eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KrosnoAudyt efektywności energetycznej oraz inwentaryzacja oświetlenia ulicznego na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno - MOF Krosno

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2016-02-22

Krosno: Audyt efektywności energetycznej oraz inwentaryzacja oświetlenia ulicznego na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno - MOF Krosno
Numer ogłoszenia: 38728 - 2016; data zamieszczenia: 22.02.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 7457 - 2016r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Krosno, ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 13 47 43 306, faks 13 47 43 306.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Audyt efektywności energetycznej oraz inwentaryzacja oświetlenia ulicznego na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno - MOF Krosno.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje przeprowadzenie audytu efektywności energetycznej wraz z inwentaryzacją oświetlenia ulicznego na terenie: - Gminy Miasto Krosno (5 000 punktów oświetleniowych), - Gminy Miejsce Piastowe (970 punktów oświetleniowych), - Gminy Chorkówka (1009 punktów oświetleniowych), - Gminy Wojaszówka (704 punkty oświetleniowe), - Gminy Krościenko Wyżne (427 punktów oświetleniowych), - Gminy Korczyna (767 punktów oświetleniowych), - Gminy Jedlicze (1081 punktów oświetleniowych), Łącznie: 9 958 punktów oświetleniowych. Ilość punktów oświetleniowych może nieznacznie odbiegać od wartości podanych powyżej. Opracowanie odrębne dla każdej gminy obejmujące kompleksowo cały jej obszar. SZCZEGÓŁOWY ZAKRES I FORMA AUDYTU: 1) Analiza stanu aktualnego. a) Stan systemu na dzień audytu; b) Inwentaryzacja opraw wykonana metodą geoinformatyczną wg metodologii opisanej w dalszej części; c) Inwentaryzacja punktów rozliczania energii wykonana metodą geoinformatyczną; d) Zgodność z normami; e) Ogólna ocena stanu oświetlenia; f) Szczegółowa analiza obecnego oświetlenia wraz pomiarami fotometrycznymi oraz obliczeniami komputerowymi; g) Wnioski z analizy pomiarów oświetlenia; h) Zgodność ze standardami; i) Analizy typów oraz modeli opraw; j) Struktura własnościowa opraw podlegających modernizacji; k) Skrzynki sterujące oświetleniem - opis, typ; l) Porównanie mocy systemów oświetleniowych przed i po modernizacji. 2) Analiza porównawcza źródeł światła: wyładowczych, półprzewodnikowych. a) Analiza opraw oświetleniowych, ze szczególnym uwzględnieniem opraw LED; b) Analiza mocy biernej w systemie oświetleniowym; c) Analiza wyższych harmonicznych w systemie oświetleniowym; d) Analiza stanów nieustalonych wywoływanych przez oprawy LED w systemie zasilania; e) Analiza parametrów opraw LED pod kątem ich trwałości i odporności na czynniki występujące w sieci oświetleniowej; f) Analiza wrażliwości na czynniki termiczne; g) Analiza inteligentnych systemów sterowania oświetleniem: - Komunikacja PLC synchroniczna; - Komunikacja bezprzewodowa; - Komunikacja przewodowa asynchroniczna; Należy również przedstawić uzasadnienie potrzeby/celowości wdrożenia inteligentnego systemu sterowania oświetleniem. h) Model analityczny kosztów oświetlenia ulicznego i komunalnego: - Analiza kosztów eksploatacji przed i po modernizacji; - Analiza kosztów dostawy i dystrybucji energii; - Analiza mocy umownej; - Analiza czasu eksploatacji systemu oświetleniowego. i) Wnioski z analizy kosztów energii elektrycznej oraz czasu eksploatacji; j) Analiza instytucjonalna; k) Analiza oddziaływania na środowisko; l) Analiza finansowa rozliczenia inwestycji; m) Rachunek zysku i strat dla projektu; n) Etapy procedury administracyjnej w celu rozpoczęcia energooszczędnej inwestycji. 3) Analiza wniosków wynikających z audytu pod kątem zamierzenia modernizacyjnego. a) Analiza techniczno-technologiczna pod kątem zmniejszenia zużycia energii elektrycznej wraz ze wskazaniem kosztów ewentualnej modernizacji oświetlenia; b) Analiza zużycia energii przed i po modernizacji w celu wykazania, iż zaproponowany zakres modernizacji pozwoli zredukować zapotrzebowanie na energię elektryczną i przyczyni się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery w obrębie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno. c) Określenie zakresu projektu modernizacji oświetlenia ulicznego biorąc pod uwagę wytyczne wskazane w dokumentach wymienionych poniżej: W trakcie opracowywania audytu Zamawiający powinien wziąć pod uwagę zapisy ujęte w następujących dokumentach: - Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, - Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020 (z 17 października 2015 r.), - Zasady i wytyczne realizacji Regionalnych Inwestycji Terytorialnych w ramach RPO WP 2014-2020, w tym zasady dotyczące opracowania niezbędnych dokumentów pozwalających uzyskać dofinansowanie na projekty RIT (Załącznik nr 2 do Uchwały Nr 337/8091/14 Zarządu Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie z dnia 15 kwietnia 2014 r., zmieniony Uchwałą nr 389/9291/14 Zarządu Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie z dnia 2 września 2014 r.) Wynikający z audytu projekt modernizacji oświetlenia powinien wykazać zintegrowany charakter zamierzenia inwestycyjnego oraz zakładać kompleksowe rozwiązanie problemów oświetlenia dróg na terenie gmin wchodzących w skład Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno. Zgodnie z ww. dokumentami projekt, aby mógł spełniać wymóg zintegrowania, musi: - obejmować swoim zakresem inwestycję zwartą terytorialnie, tj. taką, która stanowi całość, co należy rozumieć jako: ^inwestycję punktową, z jedną lokalizacją, wykorzystywaną przez społeczność co do zasady co najmniej trzech gmin lub ^inwestycję liniową (sieciową) zlokalizowaną na terenie co do zasady co najmniej trzech gmin, nieprzerwaną odcinkami wyłączonymi z projektu; - albo stanowić inwestycję obejmującą odrębne zadania (zlokalizowane na terenie co do zasady co najmniej trzech gmin), których łączna realizacja pozwala osiągnąć konkretny, szczegółowo skwantyfikowany cel. Niezbędne jest wykazanie, że tylko łączne zrealizowanie wszystkich elementów umożliwi osiągnięcie skumulowanego efektu i realizację celu. W przypadku oświetlenia dróg dopuszcza się możliwość wyłączenia z ciągłości infrastruktury liniowej, odcinków na terenach niezabudowanych i niezamieszkałych, już posiadających oświetlenie energooszczędne, jednakże z zachowaniem integralności sieci stanowiącej element projektu. Projekt tak skonstruowany powinien kompleksowo rozwiązać problemy oświetlenia dróg na terenie MOF-u. Wykonawca jest zobowiązany zaproponować rozwiązania prowadzące do zwiększenia efektywności systemu oświetlenia ulicznego dzięki zintegrowanemu charakterowi planowanej inwestycji. Niezbędne jest wykazanie, że tylko łączne zrealizowanie wszystkich elementów inwestycji zlokalizowanych na terenie poszczególnych gmin, umożliwi osiągnięcie skumulowanego efektu i realizację celu inwestycji, jakim jest ograniczenie niskiej emisji. Należy uzasadnić, że realizacja wspólnej inwestycji przez wszystkie gminy wchodzące w skład Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno przyczyni się do osiągnięcia lepszych rezultatów/efektów niż gdyby poszczególne gminy miały realizować swoje zadania samodzielnie. d) Zaproponowanie minimum trzech wariantów energooszczędnego zamierzenia inwestycyjnego: Maksymalny, Optymalny oraz Minimalny; e) Wskazanie możliwości stworzenia zintegrowanego, regionalnego systemu oświetleniowego - spójnej, energooszczędnej sieci umożliwiającej komunikację w obrębie gmin MOF Krosno. W tym przypadku wykonawca jest zobligowany wskazać możliwości zastosowania efektywnych dla programu systemów sterowania oświetleniem. Wykonawca jest zobowiązany zaproponować rozwiązania prowadzące do zwiększenia efektywności systemu oświetlenia ulicznego dzięki zintegrowanemu charakterowi planowanej inwestycji. Niezbędne jest wykazanie, że tylko łączne zrealizowanie wszystkich elementów inwestycji zlokalizowanych na terenie poszczególnych gmin, umożliwi osiągnięcie skumulowanego efektu i realizację celu inwestycji, jakim jest ograniczenie niskiej emisji. Należy uzasadnić, że realizacja wspólnej inwestycji przez wszystkie gminy wchodzące w skład Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Krosno przyczyni się do osiągnięcia lepszych rezultatów/efektów niż gdyby poszczególne gminy miały realizować swoje zadania samodzielnie. 4) Załączniki do analizy. a) Inwentaryzacja metodą geoinformatyczną; b) Analiza i propozycje organizacji Bazy Danych elementów systemu oświetleniowego; c) Obliczenia na zgodność z normą PN-EN 13201 Oświetlenie dróg - obliczenia wykonane programem Dialux z wykorzystaniem bazy danych opraw poszczególnych wytwórców, z określeniem i uzasadnieniem przyjętej do obliczeń klasy oświetlenia i współczynników konserwacji, współczynników zmniejszających w przypadku zastosowania zmiennego profilu mocy. 5) Szczegółowy opis istotnych elementów inwentaryzacji. a) Inwentaryzacja sieci oświetleniowej ma być opracowana w formie cyfrowej Bazy Danych obiektów w systemie GIS i ma obejmować: - Mapę wektorową inwentaryzowanego obszaru z nazwami ulic w ustalonej skali; - Warstwę tematyczna LATARNIE: Lokalizacja X,Y w formacie shp obsługiwanym przez programy GIS oraz w formacie DWG lub DXF obsługiwanym przez program AutoCAD, zapisana w systemie odniesień przestrzennych w układzie prostokątnym płaskim, strefa Polska 2000 strefa 7 (21 stopni), z odchyleniem standardowym mieszczącym się w przedziale 30 cm, opisana atrybutami: - jednolity, niepowtarzalny numer latarni; - status latarni (istniejąca, programowana); - lokalizacja latarni (współrzędne X,Y z odchyleniem standardowym jak we wstępie); - rodzaj słupa, uziemienie oraz ochrona przepięciowa, stan słupa wraz z opisem stopnia zużycia /w skali: 1, 2, 3, 4, 5; przy czym 1 oznacza słupy najbardziej wyeksploatowane, 5 - słupy najmniej wyeksploatowane/; - wysokość słupa oświetleniowego /w metrach/; - odległość słupów /w metrach z dokładnością 0,5 m/; - odległość od krawędzi /w metrach z dokładnością 0,5 m/; - długość wysięgnika /w metrach/; - wysokość wysięgnika /w metrach/; - kąt nachylenia wysięgnika; - mocowanie /na szczycie, nad linią, pod linią/; - ocena wysięgnika /w skali: 1, 2, 3, 4, 5/; - rodzaj oprawy; - moc oprawy wraz z klasą energetyczną źródła światła; - rok budowy/instalacji (dane należy przedstawić w podziale na urządzenia wybudowane, zainstalowane przed 2004 i po 2004 roku); - ilość opraw na słupie; - numer skrzynki sterującej SON, z którą powiązana jest latarnia; - rodzaj przewodu sterująco - zasilającego systemem sieci oświetleniowej; - własność - określenie właściciela słupa; - własność oprawy. - Warstwę tematyczną SKRZYNKI STERUJĄCE w formacie wskazanym powyżej, opisaną następującymi atrybutami: - jednolity, niepowtarzalny numer skrzynki sterującej SON; - status skrzynki sterującej (istniejąca, programowana); - lokalizację skrzynki sterującej (współrzędne X,Y); - rodzaj skrzynki, schemat skrzynki; - moc skrzynki przed i po modernizacji, wartość zabezpieczeń przed i zalicznikowych; - zdjęcie skrzynki sterującej skorelowane z odpowiadającym jej rekordem bazy danych, otwieranym z poziomu programu zarządzającego bazą danych skrzynek oświetleniowych. - Warstwę tematyczną OBWODY w formacie wskazanym powyżej, opisaną następującymi atrybutami: - przynależność do stacji trafo; - rodzaj linii / napowietrzna, YKY/YAKY/; - typ linii /AL., AsXSn/. - Warstwę tematyczną STACJE TRANSFORMATOROWE w formacie wskazanym powyżej, opisaną następującymi atrybutami: - oznakowanie stacji trafo; - przynależność do rejonu energetycznego; - konstrukcja /kontenerowa, na platformie/; - ochrona PP /TNC, TT/. - Warstwę tematyczną DROGA w formacie wskazanym powyżej, opisaną następującymi atrybutami: - nawierzchnia /A-asfalt, G-grunt, K-Kostka, I-inna/; - klasa oświetleniowa /np. ME5 z normy PNEN 13201/; - szerokość /w metrach z dokładnością 0,5 m/. - Prezentacja graficzna warstw LATARNIE i SKRZYNKI w formie wydruku na formacie A0: - według statusu - 1 wydruk; - według własności - 1 wydruk; - obwodami - 1 wydruk. - Prezentacja obwodów w plikach dwg, dxf skorelowane z plikami GIS w formacie shp. - Raporty struktury oświetlenia: ilościowe, rodzajowe oraz mocy umownej i zainstalowanej. - Raporty statusu opraw: dobudowywane, modernizowane, dogęszczane, przewieszane, likwidowane. - Część opisowa metodologii dokonywania pomiarów polowych współrzędnych kartograficznych elementów systemu oświetleniowego. b) Zamawiający wymaga, aby dane ujęte w inwentaryzacji zostały (dodatkowo) przedstawione biorąc pod uwagę rok budowy, instalacji urządzenia oraz klasę energetyczną źródła światła, tzn. w podziale na: - urządzenia wybudowane, zainstalowane przed 2004 rokiem wraz z podaniem klasy energetycznej źródła światła, - urządzenia wybudowane, zainstalowane po 2004 roku wraz z podaniem klasy energetycznej źródła światła, obowiązkowo z podaniem urządzeń wyposażonych w źródła światła o klasie energetycznej niższej od A (A3 w przypadku lamp fluorescencyjnych). Wymóg powyższy wynika z zapisów Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnych Województwa Podkarpackiego 2014-2020 z dnia 17 października 2015 r. c) Kosztorysy inwestorskie, przedmiary robót w formie wydruku i pliku Norma3 w ilości 2 egz. 6) Licencja na oprogramowanie GIS wraz z usługą: a) Wdrożenia oprogramowania; b) Migracji zebranych danych polowych infrastruktury oświetleniowej i energetycznej do platformy GIS; c) Szkolenie użytkowników w stosowaniu platformy GIS do zarządzania infrastrukturą Zamawiającego; d) Oprogramowanie musi mieć możliwość: - wyświetlenia zdjęć obiektów (skrzynki sterujące) skorelowanych z rekordami bazy danych GIS; - generowania raportów struktury oświetleniowej wymaganych niniejszą specyfikacją w punkcie dotyczącym analizy; - generowania raportów zużycia energii do postępowań na dostawę energii elektrycznej; - podpinania warstw WMS z możliwością wyłączeniem elementów zaciemniających (rzędne elementów infrastruktury kanalizacyjnej, gazowej, wodociągowej itp.). Wykonawca jest zobowiązany w cenie ofertowej uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.21.20.00 - Usługi audytu 71.31.43.00 - Usługi doradcze w zakresie wydajności energetycznej .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11.02.2016.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Cities Lighting Consultants Sp. z o.o., ul. Kołobrzeska 29, 02-923 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 190103,67 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 60270,00

  • Oferta z najniższą ceną: 60270,00 / Oferta z najwyższą ceną: 116359,21

  • Waluta: PLN .


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.