eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WrocławPrzebudowa chodników z podziałem na zadaniaZADANIE NR 1 a)ul. Starogajowa b)ul. Górnicza od ul. Lotniczej do ul. Szklarskiej c)ul. Kreślarska od ul. Makowej do al. Gen.J.Hallera d)ul. Klaczki (strona parzysta) ZADANIE NR 2 a)ul. Kolejowa od nr 21 do pl. Rozjezdnego b)ul. I.Daszyńskiego od nr 4-16 c)ul.I.Daszyńskiego od nr 36-42 d)ul. W.Bogusławskiego pomiędzy ul. Zaułek Wolski a ul.Komandorską we Wrocławiu

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-09-16

Wrocław: Przebudowa chodników z podziałem na zadania: ZADANIE NR 1 a)ul. Starogajowa b)ul. Górnicza od ul. Lotniczej do ul. Szklarskiej c)ul. Kreślarska od ul. Makowej do al. Gen.J.Hallera d)ul. Klaczki (strona parzysta) ZADANIE NR 2 a)ul. Kolejowa od nr 21 do pl. Rozjezdnego b)ul. I.Daszyńskiego od nr 4-16 c)ul.I.Daszyńskiego od nr 36-42 d)ul. W.Bogusławskiego pomiędzy ul. Zaułek Wolski a ul.Komandorską we Wrocławiu
Numer ogłoszenia: 374124 - 2013; data zamieszczenia: 16.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta , ul. Długa 49, 53-633 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 0-71 3559076, faks 0-71 3734906, 3550866.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdium.wroc.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa chodników z podziałem na zadania: ZADANIE NR 1 a)ul. Starogajowa b)ul. Górnicza od ul. Lotniczej do ul. Szklarskiej c)ul. Kreślarska od ul. Makowej do al. Gen.J.Hallera d)ul. Klaczki (strona parzysta) ZADANIE NR 2 a)ul. Kolejowa od nr 21 do pl. Rozjezdnego b)ul. I.Daszyńskiego od nr 4-16 c)ul.I.Daszyńskiego od nr 36-42 d)ul. W.Bogusławskiego pomiędzy ul. Zaułek Wolski a ul.Komandorską we Wrocławiu.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest przebudowa chodników z podziałem na zadania: ZADANIE NR 1 a)ul. Starogajowa b)ul. Górnicza od ul. Lotniczej do ul. Szklarskiej c)ul. Kreślarska od ul. Makowej do al. Gen.J.Hallera d)ul. Klaczki / strona parzysta ZADANIE NR 2 a)ul. Kolejowa od nr 21 do pl. Rozjezdnego b)ul. I.Daszyńskiego od nr 4-16 c)ul.I.Daszyńskiego od nr 36-42 d)ul. W.Bogusławskiego pomiędzy ul. Zaułek Wolski a ul.Komandorską we Wrocławiu. 2.Zakres zamówienia: ZADANIE NR 1 2.1.Przebudowa chodnika - ul. Starogajowa (ok. 150 m2) obejmująca: a)rozebranie nawierzchni chodnika z kostki betonowej - ok.150 m2 b)profilowanie i zagęszczenie podłoża - ok.150 m2 c)stabilizację cementem o gr. 10 cm - ok.150 m2 d)ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 o gr. 15 cm - ok.150 m2 e)ułożenie miału kamiennego o gr. 3 cm - ok.150 m2 f)ułożenie kostki betonowej Behaton o grubości 8 cm, na dł. około 50m i szer.3 m g)ułożenie krawężników betonowych 15/30 cm na podsypce cementowo- piaskowej na ławie betonowej C 16/20 z oporem - ok.50m h)ułożenie obrzeży na podsypce cementowo piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementowo piaskową na ławie betonowej C 16/20 z oporem - ok.50m 2.2.Przebudowa chodnika - ul. Górnicza od ul. Lotniczej do ul. Szklarskiej strona prawa (ok. 255 m2) obejmująca: a)rozebranie nawierzchni z płyt 35/35 z załadunkiem i utylizacją - ok.220 m2 b)rozebranie nawierzchni z koski kamiennej 4x 6 z wywozem na teren ZDiUM - ok.35 m2 c)korytowanie, profilowanie i zagęszczenie podłoża - ok.255 m2 d)ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 o gr. po zagęszczeniu 15cm - ok.255 m2 e)ułożenie kostki betonowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - ok.255 m2 f)regulację krawężników kamiennych 20/35 - ok.6 m g)ułożenie obrzeży betonowych o wym. 30x8 na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową wraz z ławą z betonu C16/20 - ok.90 m h)regulację studni tel-kom - 1 szt. i)regulację skrzynek zaworów - 3 szt. 2.3.Przebudowa chodnika - ul. Kreślarska od ul. Makowej do al. Gen.J.Hallera strona prawa (ok. 150 m2) obejmująca: a)rozebranie nawierzchni z płyt 35/35 z załadunkiem i utylizacją - ok.150 m2 b)korytowanie , profilowanie i zagęszczenie podłoża - ok.150 m2 c)ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 o gr. po zagęszczeniu 15cm - ok.150 m2 d)ułożenie kostki betonowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - ok.150 m2 e)regulację opornika kamiennego - ok.40 m f)regulację rolki z kostki kamiennej 18/20 o zmiennej szerokości - ok.15 m2 2.4.Przebudowa chodnika - ul. Klaczki (ok. 380 m2) obejmująca: a)korytowanie, profilowanie i zagęszczenie podłoża - ok.380 m2 b)stabilizację cementem o gr. 10 cm - ok.380 m2 c)ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 o gr. 15 cm - ok.380 m2 d)ułożenie miału kamiennego o gr. 3 cm - ok.380 m2 e)ułożenie kostki betonowej Behaton o grubości 8 cm - ok.380 m2 f)ułożenie krawężników betonowych 15/30 cm na podsypce cementowo- piaskowej na ławie betonowej z oporem - ok.85 m (naprzemiennie z obrzeżem od strony jezdni) g)ułożenie obrzeży na podsypce cementowo piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementowo piaskową na ławie z oporem na ławie betonowej - ok.275 m (na całej długości od strony posesji, naprzemiennie z obrzeżem od strony jezdni) h)regulację skrzynek zaworów - 25 szt. i)regulację studni tel-kom - 5 szt. ZADANIE NR 2 2.5.Przebudowa chodnika - ul. Kolejowa od nr 21 do pl. Rozjezdnego (ok. 520 m2) obejmująca: a)rozebranie nawierzchni z płyt 30/30, 35/35, 50/50 z załadunkiem i utylizacją - ok.520 m2 b)rozebranie obrzeży z załadunkiem i utylizacją - ok. 100 m c)rozebranie krawężników wraz z wywozem i utylizacją - ok. 4m d)korytowanie , profilowanie i zagęszczenie podłoża - ok.520 m2 e)ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego o gr. po zagęszczeniu 15 cm - ok.520 m2 f)ułożenie kostki betonowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - ok. 300m2 g)ułożenie płyt betonowych 35x35x 5 na podsypce cementowo -piaskowej - ok. 220 m2 h)ułożenie krawężników betonowych 15/30 - ok. 4m i)ułożenie obrzeży betonowych o wym. 30x8 na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową wraz z ławą z betonu C16/20 - ok.100 m j)przełożenie krawężników kamiennych 20/35 na ławie betonowej C 16/20 - ok.120 m k)regulację rolki z kostki kamiennej 18/20 na ławie betonowej C 16/20 - ok.26 m - 1 rząd l)regulację skrzynek zaworów - 1 szt. m)regulację studni tel-kom - 3 szt. 2.6.Przebudowa chodnika - ul. I.Daszyńskiego 4-16 (ok. 430 m2) obejmująca: a)rozebranie nawierzchni z płyt 30/30, 35/35, 50/50 z załadunkiem i utylizacją - ok.430 m2 b)korytowanie , profilowanie i zagęszczenie podłoża - ok.430 m2 c)ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego o gr. po zagęszczeniu 15 cm - ok.430 m2 d)ułożenie kostki betonowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - ok.430 m2 e)przełożenie krawężników kamiennych 20/35 na ławie betonowej C 16/20 - ok.106 m f)regulację krat piwnicznych - 39 szt. g)regulację skrzynek zaworów - 12 szt. h)regulację studni tel-kom - 4 szt. i)regulację włazów kanałowych - 1 szt. 2.7.Przebudowa chodnika - ul. I.Daszyńskiego 36-42 (ok. 230 m2) obejmująca: a)rozebranie nawierzchni z płyt 35/35 x5 z załadunkiem i utylizacją - ok.230 m2 b)rozebranie obrzeży wraz z załadunkiem, wywozem i utylizacją - ok.50m c)korytowanie , profilowanie i zagęszczenie podłoża - ok.230 m2 d)ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego o gr. po zagęszczeniu 15 cm - ok.230 m2 e)ułożenie kostki betonowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - ok.230 m2 f)przełożenie krawężników kamiennych 20/35 na ławie betonowej C 16/20 - ok.60 m g)ułożenie obrzeży betonowych 30 x 8 na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową wraz z ławą z betonu C16/20 - ok.50 m h)regulację skrzynek zaworów - 1 szt. i)regulację studni tel-kom - 2 szt. 2.8.Przebudowa chodnika - ul. Bogusławskiego pomiędzy ul. Zaułek Wolski a ul. Komandorską (ok. 86 m2) obejmująca: a)rozebranie nawierzchni z płyt 35/35 x5 z załadunkiem i utylizacją - ok.86 m2 b)korytowanie , profilowanie i zagęszczenie podłoża - ok.86 m2 c)ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego o gr. po zagęszczeniu 15 cm - ok.86 m2 d)ułożenie kostki betonowej o gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem - ok.81 m2 e)ułożenie obrzeży betonowych 30 x 8 na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową wraz z ławą z betonu C16/20 - ok.20 m f)ułożenie krawężników betonowych 15/30 na ławie z betonu C16/20 - ok.20 m g)przełożenie krawężników kamiennych 20/35 na ławie betonowej C 16/20 - ok.45 m h)przełożenie nawierzchni z kostki kamiennej 9/11 - ok.5 m2 2.9.Opracowania inne i prace przygotowawcze: a)wyniesienie organizacji ruchu zastępczego z uwzględnieniem odzysku materiałów, konserwacji oznakowania i demontażu oznakowania - zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie, b)zabezpieczenie poziomej osnowy geodezyjnej, c)harmonogram rzeczowo-finansowy, d)organizacja, utrzymanie i likwidacja zaplecza budowy wraz z zasilaniem w energię elektryczną i wodę oraz terenu na składowanie materiałów (według własnych potrzeb), e)uzupełniające pomiary geodezyjne..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 45.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: zadanie nr 1 - 4500,00zł; zadanie nr 2 - 5500,00zł

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie: tj. wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jedno zamówienie polegające na: a)wykonaniu naprawy nawierzchni z kostki betonowej lub z płyt betonowych o powierzchni minimum 300m2 lub b)budowie lub przebudowie ulicy albo chodnika o nawierzchni z kostki betonowej lub z płyt betonowych o powierzchni minimum 300m2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. W przypadku, gdy Wykonawcy będą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia, ww. warunek musi spełnić dowolny Wykonawca. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia / nie spełnia. Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej albo podmioty te występujące wspólnie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują osobą zdolną do wykonania zamówienia: tj. kierownikiem robót, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami drogowymi i przynależy do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Wykonawca może polegać na osobie zdolnej do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. W przypadku, gdy Wykonawcy będą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia, ww. warunek musi spełnić dowolny Wykonawca. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia / nie spełnia. Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej albo podmioty te występujące wspólnie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie z regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmian umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takich zmian lub okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, przy czym zmiany postanowień umowy dotyczyć mogą w szczególności: a)terminu realizacji przedmiotu zamówienia wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy, tj. np. konieczność przesunięcia terminu przekazania terenu budowy, okoliczności zaistniałe w trakcie realizacji przedmiotu umowy, tj. kolizje z sieciami infrastruktury, warunki atmosferyczne utrudniające lub uniemożliwiające terminowe wykonania przedmiotu umowy, itp.; b)sposobu wykonywania przedmiotu umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym w/w zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, tj. zmiana dokumentacji projektowej, zaistnienie warunków faktycznych na terenie budowy, wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy, tj. kolizje z sieciami infrastruktury, itp; c)formy lub terminu zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; d)oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego lub Wykonawcy lub osób będących przedstawicielami Stron, e)zmiany zakresu części zamówienia powierzonej Podwykonawcom, zmiany Podwykonawcy lub wprowadzenia Podwykonawcy; f)sposobu rozliczenia niniejszej umowy. 2.Zmiany postanowień umownych zakwalifikowane przez strony jako nieistotne, mogą być wprowadzone do umowy w każdym czasie. 3.Wprowadzenie zmian, o których mowa w pkt 1 i 2 wymaga aneksu sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Podstawą do zawarcia aneksu są dokumenty (decyzje, protokoły, notatki itp.), z których wynika uzasadnienie dokonanych zmian.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdium.wroc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta , ul. Długa 49, 53-633 Wrocław, bud. B, pok. nr 3, osoba uprawniona do kontaktów: Beata Sylwestrzak, tel. 071/376 00 05.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.10.2013 godzina 09:30, miejsce: Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, ul. Długa 49, 53-633 Wrocław, bud. B, pok. nr 1 (Biuro Obsługi Interesanta)..

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.