Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.
Ogłoszenie z dnia 2012-10-05
Gniezno: Roboty budowlane polegające na rewitalizacji targowiska w Gnieźnie przy Placu 21 Stycznia
Numer ogłoszenia: 384844 - 2012; data zamieszczenia: 05.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Gniezno Zarząd Gospodarowania Lokalami , ul. Lecha 6, 62-200 Gniezno, woj. wielkopolskie, tel. 61 424 65 20, faks 61 426 04 86.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgl.gniezno.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane polegające na rewitalizacji targowiska w Gnieźnie przy Placu 21 Stycznia.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Rewitalizacja targowiska w Gnieźnie przy Placu 21 Stycznia, o łącznej powierzchni terenu inwestycji 6 268 m2, położonego na działce oznaczonej numerem178/1 arkusz mapy nr 29, dla której w Sądzie Rejonowym w Gnieźnie prowadzona jest księga wieczysta pod nr PO1G/00057356/9, położonego w ścisłym centrum miasta pomiędzy ulicami: Warszawską, Św. Wawrzyńca, Bednarskim Rynkiem, zlokalizowanego w obszarze historycznego układu urbanistycznego Miasta Gniezna wpisanego do rejestru zabytków pod numerem 2523/A decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Poznaniu z dnia 27.01.1965 r., polegająca na budowie nowych miejsc postojowych w jednopoziomowym garażu otwartym, budowie nowoczesnych pawilonów handlowych w ilości 125 sztuk, zlokalizowanych na płycie stropowej garażu, budowie toalet oraz zaplecza socjalnego dla osób handlujących, budowie wydzielonych, zadaszonych gniazd segregacji odpadów, zagospodarowaniu terenu inwestycji w infrastrukturę niezbędną dla prawidłowego funkcjonowania całego układu tj.: ciągi piesze, zieleń, rampy i schody terenowe. Rewitalizacja targowiska w Gnieźnie przy Placu 21 Stycznia obejmuje w szczególności: 1) roboty budowlane polegające na budowie targowiska zgodnie z załączonym projektem budowlanym, projektem wykonawczym, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami robót, stanowiącymi załączniki nr 4 do 8 do SIWZ; w zakresie: a) architektura - obiekt i wnętrza, konstrukcja i mała architektura: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, budowa parkingu o konstrukcji żelbetowej, budowa stoisk handlowych, budowa zaplecza sanitarno - socjalnego, budowa elementów małej architektury targowiska; b) instalacje elektryczne: linia kablowa zasilająca niskiego napięcia, rozdzielnice, montaż tras kablowych, ułożenie kabli i przewodów, montaż osprzętu instalacyjnego, montaż opraw oświetleniowych, oświetlenie awaryjne, podgrzewanie wjazdu do garażu, podgrzewanie rynien, podgrzewanie rurociągów, uziom - połączenia wyrównawcze, badania i pomiary, oświetlenie terenu i oświetlenie uliczne; c) usunięcie kolizji z istniejącą infrastrukturą elektroenergetyczną: linia kablowa zasilająca niskiego i średniego napięcia; d) przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych polegającą na zmianie trasy położenia kabla; e) instalacja odprowadzenia wód opadowych i instalacje sanitarne; 2) przeniesienie i zamontowanie 5 dwustanowiskowych straganów (nr od W-01 SP do W-10 SP) z aktualnego miejsca ich posadowienia objętego inwestycją, na ul. Rynek w Gnieźnie; 3) przeniesienie i zamontowanie pozostałych 102 sztuk straganów i 28 stołów z aktualnego miejsca ich posadowienia objętego inwestycją na ul. Jeziorną, działka nr 18/2, arkusz 30, zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ; 4) przeprowadzenie badań archeologicznych na obszarze działki oznaczonej numerem178/1 arkusz mapy nr 29, na powierzchni 3320 m2, zgodnie z postanowieniem nr 949 Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 16.08.2012r. nr referencyjny PO.5151.5518.1.2012 stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ, zatwierdzonym programem badań archeologicznych, stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ oraz pozwoleniem na prowadzenie prac archeologicznych, które zostanie wydane przez Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków; 5) wykonanie wyposażenia straganów, zgodnie z projektem koncepcyjnym wyposażenia targowiska stanowiącymi załącznik nr 8 do SIWZ, w następujących ilościach: - stragany warzywno - owocowe w ilości 46 sztuk, - stragany odzieżowe w ilości 42 sztuk, - stragany chemiczno - przemysłowe w ilości 9 sztuk, - stragany spożywcze (np. produkty nabiałowe, mięsne, rybne) w ilości 12 sztuk. Zamawiający informuje, że materiały pochodzące z rozbiórek: a) dachówki ceramiczne, b) płyty betonowe nawierzchniowe, c) kostka betonowa, d) barierki metalowe zostaną wykorzystane przez Zamawiającego, a Wykonawca jest zobowiązany do ich rozbiórki w taki sposób, aby odzyskać jak największą ilość przedmiotowych materiałów.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, stanowiących nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.31.40 - Roboty budowlane w zakresie targowisk 45.21.33.12 - Roboty budowlane w zakresie budynków parkingowych 45.11.20.00 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45.11.12.20 - Roboty w zakresie usuwania gruzu 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.31.10.00 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45.11.12.91 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 39.29.00.00 - Wyposażenie różne .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 11.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępując do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 200 000,00 zł (dwieście tysięcy złotych 00/100)
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie w ciągu ostatnich 5 lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: a) co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie co najmniej jednokondygnacyjnego parkingu lub miejsc garażowych w konstrukcji żelbetowej, usytuowanych w obiekcie budowlanym, o powierzchni parkingu /garażu co najmniej 1 500 m2, b) co najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na wybudowaniu obiektu budowlanego z towarzyszącym uzbrojeniem podziemnym terenu lub przebudową istniejącego terenu, w postaci sieci kanalizacyjnej lub elektroenergetycznej o długości minimum 50 mb. Zamawiający nie dopuszcza sumowania zamówień
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował w czasie trwania umowy co najmniej: a) 1 osobą, która posiada uprawnienia budowlane stwierdzające prawo do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń i posiada doświadczenie w kierowania robotami w technologii żelbetowej, b) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane stwierdzające prawo do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych, c) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane stwierdzające prawo do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych niskiego i średniego napięcia, d) 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane stwierdzające prawo do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci i instalacji telekomunikacyjnych oraz są członkami właściwej izby samorządu oraz e) 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika badań archeologicznych, posiadającą tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku archeologia oraz która odbyła po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 miesięczną praktykę zawodową w zakresie badań archeologicznych. Osoby pełniące samodzielne funkcje w budownictwie winny posiadać ważne na dzień otwarcia ofert zaświadczenie o przynależności do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż wartość złożonej oferty, a w przypadku jej braku dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia oraz posiada na rachunku bankowym środki finansowe w wysokości 1 500 000,00 zł lub zdolność kredytową na kwotę 1 500 000,00 zł
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie w następujących przypadkach: a) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu robót stanowiących przedmiot umowy, w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodujących, że wykonanie części umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia. W przypadku, o którym mowa wyżej Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za prace faktycznie wykonane do dnia zawiadomienia go przez Zamawiającego o zmniejszeniu zakresu robót stanowiących przedmiot umowy oraz za zakupione materiały i urządzenia, których Wykonawca nie może wykorzystać przy realizacji inwestycji, b) w przypadku zmniejszenia stawki podatku od towarów i usług, c) zmiany terminu realizacji umowy z powodu: - skrócenia terminu wykonania umowy, - gdy warunki atmosferyczne lub gruntowe uniemożliwią wykonanie robót, zgodnie z reżimami technologicznymi obowiązującymi dla danego rodzaju prac, decyzję w tym zakresie podejmie Zamawiający, - uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, - siły wyższej
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zgl.gniezno.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Gospodarowania Lokalami, ul. Lecha 6, 62 - 200 Gniezno.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Zarząd Gospodarowania Lokalami, ul. Lecha 6, 62 - 200 Gniezno.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
INNE PRZETARGI Z GNIEZNA
- Dostawa i montaż wyposażenia w ramach zadania Budowa Gminnego Klubu Dziecięcego Nasze Gzuby w Szczytnikach Duchownych - część I zabawki i wyposażenie sal
- Kompleksowe sprzątanie pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Gnieźnie w 2025 roku
- "Dostawa, montaż i uruchomienie urządzenia do rehabilitacji - symulator lotu" (II)
- "Dostawa sprzętu medycznego jednorazowego i wielorazowego użytku oraz materiałów medycznych do EKG "
- Dostawy materiałów szewnych
- Usługa ochrony fizycznej i dozoru mienia
więcej: przetargi w Gnieznie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Budowa wybiegu dla psów oraz placu zabaw u zbiegu ul. Zemborzyckiej i ul. Słowackiego w Lublinie
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- Nowe, wspaniałe miejsce spotkań, zabawy i sportu dla Brzeźna - zagospodarowanie terenu przy ul. Zelwerowicza - zadanie realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadań z BO 2024
- "Instalacja OZE i poprawa efektywności energetycznej wraz z przebudową zaplecza technicznego Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku" - II postępowanie
- Przebudowa drogi gminnej Nr 110822L w miejscowości Żurawnica.
więcej: Wyposażenie różne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.