Ogłoszenie z dnia 2012-10-02
Łódź: Dostawa materiałów biurowych.
Numer ogłoszenia: 375550 - 2012; data zamieszczenia: 02.10.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Skarbowy Łódź-Polesie, ul. 6 Sierpnia 84/86, 90-646 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 2546000, faks 042 2546251.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa materiałów biurowych..
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa (transportem Wykonawcy) fabrycznie nowych artykułów biurowych (oryginalnych lub ich równoważnych odpowiedników) do siedziby Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.00.00 - Różny sprzęt i artykuły biurowe .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zapytanie o cenę
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 01.10.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- GROSS Wazia Sp.j., ul. Karola 3, 93-239 Łódź, kraj/woj. łódzkie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 129167,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 105074,34
Oferta z najniższą ceną: 105074,34 / Oferta z najwyższą ceną: 111082,53
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art. 70 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z regulacją z art. 10 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zapytania o cenę tylko w uzasadnionych przypadkach określonych w ustawie. Przypadki te, określa art. 70 ustawy, który stanowi, iż Zamawiający może zastosować tryb zapytania o cenę jeżeli: 1. Przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi powszechnie dostępne. 2. Dostawy te, mają ustalone standardy jakościowe. 3. Wartość zamówienia jest mniejsza, niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8 w/w ustawy. Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów biurowych. W świetle przepisów ustawy, na Zamawiającym spoczywa więc obowiązek uzasadnienia, iż w przedmiotowym postępowaniu występują przesłanki i okoliczności pozwalające na zastosowanie trybu zapytania o cenę, a zatem: Ad. 1 Przez powszechną dostępność należy rozumieć oferowanie dóbr o pożądanej charakterystyce przez liczne podmioty działające na rynku, co umożliwia łatwy dostęp do zakupu tych dóbr. Dostawy materiałów biurowych możemy zaliczyć do usług powszechnie dostępnych, ponieważ istnieje na rynku duża liczba firm oferujących artykuły biurowe. Aby się o tym przekonać, wystarczy dokonać przeglądu stron internetowych, czy przeglądu różnych katalogów. Firmy prezentują nie tylko ogólny zakres działania, lecz również zakres szczegółowy - listy różnych produktów zaliczanych do kategorii materiałów biurowych, a także ceny za poszczególne produkty. Ponieważ firm tych - jak wspomniano - jest bardzo wiele, nie sposób nawet dokonać wszystkich pełnych wydruków ich oznaczeń. Część jednak wydrukowano i załączono do dokumentacji postępowania. Ad. 2 Przez ustalone standardy jakościowe należy rozumieć zarówno standardy wynikające z norm określonych przepisami prawa, jak i wymagań przyjętych jako normy w odbiorze konsumenckim. Pojęcie, iż określone produkty są standardowe oznacza, że niezależnie od faktu, kto będzie ich wykonawcą, wykonywane będą tak samo, według określonych wzorów i niemalże tej samej technologii. Jedyną różnicą będzie oferowana cena. Postępowanie prowadzone w celu zakupu materiałów biurowych dla potrzeb Urzędu Skarbowego Łódź- Polesie jest postępowaniem przetargowym na zakup materiałów, których standardy wynikają z ogólnie przyjętych norm i wymogów. Zamawiający określił wprawdzie (opis przedmiotu zamówienia) tzw. parametry żądane dla opisanego asortymentu, lecz dopuścił możliwość zaoferowania produktów równoważnych tzn. nie gorszych niż wskazanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia pod względem parametrów ilościowych (np.: wielkość opakowania), jakościowych - precyzji wykonania, trwałości, walorów użytkowych i estetycznych, rozwiązań technicznych. W związku z powyższym spełniona została przesłanka dotycząca ustalenia dla przedmiotu zamówienia standardów jakościowych. Ad. Wartość zamówienia została ustalona przez Zamawiającego w oparciu o przepisy artykułów: 32 ust 1, 34 ust. 1 pkt 1 oraz 34 ust. 3 pkt 2 lit. a ustawy. Zamawiający wyliczając tę wartość wziął pod uwagę wartość zrealizowanego zamówienia w roku ubiegłym (kwota za minione 12 miesięcy) powiększoną o wzrost wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Zamawiający dokonał również analizy cen podanych na stronach internetowych i cen katalogowych, uwzględniając je przy ustaleniu wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8. ustawy. Wyliczona kwota pozwala na zawarcie umowy z wybranym Wykonawcą na okres 12 miesięcy. Dokonane czynności uzasadniają wybór trybu zapytania o cenę (art. 69 ustawy), zatem w konsekwencji regulacji z art. 71 ust.1 ustawy, Zamawiający winien wszcząć postępowanie zwracając się do co najmniej 5 firm, zapraszając je do złożenia ofert. Zamawiający wysłał zaproszenie do złożenia ofert do 9 wybranych przez siebie firm. Reasumując, Zamawiający uznał za prawnie dopuszczalne zastosowanie trybu zapytania o cenę w przetargu na dostawę materiałów biurowych dla Urzędu Skarbowego Łódź - Polesie.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- UBEZPIECZENIE GMINY NOWOSOLNA
- "Usługi odbierania odpadów komunalnych z jednostek Miejskiego Centrum Medycznego "Górna" w Łodzi".
- 81/ZP/2024 Sukcesywna dostawa notesów dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego
- Zakup samochodów osobowych nieoznakowanych segmentu D na potrzeby KWP w Łodzi
- Usługa utrzymania czystości w budynkach Sądu Rejonowego dla Łodzi-Widzewa w Łodzi
- Usługi pralnicze dla Aresztu Śledczego w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywne dostawy artykułów biurowych, baterii, płyt i tonerów dla Zespołu Opieki Zdrowotnej w Bolesławcu.
- ZP.162.2024 - Dostawa materiałów poligraficznych profilaktycznych
- Sukcesywna dostawa artykułów biurowych do siedzib ZGN Wola.
- Zamówienie wspólne na dostawę artykułów biurowych oraz papieru do drukarek i kserokopiarek dla jednostek Województwa Dolnośląskiego, grupa zakupowa GZB6
- "Zakup i dostawa wyposażenia i pomocy dydaktycznych do Przedszkola Samorządowego w Chodczu"
- Dostawa materiałów, pomocy dydaktycznych i wyposażenia na potrzeby realizacji projektu edukacyjnego pn. "Szkoła marzeń"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.