajęć) i ankiet końcowych (w ostatnim dniu zajęć) badających poziom wiedzy z zakresu objętego przedmiotem zamówienia w części II, 6) zapewnienia innych materiałów piśmienniczych i papierniczych niezbędnych do przeprowadzenia zajęć, w przypadku gdy Wykonawca z wyprzedzeniem nie zgłosi takiej potrzeby Zamawiającemu, 7) oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.04.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Warsztat aktywnego poruszania się po rynku pracy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Grupa docelowa: Warsztat jest skierowany do 12 wychowanków rodzin zastępczych w wieku 15 - 25 lat. 2. Celem warsztatu jest wzrost umiejętności poruszania się po rynku pracy. 3. Zakres tematyczny: autoprezentacja, zasady komunikowania się z potencjalnymi pracodawcami przed zatrudnieniem i w trakcie zatrudnienia, zasady sporządzania dokumentów aplikacyjnych, metody poszukiwania pracy, analiza rynku pracy pod kątem umiejętności i predyspozycji uczestników do wykonywania określonego zawodu, promowanie aktywnej postawy wobec życia, zasady prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnych z potencjalnym pracodawcą, jak przekonać do siebie pracodawcę. Zamówienie realizowane będzie w jednej grupie 12- osobowej w łącznej w ilości 9 godzin dydaktycznych, w tym 80% czasu trwania warsztatów przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, tj.: dyskusja, ćwiczenia, gry, itp. 4. Czas trwania: 9 godzin dydaktycznych (3 spotkania po 3 godz. dydaktyczne). 5. Termin realizacji części III - warsztat realizowany w okresie od 5 maja 2014 r. do 31 maja 2014 r., zajęcia będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 16:00 - 18:30 (w tym jedna przerwa 15 minutowa), przy czym zakłada się, że w jednym tygodniu zrealizowane zostaną maksymalnie dwa spotkania warsztatowe. Dokładny termin warsztatu ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy. 6. Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej, poczęstunku dla uczestników/czek oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na spotkania leży po stronie Zamawiającego). Materiały papiernicze i piśmiennicze niezbędne do realizacji warsztatu mogą zostać zapewnione przez Zamawiającego tylko i wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu tego przez Wykonawcę (wykaz materiałów papierniczych i piśmienniczych musi zostać zaakceptowany przez zamawiającego). 7. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową, 2) zapewnienia materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika projektu oraz jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej, 3) zapewnienia niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć, 4) przygotowania konspektów zajęć warsztatowych, prowadzenia dziennika zajęć wraz z listą obecności, 5) przygotowania i przeprowadzenia z uczestnikami ankiet początkowych (w pierwszym dniu zajęć) i ankiet końcowych (w ostatnim dniu zajęć) badających poziom wiedzy z zakresu umiejętności poruszania się po rynku pracy, 6) oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatów zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Szkolenie pierwszej pomocy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Grupa docelowa: Warsztat jest skierowany do 15 rodziców zastępczych i ich wychowanków (tj. udział maksymalnie 30 osób). 2. Cel warsztatu: wzrost kompetencji wychowawczych. 3. Zakres tematyczny: udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w nagłych wypadkach, opanowanie poważanych krwotoków, postępowanie z poszkodowanym, postępowanie w przypadku oparzeń, ran, zadławienia się, padaczki itp., sztuczne oddychanie, usztywnianie złamanych kończyn. Zamówienie realizowane będzie w łącznej ilości 6 godzin zegarowych, z czego min 80% czasu trwania szkolenia przeprowadzić należy za pomocą aktywnych metod pracy z grupą, np.: ćwiczenia, scenki rodzajowe, dyskusja itp. Rodzice zastępczy będą mogli uczestniczyć w warsztatach wspólnie z wychowankami, jeśli będzie taka potrzeba (udział maksymalnie 15 dzieci). 4. Czas trwania: 6 godzin zegarowych (3 spotkania po 2 godz.). 5. Termin realizacji części IV - szkolenie realizowane w okresie od 5 maja 2014 r. do 31 maja 2014 r., zajęcia będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 16:00 - 18:15 (w tym jedna przerwa 15 minutowa), przy czym zakłada się, że w jednym tygodniu zrealizowane zostaną maksymalnie dwa spotkania szkoleniowe. Dokładny termin warsztatu ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy 6. Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na warsztaty leży po stronie Zamawiającego). 7. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) przeprowadzenia szkolenia zgodnie z umową, 2) zapewnienia materiałów szkoleniowych dla 15 uczestników projektu oraz jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej, 3) zapewnienie niezbędnych akcesoriów do przeprowadzenia zajęć, 4) przygotowania konspektów zajęć szkoleniowych, prowadzenia dziennika zajęć wraz z listą obecności, 5) zapewnienia innych materiałów piśmienniczych i papierniczych niezbędnych do przeprowadzenia zajęć, o ile Wykonawca z wyprzedzeniem nie zgłosi takiej potrzeby Zamawiającemu, 6) oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. szkolenia zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013, 7) przygotowanie zaświadczeń o ukończeniu udziału w szkoleniu.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.56.20.00-1.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: warsztat savoir vivre - dobre obyczaje otwierają drzwi.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Grupa docelowa: Warsztat skierowany jest do 12 wychowanków rodzin zastępczych w wieku 15 - 25 lat. 2. Celem warsztatów jest: wzrost kompetencji społecznych, zwiększenie zdolności interpersonalnych. usamodzielnienie 3. Zakres tematyczny: przyswojenie podstawowych zasad dobrego wychowania, nauka dobrych manier, nabycie umiejętności zachowania się przy stole, w teatrze i kinie, dobór odpowiednich strojów na ważne okazje, poprawne stosowanie zwrotów grzecznościowych do innych osób, prawidłowe witanie się z innymi osobami, inne elementy savoir-vivre. Zamówienie realizowane będzie w jednej grupie 12-osobowej, przy czym co najmniej 80 % czasu trwania warsztatów należy przeprowadzić za pomocą aktywnych metod pracy z grupą tj. scenki rodzajowe, ćwiczenia, itp. 4. Czas trwania warsztatu: 9 godzin dydaktycznych (3 spotkania po 3 godz. dydaktyczne). 5. Termin realizacji warsztatu: do 31 marca 2014 r. w ilości 9 godzin dydaktycznych (3 spotkania po 3 godz. dydaktyczne), zajęcia będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku (maksymalnie dwa spotkania w tygodniu) w godzinach od 16:00 do 18:30 (w tym jedna przerwa 15-minutowa). Dokładny termin warsztatu ustalony zostanie z Wykonawcą na etapie podpisywania umowy. 6. Miejsce realizacji zamówienia: siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Słupsku przy Al. Sienkiewicza 20 (zapewnienie sali szkoleniowej, poczęstunku dla uczestników/czek oraz poniesienie kosztów związanych z dojazdem uczestników na spotkania leży po stronie Zamawiającego). Materiały papiernicze i piśmiennicze niezbędne do realizacji warsztatu mogą zostać zapewnione przez Zamawiającego tylko i wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu tego przez Wykonawcę i zaakceptowaniu przez Zamawiającego. 7. Wykonawca zobowiązany jest do: a) przeprowadzenia warsztatu zgodnie z umową, b) przeprowadzenia warsztatu savoir vivre w wymiarze 9 godzin dydaktycznych, z czego co najmniej 80 % warsztatów należy przeprowadzić za pomocą aktywnych metod pracy z grupą spełniających cele dydaktyczne i wpływających na uzyskanie ww. celów (nauczenie zasad dobrego wychowania). c) zapewnienia akcesoriów niezbędnych do przeprowadzenia ww. warsztatu, d) przygotowania i przeprowadzenia z uczestnikami ankiet początkowych (w pierwszym dniu zajęć) i ankiet końcowych (w ostatnim dniu zajęć) badających kompetencje społeczne uczestników (z zakresu objętego przedmiotem zamówienia w części V) oraz sporządzenia analizy tych ankiet, e) oznakowania wszystkich dokumentów związanych z przygotowaniem i zorganizowaniem ww. warsztatu zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach POKL 2007-2013, f) zapewnienie materiałów szkoleniowych dla wszystkich uczestników (w tym jeden dodatkowy do dokumentacji projektowej), g) przygotowanie konspektów zajęć, prowadzenie dziennika zajęć wraz z listą obecności, pokwitowania materiałów szkoleniowych.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.03.2014.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z SŁUPSKA
- Przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń i kursów dla dwóch szkół ponadpodstawowych w Słupsku w ramach projektu: "Szkoła zawodowa szkołą dobrego wyboru (...)"
- Dostawy energii elektrycznej.
- Dostawa nożyków do sterylnego łącznia drenów do zgrzewarek TSCD II będące na wyposażeniu Zamawiającego na okres 12 miesięcy do RCKiK w Słupsku.
- Remont hali sportowej w Zespole Szkół "Elektryk" - II etap - branża elektryczna i teletechniczna - II postępowanie
- Przygotowywanie i dowożenie posiłków dzieciom do Przedszkola Gminnego "Bajka" w Jezierzycach, Filii Przedszkola Gminnego "Bajka" i oddziału żłobkowego w Siemianicach w roku szkolnym 2025/2026.
- Dostawa ładowarki teleskopowej w ramach zadania "Budowa instalacji do fermentacji odpadów ulegających biodegradacji w Instalacji Komunalnej w Bierkowie".
więcej: przetargi w Słupsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przeprowadzenie usługi z zakresu kreowania wizerunku profesjonalnego pracownika - przeprowadzenie warsztatów z usługą stylisty, metamorfoza i zakup strojów dla uczestników projektu "Aktywni z OHP"
- Zatrudnienie kadry merytorycznej w ramach projektu pn. "Rodzina w Centrum"
- USŁUGI SPOŁECZNE DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU "Q działaniu II"
- Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie usług doradczych/konsultacyjnych, superwizji oraz coachingu realizowanych w ramach projektu Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Toruniu
- Usługa organizacji zajęć aktywizujących i psychologicznych w Centrum Aktywności i Wolontariatu Seniorów w Choszcznie w ramach projektu "Social Silver"
- Przeprowadzenie specjalistycznych szkoleń dla jednostek OSP z terenu Gminy Rabka-Zdrój
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.