Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-09-26
Leżajsk: Wspólny zakup energii elektrycznej na potrzeby Miasta i Miejskich Jednostek Organizacyjnych w Leżajsku
Numer ogłoszenia: 391384 - 2013; data zamieszczenia: 26.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miasto Leżajsk , ul. Rynek 1, 37-300 Leżajsk, woj. podkarpackie, tel. 017 2427333, faks 017 2427333.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.lezajsk.um.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wspólny zakup energii elektrycznej na potrzeby Miasta i Miejskich Jednostek Organizacyjnych w Leżajsku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Miasta i jednostek organizacyjnych, zużywanej na potrzeby eksploatacji budynków i obiektów użyteczności oraz na potrzeby oświetlenia ulicznego na zasadach określonych w ustawie Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 1059 z późniejszymi zmianami) i wydanych na jej podstawie aktach wykonawczych oraz zgodnie z zasadami określonymi we wzorze umowy. W zakres zamówienia wchodzi również przeprowadzenie procedury zmiany dostawcy energii elektrycznej. Procedura zmiany dostawcy energii prowadzona będzie po raz pierwszy. Dostawca zobowiązuje się również do pełnienia funkcji podmiotu odpowiedzialnego za bilansowanie handlowe dla sprzedanej energii elektrycznej w ramach tego zamówienia. Dostawca dokonywać będzie bilansowania handlowego energii zakupionej przez Zamawiającego na podstawie standardowego profilu zużycia o mocy umownej określonej w załączniku nr 1 do SIWZ. Koszty wynikające z dokonywania bilansowania winny zostać uwzględnione przez Dostawcę w cenie energii elektrycznej podanej w formularzu cenowym stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. Kupowana energia elektryczna przez Zamawiającego i poszczególne jednostki organizacyjne zużywana będzie na potrzeby odbiorcy końcowego. Dostawca energii zobowiązany jest posiadać umowę dystrybucyjną zawartą z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) właściwym dla obiektów Zamawiającego - PGE Dystrybucja S.A. Oddział Rzeszów. Zamówienie nie obejmuje spraw związanych z dystrybucją energii elektrycznej, wchodzących w zakres odrębnej umowy o świadczenie usług dystrybucyjnych zawartej przez Odbiorcę z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego - PGE Dystrybucja S.A. oddział w Rzeszowie Szacunkowe roczne zużycie energii w poszczególnych grupach taryfowych wynosi : C 11 - 106.690 kWh, C 21 - 178.200 kWh, C 12 B - strefa dzienna - 240.000 kWh, strefa nocna - 420.500 kWh, B 21 - 693.000 kWh. Szacunkowe zużycie energii w poszczególnych grupach taryfowych w okresie obowiązywania umowy (20 miesięcy) wynosi : C 11 - 177.800 kWh, C 21 - 297.000 kWh, C 12 B - strefa dzienna - 400.000 kWh, strefa nocna - 700.800 kWh, B 21 - 1.155.000 kWh. Zamawiający oświadcza, iż prognoza zużycia energii wskazana powyżej oraz w załączniku nr 1 do SIWZ stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania umowy może ulec zmianie w stosunku do prognoz dotyczących poszczególnych odbiorców. Faktyczne zużycie energii (mniejsze lub większe od prognozy zużycia energii wskazanej w załączniku nr 1 do SIWZ) uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb poszczególnych odbiorców, z tym że niezależnie od wielkości zużycia Dostawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w przetargu ceny energii. Dostawca nie może dochodzić od Zamawiającego ani odbiorców końcowych żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający lub poszczególni odbiorcy końcowi zakupią od Dostawca mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż prognozowana ilość energii, w szczególności spowodowanej zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości Punktów Poboru Energii (PPE) dla poszczególnych odbiorców końcowych, zmianą grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE. Dostawa energii będzie się odbywała na podstawie umów zawieranych odrębnie przez poszczególne jednostki. Energia dostarczana będzie do 51 punktów pomiarowych. Moc umowna na wszystkich punktach pomiarowych wynosi 1013 kW. Energia elektryczna powinna spełniać standardy techniczne zgodnie z zapisami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi, zamawiającemu na jego pisemny wniosek przysługuje prawo bonifikaty według stawek określonych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2011 roku Nr 189, poz. 1126) lub w każdym później wydanym akcie prawnym określającym te stawki..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.30.00.00 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa 09.31.00.00 - Elektryczność .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 20.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 10000
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Posiadanie koncesji na obrót energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonanie przez wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przynajmniej jednego zamówienia obejmującego swym zakresem sprzedaż energii elektrycznej w ilości co najmniej 1.638.000 kWh
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ubezpieczenie wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą jak 300.000 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Formularz oferty, formularz cenowy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zastrzega możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: zmiany wartości wynagrodzenia wykonawcy wynikającej z ustawowej zmiany stawek podatku VAT,
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.miastolezajsk.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Leżajsku, ul. Rynek 1, 37-300 Leżajsk.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.10.2013 godzina 09:30, miejsce: Sekretariat Urzędu Miejskiego w Leżajsku.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z LEŻAJSKA
- "Rozbudowa kompleksu i przebudowa istniejącego budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Leżajsku -WYPOSAŻENIE"
- Rozbudowa budynku Przychodni Specjalistycznej wraz z infrastrukturą techniczną Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Leżajsku
- "Budowa wiaty służącej celom gospodarki leśnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą" - II postępowanie
- "Opracowanie dokumentacji projektowej na budowę i przebudowę dróg na terenie miasta Leżajska"
więcej: przetargi w Leżajsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Kompleksowa dostawa energii cieplnej do budynku Instytutu Ochrony Środowiska - Państwowego Instytutu Badawczego zlokalizowanego w Warszawie przy ul. Trószyńskiego 9".
- Dostawa energii elektrycznej 2025/2026
- Dostawa energii elektrycznej z sieci elektroenergetycznej
- Sukcesywna dostawa energii elektrycznej do budynków zlokalizowanych przy ul. Mińskiej 65 oraz Chodakowskiej 26/32 w Warszawie obejmująca dostawę i dystrybucję
- Dostawa energii elektrycznej dla Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie
- Kompleksowa dostawa (sprzedaż z usługą dystrybucji) energii elektrycznej dla obiektów Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Oleśnicy.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.