eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŁomżaRoboty budowlane wykończeniowe na budowie /Domku pastora/ przy ul. Krzywe Koło 1 w Łomży

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-03-20

Łomża: Roboty budowlane wykończeniowe na budowie /Domku pastora/ przy ul. Krzywe Koło 1 w Łomży
Numer ogłoszenia: 39387 - 2015; data zamieszczenia: 20.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Łomża , pl. Stary Rynek 14, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. 086 2156711, faks 086 2156706.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://um.lomza.pl/bip/

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane wykończeniowe na budowie /Domku pastora/ przy ul. Krzywe Koło 1 w Łomży.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych w zakresie dokończenia remontu generalnego budynku. Zamówienie zostało podzielone na 3 części, z których każda będzie oceniana oddzielnie. Są to roboty wykończeniowe wewnętrzne polegające na: Część nr 1 - ułożeniu posadzek z kamienia naturalnego granit na parterze budynku oraz wykonaniu okładzin z płyt granitowych schodów wewnętrznych, Część nr 2 - ułożeniu posadzki z deski wielowarstwowej na poddaszu, Część nr 3 - zakupie i montażu stolarki drzwiowej drewnianej, w remontowanym, zabytkowym budynku tzw. /Domku pastora/ znajdującym się przy ul. Krzywe Koło 1 w Łomży w ramach zadania inwestycyjnego pn. /Domek pastora w Łomży - centrum aktywności turystycznej i kulturalnej/. Ofertę można złożyć na jedną, dwie lub trzy części zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.42.00.00-7, 45.43.21.00-5.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 29.05.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczególnych wymagań w tym zakresie.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże się wykonaniem zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowym ukończeniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: dla części zamówienia nr 1: co najmniej jednej roboty budowlanej odpowiadającej rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot części zamówienia nr 1 (roboty posadzkarskie z kamienia naturalnego granit o wartości brutto min. 80.000,00 zł); dla części zamówienia nr 2: co najmniej jednej roboty budowlanej odpowiadającej rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot części zamówienia nr 2 (roboty posadzkarskie z okładziny drewnianej o wartości brutto min. 25.000,00 zł; dla części zamówienia nr 3: co najmniej jednej roboty budowlanej odpowiadającej rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot części zamówienia nr 3 (tj. montaż stolarki drzwiowej lub okiennej o wartości brutto min. 60.000,00 zł).

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczególnych wymagań w tym zakresie.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • dla części zamówienia nr 1: Wykonawca wykaże, że osoba która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego pełniąc obowiązki kierownika robót, posiada stosowne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: konstrukcyjno - budowlanej oraz odbyła 2-letnią praktyką zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków. dla części zamówienia nr 2: Wykonawca wykaże, że osoba która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego pełniąc obowiązki kierownika robót, posiada stosowne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: konstrukcyjno - budowlanej oraz odbyła 2-letnią praktyką zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków. dla części zamówienia nr 3: Wykonawca wykaże, że osoba która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego pełniąc obowiązki kierownika robót, posiada stosowne uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: konstrukcyjno - budowlanej oraz odbyła 2-letnią praktyką zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje szczególnych wymagań w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Wykaz robót wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, sporządzony na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 4 do SIWZ (Wiedza i doświadczenie) oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że te roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku oferty z zastosowaniem rozwiązań równoważnych należy dołączyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne (pod rygorem odrzucenia oferty). W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty musi być dołączone dla podmiotu wiodącego - lidera - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby umocowane do reprezentowania wszystkich Wykonawców (podmiotów występujących wspólnie) - złożone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90
  • 2 - Okres gwarancji i rękojmi - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana zawartej umowy może nastąpić na warunkach: 1)konieczności przedłużenia terminu wykonania robót ze względu na działania sił wyższych, warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, uniemożliwiających lub ograniczających możliwość wykonywanie przedmiotu zamówienia w umownym terminie lub zmianę zakresu robót, wynikającą z okoliczności których wcześniej nie można było przewidzieć. 2)konieczności przedłużenia terminu wykonania robót ze względu wstrzymania ich przez Zamawiającego albo przerw w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający, np. zmian w dokumentacji projektowej. 3)termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu za zgodą Zamawiającego o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 4)wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych, wynikająca z wprowadzonych w dokumentacji projektowej zmian na etapie realizacji. W tym przypadku Wykonawca sporządzi kosztorys zamienny, który będzie podlegać zatwierdzeniu przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem, że łączna wartość kosztorysowa robót po zmianie nie przekroczy wartości kosztorysowej - ceny netto umowy. 5)zmiany wynagrodzenia ze względu na wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w tym zmiany obowiązującej stawki VAT. 6)w przypadku zaistnienia konieczności dokonania zmian technologii wykonywania robót, np. ze względu na: - odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne (kategorie gruntu, kurzawka itp.) skutkujące niemożliwością zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych założeniach technologicznych; - odmienne od uwidocznionych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych; - przedłużająca się procedura administracyjna, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, dotycząca uzyskania niezbędnych pozwoleń i uzgodnień, wymaganych przepisami prawa.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.lomza.pl/bip/index.php?k=1170
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: UM w Łomży, ul. Stary Rynek 14, 18-400 Łomża, pokój 217.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Łomży, ul. Stary Rynek 14, 18-400 Łomża pokój nr 102 (sekretariat Zastępców Prezydenta) I piętro.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 Osi Priorytetowej III Rozwój turystyki i kultury Działania 3.1 Rozwój atrakcyjności turystycznej regionu.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: ułożenie posadzek z kamienia naturalnego granit na parterze budynku oraz wykonanie okładzin z płyt granitowych schodów wewnętrznych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1)wykonanie nowych posadzek: a.parter - w całości, z wyjątkiem pom. sanitarnych nr 5 i 9 oraz pom. wielofunkcyjnego nr 6 tzw. /prac. malarskiej/: z kamienia naturalnego wraz z cokolikiem wys. 10 cm, płyty granitowe o wymiarach od 40x40 do 50x50 cm i grubości do 12-20 mm w kolorystyce jasno beżowej i ze wstawkami w kolorze brązu szer. 12 cm (kształtem odpowiadających opracowaniu aranżacyjnemu - zał. nr 10); UWAGA 1: należy wykonać dylatację posadzki na styku pomieszczeń nr 2 i nr 3 mało widoczną listwą metalową; kamień po ułożeniu należy zabezpieczyć płynem zapobiegającym zabrudzenia oraz podnoszącym antypoślizgowość pozostawiając jednocześnie walory i estetykę posadzki, UWAGA 2: w miejscu styku posadzek różniących się rodzajem należy zachować jednakowy poziom; nie dopuszcza się występowania w obrębie kondygnacji progów lub uskoków posadzek. 2)wykonanie okładziny schodów prowadzących z pom. nr 1 do piwnicy (trójbiegowych) i schodków w kierunku wyjścia na ul. Krzywe Koło oraz schodów parter-poddasze na klatce schodowej łącznie z górnym podestem - płytami z kamienia naturalnego - granit; podesty i stopnice w kolorze ciemnym, podstopnie w kolorze jasnym oraz cokolika ukośnego w kolorze jasnym wys. 10cm, płyty granitowe polerowane z paskiem antypoślizgowym wypiaskowanym dla stopnic (opis proj. aranżacji w pkt. 8)..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.43.21.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.05.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji i rękojmi - 10

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: ułożenie posadzki z deski wielowarstwowej na poddaszu.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1)wykonanie nowych posadzek: a.poddasze - w pokojach gościnnych (nr 5, 8, 10), biurowych (nr 3, 12, 14) i komunikacyjnych (nr 1, 4, 7): z deski wielowarstwowej długości min. 1 m, wykończonej obłogiem z naturalnego drewna, montowanej na klej poliuretanowy; przed klejeniem desek, należy podkład cementowy zagruntować impregnatem krzemianowym i wyrównać wylewką samopoziomującą; deska powinna być zabezpieczona lakierem ogniochronnym do stanu trudno zapalnego i uzyskać klasę reakcji na ogień jako trudno zapalne; wierzchnia warstwa deski (obłóg) powinna być z drewna dębowego w kolorze jasnym, w pierwszym gatunku; deska powinna mieć III klasę twardości - (drewno średnio twarde wg. skali Janki); na styku posadzek wykonanych z płytek terakotowych i desek podłogowych należy zamontować mało widoczne metalowe profile dylatacyjne lub progi; jako wykończenie posadzki w miejscu styku ze ścianami należy zastosować..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.43.21.00-5.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 15.05.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji i rękojmi - 10

CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: zakup i montaż stolarki drzwiowej drewnianej.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Roboty wewnętrzne: 1)zakup i montaż nowej drewnianej stolarki drzwiowej wewnętrznej w ilości odpowiadającej projektowanym elementom na rzutach kondygnacji projektu budowlanego zamiennego, z zachowaniem kolorystyki, wymiarów, podziałów i stylistyki zgodnie wykazem stolarki drzwiowej i opisem technicznym; skrzydła drzwi oraz futryny z drewna klejonego - powinny być oklejone naturalną okleiną (fornirem) naśladującą strukturę drewna. Piwnica: w pomieszczeniach kuchni drzwi w ramie drewnianej pokryte płytą HDF, o podwyższonym stopniu odporności na wilgoć, w pomieszczeniu węzła ciepłowniczego (pom. nr 2) poziom piwnicy drzwi o podwyższonym stopniu odporności na wilgoć w ramie drewnianej pokryte płytą HDF, w pomieszczeniu WC ( pom. nr 10) podcięcie u dołu w celu wentylacji płycinowe stylizowane w ramie drewnianej pokryte płytą HDF, z wypełnieniem plastra miodu i z zamkiem łazienkowym (w 2 szt. drzwi do kabin WC); cała stolarka drzwiowa w piwnicy w kolorze białym Parter - Całość stolarki drzwiowej wewnętrznej na poziomie parteru drewniana (z wyjątkiem drzwi p.poż.) w kolorze białym zachowując stylistykę epoki przełomu wieków Poddasze: drzwi do pomieszczeń gościnnych i biurowych oraz pomieszczeń magazynowych nr 13,16 pełne (bez przeszkleń) w kolorze orzecha stylizowane w ramie drewnianej pokryte płytą HDF wypełnione wkładką w formie plastra miodu, drzwi do pomieszczeń sanitarnych (łazienki nr 6, 9, 11 i wewnętrzne D9 w WC nr 2) z podcięciem na wentylację i wyposażone w zamek łazienkowy; wszystkie drzwi w kolorze - orzech. Szczegóły w opisie technicznym PBZ, rozdz. VII wykończenie wnętrz, pkt. 7.6.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.40.00.00-1, 45.42.00.00-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 29.05.2015.
  • 4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

    • 1. Cena - 90
    • 2. Okres gwarancji i rękojmi - 10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.