To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2016-12-30
Ogłoszenie nr 376793 - 2016 z dnia 2016-12-30 r.
Mikołów: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Mikołów w
sezonie 2016/2017
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 323539
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowanianie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiającychnie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiejnie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Usług Komunalnych, krajowy numer identyfikacyjny
24333167400000, ul.
ul. Kolejowa
2,
43190
Mikołów, państwo
Polska, woj.
śląskie, tel.
322 262 551, faks
323 242 647, e-mail
zam.publ@zuk.mikolow.com.pl
Adres strony internetowej (URL): www.zuk.mikolow.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Mikołów w sezonie 2016/2017
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:: Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Mikołów w sezonie zimowym 2016/2017 z podziałem na rejony: 1.1. REJON NR 1 - CENTRUM I Drogi pierwszej kolejności odśnieżania: drogi przy Rynku: ul. Krakowska, Okrzei, Lompy, Rynek, Jana Pawła II, Stawowa, parking Urzędu Miasta, parking Szafranka Drogi drugiej kolejności odśnieżania: ul. Brzoskwiniowa, Damrota, Dębowa, Długa, Głogowa, Jaworowa, Jodłowa, Janasa, Kasztanowa, Klonowa, Kol. Wojewódzka, Krawczyka, Lipowa, Modrzewiowa, Orzechowa, Rajcy, Skłodowskiej (do obwodnicy), Skotnica, Słoneczna, Strzechy, Szafranka, Koja, Skrajna, Wojaczka, Sądowa, Wiśniowa, Wschodnia, łącznik Waryńskiego - Krawczyka, odśnieżanie dróg oraz zwalczanie gołoledzi solą drogową - 400 godzin 1.2. REJON NR 2 - CENTRUM II Drogi pierwszej kolejności odśnieżania: Plac dworcowy Drogi drugiej kolejności odśnieżania: ul. Dolna, Hubera, Krokusów, Krzywa, Nowy Świat, Reymonta, Stolarska, Torowa, Prosta, Wodna, Wronia, Zawilców, Gimnazjalna, Bromboszcza, Metalowców, Bratków, Konwalii, Murarska, Rymarska, Reja, Energetyków, Towarowa, os. 30-lecia (główny przejazd przez osiedle), Południowa, Lazurowa, Rybickiego, Kopernika, Jedności, Korczaka, Młyńska, Płk. Kiełbasy, Bema, Broniewskiego, Kownackiej, Wiejska, Kowalska, Lema, Bolesława Śmiałego, Gwarków, boczna od Konstytucji 3 Maja, Planty odśnieżanie dróg oraz zwalczanie gołoledzi solą drogową - 400 godzin 1.3. REJON NR 3 GRONIE - GNIOTEK Drogi pierwszej kolejności odśnieżania: ul. Matejki, Rolnicza, Wspólna, Szarotek Drogi drugiej kolejności odśnieżania: ul. Braterska, Boczna, Filaretów, Dołowa, Skłodowskiej (za obwodnicą), Jaskrów, Jaśminów, Wrzosowa, Żniwna, Na Wzgórzu, Taborowa Kępa, 27- go Stycznia (od obwodnicy do ul. Wspólnej), Skośna odśnieżanie dróg oraz zwalczanie gołoledzi solą drogową - 300 godzin 1.4. REJON NR 4 RETA - ŚMIŁOWICE - GOJ Drogi pierwszej kolejności odśnieżania: ul. Dzieńdziela, Skalna, Storczyków, Reta, Konopnickiej, Reta Śmiłowicka Drogi drugiej kolejności odśnieżania: ul. Narcyzów, Różana, Astrów, Bażancia, Irysów, Kosów, Kuźnicka, Kwiatowa, Brzozowa, Jasna, Przyjaźni, Zielona, Bukowa, Cisów, Elsnera, Jarzębinowa, Jesionowa, Kawalca, łącznik ul. Kawalca- Gliwicka, łącznik ul. Skalna- Zielona, łącznik ul. Dzieńdziela- Reta, łącznik ul. Różana- Narcyzów, odśnieżanie dróg oraz zwalczanie gołoledzi solą drogową - 300 godzin 1.5. REJON NR 5 PANIOWY - BOROWA WIEŚ Drogi : Pętla autobusowa przy ul. Przelotowej, Borowa, Buczka, Ciasna, Czarnieckiego, Dąbrowa, Gołębia, Kukułcza, Malinowa, Graniczna, Grzybowa, Kąty, Łęgowa, Magnolii, Mała, Piaskowa, Piwna, Polna, Równoległa, Solna, Starokościelna, Strażacka, Tulipanów, Ziołowa, Zrębowa, Zgody, Szymankiewicza, Żurawia odśnieżanie dróg oraz zwalczanie gołoledzi solą drogową - 250 godzin 1.6. REJON NR 6 MOKRE Drogi: Botaniczna, Chabrów, Na Stoku, Kręta, Miodowa, Podgórna, Krucza, Ogrodowa, Pszczela, Jeżynowa, Maków, Jabłoni, Fitelberga, Wierzbowa, Jaskółcza, Zamkowa, 22 Lipca, Źródlana, Rusinów, Zagrodowa, Langego odśnieżanie dróg oraz zwalczanie gołoledzi solą drogową - 250 godzin 1.7. REJON NR 7 BUJAKÓW Drogi pierwszej kolejności odśnieżania: ul. Sosnowa, Kolonia Huta Drogi drugiej kolejności odśnieżania: ul. Radosna, Szkolna, Wolnego, Spółdzielcza, Starych Młynów, Marzankowice, Myśliwska, Sośnia Góra, Zbożowa, Akacjowa, Cedrowa, Cyprysów, Hutnicza, Olchowa, Kalinowa, równoległa do Ks. Górka ( od OSP do Korfantego) odśnieżanie dróg oraz zwalczanie gołoledzi solą drogową - 300 godzin 1.8. REJON NR 8 - DROGI I PLACE BĘDĄCE W ZASOBACH ZGL ul. Górnicza, os. Mickiewicza, os. Grunwaldzkie, os. Norwida, ul. Stara Droga, ul. Bluszcza, ul. Młyńska, ul. Podleska, ul. Żwirki i Wigury, ul. Św. Wojciecha, ul. Rajcy, ul. Rymera odśnieżanie dróg oraz zwalczanie gołoledzi solą drogową - 250 godzin 1.9. REJON NR 9 - MECHANICZNE ODŚNIEŻANIE CHODNIKÓW: ul. Św. Wojciecha, Pszczyńska, Prusa, Miarki, Górnicza, Musioła, Bluszcza, Żwirki i Wigury, Towarowa, alejki i chodniki na terenie Zabytkowego Parku Małe i Duże Planty Mechaniczne odśnieżanie chodników - 220 godzin. 2. Zamawiający zabezpieczy potrzebne materiały do zwalczania gołoledzi na terenie Bazy Zakładu Usług Komunalnych przy ul. Dzieńdziela 44 w Mikołowie. Wykonawcy będą je odbierać we własnym zakresie w miarę potrzeb, załadunek leży po stronie Zamawiającego. 3. Zakres godzinowy zamówienia będzie określany przez Dyspozytorów Akcji zima w zależności od panujących warunków atmosferycznych. 4. Zamawiający ma prawo wyposażyć najmowany sprzęt w rejestratory pracy sprzętu z modułem GPS. Koszty związane z instalacją rejestratorów ponosi Zamawiający. 5. Zamawiający zakłada możliwość szczegółowego wskazania zakresu usługi w poszczególnych rejonach. Wielkość zamówienia uzależniona jest od panujących warunków atmosferycznych. 6. Do obowiązków Wykonawcy należy: a) przystąpienie do odśnieżania wraz z posypywaniem po wezwaniu Dyspozytora Akcji zima przy zastosowaniu odpowiedniego sprzętu; b) gotowość do pracy 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu umożliwiając kontakt telefoniczny oraz mailowy do i od Zamawiającego. Wykonawca przedstawi osoby do kontaktu telefonicznego w celu zapewnienia pełnej dyspozycyjności; c) używanie sprzętu w pełni sprawnego technicznie, w przypadku awarii Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia sprzętu zastępczego; d) przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z warunkami określonymi w pozostałych postanowieniach SIWZ, w szczególności w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr do SIWZ; e) każdorazowe rozpoczęcie usługi odśnieżania lub zwalczanie gołoledzi nastąpi wyłącznie na polecenie osób odpowiedzialnych za nadzór nad realizacją robót z ramienia Zamawiającego, wymienionych w zawartej umowie (telefoniczne lub mailem) określające miejsce oraz zakres usługi. Wykonawca będzie zobowiązany rozpocząć realizację usługi niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu przedziału czasowego wskazanego w ofercie, jednak nie później jak 1,5 godziny od momentu wezwania. W przypadku potrzeby załadowania materiału sypkiego na terenie Bazy ZUK czas reakcji liczony będzie od momentu wjazdu na teren Bazy. f) likwidowanie śliskości na całej szerokości dróg, a przede wszystkim na odcinkach decydujących o bezpieczeństwie ruchu- niebezpieczne zakręty i podjazdy, skrzyżowania, przystanki autobusowe oraz inne miejsca ustalone przez Zamawiającego; g) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca odśnieżając drogi równocześnie je posypywał jeżeli istnieje potrzeba posypania; h) wykaz ulic objętych zimowym utrzymaniem w poszczególnych Rejonach stanowi załącznik Nr 5 do niniejszej specyfikacji. 7. Zasady odbioru prac zimowych: Wykonawca wykonuje usługę na wyraźne polecenie przedstawiciela Zamawiającego oraz każdorazowo zgłasza przeprowadzoną akcję wraz z podaniem liczby godzin wykonanej pracy. Dyspozytor Akcji zima dokona weryfikacji przepracowanych godzin na podstawie odczytu z urządzeń GPS. 8. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność wobec Zamawiającego lub osób trzecich za ewentualne szkody powstałe w wyniku nie wykonania lub nienależytego wykonania usług stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia. 9. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie wprowadza ograniczenia o jakim stanowi art. 36a ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. maksymalne liczby części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu Wykonawcy. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną bądź kilka części zamówienia. W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia Wykonawca musi dysponować odpowiednim sprzętem dla każdej części oddzielnie. Niedopuszczalne jest dysponowaniem tym samym sprzętem w różnych rejonach - akcja zima musi być prowadzona w sposób sprawny - równocześnie w każdym Rejonie. 10. Wspólny Słownik Zamówień Publicznych (CPV): 90.62.00.00 - 9 - Usługi odśnieżania 7.63.00.0 - 2 - Usługi usuwania oblodzeń. 11. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu realizacji zamówienia. Przeprowadzenie wizji lokalnej terenu zapewnia rzetelne przygotowanie oferty wykonawcy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
II.5) Główny Kod CPV:
90620000-9
Dodatkowe kody CPV:
90630000-2
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 | NAZWA: rejon nr 1 CENTRUM I |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/11/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT34800.00 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Sprawdź tą firmę: IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM dane rejestrowe jakie przetargi wygrała firma Cena wybranej oferty/wartość umowy 37584 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 2 | NAZWA: REJON NR 1 - CENTRUM 2 |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/11/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT38000 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 41040.00 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 3 | NAZWA: REJON NR 3 GRONIE - GNIOTEK |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/11/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT26100 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert2 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 28188 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 4 | NAZWA: REJON 4 - sMIŁOWICE - GOJ |
Postępowanie/część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: ART. 93 UST. 1 PKT. 1 - NIE ZŁOŻONO ŻADNEJ OFERTY NIEPODLEGAJĄCEJ ODRZUCENIU | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 5 | NAZWA: REJON 5 - PANIOWY - BOROWA WIEŚ |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/11/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT27082.50 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert3 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 29249,10 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 6 | NAZWA: rejon 6 - mokre |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/11/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT23250 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert2 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 25110 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 7 | NAZWA: REJON 7 - BUJKAÓW |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/11/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT32499 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert2 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 35098,92 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 8 | NAZWA: REJON 8 - DROGI I PLACE BĘDĄCE W ZASOBACH ZGL |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/11/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT21250 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 22950,00 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
CZĘŚĆ NR: 9 | NAZWA: REJON 9-MECHANICZNE ODŚNIEŻANIE CHODNIKÓW |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 08/11/2016 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT11330 IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
Cena wybranej oferty/wartość umowy 12236,40 IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie
na podstawie art.
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
INNE PRZETARGI Z MIKOŁOWA
- Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania "Budowa drogi oraz parkingu przy LKS Strażak w Mikołowie"
- Świadczenie usług odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych
- Świadczenie usług fizycznej ochrony osób i mienia na potrzeby Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Mikołowie w 2025 roku
- Zakup i sukcesywna dostawa żywności na potrzeby żywienia w Dziennym Domu Pomocy w Mikołowie w roku 2025.
- Najem pojazdów przeznaczonych do przewozu osób wraz z kierowcą na potrzeby Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Mikołowie w 2025 roku.
więcej: przetargi w Mikołowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
więcej: »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.