eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LeśnaTransport i zagospodarowanie odpadów popowodziowych z ternu Gminy Leśna (powódź 29/30.07.2013r)

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2013-09-25

Leśna: Transport i zagospodarowanie odpadów popowodziowych z ternu Gminy Leśna (powódź 29/30.07.2013r)
Numer ogłoszenia: 389542 - 2013; data zamieszczenia: 25.09.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Leśna, Rynek 19, 59-820 Leśna, woj. dolnośląskie, tel. 075 7211239, faks 075 7242368.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Transport i zagospodarowanie odpadów popowodziowych z ternu Gminy Leśna (powódź 29/30.07.2013r).

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: W ramach usuwania skutków powodzi i ulewnych deszczy z dnia 29/30.07.2013r. - na terenie Gminy Leśna zostały prowadzone prace usunięcia odpadów popowodziowych polegające na załadunku i przewiezieniu ich do najbliższego miejsca przyjęcia i zagospodarowania tj. do Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych IZERY (najbliżej zlokalizowane składowisko posiadające zezwolenie do przyjmowania odpadów popowodziowych kod 168202).

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.53.30.00 - Usługi gospodarki odpadami 90.50.00.00 - Usługi związane z odpadami 90.51.00.00 - Usuwanie i obróbka odpadów 90.51.10.00 - Usługi wywozu odpadów 90.51.20.00 - Usługi transportu odpadów .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 02.08.2013.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Przedsiebiorstwo Miejskie Synergia Sp. z o.o., ul.Świerczewskiego 11B, 59-820 Leśna, kraj/woj. dolnośląskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 730800,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 648463,20

  • Oferta z najniższą ceną: 648463,20 / Oferta z najwyższą ceną: 648463,20

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    I. W dniach 29/30 lipca 2013r. na terenie gminy Leśna wystąpiły nawalne opady deszczu, w skutek których doszło do powodzi niszczącej: - drogi na długości 47 km oraz 80 szt. przepustów w ciągach dróg , - 24 szt. mostów i kładka, - 20 budynków komunalnych w tym: budynki komunalne - inne; Urząd Miejski w Leśnej ul. Rynek 19 (ratusz), oraz inne obiekty uzyteczności publicznej; - 0,048 km uszkodzonej sieci wodociągowej, oświetlenie drogowe w Miłoszowie. W wyniku powodzi doszło również do zniszczenia wielu lokali i domów mieszkalnych. Poszkodowanych, według wywiadów środowiskowych przeprowadzonych przez służby opieki społeczne, zostało około 285 gospodarstw domowych. W związku z powodzią, która wyrządziła tak olbrzymie straty powstał szereg odpadów popowodziowych, w skład których weszły rozmaite nieczystości wymagające jak najszybszego zagospodarowania i utylizacji. Podczas powodzi oraz w okresie do trzech tygodni po jej wystąpieniu panowały wysokie temperatury powietrza (blisko 30 °C). Jednocześnie w dniu 1 sierpnia br. rozpoczęto przeprowadzać rozeznanie cenowe w celu wyłonienia najtańszego wykonawcy. Oferty cenowe złożyły dwie spośród trzech zapytanych firm. Oferty cenowe przedstawiały się następująco: 1) Zakład Gospodarki i Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Lubaniu ul. Lwówecka 8, zaoferował cenę za transport i zagospodarowanie odpadów popowodziowych w wysokości 252 zł brutto 2) Przedsiębiorstwo Miejskie Synergia Sp. z o.o. ul.Świerczewskiego 11B, 59-820 Leśna , zaoferował cenę za transport i zagospodarowanie odpadów popowodziowych w wysokości 240 zł brutto. W dniu 2 sierpnia skierowano zaproszenie do negocjacji do firmy która zaoferowała najtańszą cenę i w wyniku negocjacji uzyskano cenę ofertową 230 zł brutto/t przetransportowania odpadów wraz z ich utylizacją. W tym samym dniu po dokonanych negocjacjach została zwarta umowa z PM Synergia Sp. z o.o. W dniu 2 sierpnia 2013r. wystąpiono do WFOŚiGW we Wrocławiu o/Jelenia Góra, o przyznanie dotacji na usuwanie skutków powodzi związanych z nadzwyczajnym zagrożeniem środowiska, przesyłając faxem a później pocztą wniosek o udzielenie pomocy finansowej na dofinansowanie zadań realizowanych w ramach programu pomocy w usuwaniu skutków powodzi na Dolnym Śląsku w 2013r. W związku z powyższymi faktami nie zastosowano trybu przetargu nieograniczonego lecz tryb zamówienia z wolnej ręki ponieważ zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 3 - ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. II. Uzasadnienie: 1. wyjątkowa sytuacja Do powstania odpadów popowodziowych przyczyniły się zniszczenia spowodowane ponadnormatywnymi opadami atmosferycznymi tj. ulewnym deszczem. Zjawisko to miało miejsce w dniu 29/30.07.2013r. w rejonie Dolnego Śląska, szczególnie w Kotlinie Jeleniogórskiej w tym w obszarze Gminy Leśna oraz Olszyna. Wg danych meteorologicznych zapowiadających wystąpienie wezbrań z przekroczeniem stanów ostrzegawczych, burze z gradem wielkość opadów mogło sięgać 60mm/mkw. Rzeczywisty opad w dniu 29 lipca w godz. 21.00-23 wyniósł 123 mm/mkw. Na terenie Gminy Leśna Wystąpiły z brzegów dwa potoki: Bruśnik, Miłoszówka, Grabiszówka oraz potok przepływający przez Stankowice. 2. niewynikająca z przyczyn leżących po stronie zamawiającego jak pkt. 1, zamawiający nie ma wpływu na niekorzystne warunki atmosferyczne. 3. niemożliwa do przewidzenia Anomalia pogodowe występują w miesiącach letnich w rejonie Kotliny Jeleniogórskiej są zjawiskiem powtarzającym się od kilku ostatnich lat. Niemożliwe jest jednak przewidzenie ich charakteru, miejsca wystąpienia, nie można również przewidzieć skutków powodowanych wystąpieniem wspomnianych anomalii pogodowych w tym nawałnic. 4. wymagane jest natychmiastowe udzielenie zamówienia Wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia ze względu na konieczność przywrócenia funkcjonowania układu komunikacyjnego miasta oraz zabezpieczenia przed dalszą degradacją i zniszczeniem substancji mieszkaniowej a także zapobieżeniem kolejnym zalaniom i zniszczeniom obiektów. Przystąpienie w trybie pilnym do zbierania odpadów było uzasadnione zagrożeniem dla zdrowia i życia mieszkańców oraz dla środowiska naturalnego dodatkowo z uwagi na wysokie temperatury powietrza 5. nie można zachować terminów określonych dla innych trybów zamówienia. W związku z koniecznością udzielenia zamówienia w formule natychmiastowości nie ma możliwości zachowania trybów przewidzianych w ustawie prawo zamówień publicznych. Najkrótszy termin ustawowy, liczony od daty opublikowania ogłoszenia do dnia składania ofert, wynosi 7 dni dla usług i dostaw natomiast 14 dni dla robót budowlanych. Ponadto w innych trybach zamawiający musi sporządzić dokumentację stosownie do procedury, w tym specyfikację istotnych warunków zamówienia elementem której jest opis przedmiotu zamówienia itd. Przygotowanie dokumentacji stanowiącej opis przedmiotu zamówienia wymaga czasu, zaangażowania pracowników (wykonujących w tym wyjątkowym okresie inne czynności), lub zlecenia sporządzenia dokumentacji firmie zewnętrznej. Czas konieczny na sporządzenie dokumentacji poprzedzającej ogłoszenie o zamówienia, następnie okres składania ofert, czas niezbędny na rozstrzygnięcie postępowania (wynosi ok. 28 dni), wykluczałby wykonanie zadań w formule natychmiastowości.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.