Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-10-11
Szczecin: Dostawa sprzętu informatycznego dla Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie
Numer ogłoszenia: 392772 - 2012; data zamieszczenia: 11.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki , ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 91 4303465, 4303450, faks 91 4303606.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa terenowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa sprzętu informatycznego dla Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa niżej wymienionego sprzętu i oprogramowania dla Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie a przedmiot zamówienia podzielony jest na 12 części: ZADANIE 1 Serwer Ilość: 3 szt. ZADANIE 2 Zestaw komputerowy z monitorem Ilość: 13 szt. Komputer przenośny - Notebook Ilość: 4 szt. ZADANIE 3 Drukarka laserowa A4, sieciowa, monochromatyczna z dupleksem Ilość: 11 szt. Drukarka laserowa A3, sieciowa, kolorowa z dupleksem Ilość: 1 szt. Urządzenie wielofunkcyjne Ilość: 3 szt. ZADANIE 4 Skaner kodów kreskowych Ilość: 5 szt. ZADANIE 5 Projektor multimedialny - typ 1 Ilość: 1 szt. Projektor multimedialny - typ 2 Ilość: 1 szt. Ekran do projektora Ilość: 1 szt. ZADANIE 6 Przełącznik (Switch) Ilość: 4 szt. ZADANIE 7 Router bezprzewodowy Ilość: 1 szt. ZADANIE 8 Klawiatura komputerowa Ilość: 2 szt. Mysz komputerowa przewodowa Ilość: 10 szt. Mysz komputerowa bezprzewodowa Ilość: 1 szt. Pamięć flash USB o pojemności 16 GB Ilość: 63 szt. Pamięć flash USB o pojemności 32 GB Ilość: 3 szt. Dysk twardy - typ 1 (3,5 ) Ilość: 1 szt. Dysk twardy - typ 2 (2,5 USB) Ilość: 1 szt. Zewnętrzna nagrywarka BlueRay Ilość: 2 szt. ZADANIE 9 Oprogramowanie: Microsoft Windows Server Standard 2008 R2, Typ licencji: MOLP GOV Ilość: 2 szt. Microsoft Windows 7 Professional Upgrade PL, Typ licencji MOLP GOV Ilość: 25 szt. ZADANIE 10 Oprogramowanie: Microsoft SQL Server Standard Core 2012 - Typ licencji MOLP GOV (kod. 7NQ-00219) Ilość: 2 szt. ZADANIE 11 Oprogramowanie: CorelDRAW Graphics Suite X6 w polskiej wersji językowej - dołączony nośnik instalacyjny Ilość: 1 szt. ZADANIE 12 Oprogramowanie: Program do kosztorysowania: Norma Pro 4.38 z roczną bazą cenową INTERCENBUD i roczną aktualizacją Buduj z Głową - dołączony nośnik instalacyjny Ilość: 1 szt..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.82.20.00-6, 30.20.00.00-1, 30.23.13.00-0, 48.62.00.00-0, 30.21.31.00-6, 30.23.21.10-8, 30.21.61.30-6, 38.65.21.00-1, 38.65.34.00-1, 32.42.00.00-3, 32.42.00.00-3, 30.23.20.00-4, 30.23.46.00-4, 30.23.41.00-9, 30.23.31.50-7, 48.62.00.00-0, 48.61.00.00-7, 48.32.20.00-1, 48.70.00.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 12.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 21.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający zbada obecność i prawidłowość każdego wymaganego dokumentu i oświadczenia, a także czy wymagany dokument i oświadczenie potwierdza spełnianie warunku nie później niż na dzień składania ofert
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający zbada obecność i prawidłowość każdego wymaganego dokumentu i oświadczenia, a także czy wymagany dokument i oświadczenie potwierdza spełnianie warunku nie później niż na dzień składania ofert
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający zbada obecność i prawidłowość każdego wymaganego dokumentu i oświadczenia, a także czy wymagany dokument i oświadczenie potwierdza spełnianie warunku nie później niż na dzień składania ofert
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający zbada obecność i prawidłowość każdego wymaganego dokumentu i oświadczenia, a także czy wymagany dokument i oświadczenie potwierdza spełnianie warunku nie później niż na dzień składania ofert
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający zbada obecność i prawidłowość każdego wymaganego dokumentu i oświadczenia, a także czy wymagany dokument i oświadczenie potwierdza spełnianie warunku nie później niż na dzień składania ofert
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający informuje, że przewiduje możliwości zmiany umowy. Zmiany zawartej umowy mogą nastąpić w przypadku, gdy 1) ulegnie zmianie stan prawny w zakresie dotyczącym realizowanej umowy, który spowoduje konieczność zmiany sposobu wykonania zamówienia przez Wykonawcę; 2) wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze (zdarzenia nadzwyczajne zewnętrzne i niemożliwe do zapobieżenia a więc mieszczące się w zakresie pojęciowym tzw. siły wyższej.) np. pogoda uniemożliwiająca wykonywanie umowy, zdarzenia nie leżące po żadnej ze stron umowy. Strony mają prawo do skorygowania uzgodnionych zobowiązań i przesunąć termin realizacji maksymalnie o czas trwania siły wyższej. Strony zobowiązują się do natychmiastowego poinformowania się nawzajem o wystąpieniu ww. przeszkód; 3) nastąpiła zmiana stawki podatku od towarów i usług VAT. Powyższe dopuszczalne jest tylko wówczas, gdy konieczność taka powstanie w następstwie okoliczności, których nie można było przewidzieć (w tym zmian w przepisach prawa). Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych oraz zmian będących następstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.szczecin.uw.gov.pl,/Ogłoszenia/Zamówienia publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie ul. Wały Chrobrego 4 70-502 Szczecin I piętro pok. 175.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Sekretariat Biura Obsługi Gospodarczej Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 4, 70-502 Szczecin, I piętro pok. 189.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie nr 2 współfinansowane ze środków POPT 20007-2012 EFRR, ze środków PT Polska- Maklemburgia PP, ze środków ZPORR Zadanie nr 3 współfinansowane ze środków POPT 20007-2012 EFRR Zadanie nr 8 współfinansowane ze środków POPT 20007-2012 EFRR, ze środków PT Polska- Maklemburgia PP, ze środków ZPORR.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dostawa Serwera (Ilość: 3 szt.).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa Serwera (Ilość: 3 szt.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.82.20.00-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dostawa Zestawów komputerowych z monitorem (Ilość: 13 szt.) i Komputerów przenośnych - Notebook (Ilość: 4 szt.).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa zestawów komputerowych z monitorem (Ilość: 13 szt.) i komputerów przenośnych - Notebook (Ilość: 4 szt.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.20.00.00-1, 48.90.00.00-7, 48.62.00.00-0, 30.21.31.00-6, 30.23.13.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Dostawa: Drukarka laserowa A4, sieciowa, monochromatyczna z dupleksem (Ilość: 11 szt.) Drukarka laserowa A3, sieciowa, kolorowa z dupleksem (Ilość: 1 szt.) Urządzenie wielofunkcyjne (Ilość: 3 szt.).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa drukarek laserowych A4, sieciowych, monochromatycznych z dupleksem - Ilość: 11 szt, drukarki laserowej A3, sieciowej, kolorowej z dupleksem - Ilość: 1 szt, urządzenia wielofunkcyjne - Ilość: 3 szt..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.21.10-8.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Dostawa skanerów kodów kreskowych (Ilość: 5 szt.).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa skanerów kodów kreskowych - Ilość: 5 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.21.61.30-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Dostawa: Projektor multimedialny - typ 1 (Ilość: 1 szt.) Projektor multimedialny - typ 2 (Ilość: 1 szt.) Ekran do projektora (Ilość: 1 szt.).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa projektora multimedialnego - typ 1 - Ilość: 1 szt, projektora multimedialnego - typ 2 - Ilość: 1 szt, ekran do projektora (Ilość: 1 szt.).
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 38.65.21.00-1, 38.65.34.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Dostawa przełącznika (Switch) (Ilość: 4 szt.).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa przełącznika (Switch) - Ilość: 4 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.42.00.00-3.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Dostawa: Router bezprzewodowy (Ilość: 1 szt.).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa: Router bezprzewodowy - Ilość: 1 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.42.00.00-3.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Dostawa: Klawiatura komputerowa (Ilość: 2 szt.) Mysz komputerowa przewodowa (Ilość: 10 szt.) Mysz komputerowa bezprzewodowa (Ilość: 1 szt.) Pamięć flash USB o pojemności 16 GB (Ilość: 63 szt.) Pamięć flash USB o pojemności 32 GB (Ilość: 3 szt.) Dysk twardy - typ 1 (3,5) (Ilość: 1 szt.) Dysk twardy - typ 2 (2,5 USB) (Ilość: 1 szt.) Zewnętrzna nagrywarka BlueRay (Ilość: 2 szt.).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa: Klawiatura komputerowa - Ilość: 2 szt Mysz komputerowa przewodowa - Ilość: 10 szt Mysz komputerowa bezprzewodowa - Ilość: 1 szt Pamięć flash USB o pojemności 16 GB - Ilość: 63 szt Pamięć flash USB o pojemności 32 GB - Ilość: 3 szt Dysk twardy - typ 1 (3,5) - Ilość: 1 szt Dysk twardy - typ 2 (2,5 USB) - Ilość: 1 szt Zewnętrzna nagrywarka BlueRay - Ilość: 2 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.23.20.00-4, 30.23.46.00-4, 30.23.41.00-9, 30.23.31.50-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Dostawa Oprogramowania: Microsoft Windows Server Standard 2008 R2, Typ licencji: MOLP GOV (Ilość: 2 szt.) Microsoft Windows 7 Professional Upgrade PL, Typ licencji MOLP GOV (Ilość: 25 szt.).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa Oprogramowania: Microsoft Windows Server Standard 2008 R2, Typ licencji: MOLP GOV - Ilość: 2 szt Microsoft Windows 7 Professional Upgrade PL, Typ licencji MOLP GOV - Ilość: 25 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.62.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Dostawa Oprogramowania: Microsoft SQL Server Standard Core 2012 - Typ licencji MOLP GOV (kod. 7NQ-00219) (Ilość: 2 szt.).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa Oprogramowania: Microsoft SQL Server Standard Core 2012 - Typ licencji MOLP GOV (kod. 7NQ-00219) - Ilość: 2 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.61.00.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 11 NAZWA: Dostawa Oprogramowania: CorelDRAW Graphics Suite X6 w polskiej wersji językowej - dołączony nośnik instalacyjny (Ilość: 1 szt.).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa Oprogramowania: CorelDRAW Graphics Suite X6 w polskiej wersji językowej - dołączony nośnik instalacyjny - Ilość: 1 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.32.20.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 12 NAZWA: Dostawa oprogramowania: Program do kosztorysowania: Norma Pro 4.38 z roczną bazą cenową INTERCENBUD i roczną aktualizacją Buduj z Głową - dołączony nośnik instalacyjny (Ilość: 1 szt.).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa oprogramowania: Program do kosztorysowania: Norma Pro 4.38 z roczną bazą cenową INTERCENBUD i roczną aktualizacją Buduj z Głową - dołączony nośnik instalacyjny - Ilość: 1 szt.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.70.00.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w dniach: 21.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Program modernizacji ulic ul. Filaretów - sięgacz"
- Doposażenie bazy ZCEMiP w projekcie pn. "Ścieżka ku ekologicznej wiedzy: program edukacyjny w dążeniu do zrównoważonego rozwoju wspierający dzieci i młodzież, lokalnych mieszkańców oraz przeds. GMS"
- Przebudowa kanalizacji deszczowej w ul. Siewnej w Szczecinie
- Dostawa nici chirurgicznych i innych wyrobów chirurgicznych.
- Obsługa administracyjna oraz eksploatacyjna infrastruktury serwerowej i sieci strukturalnej, telefonii cyfrowej VOIP, sieci bezprzewodowej WiFi.
- ZAKUP I DOSTAWA FABRYCZNIE NOWEGO SAMOCHODU OSOBOWEGO TYPU MIKROBUS 9 - OSOBOWY PRZYSTOSOWANY DO PRZEWOZU OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH, W TYM 2 OSOBY PORUSZAJĄCE SIĘ NA WÓZKU INWALIDZKIM
więcej: przetargi w Szczecinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup i dostawa wyposażenia pracowni szkolnych
- Doposażenie bazy ZCEMiP w projekcie pn. "Ścieżka ku ekologicznej wiedzy: program edukacyjny w dążeniu do zrównoważonego rozwoju wspierający dzieci i młodzież, lokalnych mieszkańców oraz przeds. GMS"
- Dostawa sprzętu komputerowego, multimedialnego oraz pomocy multimedialnych i dydaktycznych dla projektu: "Realizacja Programu Rozwojowego w Szkole Podstawowej w Werbkowicach"
- Dostawa oraz instalacja sprzętu sieciowego i oprogramowania umożliwiającego budowę i obsługę sieci SD-WAN w Centrali i w Sekcjach Zamiejscowych KOWR
- Dostawa sprzętu komputerowego według 2 części
- Dostawa sprzętu informatycznego i oprogramowania w ramach projektu Cyberbezpieczna Gmina Długołęka - część pierwsza
więcej: Urządzenia komputerowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.