Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2016-02-19
Szczecin: Zadanie inwestycyjne pn: Campus 2 - Zadanie nr 3 przy ul. Klemensa Janickiego nr 32 w Szczecinie
Numer ogłoszenia: 38124 - 2016; data zamieszczenia: 19.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie , Al. Piastów 17, 70-310 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 449 4250, 449 4042, faks 0-91 449 4690.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zut.edu.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zadanie inwestycyjne pn: Campus 2 - Zadanie nr 3 przy ul. Klemensa Janickiego nr 32 w Szczecinie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres zamówienia obejmuje roboty ogólnobudowlane remontowe i renowacyjne wszystkich branż. Roboty budowlane: roboty ziemne, nawierzchniowe, chodniki, drogi dojazdowe, miejsca parkingowe; roboty wyburzeniowe, rozbiórkowe; roboty żelbetowe i betonowe; ściany działowe; roboty murarskie, tynkarskie, malarskie, izolacje cieplne, przeciwdźwiękowe i przeciwwilgociowe; pokrywanie podłóg i ścian; sufity podwieszane, instalowanie drzwi i okien; roboty dachowe i elewacyjne. Roboty instalacyjne sanitarne wewnętrzne i zewnętrzne. Roboty branży elektrycznej, instalacje teleinformatyczne i instalacje słaboprądowe: system odddymiania, SWiN i TVD..
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień - podstawa prawna art. 67 ust. 1 pkt. 6 PZP. Przedmiot zamówień uzupełniających (pod warunkiem uprzedniego spełnienia wymogów wskazanych w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP) stanowić mogą w szczególności: 1)Roboty ogólnobudowlane obejmujące m.in.: rozbiórki i demontaże instalacji, roboty murowe, wykonanie ścian działowych, robót betonowych i żelbetonowych, wykonanie nowych elementów konstrukcji, w tym drewnianych i stalowych, roboty w obrębie dachu i poddasza, impregnacja grzybobójcza, wykonanie izolacji cieplnej, przeciwdźwiękowej, przeciwwilgociowej, stolarki okiennej i drzwiowej, posadzek, tynków wewnętrznych, okładzin ścian, sufitów podwieszanych modułowych, docieplenie od wewnątrz ścian płytami z autoklawizowanego betonu komórkowego, roboty malarskie, wykonanie oznakowania, pochwytów, poręczy, montaż odboji, balustrad, roboty elewacyjne, w tym oczyszczanie i impregnacja cegieł i spoin, zahydrofobizowanie ścian, wykonanie logotypów podświetlanych, budowa altany śmietnikowej, roboty zewnętrzne związane z zagospodarowaniem terenu, 2)Roboty sanitarne, w tym budowa wodociągów i rurociągów: wykonanie nowego przyłącza wody i instalacji wodnej, kanalizacji sanitarnej z przyłączem, deszczowej z przyłączem, centralnego ogrzewania, hydrantowej p.poż, gazowej, chłodniczej, freonowej, wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, 3)Roboty elektryczne: polegające na położeniu dodatkowego okablowania dla instalacji wewnętrznych elektrycznych, teletechnicznych i teleinformatycznych. Wykonanie tablic rozdzielczych i wewnętrznych linii zasilających (WLZ), zasilanie przepompowni, oświetlenia podstawowego, ewakuacyjnego i awaryjnego, zewnętrznego, gniazd wtyczkowych, montaż opraw oświetleniowych, wykonanie instalacji dedykowanej i zasilania gniazd komputerowych, zasilania central alarmowych i central kamer, domofonów, instalacji siłowej, instalacji odgromowej, wyrównawczej, 4)Roboty teletechniczne: oddymiania, montaż osprzętu instalacyjnego, siłowników, wykonanie instalacji sygnalizacji włamania i napadu, montaż systemu szyfratora LCD, modułowych central alarmowych, kart funkcyjnych, baterii akumulatorów, detektorów ruchu, czujek otwarcia, sygnalizatorów akustycznych, instalacji telewizji dozorowej, montaż kamer, wykonanie rejestratorów wizji, 5)Roboty teleinformatyczne: montaż punktów dystrybucyjnych (szaf, paneli rozdzielczych) i głowic telefonicznych, wykonanie przełącznic i złączy końcowych kabli światłowodowych, montaż gniazd modułowych i HDMI, puszek nad- i podtynkowych, okablowania strukturalnego, rozbudowa centrali telefonicznej, wykonanie kanalizacji kablowej. Inne roboty nieprzewidziane Umową o zamówienie podstawowe (w tym zawarte w stanowiącej załącznik do Umowy Dokumentacji projektowej), a możliwe do wykonania robót.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.44.30.00 - Roboty elewacyjne 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.45.30.00 - Roboty remontowe i renowacyjne 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.26.25.00 - Roboty murarskie i murowe 45.41.00.00 - Tynkowanie 45.42.11.46 - Instalowanie sufitów podwieszanych 45.43.11.00 - Kładzenie terakoty 45.43.12.00 - Kładzenie glazury 45.32.00.00 - Roboty izolacyjne 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.33.00.00 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45.44.21.00 - Roboty malarskie 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.11.13.00 - Roboty rozbiórkowe 45.45.00.00 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 45.26.12.10 - Wykonywanie pokryć dachowych 45.23.24.51 - Roboty odwadniające i nawierzchniowe .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2017.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w niniejszym postępowaniu jest wniesienie wadium. Wysokość wymaganego wadium wynosi 90 000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych). Sposób i forma wniesienia wadium podane zostały w dziale VIII SIWZ
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przynajmniej trzy zamówienia (najważniejsze roboty budowlane, które spełniają następujące warunki: a)każda z trzech robót budowlanych polegała na budowie, rozbudowie lub przebudowie dowolnego budynku. Pojęcia budowa, przebudowa oraz budynek będą rozumiane w znaczeniu nadanym im w ustawie z dnia 07.07.1994 Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1625 z póz. zm.) - zwanej dalej ustawą Prawo budowlane; b)każda z trzech robót budowlanych dotyczyła budynku o pow. użytkowej min. 1 500 m 2 i kubaturze co najmniej 5 000 m 3 i została wykonana na podstawie odrębnej umowy; c)każda z trzech robót budowlanych została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona; d)przynajmniej dwie z trzech robót budowlanych obejmowały swoim zakresem wykonanie robót ogólnobudowlanych, wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, instalacji gazów technicznych, instalacji c.o., c.w.u. i c.t., instalacji elektrycznej, instalacji teletechnicznej, okablowania strukturalnego; e)Jedna z trzech robót budowlanych dotyczyła obiektu wpisanego do gminnej ewidencji zabytków; f)Dwie z trzech robót budowlanych były o wartości nie mniejszej niż 4 000 000 zł brutto (słownie: cztery miliony złotych) każda. Zamawiający uzna Wykonawcę za niezdolnego do wykonania zamówienia (podlegającego wykluczeniu z postępowania), jeżeli w okresie ostatnich trzech lat procentowa wartość zamówień wykonanych nienależycie przekraczała 5% wartości wszystkich wykonanych przez Wykonawcę w tym okresie zamówień. Pod pojęciem: nienależycie Zamawiający rozumie przypadki odstąpienia od umowy lub wypowiedzenia umowy z winy Wykonawcy, jak też wystąpienia zwłoki w wykonaniu przedmiotu zamówienia co najmniej 30 dni w stosunku do terminu określonego w umowie, co skutkowało naliczeniem kar umownych. W celu wykazania (potwierdzenia) spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, Wykonawca złoży Zamawiającemu wykaz już wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, robót budowlanych z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone a także informację o wszystkich przypadkach nienależytego wykonania zamówienia, polegających na nieterminowym wykonaniu zamówień (co najmniej 30 dni zwłoki), których wartość przekraczała 5% wartości wszystkich wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat przez Wykonawcę zamówień, oraz o wypowiedzeniu lub odstąpieniu od umowy z winy Wykonawcy - wzór stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. Zamieszczone w nim informacje w sposób bezsporny muszą potwierdzać spełnianie warunku, o którym mowa w dziale V ust 1 pkt 1.2 SIWZ. Dowodami, o których mowa powyżej są: dokumenty wskazane w § 1 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane oraz inne dokumenty zgodnie z § 9 ust. 2 tego Rozporządzenia, tj. Wykonawca w miejsce poświadczeń, o których mowa wyżej, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 i 3 Rozporządzenia z dnia 30 12.2009 r. W ocenie warunków spełnienia udziału w postępowaniu zastosowanie ma również zapis działu V ust. 3 SIWZ w zakresie zachowania proporcji w odniesieniu do udziału innych podmiotów jakimi posłuży się Wykonawca przy realizacji zamówienia, tj. zamieszczenia na Wykazie stosownych pozycji odnoszących się do wykonanych robót przez Wykonawcę i inny podmiot.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w wykonaniu niniejszego zamówienia uczestniczyć będzie zespół przynajmniej 3 osób spełniających łącznie wymagania w zakresie wykształcenia i doświadczenia zawodowego, posiadających kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniejszych regulacji oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001 r. nr 5, poz. 42 z późn. zm.) a w szczególności osób posiadających uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: a) kierownik budowy lub kierownik robót budowlanych, pełniący rolę kierownika budowy - osoba, która posiada wymagane ustawą Prawo budowlane uprawnienia przewidziane dla wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń i minimum pięcioletnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu funkcji kierownika budowy (okres pięcioletniego doświadczenia rozumiany będzie jako suma okresów, w których osoba faktycznie wykonywała funkcje kierownika budowy), przy czym na doświadczenie to składało się również pełnienie obowiązków kierownika budowy dla roboty budowlanej polegającej na budowie lub przebudowie budynku o przynajmniej jednej z dwóch następujących cech: budynek był o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 2 000 m2 (słownie: dwa tysiące metrów kwadratowych) lub budynek był o kubaturze nie mniejszej niż 5 000 m3 (słownie: pięć tysięcy metrów sześciennych). Pojęcia budowa, przebudowa oraz budynek będą rozumiane w znaczeniu nadanym im w ustawie Prawo budowlane; b) kierownik robót budowlanych w branży sanitarnej - osoba , która posiada wymagane ustawą Prawo budowlane uprawnienia przewidziane dla wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, oraz minimum trzyletnie (licząc od daty uzyskania uprawnień) doświadczenie w kierowaniu robotami lub pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w ramach wskazanej specjalności, w zakres którego wchodziło również kierowanie lub nadzorowanie robotami w zakresie wewnętrznych instalacji sanitarnych w obiekcie oraz w zakresie sieci sanitarnych (okres trzyletni doświadczenia rozumiany będzie jako suma okresów, w których osoba faktycznie kierowała robotami wymaganymi do udokumentowania w ramach ww. doświadczenia); c) kierownik robót budowlanych w branży elektrycznej - osoba, która posiada wymagane ustawą Prawo budowlane uprawnienia przewidziane dla wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, oraz minimum trzyletnie (licząc od daty uzyskania uprawnień) doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi lub pełnieniu funkcji inspektora nadzoru w ramach wskazanej specjalności, w zakres którego wchodziło również kierowanie lub nadzorowaniem robotami w zakresie wewnętrznych instalacji elektrycznych w obiekcie (okres trzyletni doświadczenia rozumiany będzie jako suma okresów, w których osoba faktycznie kierowała robotami wymaganymi do udokumentowania w ramach ww. doświadczenia); Zamawiający uzna, że warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie, że posiada aktualne dokumenty, o których mowa w Dziale VI ust.1 pkt 1.3 SIWZ. W celu potwierdzenia spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca złoży Zamawiającemu wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz dodatkowo informacje o podstawie dysponowania każdą z tych osób. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku nr 3 i 3a do SIWZ, zamieszczone w nim informacje w sposób bezsporny muszą potwierdzać spełnianie warunku, o którym mowa powyżej. Wraz z wykazem Wykonawca składa oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia budowlane. Ocena spełnienia przez osoby wyszczególnione w wykazie wymogów określonych w pkt 1.3 niniejszego ustępu zostanie dokonana z uwzględnieniem praw wynikających z ustawy Prawo budowlane, w tym jej art. 12a i art. 104, także z uwzględnieniem stanu prawnego podlegającego zmianom w wyniku nowelizacji tej ustawy.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, iż Wykonawca wykazał spełnienie warunku dotyczącego sytuacji finansowej, jeżeli: a)Wykonawca potwierdzi Zamawiającemu, że łącznie na podstawie posiadanych środków finansowych lub posiadanej zdolności kredytowej dysponuje zdolnością finansową do realizacji niniejszego zamówienia na kwotę nie niższą niż równowartość kwoty 1 500 000 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych); b)środki finansowe lub zdolność kredytowa, wymagane na podstawie ww. pkt a) niniejszego ustępu stanowić będą zasoby finansowe Wykonawcy (wymagane środki finansowe lub zdolność kredytową jaką posiada Wykonawca), przy czym, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, ocena spełnienia wskazanego wymogu dokonywana będzie w oparciu o łączne zasoby finansowe Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, co w szczególności będzie polegało na tym, że Zamawiający za wystarczające, co do wykazania faktu posiadania wymaganej wysokości środków finansowych lub zdolności kredytowej, uzna również potwierdzenie, że na wymagane środki finansowe lub zdolność kredytową składają się środki finansowe lub zdolność kredytowa posiadana łącznie przez wszystkich, tylko niektórych lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. c)Potwierdzenie spełniania okoliczności, stosownie do postanowień ww. pkt a) i b) niniejszego ustępu nastąpi poprzez przedłożenie Zamawiającemu wymaganych w tym celu dokumentów, o których mowa w dziale VI ust. 1 SIWZ. Jeżeli środki finansowe lub zdolność kredytowa na wskazanych dokumentach będą wyrażone w walucie obcej, dla celów ustalenia spełniania warunku w zakresie wymaganej wysokości środków finansowych lub zdolności kredytowej, Zamawiający przyjmie kurs sprzedaży waluty ustalony przez Narodowy Bank Polski na dzień wystawienia wskazanych dokumentów. Ocena spełnienia przedstawionych warunków udziału w postępowaniu ujętych w ust.1 niniejszego działu zostanie dokonana w oparciu o przedłożone oświadczenia i dokumenty wskazane w Dziale VI SIWZ, zgodnie z formułą: spełnia-nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
trzy najważniejsze roboty budowlane, które spełniają następujące warunki: a)każda z trzech robót budowlanych polegała na budowie, rozbudowie lub przebudowie dowolnego budynku. Pojęcia budowa, przebudowa oraz budynek będą rozumiane w znaczeniu nadanym im w ustawie z dnia 07.07.1994 Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1625 z póz. zm.) - zwanej dalej ustawą Prawo budowlane; b)każda z trzech robót budowlanych dotyczyła budynku o pow. użytkowej min. 1 500 m 2 i kubaturze co najmniej 5 000 m 3 i została wykonana na podstawie odrębnej umowy; c)każda z trzech robót budowlanych została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona; d)przynajmniej dwie z trzech robót budowlanych obejmowały swoim zakresem wykonanie robót ogólnobudowlanych, wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, instalacji gazów technicznych, instalacji c.o., c.w.u. i c.t., instalacji elektrycznej, instalacji teletechnicznej, okablowania strukturalnego; e)jedna z trzech robót budowlanych dotyczyła obiektu wpisanego do gminnej ewidencji zabytków; f)Dwie z trzech robót budowlanych były o wartości nie mniejszej niż 4 000 000 zł brutto (słownie: cztery miliony złotych) każda. Dla robót najważniejszych należy załączyć dowody potwierdzające, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, iż zostały one wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykonawca winien także podać informację o wszystkich przypadkach nienależytego wykonania zamówienia, polegających na nieterminowym wykonaniu zamówień (co najmniej 30 dni zwłoki), których wartość przekraczała 5% wartości wszystkich wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat przez Wykonawcę zamówień, oraz o wypowiedzeniu lub odstąpieniu od umowy z winy Wykonawcy; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
nie są wymagane
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - skrócenie terminu wykonania zamówienia - 2
- 3 - zatrudnienie pracowników na umowę o pracę przy realizacji zamówienia - 3
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy o zamówienie zawartej w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana nastąpi w przypadkach i na warunkach określonych poniżej: 1.Terminy wynikające z umowy, w tym terminy rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych ustalone przez Strony w trybie i na warunkach określonych w § 3 umowy mogą ulec zmianie w następujących przypadkach: 1)Zachodzić będzie konieczność wykonania zamówień nie objętych Umową, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia a wykonanie zamówień objętych Umową będzie uzależnione od uprzedniego wykonania zamówień nieobjętych Umową; 2)Zachodzić będzie konieczność wykonania robót dodatkowych lub zastosowania materiałów zamiennych; 3)Niezawinionej przez Wykonawcę zwłoki Zamawiającego w przekazaniu Wykonawcy Terenu budowy i dokumentów, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę lub Zamawiającego oraz zwłoki Zamawiającego w przystąpieniu do dokonania odbiorów, 4)Wstrzymania przez Zamawiającego lub organy administracji publicznej (w tym orzeczeniem sądu) prac objętych Umową, w szczególności z powodu zagrożenia życia lub zdrowia na budowie - o czas wstrzymania prac. 5)Wystąpienia warunków atmosferycznych powodujących, iż nie jest możliwe należyte i zgodne z regułami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej wykonywanie robót. Okoliczność ta - jako podstawa zmiany Umowy o zamówienie - będzie możliwa pod warunkiem jej potwierdzenia przez nadzór inwestorski, w szczególności poprzez informację uzyskaną w tej kwestii w lokalnej stacji meteorologicznej; 6)Opóźnień i niedotrzymania terminów spowodowanych wystąpieniem Siły wyższej. 2. Określone w § 8 umowy Wynagrodzenie może ulec zmianie w następujących przypadkach: 1)Zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. Maksymalną granicą zmiany, o której mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany stawki podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części wynagrodzenia, które dotyczą czynności, których wykonanie podlega opodatkowaniu zmienioną stawką podatku VAT. 2)Wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych lub zastosowania materiałów zamiennych. Roboty zamienne należy rozumieć jako takie rozwiązania, które nie wykraczają poza przedmiot zamówienia a wprowadzają jedynie zmiany, które ulepszają realizowane zamówienie, usprawniają proces budowy bądź zamieniają prace i nakłady w danej kategorii CPV. Wskazana zmiana Umowy będzie niedopuszczalna, jeżeli miałaby prowadzić do zastosowania materiałów o jakości niższej niż wymagana na podstawie Umowy lub zmiana połączona byłaby z roszczeniem Wykonawcy o zwiększenie wynagrodzenia Wykonawcy. 3)Pomniejszenia - w uzasadnionych przypadkach - zakresu rzeczowego Umowy o zamówienie (wyłączenie części robót lub innych prac z zakresu Umowy), połączonego jednak zawsze z pomniejszeniem wynagrodzenia, o którym mowa w § 8 Wzoru umowy. 4)Nastąpi gwałtowna dekoniunktura na rynku materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania Umowy. 3. Niezależnie od postanowień ust. 1 i 2 przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 1)Zachowanie istniejących postanowień Umowy będzie niemożliwe wskutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej; 2)Okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji Umowy w sposób zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa; 3)Gdy nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy; 4)Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego. 5)Nastąpi zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6)Dopuszczalna będzie zmiana umowy wprowadzająca do umowy podwykonawstwo, w sytuacji w jakiej podwykonawstwo objęte zakresem niniejszego zamówienia nie zostało zgłoszone do oferty (dział X ust. 4 SIWZ). Zmiana zakresu podwykonywanych robót może być uznana za nieistotną zmianę umowy w sprawie zamówienia, jeżeli Wykonawca samodzielnie spełniał warunki udziału w postępowaniu i w odniesieniu do tej części nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa. W takim przypadku warunki zmiany umowy o zamówienie określać będą odpowiednio postanowienia § 2 istotnych postanowień umowy z załącznika nr 6 SIWZ. 7)Nastąpi konieczność wykonania robót zamiennych związanych z poprawą technologii lub podwyższeniem standardów wykonania; 8)Wystąpią roboty konieczne (niezbędne), warunkujące wykonanie zamówienia podstawowego; 9)Wystąpi konieczność rezygnacji z części zakresu robót, która dotyczy wewnętrznego docieplenia ścian zewnętrznych budynku, pod warunkiem wystąpienia przeciwwskazań technicznych uzasadniających rezygnację z wykonania tych robót. 4. Dopuszczona zostanie również zmiana oznaczeń Stron oraz zmiana tekstu Umowy w zakresie niewskazanym w ust. 1 - 3, jeżeli zmiany nie będą miały wpływu na treść ustalonych w Umowie zobowiązań Stron. 5. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1-4: 1)Mogą zostać dokonane wyłącznie na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP; 2)Wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Strony w formie pisemnej aneksu do Umowy. 6. Zmiany Umowy z przyczyn wskazanych w ust. 1 - 2 zostaną wprowadzone w zakresie ustalonym negocjacjami Stron, z uwzględnieniem postanowień ust. 7 - 9. 7. Podstawę zmiany ustalonego w Umowie Wynagrodzenia z przyczyn wskazanych w ust. 2 pkt 2) lub 3) w zakresie dotyczącym robót budowlanych stanowią wskazane w ofercie Wykonawcy dane do kosztorysowania, a w przypadku wystąpienia konieczności zastosowania materiałów zamiennych, ceny tych materiałów należy przyjąć wg średnich stawek Sekocenbudu za dany kwartał. 8. Niezależnie od postanowień ust. 7 Strony zgodnie ustalają, iż w przypadku zmniejszenia zakresu robót określonego w SIWZ, podstawę do pomniejszenia Wynagrodzenia stanowić może wartość robót, o które pomniejszono zakres robót, wyliczona na podstawie cen jednostkowych kosztorysu ofertowego Wykonawcy. 9. Ewentualne koszty wynikające z wprowadzenia zmian Umowy, o których mowa w postanowieniach powyższych, w tym koszty powołania i wydania opinii biegłego rzeczoznawcy do zmiany wysokości wynagrodzenia w Umowie ponosić będzie strona Umowy, która wystąpi o ich wprowadzenie chyba, że konieczność zmian będzie wynikiem zawinionego postępowania strony drugiej. 10. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1- 8 niniejszego działu wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Zamawiającego i Wykonawcę, w formie pisemnej, aneksu do Umowy. Z wyjątkiem przypadku wskazanego w ust. 1 pkt 4) oraz ust. 3 niniejszego działu, żadnej ze stron Umowy nie przysługuje roszczenie o zawarcie aneksu. Wykonawca nie odmówi Zamawiającemu zgody na wprowadzenia na teren budowy osób, sprzętu, urządzeń i innych materiałów, w tym materiałów budowlanych innego podmiotu (i koniecznych zmian Umowy z tym związanych). Zamawiający zastrzega sobie również prawo uprzedniego negocjowania z Wykonawcą zmian do Umowy, w szczególności zmian polegających na zmianie wysokości wynagrodzenia Umownego. 11. Wskazane w niniejszym dziale przyczyny (możliwości) wprowadzenia zmian Umowy mogą wystąpić na podstawie jednego lub większej liczby aneksów. Podstawę tego samego aneksu może stanowić zarówno tylko jedna lub też więcej niż jedna przyczyna (możliwość zmiany Umowy) spośród przyczyn wskazanych w niniejszym dziale. 12. Zmiany Umowy na podstawie postanowień powyższych niniejszego działu nie mogą naruszać dyspozycji art. 140 ustawy PZP.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zut.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Dział Techniczny Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-311 Szczecin, al. Piastów 48, pok. 417 (IV p. Budynek Jednostek Międzywydziałowych).
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.03.2016 godzina 10:00, miejsce: Kancelaria Główna Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, 70-310 Szczecin, al. Piastów 17, pok. 119 (I piętro budynek Rektoratu).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Przebudowa i dostosowanie do obowiązujących przepisów Domu Studenta nr 4 przy ul. Podgórnej 26 w Szczecinie - etap I.
- "Świadczenie usług pogrzebowych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie"
- "Świadczenie usług w zakresie żywienia Mieszkańców Domu Pomocy Społecznej przy ul. Wł. Broniewskiego 4/6 w Szczecinie, w roku 2025."
- "Bezpośrednia ochrona obiektu, osób i mienia w godz. 19:00- 07:00 w budynku Domu Pomocy Społecznej przy ul. Wł. Broniewskiego 4/6 w Szczecinie w 2025 roku, część 1 "
- "Bezgotówkowa dostawa paliw płynnych do pojazdów służbowych użytkowanych przez Okręgowy Urząd Miar w Szczecinie"
- Usługa dostępu do Systemu Informacji Prawnej
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont lokalu zlokalizowanego przy ul. Armii Krajowej 29/5 w Goleniowie z przeznaczeniem na mieszkanie treningowe
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.