eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GdańskCZĘŚĆ I - Dostawa 7 przełączników ethernetowych 24 portowych gigabitowych i 25 przełączników ethernetowych 48 portowych gigabitowych o stałej konfiguracji. CZĘŚĆ II - Skalowalny, inteligentny system dostępu bezprzewodowego, zgodny ze standardami WiFi obejmującego dostawę 125 punktów dostępowych wraz z kontrolerem, licencjami i wsparciem technicznym na okres min. 36 miesięcy.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-11-17

Gdańsk: CZĘŚĆ I - Dostawa 7 przełączników ethernetowych 24 portowych gigabitowych i 25 przełączników ethernetowych 48 portowych gigabitowych o stałej konfiguracji. CZĘŚĆ II - Skalowalny, inteligentny system dostępu bezprzewodowego, zgodny ze standardami WiFi obejmującego dostawę 125 punktów dostępowych wraz z kontrolerem, licencjami i wsparciem technicznym na okres min. 36 miesięcy.
Numer ogłoszenia: 384036 - 2011; data zamieszczenia: 17.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Gdański , ul. Bażyńskiego 1A, 80-952 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 5232344, faks 058 5232484, 5523741.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.univ.gda.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Uczelnia publiczna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: CZĘŚĆ I - Dostawa 7 przełączników ethernetowych 24 portowych gigabitowych i 25 przełączników ethernetowych 48 portowych gigabitowych o stałej konfiguracji. CZĘŚĆ II - Skalowalny, inteligentny system dostępu bezprzewodowego, zgodny ze standardami WiFi obejmującego dostawę 125 punktów dostępowych wraz z kontrolerem, licencjami i wsparciem technicznym na okres min. 36 miesięcy..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: część I 1) Dostawa 7 przełączników 24 portowych gigabitowych o stałej konfiguracji. 2) Dostawa 25 przełączników 48 portowych gigabitowych o stałej konfiguracji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 2 do SIWZ. Przełączniki zostaną zastosowane jako wyposażenie sieci w nowym budynku Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego, niezbędne do uruchomienia sieci komputerowej. Rozbudowa systemu sieci bezprzewodowej ma na celu objęcie sygnałem sieci eduroam nowego budynku Wydziału Biologii UG. część II 1) Skalowalny, inteligentny system dostępu bezprzewodowego, zgodny ze standardami WiFi obejmującego dostawę 125 punktów dostępowych wraz z kontrolerem, licencjami i wsparciem technicznym na okres min. 36 miesięcy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 2 (do SIWZ). System sieci bezprzewodowej musi współpracować z istniejącym u Zamawiającego systemem Wi-Fi. Oznacza to, że punkty dostępowe muszą być monitorowane i zarządzane z kontrolerów, które pracują pod kontrolą i zarządzaniem oprogramowania Wireless Control System w wersji nie niższej niż 6.0.181.0. Wykonawca musi dostarczyć kontrolery oraz licencje w liczbie odpowiadającej ilości zamówionych punktów dostępowych, zarówno dla AP, kontrolerów jak i dla WCS. Licencje powinny być bezterminowe. Wykonawca zapewnia wsparcie techniczne na warunkach opisanych w załączniku nr 2 (do SIWZ).

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Do wysokości 20 % wartości zamówienia podstawowego w zakresie objętym opisem przedmiotu zamówienia

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.41.20.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 28.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości, odpowiednio do części w zależności do których części przystąpił: część I 5000 zł. część II 9000 zł. 2. W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Z 2007 r. Nr 42, poz.275 wraz z późniejszymi zmianami). 3. Poręczenie, gwarancja, o których mowa w pkt. 2 powinny być ważne przez okres związania ofertą - kserokopia wadium powinna być dołączona do oferty, a oryginał dołączony do oferty w osobnej kopercie. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 4. Oferta nie zabezpieczona w wymaganym terminie wadium, spowoduje wykluczenie Wykonawcy przez Zamawiającego. Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez jednego z uczestników konsorcjum. 5. Miejsce złożenia wadium. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przed terminem składania ofert przelewem na konto: BANK PEKAO S.A. oddział Gdańsk Nr 54124012711111000014925434 z oznaczeniem: Postępowanie nr A120-211-176-11-SW - Dostawa przełączników ethernetowych i systemu dostępu bezprzewodowego z zaznaczeniem której części dotyczy wadium. Potwierdzeniem tej formy będzie kopia przelewu załączona do oferty. Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 6. Ewentualne przesunięcie terminu składania ofert jest jednoznaczne z przesunięciem terminu wniesienia wadium. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SIWZ zostanie wykluczony z postępowania, a ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana; 3) Jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 9. Zwrot wadium. 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt. 7.d). 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) Z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy, Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na pisemny wniosek Wykonawcy: 3.1. który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, 3.2. który został wykluczony z postępowania, 3.3. którego oferta została odrzucona. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy. 11. W przypadku przedłużenia okresu związania ofertą, Wykonawca musi jednocześnie przedłużyć okres ważności wadium albo jeżeli nie jest to możliwe wnieść nowe wadium na przedłużony okres związania ofertą.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy, składa oświadczenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, podpisane przez osob(ę)y upoważnion(ą)e do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy - załącznik nr 3 (do SIWZ).

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W części II - wykaz wykonanych dostaw minimum dwóch sieci liczących co najmniej 60 punktów dostępowych każda, odpowiadających swoim rodzajem rodzajowi sieci stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, ilości punktów, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że instalacje zostały wykonane należycie, podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, załącznik nr 7 (do SIWZ).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w powyższym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest w sposób szczególny.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w powyższym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest w sposób szczególny.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w powyższym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest w sposób szczególny.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    c) karty katalogowe (w języku polskim) producenta urządzeń celem porównania, wymagań technicznych i funkcjonalnych, z opisem przedmiotu zamówienia, z zaznaczeniem której części dotyczy. d) W przypadku zastosowania rozwiązań równoważnych - szczegółowe dane techniczne (dokładny opis) umożliwiające jego porównanie, z wyraźnym zaznaczeniem parametrów równoważnych (np. poprzez pogrubienie czcionki, podkreślenie, inny kolor).

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Dowód wniesienia wadium odpowiednio do wybranej części (z zaznaczeniem do której części jest wnoszone wadium).

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

7. Zmiana istotnych postanowień umowy dopuszczalna będzie w następujących przypadkach: a) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn ekonomicznych (zdolności płatnicze), organizacyjnych, technicznych lub gdy zmiany te są korzystne dla Zamawiającego b) zmiany obowiązujących przepisów prawa, c) zaistnienia siły wyższej, d) zmiany konfiguracji urządzenia/modelu/typu/producenta w przypadku wycofania z rynku danego produktu i braku jego następcy. Zmiana nastąpić może wyłącznie w kierunku poprawienia parametrów technicznych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ug.edu.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.ug.edu.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.12.2011 godzina 11:00, miejsce: Uniwersytet Gdański, Dział Zamówień Publicznych, ul. Bażyńskiego 1A, pokój nr 124, I piętro 80 - 952 Gdańsk Oliwa, w godzinach pracy od 7:00 do 15:00.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa 7 przełączników ethernetowych 24 portowych gigabitowych i 25 przełączników ethernetowych 48 portowych gigabitowych o stałej konfiguracji..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: część I 1) Dostawa 7 przełączników 24 portowych gigabitowych o stałej konfiguracji. 2) Dostawa 25 przełączników 48 portowych gigabitowych o stałej konfiguracji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 2 do SIWZ. Przełączniki zostaną zastosowane jako wyposażenie sieci w nowym budynku Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego, niezbędne do uruchomienia sieci komputerowej. Rozbudowa systemu sieci bezprzewodowej ma na celu objęcie sygnałem sieci eduroam nowego budynku Wydziału Biologii UG..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.41.20.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 28.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: część II Skalowalny, inteligentny system dostępu bezprzewodowego, zgodny ze standardami WiFi obejmującego dostawę 125 punktów dostępowych wraz z kontrolerem, licencjami i wsparciem technicznym na okres min. 36 miesięcy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 2 (do SIWZ)..

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: część II Skalowalny, inteligentny system dostępu bezprzewodowego, zgodny ze standardami WiFi obejmującego dostawę 125 punktów dostępowych wraz z kontrolerem, licencjami i wsparciem technicznym na okres min. 36 miesięcy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 2 (do SIWZ). System sieci bezprzewodowej musi współpracować z istniejącym u Zamawiającego systemem Wi-Fi. Oznacza to, że punkty dostępowe muszą być monitorowane i zarządzane z kontrolerów, które pracują pod kontrolą i zarządzaniem oprogramowania Wireless Control System w wersji nie niższej niż 6.0.181.0. Wykonawca musi dostarczyć kontrolery oraz licencje w liczbie odpowiadającej ilości zamówionych punktów dostępowych, zarówno dla AP, kontrolerów jak i dla WCS. Licencje powinny być bezterminowe. Wykonawca zapewnia wsparcie techniczne na warunkach opisanych w załączniku nr 2 (do SIWZ).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.41.20.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 28.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.