Ogłoszenie z dnia 2016-12-27
Ogłoszenie nr 374212 - 2016 z dnia 2016-12-27 r.
Konin: Usługa kompleksowego sprzątania pomieszczeń wewnętrznych i terenów zewnętrznych prokuratur okręgu konińskiego wraz z myciem okien i praniem
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Prokuratura Okręgowa w Koninie, krajowy numer identyfikacyjny
31161454300000, ul.
ul. Kard. St. Wyszyńskiego
1,
62510
Konin, państwo
Polska, woj.
wielkopolskie, tel.
632 437 510, faks
632 437 611, e-mail
ba@pokonin.internetdsl.pl
Adres strony internetowej (URL): www.konin.po.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę): nie dotyczy
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa kompleksowego sprzątania pomieszczeń wewnętrznych i terenów zewnętrznych prokuratur okręgu konińskiego wraz z myciem okien i praniem
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):PO III G 230.312.2016
II.2) Rodzaj zamówienia:Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi kompleksowego sprzątania pomieszczeń wewnętrznych budynku Prokuratury Okręgowej w Koninie oraz budynków podległych jej Prokuratur Rejonowych w Koninie, Kole, Turku i Słupcy o łącznej powierzchni - 3923,44 m2 wraz ze sprzątaniem terenów przyległych do budynku Prokuratury Okręgowej w Koninie i Prokuratur Rejonowych w Koninie, Słupcy i Turku oraz pielęgnacją znajdujących się wokół nich terenów zielonych o łącznej powierzchni terenów zewnętrznych - 1762,38 m2. W zakres usługi wchodzą ponadto: mycie okien i pranie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w Załączniku nr 1 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
90910000-9
Dodatkowe kody CPV:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zapytanie o cenę
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 27/12/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT136633.00 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert3 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 149243,52 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytania o cenę
na podstawie art. 69-73
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Warunkiem dopuszczalności nabycia określonych dostaw oraz usług w trybie zapytanie o cenę jest ich powszechna dostępność, rozumiana jako dostępność w ramach dostawy lub usługi takiego samego lub podobnego świadczenia dla wszystkich zainteresowanych, oraz spełnianie przez te dostawy lub usługi ustalonych standardów jakościowych rozumianych jako typy lub gatunki (dostaw/usług) znormalizowane, odpowiadające przeciętnym, oferowanym
w powszechnej ofercie standardom, nie zaś specyficznym wymaganiom zamawiającego
Przepisy ustawy Pzp nie wskazują, co należy rozumieć pod pojęciem "powszechnej dostępności" oraz "ustalonych standardów jakościowych". W tym zakresie pomocne są opinie Urzędu Zamówień Publicznych, wypracowane na tle wykładni art. 70 pzp, który to przepis operuje takimi samymi pojęciami.
Przykładowo Urząd Zamówień Publicznych wskazuje usługi, które spełniają powyższe kryteria i wśród nich są także właśnie usługi utrzymania czystości (sprzątania pomieszczeń) np. pismo Urząd Zamówień Publicznych "Nabywanie usług w trybie zapytania o cenę" {www.uzp.gov.pl, lex29329; tak tez np. orzeczenie GKO z 23 września 2013 r., BDF1/4900/33/38/13/RWPD-30161, z 6 czerwca 2013 r., BDF1/4900/20/25/RN-8/13/RWPD-13571, z 28 czerwca 2010 r., BDF1/4900//44/50/10/122 oraz uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z 5 października 2011 r., sygn. akt KIO/KD 75/11}; wyrok z dnia 12 listopada 2015 r. -Sygn. akt: KIO 2350/15.
Charakter zamawianych usług oraz charakter prowadzonej przez Prokuraturę działalności (urząd publiczny) nie wymaga żadnych specyficznych odnoszących się tylko do Zamawiającego procedur utrzymania czystości.
Zamawiający nie widzi ani konieczności, ani potrzeby ustanawiania jakiś specjalnych instrukcji czy procedur utrzymania czystości, gdyż nie jest to uzasadnione ani prowadzoną działalnością, ani posiadanymi przedmiotami podlegającymi sprzątaniu
i czyszczeniu.
To samo dotyczy wyboru środków czystości takich jak środki myjące, czyszczące i konserwujące. Wystarczy, że będą to normalnie na rynku dostępne środki odpowiednie do rodzaju czyszczonych powierzchni czy przedmiotów.
Zamawiający nie ma żadnych powierzchni czy przedmiotów odbiegających od standardowo używanych przez inne osoby czy podmioty.
Zamawiający nie wymaga, ani konieczność taka nie wynika z posiadanych przez niego przedmiotów, aby wykonawca dysponował jakimiś szczególnym sprzętem i urządzeniami, poza sprzętem i urządzeniami typowymi, dostępnymi na rynku dla każdego, a niezbędnymi do wykonania usługi utrzymania czystości w budynkach i wokół nich zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
Ponadto Zamawiający zbadał uprzednio rynek pod kątem wytypowania grupy podmiotów gospodarczych zajmujących się świadczeniem pożądanych usług i w związku z tym zapytanie o cenę będzie skierowane do podmiotów będących w stanie potencjalnie dostarczyć zamawianą usługę (w postępowaniu nr PO III G 230.255.2016, prowadzonym na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2015 r. poz. 2164 ze zm.) na usługę kompleksowego sprzątania pomieszczeń wewnętrznych i terenów zewnętrznych prokuratur okręgu konińskiego wraz z myciem okien i praniem wpłynęło 9 ofert w określonym przez Zamawiającego czasie tj. do dnia 26.10.2016 r.)
Podsumowując przedmiotem zamówienia są usługi bieżącego użytku, służące zaspokojeniu podstawowej potrzeby, jaką jest utrzymanie obiektów biurowych (wewnątrz i na zewnątrz) i ich bezpośredniego otoczenia w czystości.
O każdej z czynności składającej się na przedmiot zamówienia można stwierdzić, że ma ustalony na rynku tego typu usług standard jakościowy, który w tym przypadku sprowadza się do tego, że wiadomo jest, jaki ma być jej rezultat - czysta podłoga, schody, glazura, okna, drzwi, umywalka itd., czy też wypielęgnowane tereny zielone, brak błota, śniegu, lodu
i zanieczyszczeń na trenach zewnętrznych.
INNE PRZETARGI Z KONINA
- Remonty bieżące dróg na terenie miasta Konina
- Usługi z zakresu wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej.
- Remont balkonów w budynku mieszkalnym przy ul. Chopina 14B w Koninie
- Wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych mieszanką mineralno-asfaltową dla ruchu KR 2 na terenie Powiatu Konińskiego w 2025 roku - Etap I
- MODERNIZACJA SIECI ELEKTRYCZNEJ, WYKONANIE SEGMENTU LOKALNEJ SZKOLNEJ SIECI KOMPUTEROWEJ, WYKONANIE WENTYLACJI LUB KLIMATYZACJI, PODŁOGI ANTYSTATYCZNEJ ANTYPOŚLIZGOWEJ, NAPRAWA MALOWANIE ŚCIAN .....
- Realizacja dróg rowerowych w Koninie w ramach projektu pt. "Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim" (Budowa drogi dla rowerów na Alejach 1 Maja)
więcej: przetargi w Koninie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.