eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Dąbrowa Górnicza › Świadczenie usług prawnych w związku z postępowaniem prowadzonym w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego w zakresie Budowy oraz eksploatacji drogi stanowiącej połączenie komunikacyjne z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2010-11-16

Dąbrowa Górnicza: Świadczenie usług prawnych w związku z postępowaniem prowadzonym w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego w zakresie Budowy oraz eksploatacji drogi stanowiącej połączenie komunikacyjne z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej
Numer ogłoszenia: 369310 - 2010; data zamieszczenia: 16.11.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 349502 - 2010r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miejski, ul. Graniczna 21, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2956700, faks 032 2625032, 2956700.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług prawnych w związku z postępowaniem prowadzonym w trybie dialogu konkurencyjnego na wybór partnera prywatnego w zakresie Budowy oraz eksploatacji drogi stanowiącej połączenie komunikacyjne z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. Postępowanie prowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na odstawie art. 66 ust. 1. w związku z art. 5 ust. 1a) pkt 1) i pkt 4) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). 2. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Zleceniodawca zleca Zleceniobiorcy świadczenie usług prawnych w zakresie pomocy prawnej przy kontynuowaniu postępowania przetargowego na wybór partnera prywatnego, który wybuduje i będzie eksploatował i utrzymywał drogę stanowiącą połączenie z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej (Przetarg) zgodnie ze szczegółowymi poleceniami Zleceniodawcy (Usługi). 3. .Świadczenie Usług polegać będzie na pomocy prawnej przy kontynuowaniu Przetargu, a w szczególności na przygotowaniu niżej wymienionych dokumentów, uczestniczeniu w negocjacjach z oferentami oraz wsparciu Zamawiającego przy ocenie dokumentów przedłożonych przez oferentów. W zakres Usług świadczonych w ramach Umowy wchodzi: 3.1. uczestnictwo osób wyznaczonych przez Zleceniobiorcę w drugiej rundzie dialogu konkurencyjnego z oferentami, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w dalszej części Przetargu; 3.2 przygotowanie w ramach Przetargu ostatecznej wersji specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z projektem umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym; 3.3. przygotowanie we współpracy z Zamawiającym oraz jego doradcami odpowiedzi na ewentualne pytania oferentów w odniesieniu do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a w szczególności załączonego do niej projektu umowy o partnerstwie publicznoprywatnym; 3.4 wsparcie prawne Zamawiającego w zakresie ewaluacji ofert złożonych przez oferentów w ramach Przetargu; 3.5 wsparcie prawne w zakresie przygotowania ostatecznej wersji umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym; 3.6 przygotowanie we współpracy z Zamawiającym oraz jego doradcami odpowiedzi na ewentualne pytania podmiotów finansujących przedsięwzięcie w odniesieniu do przygotowanej dokumentacji projektu; 3.7 podejmowanie przed zakończeniem Przetargu innych czynności doradztwa prawnego uzgodnionych wspólnie pomiędzy Zleceniodawcą oraz Zleceniobiorcą..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.11.10.00 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego 79.14.00.00 - Doradztwo prawne i usługi informacyjne .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03.11.2010.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • CMS CAMERON McKENNA Dariusz Greszta Spółka Komandytowa, ul. Emilii Plater 53, 00-113 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 213114,76 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 202800,00

  • Oferta z najniższą ceną: 202800,00 / Oferta z najwyższą ceną: 202800,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie, którego przedmiotem jest świadczenie usług prawniczych zostało udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 66 w związku z art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 cyt. ustawy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r., nr 113, poz. 759 z pózn. zm) dot. naruszenia zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Na przedmiot zamówienia składają się usługi o charakterze niepriorytetowym należące do kategorii 21, do której zalicza się usługi prawnicze kod CPV od 79100000-5 do 79140000-7, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. z 2010r. Nr 12, poz. 68). Powyższe przepisy zezwalają na udzielenie zamówienia z wolnej ręki bez konieczności zaistnienia przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 ustawy Pzp, w uzasadnionych przypadkach, w przypadku usług o charakterze niepriorytetowym określonych w przepisach cyt. wyżej Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów. Wskazane zamówienie dot. sytuacji, w której zastosowanie innego trybu niż zamówienie z wolnej ręki, mogłoby skutkować okolicznością naruszenia zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W ramach przedmiotu zamówienia zostanie zawarta umowa z dotychczasowym doradcą prawnym - Kancelarią Prawną CMS Cameron McKenna Dariusz Greszta sp. k. (Doradca Prawny). 1. Uzasadnienie faktyczne 1.1. Zamawiający rozpoczął procedurę wyboru partnera prywatnego w ramach projektu budowy połączenia komunikacyjnego z terenem inwestycyjnym Tucznawa, który ma zostać przeprowadzony w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego. W ramach projektu partner prywatny wybrany przez Zamawiającego zobowiązany będzie wybudować, a później eksploatować i utrzymywać za wynagrodzeniem drogę stanowiącą połączenie komunikacyjne z terenem inwestycyjnym Tucznawa w Dąbrowie Górniczej (Przedsięwzięcie). Potrzeba realizacji Przedsięwzięcia wynika m.in. ze strategii rozwoju miasta zatytułowanej Dąbrowa Górnicza 2020, gdzie jako jeden z zasadniczych priorytetów została wskazana realizacja misji przekształcenia Dąbrowy Górniczej w miasto dobrze skomunikowane z otoczeniem sąsiedzkim, regionalnym, krajowym i międzynarodowym. W związku z powyższym na bazie przeprowadzonych analiz Zamawiający zdecydował się na przeprowadzenie postępowania na wybór partnera prywatnego w trybie dialogu konkurencyjnego, jako najbardziej właściwego dla wyboru partnera prywatnego do realizacji pionierskiego projektu w skali kraju (Postępowanie). Ogłoszenie o Postępowaniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr 2010/S 99-149513. Obecnie zakończyła się pierwsza runda dialogu konkurencyjnego w ramach Postępowania. 1.2 Ze względu na pilotażowy i nowatorski charakter Przedsięwzięcia przygotowanie niezbędnych analiz i projektów dokumentów zostało zlecone zewnętrznym profesjonalnym doradcom: doradcy prawnemu, ekonomicznemu i technicznemu. Na mocy umów zawartych z dotychczasowym doradcą prawnym - CMS Cameron McKenna Dariusz Greszta sp. k. zostały przygotowane podstawowe dokumenty niezbędne do rozpoczęcia procedury wyłonienia partnera prywatnego, a w szczególności memorandum informacyjne opisujące szczegółowo Przedsięwzięcie, dokumentacja przetargowa, w tym projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz projekt umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym, które podlegać będą zmianom wynikającym z negocjacji przeprowadzonych z potencjalnymi wykonawcami Przedsięwzięcia w trybie dialogu konkurencyjnego. 1.3 W dalszych etapach Postępowania pomoc prawna Doradcy Prawnego przy wyłonieniu partnera prywatnego do realizacji Przedsięwzięcia i podpisania z nim odpowiedniej umowy, wydaje się być niezbędna, ze względu na szczególny charakter projektu, jego innowacyjną formułę, a także doskonałą znajomość dokumentacji przetargowej przez Doradcę Prawnego. 2. Uzasadnienie prawne: Mając na względzie fakt, iż Usługi mają charakter niepriorytetowy, do postępowania znajduje zastosowanie m.in. art. 5 PZP. W konsekwencji, Zamawiający może wszcząć i prowadzić postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować, co najmniej jedną z następujących okoliczności: 2.1. Celowe, oszczędne i efektywne dokonywanie wydatków Zgodnie z uwagami poczynionymi w punkcie 1 powyżej, doradztwo prawne na rzecz Zamawiającego podczas kolejnych rund dialogu konkurencyjnego z podmiotami, które zostały zakwalifikowane do negocjacji powinno być świadczone przez doradcę, który zna dokumentację przetargową i uczestniczył w dotychczasowych etapach Postępowania m.in. pierwszej rundzie dialogu konkurencyjnego. W związku z powyższym, wykonanie Usług przez nowego doradcę byłoby nie tylko znacznie trudniejsze, ale również dużo mniej efektywne, jeżeli chodzi o oszczędne dokonywanie wydatków przez Zamawiającego, gdyż doradca prawny przed przystąpieniem do świadczenia usług musiałby się szczegółowo zapoznać z przygotowaną dotychczas dokumentacją. Ze względu na powyższe Zamawiający uznał, iż zastosowanie w toku postępowania trybu udzielenia zamówienia publicznego innego niż tryb zamówienia z wolnej ręki w istotny sposób naruszyłoby zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. 2.2. Terminowe realizowanie zadań Mając na względzie stan faktyczny przedstawiony w punkcie 1 powyżej, w tym w szczególności konieczność kontynuowania negocjacji z oferentami, należy uznać, iż zastosowanie w toku postępowania trybu udzielenia zamówienia publicznego innego, niż tryb zamówienia z wolnej ręki uniemożliwi Zamawiającemu terminową realizację zadań wynikającą z harmonogramu Postępowania. Ponadto należy podkreślić, iż zastosowanie któregokolwiek z pozostałych trybów udzielenia zamówienia nawet w formule przyspieszonej nie daje możliwości Zamawiającemu wyboru doradcy prawnego przed następną rundą dialogu konkurencyjnego. Podsumowanie: Wobec uwag poczynionych w punktach 2.1 oraz 2.2 powyżej, na podstawie art. 66 ust.1 PZP w związku art. 5 ust. 1a pkt 1) oraz pkt 4) PZP Zamawiający ma możliwość udzielenia zamówienia na usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki poprzez wystosowanie do Doradcy Prawnego zaproszenia do negocjacji. Mając na uwadze wyjaśnienia przedstawione powyżej, należy dojść do wniosku, iż zastosowanie przez Zamawiającego w celu przeprowadzenia postępowania trybu zamówienia z wolnej ręki jest w pełni uzasadnione i zgodne z przepisami PZP. Ponadto tryb zamówienia z wolnej ręki pozwala na przeprowadzenie negocjacji, podczas których możliwy jest bezpośredni kontakt z wykonawcą, a tym samym możliwe są także negocjacje ceny usług. W związku z zaistniałymi przesłankami powierzenie innemu Wykonawcy zadania wiązałoby się z dodatkowymi kosztami dla gminy, a zatem uznać należy, że opisany stan faktyczny potwierdza zaistniałą okoliczność, o której mowa w art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 Ustawy Pzp, tj., że zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonania wydatków oraz terminowej realizacji zadań. W świetle powyższego zastosowanie trybu zamówienie z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.