To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2016-12-20
Ogłoszenie nr 370848 - 2016 z dnia 2016-12-20 r.
Gowarczów: Odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Gowarczów wraz z utworzeniem Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK)
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 350338
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gowarczów, krajowy numer identyfikacyjny
67022368100000, ul.
pl. XX-lecia
1,
26225
Gowarczów, państwo
Polska, woj.
świętokrzyskie, tel.
48 6724037, 6724022, faks
48 6724744, 6724037 w. 24, e-mail
gowarczow@o2.pl
Adres strony internetowej (URL): www.gowarczow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Gowarczów wraz z utworzeniem Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK)
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):ZW.271.6.2016.MD
II.2) Rodzaj zamówienia:II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
I. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, położonych w granicach administracyjnych gminy Gowarczów, a także wyposażenie nieruchomości zamieszkałych w worki na odpady, organizacja Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) zlokalizowanego na terenie gminy Gowarczów, prowadzenie PSZOK wraz z zagospodarowaniem odpadów w nim zebranych. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250), zapisami Uchwały Nr XXI/360/12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 28 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia "Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego" 2012-2018, Uchwały Nr XXI/361/12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 28 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania "Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego" 2012-2018 i uchwały nr XLVIII/850/14 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 października 2014 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXI/361/12 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 28 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania "Planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego" 2012-2018 oraz przepisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie Gowarczów i uchwały Nr XXIII/165/2013 Rady Gminy w Gowarczowie z dnia 25 kwietnia 2013 roku w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi. II. Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250) oraz zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gowarczów i uchwały Nr XXII/151/2016 Rady Gminy w Gowarczowie z dnia 14.06.2016 roku w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi zakres prac obejmuje: 1) odbieranie odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, w tym: a) odbieranie odpadów niesegregowanych (zmieszanych), b) odbieranie odpadów segregowanych, c) odbieranie przeterminowanych leków i chemikalii, d) odbieranie opakowań po środkach ochrony roślin i nawozach, e) odbieranie odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych a także zużytych opon, zużyty sprzęt RTV i AGD 2) dostarczanie mieszkańcom czarnych worków oraz worków do selektywnej zbiórki odpadów, III. Usługa obejmuje również zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudnodostępnych (w szczególności zimą oraz w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu, ograniczenia tonażu na drogach) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych o utrudnionej lokalizacji. IV. Szczegółowe dane charakteryzujące zamówienie 1) Powierzchnia Gminy Gowarczów wynosi 248 km2. 2) Na terenie gminy Gowarczów zlokalizowana jest następująca liczba nieruchomości zamieszkałych: Liczba sołectw Liczba nieruchomości Jednorodzinne wielorodzinne Ilość nieruchomości Ilość osób zamieszkałych Ilość nieruchomości Łącznie liczba lokali 16 1361 3925 2 12 Uwaga: Dane przedstawione w powyższej tabeli zostały przygotowane przez Zamawiającego w oparciu o dane przekazane z Ewidencji ludności tut. Urzędu. Ilość punktów odbioru odpadów w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie, może się zwiększyć lub zmniejszyć o 10%. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić przy sporządzaniu oferty szacunkowy wzrost liczby nieruchomości. V. Wymagania dotyczące odbierania odpadów: 1) niesegregowane odpady komunalne (odpady zmieszane) - gromadzone będą w pojemnikach znajdujących się przy posesjach oraz w workach koloru czarnego: a) pojemność worków i pojemników - 240 l i 120 l, b) częstotliwość wywozu jeden raz na miesiąc, według harmonogramu przedstawionego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym, c) realizacja "reklamacji" (nieodebrane z nieruchomości odpady zgodnie z harmonogramem) - w przeciągu 24 godzin od otrzymania zawiadomienia fax lub e-mail od Zamawiającego. Załatwienie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić - faksem nr 48 672 47 44. d) Wykonawca zobowiązuje się do zagospodarowania całej masy odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, tj. do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych dla regionu 6 w województwie świętokrzyskim oraz przedstawienia Zamawiającemu dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności (tj. karty przekazania odpadów), do 7-go dnia każdego miesiąca przypadającego po miesiącu rozliczeniowym. 2) selektywne odpady komunalny (odpady segregowane) - odbiór odbywał się będzie w systemie workowym lub pojemnikowym, a) pojemność worków lub pojemników - 120 l, b) wprowadza się następujące rodzaje worków lub pojemników: - żółty - na odpady z tworzyw sztucznych i metale, - niebieski - na odpady z papieru i tektury oraz tekstylia, wielomateriałowe - zielony - na odpady ze szkła, - brązowy - na odpady biodegradowalne, worki udostępniane na wniosek mieszkańców, - czerwony - na odpady: chemikalia, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach c) częstotliwość wywozu odpadów z tworzyw sztucznych i metali, szkła, odpadów z papieru i tektury oraz tekstylia, odpadów biodegradowalnych, chemikalii, opakowań po środkach ochrony roślin i nawozach jeden raz na miesiąc, według harmonogramu przedstawionego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym. 3) przeterminowane leki odbierane będą 2 razy w roku i po każdorazowym zgłoszeniu Wykonawcy takiej konieczności przez Zamawiającego z pojemnika typu Walec o pojemności 60 litrów znajdującego się w aptece przy ulicy Aleja Wyzwolenia 54, 26-225 Gowarczów. Wykonawca zobowiązuje się do zagospodarowania całej masy odebranych odpadów zgodnie z przepisami obowiązującego prawa. 4) odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe (pochodzące z remontów nie podlegających obowiązkowi zgłoszenia lub pozwolenia na budowę zgodnie z prawem budowlanym), zużyte opony, zużyty sprzęt RTV i AGD a) częstotliwość odbioru 2 razy w roku, po każdorazowym zgłoszeniu Wykonawcy takiej konieczności przez Zamawiającego, W zgłoszeniu Zamawiający podaje adres nieruchomości, dane osoby zgłaszającej, orientacyjną ilość odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz termin odbioru odpadów lub termin podstawienia pojemnika. W zależności od ilości odpadów budowlanych i rozbiórkowych Wykonawca odbiera odpady złożone przez osobę zgłaszającą w uzgodnionym miejscu w workach o podwyższonej wytrzymałości lub podstawia w uzgodnione miejsce w terminie 3 dni od dnia otrzymania zgłoszenia pojemnik na odpady na okres maksymalnie 3 dni - umieszczenie odpadów w pojemniku należy do osoby zgłaszającej. Następnie usuwa napełniony pojemnik w terminie do 3 dni od otrzymania zgłoszenia o gotowości odbioru. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pojemników i worków, który służyć będą do odbioru odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Odpady wielkogabarytowe i zużyte opony będą odbierane z danych miejscowości w gminie Gowarczów na zasadach wspólnie ustalonych z Zamawiającym. b) Wykonawca zobowiązuje się do zagospodarowania całej masy odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych zużytego sprzętu RTV i AGD oraz opon poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz przedstawienie Zamawiającemu po przeprowadzonej zbiórce dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności ( tj. karty przekazania odpadów). 2.1. Zakres zamówienia obejmuje: 2.1.1. Odbiór odpadów od mieszkańców Gminy Gowarczów, selektywnie zebranych oraz zmieszanych w workach o ujednoliconych kolorach, z częstotliwością i terminach ustalonych w harmonogramie. 2.1.2. Odbiór przeterminowanych leków i chemikalii, odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych a także zużytych opon, zużytego sprzętu RTV i AGD 2.1.3. Zagospodarowanie odpadów w celu uzyskania poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami i ograniczenia masy odpadów komunalnych ulęgających biodegradacji przekazanych do składowania, zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, przepisami wykonawczymi do ustawy oraz regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Gowarczów. 2.1.4. Zorganizowanie i prowadzenie na terenie Gminy Gowarczów Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, zwanego dalej PSZOK w ciągu 180 dni od dnia zawarcia umowy. 2.2. Sposób realizacji usługi: 2.2.1. 1) Wykonawca jest zobowiązany do: a) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu 6 zgodnie z "Planem gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego 2012-2018". W przypadku frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, b) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów, osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, c) Wykonawca niezwłocznie zawiadamia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi, d) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania podczas trwania umowy wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, a w szczególności: - ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.) - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach( t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 250) - uchwały Rady Gminy w Gowarczowie w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie Gowarczów, e) Zamawiający i Wykonawca wspólnie odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca w ciągu 10 dni od daty podpisania umowy sporządzi harmonogram odbioru odpadów, który Zamawiający po akceptacji będzie publikował w powszechnie przyjęty sposób, a Wykonawca w formie wydruków będzie zobowiązany przekazać właścicielom nieruchomości, f) Wykonawca będzie sukcesywnie uzupełniał oraz wyposażał nieruchomości zamieszkałe w worki do selektywnej zbiórki odpadów oraz do odpadów zmieszanych. Worki do selektywnej zbiórki odpadów będą z folii polietylenowej PE-HD (LDPE, półprzezroczysty o grubości zapewniającej wytrzymałość worków tj. co najmniej 60 mikronów) oznakowane napisami określającymi rodzaj odpadów na jaki są przeznaczone. Na uzasadniony wniosek właściciela nieruchomości Wykonawca może zmniejszyć lub zwiększyć ilość przekazywanych worków. Liczba worków na odpady zbierane selektywnie z gospodarstw domowych z terenu gminy musi uwzględniać podaną przez Zamawiającego liczbę nieruchomości na terenie Gminy oraz obowiązujący sposób selektywnego zbierania odpadów, Zamawiający informuje, że dane dotyczące nieruchomości mogą ulec zmianie, w przypadku zmiany liczby mieszkańców i gospodarstw domowych system zbierania odpadów wymagać będzie zwiększenia ilości worków, g) Wykonawca ma obowiązek ustalić czy nieruchomości wyposażone są w worki niezbędne do gromadzenia odpadów segregowanych przed pierwszym dniem obowiązywania umowy na odbiór odpadów zawartej z Zamawiającym., h) za szkody spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca, i) Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Wykonawca powinien realizować w godzinach 800 - 1700. W sytuacjach nadzwyczajnych jak np. nieprzejezdność, gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. k)Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację tj. oświadczenie i dokumentację fotograficzną na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady oraz fakturą miesięczną za wykonaną usługę przekaże Zamawiającemu. l) Wykonawca zobowiązany jest do przeładowywania odpadów w legalnym i przystosowanym do tego miejscu. ł) Wykonawcę obowiązuje zakaz mieszania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, wykluczony jest jednoczesny wywóz odpadów zmieszanych i zbieranych selektywnie. m)Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów bezpośrednio sprzed posesji właścicieli, bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości, usługa odbioru odpadów obejmuje również dojazd do posesji drogami wewnętrznymi należącymi do właścicieli nieruchomości (na wniosek właściciela nieruchomości). n) odebrane odpady komunalne należy poddać ważeniu w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do składowania. o) Wykonawca zobowiązany jest dokonać objazdu gminy i zapoznać się z warunkami odbioru odpadów z poszczególnych nieruchomości oraz istniejącymi ograniczeniami. p) Wykonawca zapewnia dostęp Zamawiającemu do zapisów monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, w który wyposażone powinny być pojazdy odbierające odpady z terenu gminy Gowarczów. Dostęp ten ma na celu kontrolę trasy pojazdów odbierających odpady z terenu gminy Gowarczów. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi. 2.2.2. Wykonawca zobowiązany jest utworzyć i prowadzić na terenie Gminy Gowarczów Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zwany dalej PSZOK. Wszelkie koszty związane z utworzeniem , w tym pozyskaniem nieruchomości na ten cel oraz prowadzeniem obciążają wyłącznie Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić w utworzonym punkcie zbiórkę dostarczonych we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, następujących odpadów komunalnych: papier i tektura, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe, odpady zielone, przeterminowane leki, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony, odpady niebezpieczne w tym: baterie i akumulatory, zużyte świetlówki, lampy fluorescencyjne i zawierające rtęć: pozostałości farb, tuszy, lakierów, klejów, żywic lepiszczy, aerozoli, rozpuszczalników, w tym opakowań po tych środkach, pozostałości środków ochrony roślin, nawozów w tym opakowań po tych środkach, pozostałości środków chemii gospodarczej, inne zwierające substancje niebezpieczne, popiół i żużel, inne odpady komunalne (tekstylia, drewno, szkło okienne). a) Punkt selektywnej zbiórki odpadów, powinien zostać uruchomiony najpóźniej w terminie 180 dni od dnia zawarcia umowy i spełniać następujące wymagania: 1) zlokalizowany w centralnym punkcie gminy 2) umożliwiający dogodny dojazd dla mieszkańców z możliwością zaparkowania przy lub na terenie PSZOK z co najmniej trzema miejscami rozładunku, 3) zlokalizowany na nieruchomości o minimalnej powierzchni działki 1000 m2, 4) teren ogrodzony, oświetlony, utwardzony wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu ww. punktu, zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami m.in. ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne ( t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 469 ze zm.), 5) wyposażony w wagę towarową z ważnym świadectwem zgodności i legalizacją Głównego Urzędu Miar , 6) wyposażony w zamykane pojemniki i kontenery oraz wiaty, chroniące zebrane odpady przed wpływem czynników atmosferycznych i dostępem zwierząt, 7) posiadać odpowiedniej wielkości plac manewrowy, pozwalający na swobodny dostęp pojazdów dowożących jak też wywożących odpady, 8) funkcjonowanie PSZOK w jeden dzień roboczy i sobotę w każdym tygodniu przez 8 godzin dziennie 9) wyposażony w tablicę informacyjną zawierającą dane Wykonawcy, pełną nazwa, adres i nr telefonu, wykaz przyjmowanych odpadów komunalnych oraz dni i godziny pracy. b) Wykonawca obowiązany jest w związku ze zorganizowaniem i prowadzeniem punktu selektywnej zbiórki odpadów do: 1) przyjmowania odpadów dostarczonych przez mieszkańców po okazaniu dokumentu potwierdzającego jego zamieszkanie na terenie gminy Gowarczów (np. umowy najmu, dowodu osobistego), potwierdzenia dokonywania opłat za odbiór odpadów komunalnych, 2) zagospodarowania przyjętych odpadów (transport, unieszkodliwianie), 3) ważenia lub w inny sposób określenia ilości przyjętych odpadów po odbiorze poszczególnych frakcji wyselekcjonowanych odpadów i odnotowywania jej w ewidencji, wraz ze wskazaniem miejscowości, numeru posesji oraz danymi właściciela lub innej osoby odpowiedzialnej za utrzymanie czystości i porządku na terenie danej nieruchomości, 4) prowadzenia rejestru przyjmowanych w punkcie odpadów, zawierającego między innymi informacje o rodzaju, kodzie, masie lub ilości odebranych odpadów, dacie ich dostarczenia do punktu oraz sposobie ich dalszego wykorzystania, 5) utrzymania czystości i porządku na terenie PSZOK, selektywnie zebrane odpady komunalne winny być na bieżąco, po zapełnieniu pojemników, kontenerów lub innych miejsc do tego przeznaczonych przekazywane do instalacji odzysku, 6) posiadania prawa do dysponowania terenem z przeznaczeniem na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia PSZOK, 7) posiadania stosownego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania i transportu odpadów, w tym prowadzenia PSZOK, zgodnie z ustawą o odpadach UWAGA! Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy, szczegółowy wykaz nieruchomości na terenie gminy, objętych obowiązkiem wywozu odpadów, wraz z informacją o ilości osób zamieszkałych na poszczególnych nieruchomościach. Wykaz nieruchomości podlegać będzie aktualizacji w cyklu miesięcznym, przy czym zmiana ilości mieszkańców o 10 % w stosunku do ilości mieszkańców wskazanej w SIWZ nie stanowi podstawy dla Wykonawcy, ani dla Zamawiającego do zmiany warunków i standardów świadczenia usług objętych zamówieniem jak również do zmiany należnego wynagrodzenia. 2.2.3. Dodatkowe informacje: Przewidywana ilość odpadów do odebrania i zagospodarowania z terenu Gminy Gowarczów, przez cały okres trwania zamówienia wynosić będzie około: zmieszane odpady komunalne 1200[Mg] i wyselekcjonowane odpady komunalne 200 [Mg]. Powyższe ilości odpadów określone zostały na podstawie dotychczas odbieranych odpadów w okresie ostatnich lat. Ilość odpadów [w Mg/rok] zmieszanych odpadów komunalnych [Mg] Odpady segregowane [Mg] 2015 rok 552,9 96,4 2014 rok 466,3 70,4 2013 rok 508,4 44,9 2012 rok 243,94 9,1 2011 rok 205,96 5,7 2.3.3 Wymagana częstotliwość odbioru odpadów komunalnych: a) worek czarny/ pojemnik - odpady komunalne zmieszane (bytowe) - jeden raz na miesiąc z każdego gospodarstwa domowego, b) worki kolorowe- jeden raz na miesiąc z każdego gospodarstwa domowego. - żółty - na odpady z tworzyw sztucznych i metale, - niebieski - na odpady z papieru i tektury oraz tekstylia, - zielony - na odpady ze szkła, - brązowy - na odpady biodegradowalne, worki udostępniane na wniosek mieszkańców, - czerwony - na odpady: chemikalia, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach c) odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe (pochodzące z remontów niepodlegające obowiązkowi zgłoszenia lub pozwolenia na budowę zgodnie z prawem budowlanym), zużyte opony:, zużyty sprzęt RTV i AGD oraz opony - 2 razy na rok e) przeterminowane leki - 2 razy na rok 2.3.4. Wymagany sposób odbioru odpadów: 1) odbiór odpadów komunalnych zmieszanych (bytowych) oraz wyselekcjonowanych gromadzonych w workach wystawionych sprzed posesji właściciela bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości odbywać się będzie wg. harmonogramu. Wytwórcy odpadów (mieszkańcy) pozostawiają odpady na poboczu drogi lub skraju chodnika w miejscach nie utrudniających ruchu pieszego i kołowego, 2) worki do zbiórki odpadów zapewnia Wykonawca. Przedmiotowe worki powinny posiadać następujące parametry: o materiał - folia polietylenowa LDPE, o półprzezroczyste, o o grubości zapewniającej wytrzymałość, o kolorystyka i pojemność worków winna wynosić: 120 litrów o oznakowanie - worki muszą być opatrzone nadrukiem na jaki rodzaj odpadu są przeznaczone, dodatkowo na workach muszą widnieć adres i dane kontaktowe do Wykonawcy. Zamawiający w oparciu o liczbę osób zamieszkałych na terenie Gminy przyjął że Wykonawca miesięcznie powinien zabezpieczyć 8230 worków +/- 10% (średnio na posesję 6 worków różnego koloru (6 worków różnego koloru= 1 kpl). 2.4. Inne obowiązki należące do Wykonawcy: 2.4.1. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady jako zmieszane odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany jest w terminie 3 dni od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację umożliwiająca identyfikację nieruchomości w tym dokumentację fotograficzną na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty . 2.4.2 Wykonawca zobowiązany jest do: 1) dostarczania zamawiającemu sprawozdań półrocznych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o Utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15.05.2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków, 2) przekładania Zamawiającemu innych informacji na temat odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami, 3) Wykonawca jest zobowiązany do przekładania wraz z fakturą: a) raportów miesięcznych w postaci kwitów wagowych z podaniem kodu odpadu tj. informacje o ilości odebranych odpadów od mieszkańców Gminy Gowarczów podane w [Mg]: zmieszanych, szkła, papieru, metali, opakowań wielomateriałowych, tworzyw sztucznych, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, chemikalia, leki; oraz jego ilością dostarczoną do RIPOK-u b) raportów miesięcznych zawierających informacje o ilości zebranych odpadów w PSZOKU podane w [Mg]; 4) podstawą do sporządzenia sprawozdań jest prowadzona przez Wykonawcę ewidencja w zakresie odbierania od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych i przekazywania ich do instalacji, w tym karty przekazania odpadów i ewidencja instalacji w zakresie postępowania z odpadami; 5) utrzymywania standardów sanitarnych oraz standardów ochrony środowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi z dnia 16 czerwca 2009 r. i postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie; 6) na koniec półrocza na podstawie ilości odebranych odpadów Wykonawca sporządza i dostarcza półroczną kartę przekazania odpadów oddzielnie dla każdego rodzaju odpadu. 2.5. Wymagania dotyczące pojazdów oraz bazy transportowo - magazynowej: 1) Wykonawca zobowiązany jest dysponować pojazdami niezbędnymi do świadczenia usługi i ponosi wszelkie koszty związane z ich zabezpieczeniem, utrzymaniem, dokonywaniem napraw lub wymian. Wykonawca winien zapewnić dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, jak również odpowiedniego personelu. 2) Pojazdy powinny spełniać standardy techniczne, określone w przepisach szczególnych w uwzględnieniem zabezpieczenia przed wydostaniem się odpadów oraz wydzielaniem zapachów. 3) Przed rozpoczęciem świadczenia usługi pojazdy powinny być opróżnione z odpadów, czyste wewnątrz i na zewnątrz. 4) Wykonawca zapewni zachowanie właściwego stanu sanitarnego i technicznego użytkowanych pojazdów (mycie, dezynfekcję sprzętu) w warunkach spełniających wymagania z zakresu ochrony środowiska i wymogów sanitarnych. 5) Niedopuszczalne jest ładowanie pojazdów ponad dopuszczalną ładowność. 6) Pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych przez Zamawiającego. 7) Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
90511000-2
Dodatkowe kody CPV:
90512000-9,
90513100-7,
90533000-2,
90514000-3
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA: Odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Gowarczów wraz z utworzeniem Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) | |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 20/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT399644.44 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 422496,00 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie
na podstawie art.
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.