eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bielsk PodlaskiPoprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego i wzrost spójności komunikacyjnej poprzez przebudowę dróg gminnych o nr 107463B, 107465B, 107488B i części drogi powiatowej o nr 1689B na terenie Gminy Bielsk Podlaski

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2016-04-12

Bielsk Podlaski: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego i wzrost spójności komunikacyjnej poprzez przebudowę dróg gminnych o nr 107463B, 107465B, 107488B i części drogi powiatowej o nr 1689B na terenie Gminy Bielsk Podlaski
Numer ogłoszenia: 37995 - 2016; data zamieszczenia: 12.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

V zamówienia publicznego
zawarcia umowy ramowej
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ)

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Bielsk Podlaski , ul. Mickiewicza 46, 17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie, tel. 085 7306851, 7305031, faks 085 7302015.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielskpodlaski.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego i wzrost spójności komunikacyjnej poprzez przebudowę dróg gminnych o nr 107463B, 107465B, 107488B i części drogi powiatowej o nr 1689B na terenie Gminy Bielsk Podlaski.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg gminnych o Nr 107463B i Nr 107465B na odcinku: Szastały - Pietrzykowo Gołąbki o łącznej długości 2271,23 m i przebudowa odcinka drogi gminnej Nr 107488 B Szastały - Szkółka Grabowiec o długości 1890,85 m oraz przebudowa odcinka drogi powiatowej o Nr 1689B droga krajowa 66 - Bolesty o długości 110 m. Przebudowa dróg gminnych o Nr 107463B i Nr 107465B na odcinku: Szastały - Pietrzykowo Gołąbki. Przebudowa polegać będzie na wykonaniu nawierzchni z betonu asfaltowego o szerokości jezdni 5,0 m oraz wykonaniu obustronnych poboczy żwirowych o szerokości 1,0 m, poprawie odwodnienia poprzez odmulenie istniejących rowów oraz remoncie istniejących przepustów, przebudowie istniejących zjazdów gospodarczych i na drogi boczne. Parametry techniczne dróg gminnych Nr 107463B i 107465B: drogi klasy - D przekrój - szlakowy kategoria ruchu - KR-1 szerokość jezdni - 5,0 m spadek poprzeczny jezdni - 2 % szerokość poboczy - 1,0 m spadek poprzeczny poboczy - 6 % Konstrukcja i technologia nawierzchni. Droga gminna Nr 107463B od km 0+000 do km 1+255,67: warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S 50/70 dla kategorii ruchu KR 1 grubości 4 cm, warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego AC 16 W 50/70 dla kategorii ruchu KR 1 o zmiennej grubości, Droga gminna Nr 107463B: od km 1+255,67 do km 1+406,91: warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S 50/70 dla kategorii ruchu KR 1 grubości 4 cm, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W 50/70 dla kategorii ruchu KR 1 grubości 5 cm, wyrównanie i wzmocnienie istniejącej nawierzchni żwirowej kruszywem naturalnym stabilizowanym, mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0÷31,5 mm o zmiennej grubości, obustronne poszerzenie po 60 cm istniejącej nawierzchni żwirowej kruszywem naturalnym stabilizowanym mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0÷31,5 mm grubości 30 cm, Droga gminna Nr 107465B: warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S 50/70 dla kategorii ruchu KR 1 grubości 4 cm, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W 50/70 dla kategorii ruchu KR 1 grubości 5 cm, wyrównanie i wzmocnienie istniejącej nawierzchni żwirowej kruszywem naturalnym stabilizowanym, mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0÷31,5 mm o zmiennej grubości, obustronne poszerzenie po 60 cm istniejącej nawierzchni żwirowej kruszywem naturalnym stabilizowanym mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0÷31,5 mm grubości 30 cm, Drogi boczne: warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S 50/70 dla kategorii ruchu KR 1 grubości 4 cm, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W 50/70 dla kategorii ruchu KR 1 grubości 5 cm, podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0÷31,5 grubości 30 cm, Zjazdy gospodarcze nawierzchnia bitumiczna (szerokości 1,0 ÷ 1,5 m): warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S 50/70 dla kategorii ruchu KR 1 grubości 5 cm, podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu ciągłym 0÷31,5 grubości 15 cm, Nawierzchnia żwirowa: nawierzchnia z kruszywa naturalnego o uziarnieniu ciągłym 0÷31,5 grubości 20 cm Pobocza: nawierzchnia żwirowa grubości 9 cm Odwodnienie. Odwodnienie jezdni jest rozwiązane metodą powierzchniowego spływu wód opadowych i roztopowych do istniejących rowów i przepustów. Istniejące rowy wymagają oczyszczenia i nadania im odpowiednich spadków podłużnych celem prawidłowego odbioru wód. Niektóre istniejące przepusty (pod koroną drogi i zjazdami gospodarczymi) wymagają remontu. Ściek korytkowy. W miejscowości Szastały od km 0+440,55 do km 652,00 strona lewa oraz od km 0+593,00 do km 855,00 strona prawa dodatkowo zaprojektowano ściek korytkowy półokrągły wg KPED 01.03. Ściek należy wykonać na ławie betonowej z betonu C 8/10 o wymiarach przedstawionych na Rys. Nr 4.1. Na szerokości zjazdów ściek należy wykonać z brukowej kostki betonowej gr 8 cm na podsypce cementowo - piaskowej i ławie betonowej z betonu C 8/10 zgodnie z Rys. Nr 6.2. Ujścia ścieków zaprojektowano poprzez osadnik piasku (KPED 01.14) do osadnika betonowego wykonanego z kręgów O 1000 mm i h=1,5 m. Ujścia do istniejących rowów zaprojektowano poprzez przykanaliki z rur PCV O 200 mm. Ujścia przykanalików należy zabezpieczyć brukowcem na podsypce cementowo - piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową. Przepusty pod koroną drogi. W miejsce istniejącego przepustu z rur betonowych O 0,40 m i długości L=14,0 m w km 0+006,00 na drodze gminnej Nr 107465B wykonać przepust rur HDPE o gładkiej ściance wewnętrznej oraz spiralnie karbowanej zewnętrznej O 0,40 m i długości L=14,0 m. Po obu stronach przepustu (wlotu i wylotu) dno i skarpy zostaną umocnione brukowcem na podsypce cementowo - piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową. W miejsce istniejącego przepustu z rur betonowych O 0,40 m i długości L=8,0 m w km 0+781,80 na drodze gminnej Nr 107465B należy wykonać przepust rur HDPE o gładkiej ściance wewnętrznej oraz spiralnie karbowanej zewnętrznej O 0,40 m i długości L=8,0 m. Po obu stronach przepustu (wlotu i wylotu) dno i skarpy zostaną umocnione brukowcem na podsypce cementowo - piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową. Oba przepusty należy ułożyć ze spadkiem 0,5%, Do wykonania podsypki przyjęto piasek o średnicy do 20 mm, natomiast do zasypki mieszankę żwirowo - piaskową o średnicy ziaren 0 - 31,5 mm. Zasypkę należy wykonać warstwowo z odpowiednim jej zagęszczaniem co 20- 30 cm. Przepusty pod zjazdami i drogami bocznymi. Pod zjazdami gospodarczymi i na drogi boczne zaprojektowano remont niezbędnych przepustów, aby udrożnić spływ wód. Istniejące rury betonowe O 0,30 m i O 0,40 m zastąpione zostaną rurami HDPE odpowiednio O 0,30 m i O 0,40 m. Dno i skarpy po obu stronach przepustu należy zabezpieczyć brukowcem na podsypce cementowo - piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową. Rowy przydrożne. Na całym odcinku drogi po obu stronach korony drogi należy oczyścić istniejące rowy nadając im odpowiednie spadki podłużne. Rowy powinny posiadać dno o szerokości 0,4 m, natomiast skarpy powinny mieć pochylenie w stosunku 1:1,5, a przeciwskarpy 1:1. Uzbrojenia projektowane. Nie projektowano dodatkowego uzbrojenia podziemnego jak i naziemnego niezwiązanego z funkcjonowaniem drogi. Istniejące zawory wodociągowe będą wymagały regulacji pod względem wysokościowym. Regulację tę należy przeprowadzić pod nadzorem pracowników odpowiednich gestorów sieci. Wyburzenia, wywłaszczenia, wycinka drzew. Inwestycja nie wymaga wyburzeń ani wycinki istniejącego drzewostanu powyżej 10 lat. Projektowana droga mieści się w istniejących pasach drogowych. Przebudowa części odcinka drogi powiatowej nr 1689 B droga krajowa 66 - Bolesty. Przedmiot inwestycji. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa części odcinka drogi powiatowej nr 1689 B o łącznej długości 110,00 m. Parametry techniczne drogi powiatowej o Nr 1689 B: droga klasy - L przekrój - szlakowy kategoria ruchu - KR 1 szerokość jezdni - 5,50 m spadek poprzeczny jezdni - 2% szerokość poboczy - 1,0 m spadek poprzeczny poboczy - 6% Opis wykonywanych prac. Przebudowa polegać będzie na wykonaniu poszerzenia podbudowy o szerokości do 50 cm i głębokości do 30 cm na całym przebudowywanym odcinku, wykonaniu podbudowy z kruszywa naturalnego gr. 30 cm oraz wykonaniu oczyszczenia istniejącej nawierzchni bitumicznej i rozłożeniu nawierzchni z betonu asfaltowego gr. 5 cm. Wykonanie poboczy z kruszywa naturalnego. Następnym etapem robót będzie odmulenie istniejących rowów i uzupełnienie poboczy kruszywem naturalnym. Przebudowa odcinka drogi gminnej nr 107488B Szastały - Szkółka Grabowiec. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę nawierzchni drogi, przebudowę nawierzchni zjazdów na przyległe działki i na drogi boczne, wykonanie poboczy żwirowych, zapewnienie właściwego odwodnienia korpusu drogi poprzez odmulenie istniejących przepustów oraz oczyszczenie rowów przydrożnych z zarośli i namułów, zabezpieczenie istniejącego kabla energetycznego biegnącego pod koroną drogi za pomocą rury dwudzielnej. Parametry techniczne drogi. droga klasy -D przekrój poprzeczny - trasowy szerokość jezdni - 5,0m szerokość poboczy- 1,0m kategoria ruchu - KR-1 grupa nośności podłoża - G1 (grunt niewysadzinowy). Konstrukcja nawierzchni na istniejącej nawierzchni żwirowej. W oparciu o warunki techniczne przyjęto konstrukcję nawierzchni: warstwa ścieralna nawierzchni z betonu asfaltowego gr. 4cm, warstwa wiążąca nawierzchni z betonu asfaltowego gr. 5cm, zasadnicza podbudowa z kruszywa naturalnego z dodatkiem 50% kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o gr. 20cm, warstwa wyrównawcza na istniejącej nawierzchni z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o zmiennej grubości, nawierzchnia żwirowa gr. 10 cm. Roboty ziemne. Roboty ziemne wynikają głównie z wykonania koryta pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonania poboczy, zjazdów na działki przyległe i drogi boczne oraz skarp. Wjazdy bramowe, zjazdy na działki (grunty rolne), drogi boczne. Na projektowanej trasie znajduje się 27 zjazdów na działki użytkowane rolniczo, które należy przebudować przyjmując następujące parametry: szerokość zjazdu - 5,0m, pobocza 0,5m. Na szerokości pobocza drogi gminnej zjazdy wykonać ze skosami 1:1 o nawierzchni bitumicznej jak jezdnia drogi. Pozostałe odcinki do granicy pasa drogowego wykonać o nawierzchni żwirowej o grubości 12cm na podbudowie z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o grubości 20cm ułożonej na nasypie zjazdu z gruntu przepuszczalnego (pospółka lub piasek). Pod zjazdami należy przebudować uszkodzone przepusty i dostosować ich rzędne do rzędnych projektowanych rowów, stosując rury PCV O 40. Istniejące zjazdy od km 1+441 z prawej strony i od km 1+600 z lewej strony, prowadzące na tereny nadleśnictwa, należy zachować w dotychczasowym stanie. Dla zjazdów na drogi boczne, występujące na projektowanej przebudowie w km 1+373,60 i w km 1+594,90 przyjęto następujące parametry: szerokość zjazdu 5,0m, pobocza 0,5m. Na połączeniu z drogą gminną zastosowano łuki kołowe o promieniach 5,0m. Na szerokości pobocza drogi głównej zjazdy wykonać o nawierzchni bitumicznej jak nawierzchnię jezdni drogi. Pozostałe odcinki do granicy pasa drogowego wykonać o nawierzchni żwirowej o gr. 12cm na podbudowie z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. 20cm ułożonej na nasypie zjazdu z gruntu przepuszczalnego (pospółka lub piasek). Odwodnienie. Odwodnienie projektowanej drogi powierzchniowe z odprowadzeniem wód opadowych do istniejących rowów przydrożnych i przepustów. W ciągu drogi występują trzy przepusty, które wymagają przeprowadzenia następujących robót naprawczo-konserwacyjnych: przepust rurowy O 50 L=10m w km 0+137,50 - stan dobry, należy oczyścić z namułu i pogłębić istniejące rowy do rzędnych wlotu i wylotu. Umocnić skarpy kamieniem polnym murowanym na zaprawie cementowej ułożonej na podsypce piaskowej gr. 10 cm. przepust rurowy O 80 L=10 m w km 0+684,00 - stan dobry. Wykonać roboty naprawcze j.w. przepust rurowy O 80 L=12 m w km 1+271,00 - stan dobry. Wykonać roboty naprawcze j.w. Istniejące rowy należy odmulić i oczyścić z zarośli, krzaków i drzew. Uzbrojenie terenu. W km 1+845,70 istniejący kabel energetyczny należy zabezpieczyć przepustem typu ARROTA O 110mm L=6,0m. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i jego zakres określony jest w projektach wykonawczych, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót oraz przedmiarach robót. Wszelkie nazwy materiałów oraz producentów podane w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, przedmiarach robót należy traktować jako przykładowe, dopuszcza się zastosowanie materiałów porównywalnych o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż podane przez projektanta. Jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenie w związku ze specyfiką przedmiotu zamówienia to wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym, polegających na zastosowaniu innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia wszystkich parametrów nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązania równoważne, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych pozycji równoważnych oraz wykazać ich równoważność w stosunku do opisanych w dokumentacji projektowej stanowiącej opis przedmiotu zamówienia, ze wskazaniem nazwy, strony, pozycji w kosztorysie ofertowym, których dotyczy oraz złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia jako równorzędne w szczególności opis parametrów technicznych zastosowanych materiałów oraz urządzeń (np. atesty, karty techniczne). Powyższe dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu nierównoznaczności zaproponowanych rozwiązań równoważnych..

II.1.5)

  przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2016.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium przez Wykonawcę

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych warunków do spełnienia przez Wykonawcę

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, wykonał co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie dróg o nawierzchni z betonu asfaltowego o wartości robót co najmniej 3.000.000,00 zł brutto każda. Wykonawca sporządza wykaz robót związanych z przedmiotem zamówienia wg załącznika nr 6 do SIWZ. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o złożone przez Wykonawcę dowody. Na potwierdzenie Wykonawca winien załączyć dowody dotyczące wykonania najważniejszych robót określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku warunku wymaganego doświadczenia, podmioty występujące wspólnie muszą udokumentować doświadczenie z ostatnich 5 lat a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, że wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie dróg o nawierzchni z betonu asfaltowego o wartości robót co najmniej 3.000.000,00 zł brutto każda. (W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie). Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o złożone przez Wykonawcę dowody potwierdzające, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dowodami, o których mowa są poświadczenia lub inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. UWAGA! Wykonawca winien uzasadnić na piśmie przyczynę braku możliwości uzyskania poświadczenia, o którym mowa w § 1 ust. 2 pkt 1) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie robót, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunek Wykonawca spełnił. Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz. W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia z wykorzystaniem załącznika nr 7 do SIWZ. Uwaga: W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza korzystać przy wykonywaniu niniejszego zamówienia z zasobów innego podmiotu, wówczas na powyższym załączniku pisze NIE DOTYCZY podpisuje go i załącza go do oferty. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych warunków do spełnienia przez Wykonawcę

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami, które będą odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną jej powierzone, a niezbędnymi do wykonania zamówienia tj. jedną osobą z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustawą Prawo budowlane - kierownika budowy posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, lub odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, bądź osoby których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych w szczególności ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2016 r., poz. 65), doświadczenia w kierowaniu robotami, nie krótszego niż 3 lata od daty uzyskania uprawnień. (W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał osobowy). Na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawca złoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi - załącznik nr 5 do SIWZ oraz oświadczenie Wykonawcy, iż osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - załącznik nr 5 A do SIWZ. Ocena spełniania w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia. Z treści dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że w/w warunek Wykonawca spełnił. Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz oraz oświadczenie. W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia z wykorzystaniem załącznika nr 7 do SIWZ. Uwaga: W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza korzystać przy wykonywaniu niniejszego zamówienia z zasobów innego podmiotu, wówczas na powyższym załączniku pisze NIE DOTYCZY podpisuje go i załącza go do oferty. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia co najmniej 3.000.000,00 zł. W przypadku podmiotów działających wspólnie (konsorcja), każdy podmiot musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności bez względu na wysokość sumy ubezpieczenia. Dopuszcza się sumowanie wartości polis poszczególnych podmiotów celem uzyskania wartości nie mniejszej niż wymagana kwota. Na potwierdzenie spełniania tego warunku Wykonawca złoży opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Jeżeli z treści polisy/dokumentu nie wynika fakt, że polisa została opłacona, do oferty należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że na dzień składania ofert była opłacona (dowód wpłaty, potwierdzenie dokonania przelewu, potwierdzenie towarzystwa ubezpieczeniowego lub inne). Przy dokonywaniu oceny spełniania warunku Zamawiający będzie się kierował regułą spełnia/nie spełnia. Z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunek Wykonawca spełnił. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa. W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na zdolnościach ekonomicznych i finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia z wykorzystaniem załącznika nr 7 do SIWZ. Uwaga: W przypadku, gdy Wykonawca nie zamierza korzystać przy wykonywaniu niniejszego zamówienia z zasobów innego podmiotu, wówczas na powyższym załączniku pisze NIE DOTYCZY podpisuje go i załącza go do oferty. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca: opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, wykonał co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie dróg o nawierzchni z betonu asfaltowego o wartości robót co najmniej 3.000.000,00 zł brutto każda. Wykonawca sporządza wykaz robót związanych z przedmiotem zamówienia wg załącznika nr 6 do SIWZ. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia w oparciu o złożone przez Wykonawcę dowody. Na potwierdzenie Wykonawca winien załączyć dowody dotyczące wykonania najważniejszych robót określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku warunku wymaganego doświadczenia, podmioty występujące wspólnie muszą udokumentować doświadczenie z ostatnich 5 lat a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, że wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie lub remoncie dróg o nawierzchni z betonu asfaltowego o wartości robót co najmniej 3.000.000,00 zł brutto każda.;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Formularz OFERTA-zał Nr 1 do SIWZ wraz z kosztorysami ofertowymi -zał. Nr 1A, 1B, 1C, 1D do SIWZ, pełnomocnictwa -jeżeli są wymagane, oświadczenie-pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji zasobów na potrzeby wykonania zamówienia-zał nr 7 do SIWZ jeżeli jest wymagane, oświadczenie Wykonawcy o przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów-zał Nr 8 do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - gwarancja jakości - 10

IV.2.2)

  przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że, wystąpiły okoliczności, których nie można było przewidzieć w dacie zawarcia umowy, a w szczególności: - jeżeli Wykonawca dozna uszczerbku przez opóźnienie lub poniesie koszt w wyniku uchybienia Zamawiającego, który dostarczy instrukcje dotyczące realizacji zamówienia i o których braku został wcześniej przez Wykonawcę powiadomiony, chyba że, uchybienie Zamawiającego było spowodowane przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie ze strony Wykonawcy, włącznie z błędem lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu Wykonawcy. -jeżeli Wykonawca doznaje opóźnienia lub ponosi koszt na skutek tego, że Zamawiający w ustalonym w umowie terminie nie udostępnił mu terenu budowy, to Wykonawca po powiadomieniu Zamawiającego będzie uprawniony do przedłużenia terminu realizacji zamówienia, jeśli zakończenie jest lub przewiduje się, że będzie opóźnione. Zmiana umowy nie wchodzi w rachubę wtedy gdy zaniedbanie Zamawiającego było spowodowane przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie Wykonawcy, włącznie z błędem w którymkolwiek z dokumentów Wykonawcy lub opóźnieniem w jego przedłożeniu. -jeżeli zakończenie robót jest, lub przewiduje się, że będzie, opóźnione ze względu na przyczyny spowodowane siłą wyższą, w szczególności niesprzyjające warunki klimatyczne (opady lub zaleganie warstwy śniegu, mróz) lub też jakiekolwiek opóźnienie, utrudnienie lub uniemożliwienie, spowodowane przez Zamawiającego. -w przypadku, gdy po zawarciu umowy okaże się, że dokumentacja lub teren budowy nie nadają się do prawidłowego wykonania robót albo, że wystąpiły inne okoliczności, które mogą przeszkodzić prawidłowemu wykonaniu robót, o ile zmiana ta nie wykracza poza przedmiot zamówienia określony w SIWZ. -stwierdzenia wykopalisk uniemożliwiających wykonywanie robót. -zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy. -zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy będącej następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: -wstrzymanie robót przez Zamawiającego, -zaistnienia konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. -wystąpienia zmian będących następstwem działania organów administracji, a w szczególności przekroczenia terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, itp., -wystąpienia innych przyczyn zewnętrznych niezależne od Zamawiającego oraz wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac. -zaistnienia potrzeby dochodzenia zmiany sposobu spełnienia świadczenia. zmian technologicznych, w szczególności: -konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub SST, -konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa. wystąpienia zmian osobowych: -zmiana przedstawicieli stron - kierownika budowy, kierowników robót, inspektorów nadzoru - w przypadku niemożności pełnienia przez nich powierzonych funkcji np. zdarzenia losowe, zmiana pracy, rezygnacja z pełnienia powierzonych obowiązków. Zmiana osób, powinna być dokonana na osoby posiadające równoważne uprawnienia i kwalifikacje. wystąpienia pozostałych zmian: -zmiana wynagrodzenia w związku ze zmianą obowiązującej stawki podatku VAT, -konieczność wykonania robót dodatkowych i niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, i których realizacja wiąże się z potrzebą zmiany terminu wykonania, -kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty robotami, O konieczności wprowadzenia zmian do umowy powiadamia strona, która powzięła wiadomość o okolicznościach j.w. Strony uzgadniają szczegółowe warunki zmiany umowy, w szczególności ustalą nowe terminy realizacji w tym, że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia nie powinien być dłuższy niż okres przerwy w realizacji umowy spowodowanych tymi okolicznościami. Zmiana postanowień zawartej umowy nastąpi za zgodą obu stron w formie pisemnego aneksu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bielskpodlaski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Bielsk Podlaski ul. Mickiewicza 46 17-100 Bielsk Podlaski pokój nr 7.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.04.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Bielsk Podlaski ul. Mickiewicza 46 17-100 Bielsk Podlaski Biuro Podawcze Urzędu Gminy Bielsk Podlaski.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.