Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-10-12
Czempiń: Kredyty długoterminowe na realizację zadań inwestycyjnych - część V i VI.
Numer ogłoszenia: 395904 - 2012; data zamieszczenia: 12.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Czempiń , ul. 24 Stycznia 25, 64-020 Czempiń, woj. wielkopolskie, tel. 61 2826703, faks 61 282 63 02.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.czempin.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kredyty długoterminowe na realizację zadań inwestycyjnych - część V i VI..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Część V: Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie i obsługę Kredytu długoterminowego na realizację zadania inwestycyjnego pn. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i tłocznej w miejscowościach Jasień i Piotrkowice, gmina Czempiń (etap II) które wymaga zachowania następujących warunków: - kwota kredytu: 297 965,92 zł (słownie: dwieście dziewięćdziesiąt siedem tysięcy dziewięćset sześćdziesiąt pięć złotych 92/100), - wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej, - okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2017 roku - karencja w spłacie kapitału: do dnia 30kwietnia 2013 roku - karencja w spłacie odsetek: do 31 grudnia 2012 r., - spłata kapitału po upływie okresu karencji: Lp. Data Kwota Łącznie w roku 1 30.04.2013 3 000 2 20.09.2013 3 000 3 29.11.2013 3 000 2013 9 000 4 30.04.2014 25 000 5 21.09.2014 25 000 6 28.11.2014 25 000 2014 75 000 7 30.04.2015 25 000 8 21.09.2015 25 000 9 30.11.2015 25 000 2015 75 000 10 29.04.2016 25 000 11 30.09.2016 25 000 12 30.11.2016 25 000 2016 75 000 13 28.04.2017 25 000 14 20.09.2017 25 000 15 30.11.2017 13 965,92 2017 63 965,92 RAZEM 297 965,92 - spłata odsetek po upływie okresu karencji: w okresach miesięcznych (w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca). - oprocentowanie kredytu jest ustalane w oparciu o zmienną stawkę bazową WIBOR 1M powiększoną o stałą marżę Banku (ustalona na podstawie złożonej oferty). WIBOR 1M oznaczająca notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych depozytów jednomiesięcznych. Stawka bazowa ustalana jest na okres miesięczny jako średnia arytmetyczna stawki WIBOR 1 M z poprzedniego miesiąca.(na żądanie banku Stawka bazowa ustalana będzie na okres miesięczny jako stawka WIBOR 1 M z przedostatniego dnia roboczego miesiąca) - o wysokości stawki bazowej (WIBOR 1 M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez Bank w terminie do trzech dni przed terminem spłaty. - marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. - zabezpieczenie: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową (zgodnie ze wzorem stosowanym przez dany bank), (na żądanie Banku podpisane zostanie także oświadczenie o poddaniu się egzekucji, w maksymalnej kwocie stanowiącej dwukrotność uzyskanego kredytu), - Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane są od kwoty aktualnego zadłużenia, - Spłata kredytu i odsetek będzie następować przelewem. - kredyt zostanie wykorzystany w terminie do 31 grudnia 2012r. - środki postawione do dyspozycji kredytobiorcy - w transzach, przy czym, najpóźniej dzień przed udostępnieniem środków Zamawiający faxem lub pisemnie przekaże do Banku dyspozycję uruchomienia transzy, uruchomienie transz nie wymaga złożenia odrębnego wniosku kredytowego, Planowane uruchomienie pierwszej transzy około 15 listopada 2012 r - Zamawiający wpłaci proporcjonalnie do kwoty uruchamianej transzy kredytu prowizję w terminie do 3 (trzech) dni roboczych po uruchomieniu danej transzy kredytu, liczonych od dnia następnego po wpływie środków kredytu na rachunek podstawowy, - Za datę spłaty kredytu rozumie się datę wpływu środków na rachunek kredytowy, - Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kredytu wcześniej niż określono w umowie - przy czym okres wypowiedzenia wynosi dwa tygodnie, w przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości Bank dokona przeliczenia odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za bieżący okres obrachunkowy w ciągu siedmiu dni od daty otrzymania przez Bank pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. - Zamawiający nie dopuszcza możliwości naliczania prowizji, odsetek i innych opłat od niewykorzystanych kredytów, wcześniejszej spłaty kredytów oraz z tytułu administrowania kredytami, naliczanie odsetek od faktycznie wykorzystanego kredytu, - Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie wykorzystania kredytu w pełnej wysokości, - Bank prowadzić będzie rachunek kredytowy nieodpłatnie w okresie obowiązywania umowy, - Za sporządzenie aneksów do umowy kredytu Bank nie będzie pobierał prowizji. - Bank nie ma prawa naliczać żadnych opłat, prowizji itd. które nie będą określone w umowie, Wspólny słownik zamówień publicznych: CPV 66 11 30 00-5 - Usługi udzielania kredytu Część VI: Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie i obsługę Kredytu długoterminowego na realizację zadania inwestycyjnego pn. Radosna szkoła - utworzenie szkolnego placu zabaw przy SP Czempiń które wymaga zachowania następujących warunków: - kwota kredytu: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100), - wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej, - okres kredytowania: od dnia podpisania umowy do 30 listopada 2017 roku - karencja w spłacie kapitału: do dnia 30 kwietnia 2013 roku - karencja w spłacie odsetek: do 31 grudnia 2012 r., - spłata kapitału po upływie okresu karencji: Lp. Data Kwota Łącznie w roku 1 30.04.2013 1 000 2 20.09.2013 1 000 3 29.11.2013 1 000 2013 3 000 4 30.04.2014 4 000 5 21.09.2014 4 000 6 28.11.2014 4 000 2014 12 000 7 30.04.2015 5 000 8 21.09.2015 10 000 9 30.11.2015 10 000 2015 25 000 10 29.04.2016 10 000 11 30.09.2016 10 000 12 30.11.2016 10 000 2016 30 000 13 28.04.2017 10 000 14 20.09.2017 10 000 15 30.11.2017 10 000 2017 30 000 RAZEM 100 000 - spłata odsetek po upływie okresu karencji: w okresach miesięcznych (w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca). - oprocentowanie kredytu jest ustalane w oparciu o zmienną stawkę bazową WIBOR 1M powiększoną o stałą marżę Banku (ustalona na podstawie złożonej oferty). WIBOR 1M oznaczająca notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych depozytów jednomiesięcznych. Stawka bazowa ustalana jest na okres miesięczny jako średnia arytmetyczna stawki WIBOR 1 M z poprzedniego miesiąca.(na żądanie banku Stawka bazowa ustalana będzie na okres miesięczny jako stawka WIBOR 1 M z przedostatniego dnia roboczego miesiąca) - o wysokości stawki bazowej (WIBOR 1 M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez Bank w terminie do trzech dni przed terminem spłaty. - marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. - zabezpieczenie: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową (zgodnie ze wzorem stosowanym przez dany bank), (na żądanie Banku podpisane zostanie także oświadczenie o poddaniu się egzekucji, w maksymalnej kwocie stanowiącej dwukrotność uzyskanego kredytu), - Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane są od kwoty aktualnego zadłużenia, - Spłata kredytu i odsetek będzie następować przelewem. - kredyt zostanie wykorzystany w terminie do 31 grudnia 2012r. - środki postawione do dyspozycji kredytobiorcy - w transzach, przy czym, najpóźniej dzień przed udostępnieniem środków Zamawiający faxem lub pisemnie przekaże do Banku dyspozycję uruchomienia transzy, uruchomienie transz nie wymaga złożenia odrębnego wniosku kredytowego, Planowane uruchomienie pierwszej transzy około 15 listopada 2012 r - Zamawiający wpłaci proporcjonalnie do kwoty uruchamianej transzy kredytu prowizję w terminie do 3 (trzech) dni roboczych po uruchomieniu danej transzy kredytu, liczonych od dnia następnego po wpływie środków kredytu na rachunek podstawowy, - Za datę spłaty kredytu rozumie się datę wpływu środków na rachunek kredytowy, - Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty kredytu wcześniej niż określono w umowie - przy czym okres wypowiedzenia wynosi dwa tygodnie, w przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości Bank dokona przeliczenia odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za bieżący okres obrachunkowy w ciągu siedmiu dni od daty otrzymania przez Bank pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. - Zamawiający nie dopuszcza możliwości naliczania prowizji, odsetek i innych opłat od niewykorzystanych kredytów, wcześniejszej spłaty kredytów oraz z tytułu administrowania kredytami, naliczanie odsetek od faktycznie wykorzystanego kredytu, - Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie wykorzystania kredytu w pełnej wysokości, - Bank prowadzić będzie rachunek kredytowy nieodpłatnie w okresie obowiązywania umowy, - Za sporządzenie aneksów do umowy kredytu Bank nie będzie pobierał prowizji. - Bank nie ma prawa naliczać żadnych opłat, prowizji itd. które nie będą określone w umowie, Wspólny słownik zamówień publicznych: CPV 66 11 30 00-5 - Usługi udzielania kredytu.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 14.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, tzn. posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2002 r., Nr 72 poz. 665 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
spełnienie tego warunku następuje na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
spełnienie tego warunku następuje na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
spełnienie tego warunku następuje na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
spełnienie tego warunku następuje na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
- w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu - w przypadku nie wykorzystania kredytu w pełnej wysokości - w przypadku zaistnienia sytuacji, której nie można przewidzieć, w chwili podpisania umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: WWW.CZEMPIN.PL W ZAKŁADCE PRZETARGI
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Czempiniu
ul. 24 Stycznia 25
64-020 Czempiń
pok. 25.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.10.2012 godzina 09:15, miejsce: Urząd Gminy w Czempiniu ul. 24 Stycznia 25 64-020 Czempiń pok. 5.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Kredyt długoterminowy na realizację zadania inwestycyjnego pn. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i tłocznej w miejscowościach Jasień i Piotrkowice, gmina Czempiń (etap II).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: szczegóły w opisie przedmiotu zamówienia.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 14.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Kredyt długoterminowy na realizację zadania inwestycyjnego pn. Radosna szkoła - utworzenie szkolnego placu zabaw przy SP Czempiń.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: szczegóły w opisie przedmiotu zamówienia.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczęcie: 14.11.2012.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
INNE PRZETARGI CZEMPIŃ
więcej: przetargi CZEMPIŃ »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 150 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek"
- "UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO ZŁOTÓWKOWEGO DO KWOTY 3 500 000,00 PLN"
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 1 800.000,00 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2025 rok
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.