To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2016-12-21
Ogłoszenie nr 371324 - 2016 z dnia 2016-12-21 r.
Busko-Zdrój: Dostawa różnych artykułów spożywczych dla 21 Wojskowego Szpitala Uzdrowiskowo-Rehabilitacyjnego SP ZOZ w Busku-Zdroju
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 332871-2016
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 336725-2016
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: 21 Wojskowy Szpital Uzdrowiskowo-Rehabilitacyjny SP ZOZ, krajowy numer identyfikacyjny
29052485300000, ul.
ul. Gen. F. Rzewuskiego
8,
28100
Busko-Zdrój, państwo
Polska, woj.
świętokrzyskie, tel.
041 3780919, 3780348, faks
413 780 332, e-mail
przetargi@21wszur.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa różnych artykułów spożywczych dla 21 Wojskowego Szpitala Uzdrowiskowo-Rehabilitacyjnego SP ZOZ w Busku-Zdroju
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):15/PN/2016
II.2) Rodzaj zamówienia:Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy różnych artykułów spożywczych do magazynu żywnościowego Zamawiającego przy ul. Rzewuskiego 8 28-100 Busko-Zdrój. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz jego ilość będąca wielkością szacunkową została określona w formularzach asortymentowo-cenowych będących załącznikami do niniejszej SIWZ: 1) zał. nr 1 do SIWZ - PAKIET I - SUCHARY, HERBATNIKI I WYROBY O PRZEDŁUŻONEJ TRWAŁOŚCI; 2) zał. nr 2 do SIWZ - PAKIET II - CUKIER I PRODUKTY POKREWNE; 3) zał. nr 3 do SIWZ - PAKIET III - PRODUKTY Z CIASTA MAKARONOWEGO; 4) zał. nr 4 do SIWZ - PAKIET IV - KAWY, HERBATY I PODOBNE PRODUKTY; 5) zał. nr 5 do SIWZ - PAKIET V - ZIOŁA, PRZYPRAWY I PRZYPRAWY KORZENNE; 6) zał. nr 6 do SIWZ - PAKIET VI - WARZYWA I OWOCE PRZETWORZONE; 7) zał. nr 7 do SIWZ - PAKIET VII - PRODUKTY PRZEMIAŁU ZBÓŻ I SKROBI; 8) zał. nr 8 do SIWZ - PAKIET VIII - TŁUSZCZE JADALNE I RYBY PRZETWORZONE; 9) zał. nr 9 do SIWZ - PAKIET IX - JAJA ŚWIEŻE; 10) zał. nr 10 do SIWZ - PAKIET X - WODY MINERALNE; 11) zał. nr 11 do SIWZ - PAKIET XI - OWOCE CYTRUSOWE; 12) zał. nr 12 do SIWZ - PAKIET XII - SŁODYCZE - PACZKI ŚWIĄTECZNE. 3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na jeden lub więcej PAKIET-ów. 4. W ramach PAKIET-u należy zaoferować wszystkie wymienione pozycje. 5. Nie wypełnienie którejkolwiek pozycji w ramach PAKIET-u będzie skutkowało odrzuceniem oferty. 6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość do zmiany limitów ilościowych zamawianych produktów w stosunku do określonych w poszczególnych pozycjach każdego z PAKIET-u, zarówno "in plus" jak i "in minus" z zachowaniem ceny produktu zgodnie z ofertą. 7. Zmiana limitów ilościowych zamawianych produktów objętych przedmiotem zamówienia może nastąpić w wyniku zmiany potrzeb Zamawiającego, a zmiany te nie spowodują zwiększenia wartości umowy w zakresie danego PAKIET-u. 8. Prawo opcji - art. 34 ust. 5 ustawy Pzp: 1) Zamawiający zgodnie z zapisem art. 34 ust. 5 ustawy Pzp, określił maksymalną wielkość przedmiotu zamówienia będącego składową zamówienia podstawowego (gwarantowanego) oraz zamówienia z prawem opcji. 2) wartość przedmiotu zamówienia: a) podstawowego (gwarantowanego) wynosi 80%; b) z prawem opcji wynosi do 20% maksymalnej wartości przedmiotu zamówienia dla każdego z 12-tu PAKIET-ów. 3) ceny jednostkowe w ramach zamówienia z prawem opcji będą tożsame z cenami zamówienia podstawowego (gwarantowanego) 4) warunkiem uruchomiania prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie; 5) Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w przypadku zwiększenia potrzeb Zamawiającego; 6) niewykonanie przez Zamawiającego przedmiotu Umowy w zakresie maksymalnej wartości przedmiotu zamówienia nie wymaga podania przyczyn i nie stanowi podstawy jego odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, zgodnie z prawem opcji określonym w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. 9. Produkty równoważne: 1) jeżeli w wykazach asortymentowo-cenowych zał. 1 - 12 do SIWZ istnieją wskazania w odniesieniu do niektórych produktów za pomocą znaków towarowych lub nazw handlowych - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza zaoferowanie produktu równoważnego; 2) wskazane produkty pochodzące od konkretnych producentów określają jedynie minimalne parametry jakościowe, jakim muszą odpowiadać produkty oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego; 3) produkty pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia; 4) pod pojęciem "minimalne parametry jakościowe" Zamawiający rozumie wymagania dotyczące produktów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów; 5) operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego produktu; 6) posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy; 7) Zamawiający wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. 8) zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp to Wykonawca musi wykazać, że zaproponowane rozwiązania są równoważne względem tych określonych w SIWZ poprzez złożenie stosownych dokumentów, uwiarygodniających te produkty; 9) Zamawiający zweryfikuje zaproponowane rozwiązania równoważne: a) na etapie zadawania pytań przez Wykonawców, b) na etapie oceny oferty; 10) w przypadku zaoferowania materiałów zamiennych (równoważnych) Wykonawca zobowiązany jest zaznaczyć to w ofercie, oraz dołączyć do oferty karty techniczne lub inne opracowania potwierdzające ich parametry techniczne; 11) w przypadku braku informacji w złożonej ofercie o zastosowaniu produktów równoważnych, Zamawiający uzna, że Wykonawca dostarczy produkty o składzie surowcowym wskazanym w zał. 1 - 12 do SIWZ i na etapie realizacji nie przysługuje mu prawo zastosowania rozwiązań równoważnych. 10. Podwykonawstwo: 1) Wykonawca który realizuje zamówienie z udziałem Podwykonawców, odpowiada za działania i zaniechania ewentualnych podwykonawców jak za własne. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za właściwe i terminowe wykonanie całego przedmiotu umowy, w tym także odpowiedzialność za jakość, terminowość oraz bezpieczeństwo dostaw wykonywanych przez Podwykonawców
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
II.5) Główny Kod CPV:
15800000-6
Dodatkowe kody CPV:
15820000-2,
15830000-5,
15850000-1,
15860000-4,
15870000-7,
15300000-1,
15610000-7,
15430000-1,
15240000-2,
03142500-3,
15981000-8,
03222200-5,
15840000-8
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 | NAZWA: PAKIET I - SUCHARY, HERBATNIKI I WYROBY O PRZEDŁUŻONEJ TRWAŁOŚCI |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT12828.50 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 19292.79 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 2 | NAZWA: PAKIET II - CUKIER I PRODUKTY POKREWNE |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT27597.50 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert2 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 29509.71 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 3 | NAZWA: PAKIET III - PRODUKTY Z CIASTA MAKARONOWEGO |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT13240.20 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert2 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 11699.46 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 4 | NAZWA: PAKIET IV - KAWY, HERBATY I PODOBNE PRODUKTY |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT16216.90 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert2 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 19283.37 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 5 | NAZWA: PAKIET V - ZIOŁA, PRZYPRAWY I PRZYPRAWY KORZENNE |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT36369.25 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert2 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 28501.59 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 6 | NAZWA: PAKIET VI - WARZYWA I OWOCE PRZETWORZONE |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT114100.50 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert2 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 126408.97 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 7 | NAZWA: PAKIET VII - PRODUKTY PRZEMIAŁU ZBÓŻ I SKROBI |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT35315.95 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert2 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 34507.53 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 8 | NAZWA: PAKIET VIII - TŁUSZCZE JADALNE I RYBY PRZETWORZONE |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT40159.50 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert3 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 40432.35 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 9 | NAZWA: PAKIET IX - JAJA ŚWIEŻE |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT25810.00 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert5 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 22428.00 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 10 | NAZWA: PAKIET X - WODY MINERALNE |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 06/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT5230.00 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert2 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 4614.96 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 11 | NAZWA: PAKIET XI - OWOCE CYTRUSOWE |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT70719.05 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 73635.00 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 12 | NAZWA: PAKIET XII - SŁODYCZE - PACZKI ŚWIĄTECZNE |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT6448.50 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 7098.06 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie
na podstawie art.
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z BUSKA ZDROJU
- Dostawa drukowanych etykiet na butelki PET na potrzeby Zakładu Produkcji Zdrojowej
- " ROZBUDOWA I PRZEBUDOWA BUDYNKU "WILLA BAGATELA" NA POTRZEBY ZAKŁADU AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ WRAZ Z PLANOWANĄ ZMIANA SPOSOBU UŻYTKOWANIA DLA INWESTYCJI NA OBIEKT SANATORYJNY"
- Dostawa pieluch o podwyższonej chłonności oraz drobnego sprzętu jednorazowego do spirometrii dla Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busu-Zdroju.
- Dostawa jednorazowego sprzętu medycznego na Blok Operacyjny i Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku-Zdroju
- "Budowa garażu trzystanowiskowego oraz rozbiórka istniejącego garażu na działce Nr 47/1 w Busku - Zdroju przy al. Mickiewicza 15"
- "Bieżące oznakowanie pionowe i poziome na terenie miasta i gminy Busko-Zdrój"
więcej: przetargi w Busku Zdroju »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.