eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GidleUsługi z zakres zrębkowania drewna na terenie Nadleśnictwa Gidle w 2010 roku

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2010-02-11

Gidle: Usługi z zakres zrębkowania drewna na terenie Nadleśnictwa Gidle w 2010 roku
Numer ogłoszenia: 38970 - 2010; data zamieszczenia: 11.02.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gidle , Niesulów 3, 97-540 Gidle, woj. łódzkie, tel. (034) 327 29 70, faks (034 ) 327 29 70.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://katowice.lasy.gov.pl/gidle
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: http://katowice.lasy.gov.pl/gidle

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gidle.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi z zakres zrębkowania drewna na terenie Nadleśnictwa Gidle w 2010 roku.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu zrębkowania drewna na terenie Nadleśnictwa Gidle w 2010 roku. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi z zakresu zrębkowania drewna. Rozmiar prac został określony na 16.000,00 m3 (słownie: szesnaście tysięcy m3) zrębków. Usługa będzie wykonywana na terenie leśnictw Nadleśnictwa Gidle i obejmuje w szczególności: a. zrębkowania drewna zarówno iglastego jak i liściastego głównie S3a oraz M1 zgodnie z polską normą na zrębki leśne nr PN-91_D-95009; b. załadunek zrębków do kontenerów transportowych; c. podwóz kontenerów ze zrębkami do drogi wywozowej umożliwiającej przejazd samochodu transportowego wysokotonażowego. 2. Usługa ma być wykonywana przy wykorzystaniu sprzętu, narzędzi oraz materiałów eksploatacyjnych Wykonawcy. 3. Przedmiot zamówienia wykonywany będzie na terenie całego Nadleśnictwa Gidle, zgodnie ze wskazaniami pracowników Nadleśnictwa Gidle. 4. Dodatkowe warunki dotyczące wykonania usług z zakresu przedmiotu zamówienia: a. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie następowała sukcesywnie w miejscach wskazanych przez Zamawiającego na terenie Nadleśnictwa Gidle. b. Wykonawca jest zobowiązany do uprzątnięcia śmieci z powierzchni na której wykonywana jest usługa, utrzymania porządku na powierzchniach roboczych, bieżącego usuwania wszelkich zagrożeń. c. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania odpowiedniego wyposażenie osobistego pracowników (odzież robocza, środki ochrony osobistej), oraz do posiadania środków pomocy doraźnej i ochrony ppoż. ( apteczki, gaśnice). d. Wykonawca zobowiązany jest do kontroli jakości sprzętu pracującego w lesie w tym sprzętu dostępnego u podwykonawcy. e. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP w szczególności: -wszystkie prace należy organizować i planować tak, aby zapewniały zgodny z przepisami i zasadami BHP przebieg realizacji czynności, -nie dopuszcza się do wykonywania prac pracowników nie posiadających wymaganych kwalifikacji stosownie do rodzaju wykonywanej pracy, -eksploatowane maszyny, narzędzia i urządzenia powinny być sprawne, używane zgodnie z przeznaczeniem i warunkami określonymi przez obowiązujące przepisy, -obszar gdzie prowadzone są prace mogące stanowić zagrożenie dla osób postronnych, należy oznaczyć znakiem zakazu wstępu ze wskazaniem przyczyny. 5. Realizacja usług będących przedmiotem zamówienia powinna przebiegać zgodnie z obowiązującymi w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe uregulowaniami, w szczególności: -(Zasady Hodowli Lasu) - wprowadzone Zarządzeniem Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych nr 99 z dnia 24 grudnia 2002 roku, -(Instrukcja Ochrony Lasu) - wprowadzona Zarządzeniem Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych nr 43 z dnia 26 czerwca 2004 roku, -(Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej) - wprowadzona Zarządzeniem Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych nr 19 z dnia 14 lipca 1997 roku, -Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U Nr 161, poz. 1141), -Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 roku w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U Nr 58, poz. 405), -Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 80, poz. 563). -Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC - www.fsc.pl. 6. Wykonawca winien zapoznać się ze wszystkimi rozdziałami składającymi się na specyfikację istotnych warunków zamówienia. 7. Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, ważnej przez okres wykonywania niniejszej umowy, którą ubezpieczyciel będzie zobowiązany do zapłacenia odszkodowania za szkody wyrządzone osobom trzecim, w tym przy wykonywaniu niniejszej umowy, w kwocie nie niższej niż 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). Wykonawca zobowiązany jest przed rozpoczęciem wykonywania niniejszej umowy przedstawić Zamawiającemu dowód zawarcia umowy ubezpieczenia (polisę). 8. Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie wizji w terenie..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.20.00.00 - Usługi leśnictwa 77.21.11.00 - Usługi cięcia drewna .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych zero groszy). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Wadium w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowy zamawiającego w BOŚ Częstochowa nr 16 15401014 2001 7300 0866 0001 z dopiskiem na blankiecie przelewu wadium-zrębkowanie drewna na terenie Nadleśnictwa Gidle. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.), należy załączyć do oferty w formie oryginału. Z treści gwarancji lub poręczenia musi jednoznacznie wynikać bezwarunkowe na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym w zdaniu poprzednim terminie jego wpłatą zostanie uznany rachunek bankowy zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: a) wypełniony formularz ofertowy (oferta) według załącznika nr 1, b) aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, c) oświadczenie złożone w wykonaniu art. 44 ustawy, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy (wg załącznika nr 2 do SIWZ) d) Wykaz (według załącznika nr 3 do SIWZ) wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykonawca musi wykazać iż należycie wykonywał usługę zrębkowania w rozmiarze minimum 10 000 m3 (słownie: dziesięciu tysięcy metrów sześciennych). e) Wykaz (według załącznika nr 4 do SIWZ) osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. f) Wykaz narzędzi (według załącznika nr 5), wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje: -specjalistycznym urządzeniem do zrębkowania drewna minimum 1 sztuka, -kontenerami do przewozu zrębków przez samochody wysoko tonażowe minimum 10 sztuk, -pojazdem przystosowanym do podwozu ww kontenerów do drogi wywozowej minimum 1 sztuka, g) Oświadczenie (według załącznika nr 6) na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia oraz liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie. h) Oświadczenie (według załącznika nr 7) że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca w celu potwierdzenia, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą: 1` Wykaz (według załącznika nr 3 do SIWZ) wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykonawca musi wykazać iż należycie wykonywał usługę zrębkowania w rozmiarze minimum 10 000 m3 (słownie: dziesięciu tysięcy metrów sześciennych).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca w celu potwierdzenia, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą: Wykaz narzędzi (według załącznika nr 5), wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Wykonawca musi wykazać, że dysponuje: -specjalistycznym urządzeniem do zrębkowania drewna minimum 1 sztuka -kontenerami do przewozu zrębków przez samochody wysoko tonażowe minimum 10 sztuk -pojazdem przystosowanym do podwozu ww kontenerów do drogi wywozowej minimum 1 sztuka

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca w celu potwierdzenia, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą: Wykaz (według załącznika nr 4 do SIWZ) osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Oświadczenie (według załącznika nr 6) na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia oraz liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie. Oświadczenie (według załącznika nr 7) że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia: b) aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, c) oświadczenie złożone w wykonaniu art. 44 ustawy, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy (wg załącznika nr 2 do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartych umów w szczególnie uzasadnionych warunkach (spowodowanych np. trudnymi warunkami pogodowymi, trudnościami ze zbytem surowca) poprzez zmianę terminu wykonania umowy. Prace w zmienionym terminie będą wykonywane na tych samych warunkach jak prace w pierwotnym terminie. W związku ze zmianami oraz ograniczeniem przedmiotu zamówienia z uwagi na w/w aspekty Wykonawcy nie będą przysługiwać żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://katowice.lasy.gov.pl/gidle
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Niesulów 3,97-540 Gidle.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.02.2010 godzina 09:30, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego pokój nr 09 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.