Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-10-01
Krajenka: Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Krajence
Numer ogłoszenia: 397546 - 2013; data zamieszczenia: 01.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Komunalny Zakład Użyteczności Publicznej , ul. Władysława Jagiełły 26a, 77-430 Krajenka, woj. wielkopolskie, tel. 67 2638585, faks 67 2638583.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: jednostka budżetowa gminy.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Krajence.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa istniejącej oczyszczalni ścieków komunalnych, pracującej w technologii pełnego mechaniczno - biologicznego oczyszczania ścieków w zakresie związków organicznych i biogennych. Oczyszczalnia zlokalizowana jest w miejscowości Krajenka, na dz. nr 209/1, 209/3, 188. Zakres zamówienia obejmuje m.in.: I ROBOTY TECHNOLOGICZNE I BUDOWLANE: przebudowa punktu zlewnego ścieków dowożonych, przebudowa kanału dopływowego, remont sita kanałowego, remont separatora piasku, przebudowa komory kondycjonowania, przebudowa i rozbudowa przepompowni ścieków z sitem pionowym, montaż pomostu P-1, dostawa pojemnika asenizacyjnego, remont i przebudowa reaktora biologicznego, montaż urządzeń mechanicznych w części reaktora - urządzenia w posiadaniu Zamawiającego, rozruch technologiczny oczyszczalni, przebudowa rurociągu wody nadosadowej, remont stacji mechanicznego odwadniania osadu z higienizacją, przebudowa punktu pomiarowego ścieków oczyszczonych, rozruch oczyszczalni ścieków wraz ze szkoleniem personelu, wykonanie chodnika, remont i przebudowa kanału technologicznego zewnętrznego; II ROBOTY SANITARNE - SIECI ZEWNĘTRZNE: wykonanie odcinka rurociągu tłocznego kanalizacji sanitarnej, oraz włączenie do istniejącej sieci i urządzeń, wykonanie odcinka sieci wodociągowej i połączenie z istniejącą siecią, wykonanie rurociągu pulpy piaskowej; III ROBOTY ELEKTRYCZNE: demontaż elementów rozdzielnicy SA, rozbudowa i uruchomienie rozdzielnicy SA, oraz montaż przemienników częstotliwości, wymianę sond tlenowych dla istniejącego tlenomierza, wymianę przepływomierza ścieków oczyszczonych, montaż instalacji elektrycznej i AKPiA dot. nowych urządzeń technologicznych, rozbudowa istniejącego sterownika PLC i adaptacja programu dla sterownika PLC, adaptacja systemu nadzorującego SCADA oraz tablicy synoptycznej, rozruch obiektu, próby pomontażowe. Szczegółowy opis zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej: - projekt budowlano - wykonawczy, - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, - przedmiar robót, - harmonogram rzeczowo - finansowy wskazujący terminy wykonania poszczególnych robót..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.27 - Roboty budowlane w zakresie oczyszczalni ścieków 45.25.22.00 - Wyposażenie oczyszczalni ścieków .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10 000 zł (słownie dziesięć tysięcy złotych).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek jeśli w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 zamówienia polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie, remoncie oczyszczalni ścieków o przepustowości min. 600 m3/dobę o łącznej wartości robót min. 300 000 zł brutto. Ocena spełniania niniejszego warunku nastąpi na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów, tj. wykazu robót budowlanych (wg załącznika nr 4 do SIWZ) oraz dowodów potwierdzających, że co najmniej 2 zamówienia polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie, remoncie oczyszczalni ścieków o przepustowości min. 600 m3/dobę o łącznej wartości robót min. 300 000 zł brutto, wskazane w wykazie robót budowlanych zostały wykonane w sposób należyty, oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów potwierdzających wykonanie ww. robót budowlanych w walucie innej niż PLN, dane finansowe zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek jeśli dysponuje lub będzie dysponował: - 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych lub odpowiadające im kwalifikacje zawodowe uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, - 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych lub odpowiadające im kwalifikacje zawodowe uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Ocena spełniania niniejszego warunku nastąpi na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów, tj. oświadczenia wykonawcy (wg załącznika nr 5).
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek jeśli posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie co najmniej 220 000 zł. Ocena spełniania niniejszego warunku nastąpi na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów, tj. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów potwierdzających sytuacje finansową w walucie innej niż PLN, dane finansowe zostaną przeliczone według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykonawca zobowiązany jest do złożenia poświadczeń dotyczących wykonania co najmniej 2 zamówień polegających na budowie, przebudowie, rozbudowie, remoncie oczyszczalni ścieków o przepustowości min. 600 m3/dobę o łącznej wartości robót min. 300 000 zł brutto; - oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) wypełniony formularz Oferta - załącznik nr 1 do SIWZ, 2) dokument potwierdzający wniesienie wadium, 3) pełnomocnictwo - w przypadku gdy Wykonawca jest reprezentowany przez pełnomocnika, 4) kosztorys ofertowy, 5) harmonogram rzeczowo - finansowy. Kosztorys na etapie sprawdzania ofert nie będzie podlegał ocenie przez Zamawiającego, jednakże jest niezbędny do dokonania płatności częściowych.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z następujących okoliczności: a) wystąpienie niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych; b) wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego; c) konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej; d) konieczność zastosowania innych materiałów, rozwiązań technicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej. 2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z w/w okoliczności termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o okres trwania tych okoliczności. 3. Zamawiający dopuszcza również: a) możliwość zmiany harmonogramu rzeczowo - finansowego w zakresie kolejności i terminów wykonywania robót bez możliwości zmiany terminu określonego w § 2 ust. 1, b) zmiany zakresu robót planowanych do powierzenia podwykonawcom. 4. Zmiana harmonogramu nie będzie traktowana jako zmiana treści umowy i nie wymaga aneksu, a jedynie zaakceptowania zmiany przez strony umowy i zaktualizowania harmonogramu. 5. W przypadku zmiany stawki podatku VAT na realizowane roboty strony w drodze aneksu do umowy, w oparciu o wykonaną inwentaryzację robót, ustalą wysokość wynagrodzenia brutto na pozostały do wykonania zakres robót zgodnie z aktualnie obowiązującą stawką podatku VAT. 6. Warunkiem wprowadzenia zmian do zawartej umowy będzie potwierdzenie powstałych okoliczności w formie opisowej i właściwie umotywowanej (protokół wraz z uzasadnieniem), przez strony umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.krajenka.pl/?c=178
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Komunalny Zakład Użyteczności Publicznej w Krajence, ul. Władysława Jagiełły 26 a, 77-430 Krajenka.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.10.2013 godzina 13:00, miejsce: Komunalny Zakład Użyteczności Publicznej w Krajence, ul. Władysława Jagiełły 26 a, 77-430 Krajenka.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przywrócenie funkcjonowania oczyszczalni ścieków w m. Połupin, Gmina Dąbie"
- Rozbudowa i zwiększenie odporności infrastruktury wodociągowej, kanalizacyjnej oraz kanalizacji deszczowej na terenie Gminy Łyse
- Budowa przepompowni wody w Niedarach
- Wymiana wyposażenia na oczyszczalni ścieków w m. Wrzosów gm. Borki.
- Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w m. Jedlnia.
- Przebudowa oczyszczalni ścieków w ramach projektu: "POPRAWA GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ W GMINIE PISZCZAC - ETAP II"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.