Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-10-03
Olsztyn: Usługa przeprowadzenia szkoleń z zakresu masażu, wizażu, teatroterapii oraz ratownictwa wodnego w ramach pn. Praktyka drogą do sukcesu. Postępowanie znak: SP.341.01.2012
Numer ogłoszenia: 378638 - 2012; data zamieszczenia: 03.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Szkoła Policealna im. prof. Zbigniewa Religi w Olsztynie , ul. Mariańska 3A, 10-052 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 527 44 62, faks 89 527 44 62 wew. 38.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.medyk.olsztyn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa przeprowadzenia szkoleń z zakresu masażu, wizażu, teatroterapii oraz ratownictwa wodnego w ramach pn. Praktyka drogą do sukcesu. Postępowanie znak: SP.341.01.2012.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia szkoleń podnoszących kwalifikacje dla 130 uczniów zamawiającego z zakresu masażu, wizażu, teatroterapii oraz ratownictwo wodnego. 2. Przedmiot zamówienia składa się z następujących 5 zadań : 1) Zadanie 1 - szkolenie w zakresie Masaż tensegracyjny w normalizacji napięcia mięśniowego i działaniach przeciwbólowych, które obejmuje przeprowadzenie szkolenia po 30 godz. w 2 cyklach w systemie weekendowym 3 dni po 10 godz. 2) Zadanie 2 - szkolenia z zakresu masażu obejmujące: a) zajęcia dodatkowe z masażu - po szkoleniu z masażu tensegracyjnego w normalizacji napięcia mięśniowego i działaniach przeciwbólowych - które obejmuje przeprowadzenie szkolenia po 20 godz. w 2 cyklach zajęcia będą realizowane po każdym szkoleniu z tensegracji (zadanie 1), jako utrwalające zdobytą wcześniej wiedzę. b) szkolenie w zakresie Elementy masażu i usprawniania ruchowego w opiece paliatywnej - które obejmuje przeprowadzenie szkolenia po 10 godz. w 2 cyklach. Zajęcia realizowane będą w tygodniu w godzinach popołudniowych. c) szkolenie w zakresie Masaż gorącymi kamieniami, bańką chińską i Any-Aging w ofercie Spa - które obejmuje przeprowadzenie szkolenia po 20 godz. w 2 cyklach. Zajęcia związane są z poszerzeniem wiedzy i umiejętności w zakresie innowacyjnych metod w masażu i zabiegów Spa. Zajęcia realizowane będą w tygodniu w godzinach popołudniowych. d) szkolenie w zakresie Przemieszczanie i asekuracja osób niepełnosprawnych a ergonomia pracy w zawodach medycznych które obejmuje przeprowadzenie szkolenia po 10 godz. w 2 cyklach. Zajęcia dotyczą poszerzenia umiejętności w zakresie bezpiecznego, ergonomicznego przemieszczania pacjenta niepełnosprawnego, leżącego. Zajęcia realizowane będą w tygodniu w godzinach popołudniowych, e) szkolenie pt. Masaż klasyczny i relaksacyjny w kosmetyce które obejmuje przeprowadzenie szkolenia po 64 godz. w 2 cyklach. Zajęcia mają na celu zdobycie umiejętności praktycznych w zakresie masażu, wykraczające poza podstawę programową dla zawodu technik usług kosmetycznych. Zajęcia realizowane będą w tygodniu w godzinach popołudniowych. 3) Zadanie 3 - szkolenie w zakresie Elementy ratownictwa wodnego, które obejmuje przeprowadzenie szkolenia po 20 godz. w 2 cyklach. Zajęcia związane są z umiejętnością samo ratownictwa i ratownictwa wodnego, zajęcia realizowane będą na basenie, kilka godz. w szkole policealnej, w systemie weekendowym oraz po południu w tygodniu; 4) Zadanie 4 - szkolenia z zakresu teatroterapii, obejmujące: a) cykl zajęć terapeutycznych skierowanych do terapeutów zajęciowych b) cykl zajęć z charakteryzacji teatralnej c) cykl zajęć z terapii tańcem d) przygotowanie i realizacja przedstawienia teatroterapeutyczno- choreoterapeutycznego, w którym udział wezmą uczniowie Szkoły Policealnej oraz niepełnosprawni uczestnicy Warsztatów Terapii Zajęciowej. Praca metodą warsztatową (m.in. taniec w kręgu, tańce integracyjne) i z choreoterapii. Efekt końcowy zaprezentowany będzie marzec-maj 2014r. Praca ciągła - próby w godzinach popołudniowych w tygodniu i w weekendy. W sumie realizacja 257godz. 5) Zadanie 5 - szkolenia z wizażu, na które składają się: a) Szkolenie w zakresie Makijaż kamuflujący, korekta twarzy, które obejmuje przeprowadzenie szkolenia po 30 godz. w 2 cyklach. zajęcia mają na celu zdobycie umiejętności wykonania makijażu kamuflującego niedoskonałości, defekty (blizny, tatuaże, znamiona i in.), wykonania profesjonalnej korekty twarzy. Zajęcia prowadzone w systemie weekendowym 3 dni po 10 godz. b) Szkolenie w zakresie Makijaż charakteryzatorski - sceniczny- które obejmuje przeprowadzenie szkolenia po 30 godz. w 2 cyklach. Zajęcia mają na celu zdobycie umiejętności wykonania makijażu charakteryzatorskiego, m.in. postarzanie, odmładzanie, makijaż sceniczny związany z odgrywaną rolą, np. postacią bajkową. Zajęcia prowadzone w systemie weekendowym 3 dni po 10 godz. c) szkolenie w zakresie Efekty specjalne w charakteryzacji - które obejmuje przeprowadzenie szkolenia po 30 godz. w 2 cyklach. Zajęcia mają na celu zdobycie umiejętności wykonania efektów specjalnych typu rany cięte, rany postrzałowe, blizny, poparzenia, rany brzucha itp. Umiejętności te są wykorzystywane podczas pozoracji ratowniczych, na których ćwiczy się umiejętności ratownicze w warunkach symulowanych. Zajęcia prowadzone w systemie weekendowym 3 dni po 10 godz.. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu został zawarty w załączniku nr 1 do wzoru/projektu umowy, o której mowa w § XXVI SIWZ 4. Nazwy kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: CPV 80212000-3 - Usługi edukacji zawodowej na poziomie szkoły średniej, 80562000-1 Usługi szkolenia w dziedzinie pierwszej pomocy, 80561000-4 - Usługi szkolenia w dziedzinie zdrowia 5. Zgodnie z art. 36 ust.4 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w ofercie część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom wypełniając wzór nr 4 - jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców. 6. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Tytuł projektu Praktyka drogą do sukcesu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.21.20.00 - Usługi edukacji zawodowej na poziomie szkoły średniej 80.56.20.00 - Usługi szkolenia w dziedzinie pierwszej pomocy 80.56.10.00 - Usługi szkolenia w dziedzinie zdrowia .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający zgodnie z art. 45 ust. 2 ustawy Pzp nie żąda wniesienia wadium.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem nr 2, o którym mowa w §VI ust.1 pkt.2). Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga specjalnych uprawnień. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem nr 2, o którym mowa w §VI ust.1 pkt.2) SIWZ, że posiada wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w § VI ust.1 pkt.2) SIWZ. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania do dyspozycji potencjału technicznego zamawiający żąda, by wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem nr 2, o którym mowa w §VI ust.1 pkt.2) SIWZ, że dysponuje potencjałem technicznym potrzebnym do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w § VI ust.1 pkt.2) SIWZ. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda, by wykonawca wykazał, co najmniej następujące osoby: a) do realizacji zadania 1 - min. 2 osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiadają minimum: - wykształcenie wyższe kierunkowe w zakresie rehabilitacji ruchowej, specjalizacja w zakresie fizjoterapii - przygotowanie pedagogiczne: kurs kwalifikacyjny, studia wyższe magisterskie lub studia podyplomowe pedagogiczne - przeprowadzone min. 1 szkolenie (każda osoba) jako wykładowcy w zakresie masażu tensegracyjnego b) do realizacji zadania 2 - min. 2 osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiadają minimum: - wykształcenie wyższe magisterskie kierunkowe lub studia podyplomowe związane z fizjoterapią - przygotowanie pedagogiczne: kurs kwalifikacyjny, studia wyższe magisterskie lub studia podyplomowe pedagogiczne - min. 8 letni staż pracy związany z zawodem technika masażysty - znajomość nowej podstawy programowej, - odbyty kurs z zakresu Masażu gorącymi kamieniami - przeprowadzone min. 1 szkolenie (każda osoba) jako wykładowca z zakresu Masażu gorącymi kamieniami c) do realizacji zadania 3- min. 1 osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiada minimum: - wykształcenie wyższe magisterskie - przygotowanie pedagogiczne: kurs kwalifikacyjny, studia wyższe magisterskie lub studia podyplomowe pedagogiczne - instruktor ratownictwa wodnego - uprawnienia do prowadzenia zajęć z pierwszej pomocy zgodnie z Ustawą o Państwowym Ratownictwie Medycznym, czyli: lekarz systemu, pielęgniarka systemu lub ratownik medyczny, d) do realizacji zadania 4 - min. 1 osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiada minimum: - wykształcenie wyższe magisterskie - kwalifikacje kierunkowe związane z zawodem terapeuta zajęciowy - studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogika, - przygotowanie pedagogiczne: kurs kwalifikacyjny, studia wyższe magisterskie lub studia podyplomowe pedagogiczne - odbyte min. 2 szkolenia specjalistyczne potrzebne do realizacji w/w zajęć: np. taneczne, umiejętności charakteryzatorskie - znajomość specyfiki prowadzenia zajęć praktycznych na kierunku terapia zajęciowa w Warsztacie Terapii Zajęciowej - doświadczenie w prowadzeniu koła teatralnego z młodzieżą dorosłą pełnosprawną i niepełnosprawną - min. 2 przeprowadzane warsztaty (szkolenia) z osobami niepełnosprawnymi e) do realizacji zadania 5 - min. 1 osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiada minimum: - wykształcenie średnie - ukończony min.1 kurs, szkolenie itp. z zakresu wizażu - min. 2 przeprowadzane szkolenia w jednym z poniższych zakresów szkoleń: Makijaż kamuflujący, korekta twarzy, Makijaż charakteryzatorski - sceniczny, Efekty specjalne w charakteryzacji oraz złoży oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem nr 2, o którym mowa w §VI ust.1 pkt.2) SIWZ, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę wzoru nr 3 do SIWZ, o którym mowa w § VI ust. 1 pkt.5). Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzania spełniania tego warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że co najmniej jeden z nich lub albo wszyscy łącznie spełniają w/w warunek.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia dla uznania, że wykonawca spełnia warunek Zamawiający żąda, by Wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu warunku zgodnie z wzorem nr 2, o którym mowa w §VI ust.1 pkt 2) SIWZ, że znajduje się sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie Zamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w § VII ust.1 pkt 2) SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru nr 1), 2) Części zamówienia powierzone podwykonawcom- wg wzoru 4 - wykonawca składa to oświadczenie, jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców. 3) Pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona 4) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - nie wydaje się dokumentów, o których mowa w sekcji III.4.3.1) niniejszego ogłoszenia ( § VI ust. 1 pkt. 4) SIWZ) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby klub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z zachowaniem terminów ich wystawienia, o których mowa w sekcji III.4.3.1) niniejszego ogłoszenia ( §VI ust.1 pkt. 4) SIWZ)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 50
- 2 - Kwalifikacje kadry prowadzącej szkolenie - 50
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w §7 wzoru umowy, którego treść brzmi: § 7. Zmiana umowy 1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić za zgodą obydwu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2. Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty: 1) wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności. 2) zmiany terminu realizacji umowy w przypadku zawieszenia realizacji przedmiotu zamówienia przez zamawiającego, 3) zmiany terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, 4) zamiany terminu realizacji umowy w przypadku działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania przedmiotu umowy. 5) zmiany terminu na skutek działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji przedmiotu umowy. 6) w przypadku urzędowej zmiany stawki VAT strony zobowiązują się do zawarcia aneksu do umowy regulującego wysokość VAT, tym samym zmiany wynagrodzenia określonego w §3 ust.2 niniejszej umowy. Koszty związane ze wzrostem stawki VAT pokrywa wykonawca. 7) wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy. 8) zmniejszenia liczby osób i kosztu szkolenia w przypadku rezygnacji uczestników szkolenia w trakcie trwania szkolenia wówczas wykonawca otrzyma wynagrodzenie w wysokości adekwatnej do ilości godzin, w których uczestniczyła osoba rezygnująca ze szkolenia obliczoną w następujący sposób cena jednostkowa za przeszkolenie osoby zostanie podzielona przez ilość godzin szkolenia, a uzyskana cena za 1 godzinę zostanie pomnożona przez ilość godzin , w których uczestniczyła osoba rezygnująca ze szkolenia 9) zmniejszenia liczby osób i kosztu szkolenia w przypadku rezygnacji uczestników szkolenia przed przystąpieniem do szkolenia , wówczas wykonawca otrzyma wynagrodzenie tylko za przeszkolone osoby 10) zmiany osób odpowiedzialnych za realizację przedmiotu umowy. Zmiana którejkolwiek z osób w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji i wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wymaganego postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 11) Wystąpienia konieczności zmian osób wykonawcy w przypadku, gdy zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób na inne spełniające na dzień składania ofert warunki określone w specyfikacji w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku przez zamawiającego. 12) Wykonawca musi przedłożyć Zamawiającemu propozycję zmiany, o której mowa w pkt.11 nie później niż 2 dni przed planowanym skierowaniem do realizacji zamówienia którejkolwiek osoby. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku osób prowadzących szkolenie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia. 13) Zmiany podwykonawców, pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowy podwykonawca 14) Zmiany miejsca szkolenia, w przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje lepsze warunki lokalowe wymienione w ofercie, w przypadku awarii Sali szkoleniowej lub budynku uniemożliwiającej przeprowadzenie zajęć lub, kiedy umowa miedzy Wykonawcą a właścicielem Sali przeznaczonej na szkolenie zostanie rozwiązana z przyczyn nieleżących po stronie wykonawcy. 15) Zmiany harmonogramu przeprowadzonych zajęć, w przypadku, kiedy wykładowca przewidziany do realizacji danego cyklu ze względów zdrowotnych lub zawodowych nie może przeprowadzić zajęć w danym terminie lub gdy wynika zmiany po stronie Zamawiającego w wyniku niezorganizowania grupy uczestników i uczestniczek szkoleń 3. W przypadkach wystąpienia okoliczności określonych w ust.1 pkt.1)-5) strony ustalą nowe terminy realizacji, z tym, że minimalny okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi przerwy lub postoju.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.medyk.olsztyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szkoła Policealna im. prof. Zbigniewa Religi w Olsztynie, ul. Mariańska 3a, 10-052 Olsztyn.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.10.2012 godzina 08:30, miejsce: Szkoła Policealna im. prof. Zbigniewa Religi w Olsztynie, ul. Mariańska 3a, 10-052 Olsztyn, pok.36 sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiać w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Ocena potwierdzenia czy Wykonawca wykazał spełnienie warunków udziału, zawartych w ust. 2 nastąpi na podstawie wymaganych i załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w §VI ust. 1 SIWZ. Z dokumentów i oświadczeń musi wynikać, że Wykonawca spełnia warunek udziału na dzień składania ofert. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowaniu po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Jeżeli Wykonawca wykaże, że spełnienia warunki udziału w postępowaniu, polegając na zasobach innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go nim stosunków, a nie udowodni, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi na czas realizacji części zamówienia, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia w oparciu o przesłankę zawartą w art. 24 ust. 2 pkt 4) ustawy Pzp. Wyżej wymienione pisemne zobowiązania innych podmiotów należy do oferty załączyć w oryginale 2. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze. Dokument pełnomocnika należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik. 3. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Tytuł projektu Praktyka drogą do sukcesu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z OLSZTYNA
- OBO 2025: Remont nawierzchni chodnika wzdłuż ul. Jeziołowicza
- "Zakup wapna kredowego w big-bagach do Stacji Dydaktyczno - Badawczej w Bałdach Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie."
- Wykonanie niezbędnych napraw,sprawdzeń,legalizacji,wzorcowań, uwierzytelnień zbiorników stacji paliw, przygotowanie do badań WDT, przygotowanie sprzętu dystrybucyjnego wraz z wyposażeniem do badań WDT
- Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania "Budowa budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z infrastrukturą techniczną, zlokalizowanych gmina Gietrzwałd, woj. województwo warmińsko-mazurskie"
- Dostawa gadżetów promocyjnych
- ZAOPATRZENIE MIASTA I GMINY OLSZTYN I JEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ NA ROK 2026
więcej: przetargi w Olsztynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wsparcie specjalistyczne dla osób z problemami natury psychicznej - zajęcia terapeutyczne
- Świadczenie usługi szkoleniowej poprzez organizację i przeprowadzenie kursów dla uczniów w ramach projektu pn. Zawodowa Małopolska. Kurs kelnerski. Kurs barmański .
- Organizacja kształcenia praktycznego i usług z tym związanych w Hiszpanii dla Zespołu Szkół Samorządowych im. Wł. St. Reymonta w Zawidzu Kościelnym, ul. Mazowiecka 47B, 09-226 Zawidz Kościelny
więcej: Usługi edukacji zawodowej na poziomie szkoły średniej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.