Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-12-06
Olsztyn: Postępowanie na dostawę materiałów biurowych i piśmienniczych dla Starostwa Powiatowego w Olsztynie w związku z realizacją projektów współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Numer ogłoszenia: 396250 - 2010; data zamieszczenia: 06.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Olsztynie , Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5210535, faks 089 5210501.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www. powiat-olsztynski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Postępowanie na dostawę materiałów biurowych i piśmienniczych dla Starostwa Powiatowego w Olsztynie w związku z realizacją projektów współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: 1.Dostawa materiałów biurowych i piśmienniczych do Starostwa Powiatowego w Olsztynie w związku z realizacją projektu Dodatkowe wsparcie dla uczniów potrzebujących z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi ICT współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2.Dostawa materiałów biurowych i piśmienniczych do Starostwa Powiatowego w Olsztynie w związku z realizacją projektu Pierwszy krok po indeks współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 3.Dostawa materiałów biurowych i piśmienniczych do Starostwa Powiatowego w Olsztynie w związku z realizacją projektu Twój zawód - Twoja kariera - Twoja przyszłość współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Wkład drukujący do drukarki HP OJ Pro L7780 czarny oryginał, poj. 58,9ml, wydajność 2450 str., kod produktu C9396AE; Kod CPV: 30192113-6; 15 szt 2.Wkład drukujący do drukarki HP OJ Pro L7780 purpurowy oryginał, poj. 17,1ml, wydajność 1980 str., kod produktu C9392AE; Kod CPV: 30192113-6; 2 szt 3. Wkład drukujący do drukarki HP OJ Pro L7780 błękitny oryginał, poj. 17,1ml, wydajność 1700 str., kod produktu C9391AE; Kod CPV: 30192113-6; 2 szt 4. Wkład drukujący do drukarki HP OJ Pro L7780 żółty oryginał, poj. 17,1ml, wydajność 1540 str., kod produktu C9393AE; ; Kod CPV: 30192113-6; 2 szt 5. Płyta CD-R 700 MB Verbatim, slim; Kod CPV: 30234300-1; 500 szt. 6. Płyta DVD+R Verbatim 4,7GB, slim; Kod CPV: 30234300-1; 100 szt. 7. Koperty białe samoklejące z paskiem B-4 HK, opakowanie 250 szt.; Kod CPV: 30199230-1; 1 op. 8. Blok szkolny DAN-MARK, A4, w kratkę, 100 kartek; Kod CPV: 22815000-6; 10 szt. 9. Blok szkolny DAN-MARK, A5, w kratkę, 100 kartek; Kod CPV: 22815000-6; 10 szt. 10. Cienkopis Paper Mate Smartline, szerokość lini pisania 0,4 mm, końcówka igłowa, kolor czarny; Kod CPV: 30192125-3; 50 szt. 11. Cienkopis Paper Mate Smartline, szerokość lini pisania 0,4 mm, końcówka igłowa, kolor czerwony; Kod CPV: 30192125-3; 50 szt. 12. Cienkopis Paper Mate Smartline, szerokość linii pisania 0,4 mm, końcówka igłowa, kolor zielony; Kod CPV: 30192125-3; 50 szt. 13. Długopis UNI SN-101, przezroczysta obudowa, gumowy uchwyt, kulka z węglika wolframu, szerokość linii pisania 0,3 mm, wymienny wkład, kolor niebieski; Kod CPV: 30192121-5; 100 szt. 14. Długopis UNI SN-101, przezroczysta obudowa, gumowy uchwyt, kulka z węglika wolframu, szerokość linii pisania 0,3 mm, wymienny wkład, kolor czerwony; Kod CPV: 30192121-5; 20 szt. 15. Długopis UNI SN-101, przezroczysta obudowa, gumowy uchwyt, kulka z węglika wolframu, szerokość linii pisania 0,3 mm, wymienny wkład, kolor czarny; Kod CPV: 30192121-5; 100 szt. 16. Gumka Staedtler Rasoploast Combi, nie niszczy ścieranej powierzchni, ruchoma kartonowa osłona; Kod CPV: 30192100-2; 10 szt. 17. Klej w sztyfcie AMOS, poj. 22g, bezbarwny, bezwonny, posiada atest PZH; Kod CPV: 24910000-6; 10 szt. 18. Korektor w piórze UNI CLKP-300 Correction Pen, ekologiczny, metalowa końcówka, poj. 8ml, szybkoschnący, skuwka z klipem, grubość linii korygowania 1,2 mm; Kod CPV: 30192930-9; 5 szt. 19. Korektor w płynie Tipp-ex - korektor szybkoschnący, ekologiczny, bezzapachowy (na bazie wody), nowa, unikalna gąbka umożliwia równomierne i precyzyjne nanoszenie płynu korygującego, pojemność 20 ml; Kod CPV: 30192930-9; 5 szt. 20. Koszulki krystaliczne DONAU, A4, krystaliczne typu U, wykonane z folii o średniej grubości 50 mic, krystalicznie przezroczyste, opakowanie 100 szt.; Kod CPV: 30192500-6; 50 op. 21. Koszulki groszkowe DONAU, A4, typu U, wykonane z folii o standardowej grubości matowe, opakowanie 100 szt.; Kod CPV: 30192500-6; 50 op. 22. Marker PILOT Twin CD/DVD, dwustronny marker permanentny, dwa rodzaje końcówek piszących: F-linia pisania 0,9 mm oraz EF - linia pisania 0,4 mm; Kod CPV: 30237430-2; 5 szt. 23. Karteczki samoprzylepne IDEST, 38x51 mm, bloczek 100 kartek; Kod CPV: 22816300-6; 100 szt. 24. Karteczki samoprzylepne IDEST, 76x76 mm, bloczek 100 kartek; Kod CPV: 22816300-6; 100 szt. 25. Ołówek STABILO Othello 282, twardość HB; Kod CPV: 30192130-1; 50 szt. 26. Papier do sprzętu drukarskiego International Paper Rey Copy, gramatura 80g/m2, białość CIE 161, format A4; Kod CPV: 30197630-1; 100 ryz 27. Papier do urządzeń kserograficznych International Paper Rey Copy, gramatura 80g/m2, białość CIE 146, format A3; Kod CPV: 30197644-2; 5 ryz 28. Karton wizytówkowy IDEST, format A4, krateczka, kolor biały, 230 g/m2, pakowany po 20 szt; Kod CPV: 30199310-6; 25 op. 29. Karton wizytówkowy IDEST, format A4, krateczka, kolor kremowy, 230 g/m2, pakowany po 20 szt; Kod CPV: 30199310-6; 25 op. 30. Pinezki do tablic, 14 szt w opakowaniu; Kod CPV: 30197130-6; 10 op. 31. Pudełko archiwizacyjne VauPe, wymiary 340x250x100mm; Kod CPV: 22853000-4; 50 szt. 32. Spinacze okrągłe Grand, metalowe, długość 28 mm, pakowane po 100 szt.; Kod CPV: 30197220-4; 50 op. 33. Spinacze okrągłe Grand, metalowe, długość 50 mm, pakowane po 100 szt.; Kod CPV: 30197220-4; 50 op. 34. Klipy do papieru Grand, 19 mm, pakowane po 12 szt.; Kod CPV: 30197110-0; 50 op. 35. Klipy do papieru Grand, 32 mm, pakowane po 12 szt.; Kod CPV: 30197110-0; 50 op. 36. Klipy do papieru Grand, 51 mm, pakowane po 12 szt.; Kod CPV: 30197110-0; 50 op. 37. Segregator Esselte A4, ekonomiczny, szerokość grzbiet 75 mm, oklejony na zewnątrz poliolefiną, a wewnątrz jasnoszarym papierem, dwustronna wymienna etykieta na grzbiecie, na dolnych krawędziach metalowe okucia, różne kolory; Kod CPV: 30199500-5; 50 szt. 38. Segregator Esselte A4, ekonomiczny, szerokość grzbiet 50 mm, oklejony na zewnątrz poliolefiną, a wewnątrz jasnoszarym papierem, dwustronna wymienna etykieta na grzbiecie, na dolnych krawędziach metalowe okucia, różne kolory; Kod CPV: 30199500-5; 50 szt. 39. Skoroszyt kartonowy oczkowy pełny IDEST, wykonany z kartonu o grubości 250 g/m2, kolor biały; Kod CPV: 22851000-0; 200 szt. 40. Skoroszyt kartonowy oczkowy połówkowy IDEST, wykonany z kartonu o grubości 250 g/m2, kolor biały; Kod CPV: 22851000-0; 200 szt. 41. Teczka wiązana kartonowa IDEST, wykonana z kartonu o grubości 250 g/m2, kolor biały; Kod CPV: 22852100-0; 100 szt. 42. Teczka z gumką IDEST, wykonana z kartonu o grubości 350g/m2, kolor biały; Kod CPV: 22852100-0; 100 szt. 43. Teczka kolor z gumką IDEST, wykonana z mocnego, barwionego i lakierowanego z jednej strony kartonu o gramaturze 400g/m2, zakładki chroniące dokumenty przed wypadaniem; Kod CPV: 22852100-0; 50 szt. 44. Taśma klejąca biurowa Esselte, wymiary 188mm x 33mm; Kod CPV: 30197000-6; 10 szt. 45. Taśma pakowa Grand, kolor brązowy, wymiary 48mm x 50mm, wykonana z polipropylenu, pokryta emulsyjnym klejem akrylowym, jednostronnie klejąca; Kod CPV: 30197000-6; 2 szt. 46. Temperówka KUM 400-1K/410, wersja pojedyncza, wykonana ze specjalnego stopu magnezu, stalowe ostrze mocowane wkrętem; Kod CPV: 30192133-2; 10 szt. 47. Zszywki LACO miedziowane 24/6, w opakowaniu 1000szt.; Kod CPV: 30197100-7; 50 op. 48. Zszywki Heavy Duty 23/15, zszywają do 140 kartek, w opakowaniu 1000 szt; Kod CPV: 30197100-7; 50 op. 49. Zakreślacz Paper Mate Pocket Accent, różne kolory, fluorescencyjny atrament, szerokość linii pisania 1,5 - 3,5mm; Kod CPV: 302374730-2; 20 szt. 50. Komplet markerów Pentel do tablic suchościeralnych wraz z gąbką, 4 podstawowe kolory, kod produktu 02-F-PE-230124; Kod CPV: 30195400-6; 5 op. 51. Papier kolorowy do sprzętu drukarskiego Rainbow, gramatura 80g/m2, kolor intensywny i pastelowy, różne kolory; Kod CPV: 30197630-1; 20 ryz 52. Długopis Zenith 10, wykonany z zmatowionego tworzywa sztucznego, korpus dzielony w 1/3 wysokości, średnica kulki: 0,8 mm, szerokość linii pisania: 0,6 - 0,7 mm, długość linii pisania: 2 500 m; Kod CPV: 30192121-5; 10 szt. 53. Brulion szyty DAN-MARK, A4, w kratkę, twarda oprawa, 96 kartek; Kod CPV: 22815000-6; 10 szt. 54. Etykieta uniwersalna samoprzylepna Avery Zweckform, A4 , 97 x 67,7 mm , 2x4 , białe, 100 ark./op., kod produktu z3660p; Kod CPV: 30192800-9; 4 op. 55. Ściereczki nasączone Fellowes do obudów, pojemność 100 szt.. Kod CPV: 30237251-3; 2 op. 56. Ściereczki nasączone Fellowes do ekranu, pojemność 100 szt.; Kod CPV: 30237251-3; 2 op. 57. Samoprzylepne karteczki indeksujące Donau, 4 kolory w zestawie , substancja klejąca usuwalna za pomocą wody, ilość karteczek: 4 x 50 szt., wymiary: 20 x 50 mm; Kod CPV: 22816300-6; 20 zestawów..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30.19.00.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 27.12.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, zamawiający wymaga by wykonawca złożył oświadczenie, że spełnia w/w warunek.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, zamawiający wymaga by Wykonawca wykazał, iż wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - co najmniej 1 dostawę materiałów biurowych na kwotę ok. 10 000,00 zł.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek zamawiający wymaga, by wykonawca złożył oświadczenie, że spełnia w/w warunek i dysponuje potencjałem technicznym umożliwiającym dostawę zamawianych materiałów biurowych pod wskazany adres przez Zamawiającego.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający wymaga, by wykonawca złożył oświadczenie, że spełnia w/w warunek i dysponuje potencjałem technicznym umożliwiającym dostawę zamawianych materiałów biurowych pod wskazany adres przez Zamawiającego.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że wykonawca spełnia warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej, zamawiający wymaga by wykonawca złożył oświadczenie, że spełnia w/w warunek.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- próbki, opisy lub fotografie
inne dokumenty
Karty katalogowe, foldery zawierające parametry eksploatacyjne potwierdzające spełnianie wymogów w przypadku złożenia oferty zawierającej rozwiązania równoważne.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.warmia.mazury.pl/powiat_olsztynski/zamowienia_publiczne/137/status/rodzaj/wzp/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: ok@powiat-olsztynski.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.12.2010 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Olsztynie, Plac Bema 5, 10-516 Olsztyn, Biuro Obsługi Interesanta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekty współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z OLSZTYNA
- Herbicydy
- Promocja Województwa Warmińsko-Mazurskiego podczas rozgrywek Orlen Superligi piłki ręcznej kobiet w 2025 r.
- Dostawa specjalistycznych odczynników chemicznych oraz drobnego asortymentu laboratoryjnego na potrzeby jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
- Zakup i dostawa używanej oklejarki do książek na potrzeby Zakładu Poligraficznego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
- Budowlane usługi doradcze dotyczące nieruchomości ZWRSP we właściwości KOWR OT w Olsztynie, woj. warmińsko-mazurskie, w zakresie opiniowania i uzgadniania lokalizacji i przebiegu inwestycji obcych.
- Promocja województwa warmińsko-mazurskiego podczas 81. Rajdu Polski
więcej: przetargi w Olsztynie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa i montaż wyposażenia Centrum Produktu Lokalnego w Leśnej w ramach projektu Centrum usług turystycznych i promocji produktów regionalnych Kowary - Gmina Leśna
- Dostawa rolek termicznych do biletomatów oraz drukarek biletowych z nadrukiem LOGO Kolei linowej "Elka" w kolorze zielonym
- Sukcesywna dostawa artykułów biurowych, wyrobów papierniczych oraz artykułów gospodarczych na potrzeby WS SP ZOZ w Nowej Soli
- Dostawa oznakowanych materiałów promocyjnych w ramach Planu operacyjnego KSOW+ na rok 2025 dla Wielkopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Poznaniu
- Dostawa tonerów, tuszy do drukarek komputerowych laserowych i atramentowych oraz tonerów do kopiarek dla Starostwa Powiatowego w Inowrocławiu
- Zakup i sukcesywna dostawa materiałów kancelaryjno-biurowych, papieru biurowego, papieru ozdobnego oraz kopert (łącznie 247 pozycji w 4 częściach) - numer sprawy 1/ZP/2025
więcej: Notatniki »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.