eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ToruńPrace konserwatorsko-remontowe muru fosy zachodniej od schodów do MDK (obie strony) cegła, muru ceglanego za schodami do Stawu Komtura - (mur ceglany, obie strony, od baszty do trzeciej przypory za narożem włącznie).Odprowadzenie wody z zamku wysokiego i międzymurza (str. płd. i wsch.)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-10-09

Toruń: Prace konserwatorsko-remontowe muru fosy zachodniej od schodów do MDK (obie strony) cegła, muru ceglanego za schodami do Stawu Komtura - (mur ceglany, obie strony, od baszty do trzeciej przypory za narożem włącznie).Odprowadzenie wody z zamku wysokiego i międzymurza (str. płd. i wsch.)
Numer ogłoszenia: 389498 - 2012; data zamieszczenia: 09.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia , ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 056 6118713, faks 056 6118622.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: um.torun.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prace konserwatorsko-remontowe muru fosy zachodniej od schodów do MDK (obie strony) cegła, muru ceglanego za schodami do Stawu Komtura - (mur ceglany, obie strony, od baszty do trzeciej przypory za narożem włącznie).Odprowadzenie wody z zamku wysokiego i międzymurza (str. płd. i wsch.).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn: Prace konserwatorsko-remontowe muru fosy zachodniej od schodów do MDK (obie strony), muru ceglanego za schodami do Stawu Komtura -(mur ceglany, obie strony, od baszty do trzeciej przypory za narożem włącznie).Odprowadzenie wody z zamku wysokiego i międzymurza (str. płd. i wsch.) 1.2. przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie w szczególności: a) prace konserwatorsko-remontowe muru fosy zachodniej od schodów do MDK (obie strony), zgodnie z programem prac konserwatorsko-remontowych, wskazanych w pkt.1.3 b) prace konserwatorsko-remontowe muru ceglanego za schodami do Stawu Komtura (obie strony, od baszty do trzeciej przypory za narożem włącznie), zgodnie z programem prac konserwatorsko-remontowych, wskazanych w pkt.1.3 c) odprowadzenie wody z zamku wysokiego i międzymurza (str. płd. i wsch.), zgodnie z programem prac konserwatorsko-remontowych, wskazanych w pkt.1.3 1.3. Program prac konserwatorsko-remontowych murów (lica i korony) obejmuje: a) usunięcie mchów, porostów i traw z górnych partii muru i jego lica, b) wstępne wzmocnienie osypujących się cegieł i oryginalnych zapraw hydrofilnym preparatem krzemoorganicznym na licu i koronie muru, c) dezynfekcja muru oraz powierzchni skarp preparatem o silnym działaniu biobójczym, d) usunięcie nieestetycznie wykonanych uzupełnień w spoinach, usunięcie wtórnych zapraw cementowych, e) naprawa i wymiana destruowanych tynków w kolorze dobranym do oryginału, na murze wzdłuż ul. Przedzamcze, f) usunięcie napisów graffiti, g) przegląd, ocena stanu, naprawa zadaszenia i połaci daszków, h) oczyszczenie powierzchni cegieł i oryginalnych zapraw z nawarstwień (wskazana byłaby metoda mechaniczna z użyciem jak najmniejszych ilości wody, oraz metoda chemiczna w miejscach trudnych do usunięcia), i) założenie okładów odsalających w miejsca silnie zasolone. Zastosowanie okładów bardzo porowatych o dobrej przyczepności i dużej skuteczności odsalania, j) kotwienie miejsc spękanych i głębokich szczelin wskazujących na ruchy konstrukcyjne ścian, k) podklejenie rozwarstwień i wypełnienie drobnych szczelin przy pomocy zapraw o odpowiednich właściwościach sklejających i wypełniających takie szczeliny, l) wymiana mocno zasolonych i zdezintegrowanych cegieł na nowe o dostosowanym formacie i parametrach, m) założenie izolacji u podstawy muru i skarp od strony Stawu Komtura (zaprawa ta powinna skutecznie zabezpieczać je przed działaniem wody opadowej), n) uzupełnienie brakujących cegieł nowymi o wymiarach odpowiadających cegle gotyckiej. Parametry fizyko-mechaniczne powinny być zbliżone lub niższe od parametrów oryginalnej cegły użytej do wymurowania budowli. W przypadku przemurowań późniejszą cegłą uznaną za historyczną wprowadzenie cegieł dostosowanych wymiarami do tych cegieł z zachowaniem zasady użycia cegły o zbliżonych lub niższych parametrach fizyko-mechanicznych, o) założenie nowych zapraw w miejscach brakujących i cementowych spoin przy pomocy masy mineralnej o parametrach fizyko-mechanicznych zbliżonych lub niższych od zaprawy gotyckiej, p) uzupełnienie ubytków w cegłach zaprawami mineralnymi o parametrach zbliżonych do cech fizyko-mechanicznych cegły gotyckiej (nasiąkliwość i wytrzymałość mechaniczna nie powinna być wyższa od parametrów oryginalnej cegły) dostosowanymi do zróżnicowanej barwy cegieł, q) wzmocnienie i hydrofobizacja muru (jedynie w tych obszarach, gdzie zlikwidowane zostanie zawilgocenie muru), r) scalenie kolorystyczne uzupełnień z oryginalnymi cegłami i zaprawami oraz partiami współczesnych przemurowań, s) uporządkowanie pasa terenu przy murach po pracach, przywrócenie trawy. 1.4. Program odprowadzenia wody z zamku wysokiego i międzymurza obejmuje: a) opracowanie prowizorycznych wypustów wody w murze południowym i wschodnim zamku wysokiego, b) ujecie wody odprowadzonej znad piwnic zamkowych i wody opadowej - powierzchniowej z międzymurza do sieci półotwartych kanałów ze szczelnym dnem zlokalizowanych w obrębie międzymurza, c) doprowadzenie wody do szczelnego zbiornika i odprowadzenie jej do fosy zamkowej przez kamienne rzygacze osadzone w murze, d) umieszczenie w południowej fosie zamkowej kilku studni przechwytujących odprowadzoną wodę, e) ułożenie kamiennego rynsztoku w fosie zamkowej dla odprowadzenia wody do Strugi Toruńskiej. 1.5.Prace wskazane w pkt.1.2, zostaną wykonane przy pomocy sprzętu, materiałów i rusztowania Wykonawcy w ramach wynagrodzenia określonego w § 3 umowy, zgodnie ze zleceniem Zamawiającego, zasadami wiedzy konserwatorskiej, naukowej i technicznej oraz obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 1.6.Wykonawca zapewnia bezpieczne wykonanie prac oraz bezpieczeństwo osób trzecich przebywających w pobliżu rusztowania. Ponosi także odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną wyrzuceniem, wylaniem lub spadnięciem jakiegoś przedmiotu z rusztowania oraz za szkody wynikłe na skutek wypadnięcia osób z rusztowania. 1.6.Wykonawca przed złożeniem oferty zapozna się ze wszystkimi warunkami lokalizacyjnymi, terenowymi i realizacyjnymi placu prac konserwatorskich i uwzględni je w wynagrodzeniu ofertowym. 1.7.Wykonawca wykona w 2 egz. dokumentacji konserwatorskiej, oprawione w sztywną oprawę oraz na nośniku CD, w ramach wynagrodzenia określonego w § 1 ust. 8 wzoru umowy..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 92.52.00.00 - Usługi świadczone przez muzea i w zakresie ochrony obiektów i budynków zabytkowych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 05.12.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • - wykonawca zrealizował w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) co najmniej 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. polegające na konserwacji ceglanych murów średniowiecznych o wartości min. 150.000,00 zł brutto każda, - dokumenty potwierdzającego, że usługi zostały wykonane należycie Ocena spełniania warunku odbywać się będzie na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a). kierownik zespołu konserwatorsko-remontowego- osoba, która wykaże się posiadaniem uprawnień zawodowych wymaganych do wykonywania prac na obiektach zabytkowych lub wykaże się praktyką do wykonywania prac na obiektach zabytkowych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, badań konserwatorskich i archeologicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. Nr 150 z 2004r. poz. 1579).Ocena spełniania warunku odbywać się będzie na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiajacy nie precyzuje warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 2. Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia, w takim przypadku złożona oferta spełniać musi następujące wymagania: a) w odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, Wykonawcy muszą udokumentować, że łącznie spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-3, oraz każdy z Wykonawców musi wykazać, brak podstaw do wykluczenia zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy oraz przedstawić dokumenty o których mowa w pkt.4.3 SIWZ. b) Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, c) wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z przedsiębiorcą występującym jako pełnomocnik.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza dokonanie zmian umowy na warunkach określonych poniżej: 1) jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie zmiany zakresu wykonania przedmiotu zamówienia z przyczyn niezależnych od obu stron, a wynikających ze stanu zachowania zabytkowych murów, 2) jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie terminu wykonania przedmiotu umowy możliwe to będzie w przypadku: a) zlecenia robót dodatkowych objętych zamówieniem dodatkowym, jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu umownego, b) zastosowania innej technologii wykonania prac objętych umową.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.torun.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urzędzie Miasta Torunia - Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków, ul. Podmurna 2/2, 87-100 Toruń-sekretariat.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.10.2012 godzina 08:00, miejsce: Urzędzie Miasta Torunia - Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków, ul. Podmurna 2/2, 87-100 Toruń-sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.