Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-09-28
Świerczów: Zaciągnięcie kredytu w kwocie 396 000,00 zł na sfinansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach budżetu Gminy Świerczów w 2012 roku
Numer ogłoszenia: 372106 - 2012; data zamieszczenia: 28.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Świerczów , ul. Brzeska 48, 46-112 Świerczów, woj. opolskie, tel. 77 4196179, faks 77 4196184.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.swierczow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaciągnięcie kredytu w kwocie 396 000,00 zł na sfinansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach budżetu Gminy Świerczów w 2012 roku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia przewiduje: zaciągnięcie kredytu w kwocie 396 000,00 zł na sfinansowanie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach budżetu Gminy Świerczów w 2012 roku. - planuje się uruchomienie kredytu w 2012 roku w dwóch transzach: I transza - 160.000,00 zł, termin 30.10.2012 r., II transza - 236.000,00 zł, termin 10.11.2012 r., - kredyt będzie spłacany w okresie 5 lat w 21 ratach począwszy od 2013 roku następująco: I rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 31.03.2013 r., II rata w kwocie 118.557,00 zł, z terminem spłaty 30.04.2013 r., III rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 30.06.2013 r., IV rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 30.09.2013 r., V rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 31.12.2013 r., VI rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 31.03.2014 r., VII rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 30.06.2014 r., VIII rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 30.09.2014 r., IX rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 31.12.2014 r., X rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 31.03.2015 r., XI rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 30.06.2015 r., XII rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 30.09.2015 r., XIII rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 31.12.2015 r. XIV rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 31.03.2016 r., XV rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 30.06.2016 r., XVI rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 30.09.2016 r., XVII rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 31.12.2016 r., XVIII rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 31.03.2017 r., XIX rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 30.06.2017 r., XX rata w kwocie 13.872,00 zł, z terminem spłaty 30.09.2017 r., XXI rata w kwocie 13.875,00 zł, z terminem spłaty 31.12.2017 r. - odsetki zamawiający będzie spłacał kwartalnie; - oprocentowanie kredytu zmienne oparte o stawkę WIBOR ustaloną na okres 1 M z dnia 25.09.2012 r. plus stałą marżę banku w okresie obowiązywania umowy; - cena powinna zawierać wszystkie koszty związane z przedmiotem zamówienia (zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia kredytu, z tytułu wydawania zaświadczeń i opinii oraz za ewentualne sporządzanie aneksów); - Gmina Świerczów nie zalega w płatnościach z tytułu zaciągniętych zobowiązań finansowych; - zabezpieczenie kredytu: weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową; - opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu o możliwości spłaty kredytu, zostanie przedłożona niezwłocznie po jej otrzymaniu; - dopuszczalna jest zmiana postanowień zawartej umowy w zakresie: a) niewykorzystania w całości kwoty kredytu; b) zmiany terminu uruchomienia i wykorzystania kredytu; Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do SIWZ zostają załączone następujące dokumenty: 1. UCHWAŁA Nr XII/91/2011 Rady Gminy w Świerczowie z dnia 29 grudnia 2011 r. w sprawie: uchwalenia budżetu gminy na 2012 rok - uchwała dostępne na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem www.bip.swierczow.pl , 2. UCHWAŁA Nr XIV/112/2012 Rady Gminy w Świerczowie z dnia 15 marca 2012 r. w sprawie zmian w budżecie gminy w 2012 r., 3. UCHWAŁA Nr XV/117/2012 Rady Gminy w Świerczowie z dnia 26 kwietnia 2012 r. w sprawie zmian w budżecie gminy w 2012 r., 4. UCHWAŁA Nr XVI/121/2012 Rady Gminy w Świerczowie z dnia 12 czerwca 2012 r. w sprawie zmian w budżecie gminy w 2012 r., 5. ZARZĄDZENIE Nr 117 /2012 Wójta Gminy Świerczów z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie: zaciągnięcia długoterminowego kredytu, 6. ZARZĄDZENIE Nr 121 /2012 Wójta Gminy Świerczów z dnia 12 czerwca 2012 r. w sprawie: zaciągnięcia długoterminowego kredytu, 7. UCHWAŁA Nr XII/92/2011Rady Gminy w Świerczowie z dnia 29 grudnia 2011 r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej, 8. UCHWAŁA Nr XIV/113/2012 Rady Gminy w Świerczowie z dnia 15 marca 2012 r. w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej, 9. UCHWAŁA Nr XVI/122/2012 Rady Gminy w Świerczowie z dnia 12 czerwca 2012 r. w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej, 10. UCHWAŁA Nr 581/2011 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 15 grudnia 2011 r. w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej Gminy Świerczów na 2012 r., 11. UCHWAŁA Nr 582/2011 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 15 grudnia 2011 r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu określonego w projekcie uchwały budżetowej Gminy Świerczów na 2012 r., 12. UCHWAŁA Nr 583/2011 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 15 grudnia 2011 r. w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Świerczów , 13. UCHWAŁA Nr 36/2012 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu określonego w uchwale budżetowej Gminy Świerczów na 2012 r., 14. UCHWAŁA Nr 37/2012 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 25 stycznia 2012 r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Świerczów, 15. UCHWAŁA Nr 185/2012 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 26 kwietnia 2012 r. w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Świerczów za 2011 r. 16. UCHWAŁA Nr 275/2012 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 25 maja 2012 r. nt. opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium za 2011 r., 17. Skonsolidowany bilans Gminy Świerczów sporządzony na 31.12.2011 r., 18. Informacja o kredytach, pożyczkach zaciągniętych przez gminę Świerczów, 19. Zestawienie przepływów pieniężnych wraz z prognozą co do sytuacji finansowej w okresie spłaty kredytu, 20. UCHWAŁA Nr 426/2012 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 12 września 2012 r. w sprawie opinii o informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2012 roku, 21. Sprawozdanie Rb-NDS kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2012 , 22. Sprawozdanie Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych jednostki samorządu terytorialnego wg stanu na koniec II kwartału 2012 roku, 23. Sprawozdanie Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji jednostki samorządu terytorialnego wg stanu na koniec II kwartału 2012 roku, 24. Sprawozdanie Rb-27S miesięczne sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2012, 25. Sprawozdanie Rb-28S miesięczne sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2012, Dodatkowe sprawozdania finansowe są dostępne do wglądu w Referacie Finansowym Urzędu Gminy w Świerczowie w pok.nr.11.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 30.10.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych (przez Wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu według formuły spełnia - nie spełnia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych (przez Wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu według formuły spełnia - nie spełnia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych (przez Wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu według formuły spełnia - nie spełnia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych (przez Wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu według formuły spełnia - nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny spełnienia powyższych warunków na podstawie złożonych (przez Wykonawcę, podmioty występujące wspólnie) dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu według formuły spełnia - nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
-oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu -oświadczenie o dysponowaniu zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.swierczow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna będzie w siedzibie Zamawiającego, pok. nr 6. Formularz jest bezpłatny.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.10.2012 godzina 11:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego - Urząd Gminy w Świerczowie, ul. Brzeska 48, pokój nr 2..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 1 800.000,00 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2025 rok
- Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 2.500.000,00 zł
- Kredyt na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetowego w 2025 roku
- BANKOWA OBSŁUGA BUDŻETU MIASTA PRZEMYŚLA I MIEJSKICH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH PRZEZ 36 MIESIĘCY LICZĄC OD 1 LIPCA 2025 R
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.