Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-03-23
Głogów: Wykonanie zamówienia dodatkowego wynikłego podczas realizacji umowy Nr UM/442/WIiD/1029/2014 z dnia 12.06.2014 r. na wykonanie I etapu zadania pn.: Przystań na rzece Odrze przy Ostrowie Tumskim w Głogowie
Numer ogłoszenia: 39961 - 2015; data zamieszczenia: 23.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Miejska Głogów, ul. Rynek 10, 67-200 Głogów, woj. dolnośląskie, tel. 076 7265437, 527, faks 076 7265437 , strona internetowa www.glogow.bip.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zamówienia dodatkowego wynikłego podczas realizacji umowy Nr UM/442/WIiD/1029/2014 z dnia 12.06.2014 r. na wykonanie I etapu zadania pn.: Przystań na rzece Odrze przy Ostrowie Tumskim w Głogowie.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego . Wykonanie zamówienia dodatkowego wynikało z okoliczności , których przy dokonaniu należytej staranności nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy podstawowej i które nie są uzależnione od działania lub zaniechania stron. Strony umowy tj. Zamawiający i Wykonawca, powzięły wiadomość o konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego w trakcie realizacji zamówienia podstawowego. Zakres zamówienia wynika z Protokołu konieczności Nr 3/2015 z dnia 02.03.2015 r. tj. należy usunąć kolizję kanalizacji deszczowej zewnętrznej z istniejącą siecią wody, oraz z Protokołu konieczności Nr 4/2015 z 05.03.2015 r. tj. należy wymienić grunt na trasie kanalizacji deszczowej (odcinki K-2-K14 i K4-K5), gdyż w wyniku prac archeologicznych na w/w odcinku natrafiono na fundamenty historycznych budowli. Projekt zakładał wykorzystanie istniejących mas ziemnych do zasypki kanalizacji deszczowej. Istniejących mas ziemnych nie da się wykorzystać do zasypania rurociągów wraz z armaturą ponieważ nie uzyska się odpowiedniego stopnia zagęszczenia gruntu dla kanalizacji deszczowej, która ma być zlokalizowana w pasie drogowym. Zgodnie z Protokołem konieczności Nr 5/2015 z dnia 09.03.2015 r. niezbędne okazało się wykonanie tynków wewnętrznych oraz gładzi gipsowych jednowarstwowych, które wynikły na wskutek niedoszacowania prac w kosztorysie inwestorskim. Powierzchnia różnic dla tynków to ~391m2, a dla gładzi to ~ 103m2. W projekcie nie przewidziano wykonania konstrukcji drewnianej do montażu podbitki. W trakcie prowadzenia prac rozbiórkowych okazało się, że istniejący beton wzdłuż nabrzeża na szerokości ok. 5m jest grubszy niż zakładano w projekcie o ok. 8 cm. Ponadto w kosztorysie inwestorskim nie przewidziano urządzeń sanitarnych (miska ustępowa, umywalka) dla osób niepełnosprawnych..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.40.00.00 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Zamawiający udziela dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych tj. Berger Bau Polska Sp. z o.o., ul. Szczecińska 11, 54-517 Wrocław, zamówienia dodatkowego, nieobjętego zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym 50% wartości realizowanego zamówienia tj. zgodnie z aneksem Nr 11/2015 z dnia 19.03. 2015 r. , 4.208.737,34 zł brutto x 50 % = 2.104.368,67 zł Do dnia dzisiejszego udzielono zamówienia dodatkowego dnia 17.12. 2014 r. na kwotę 143.336,94 zł brutto. Zamawiający może jeszcze udzielić zamówienia dodatkowego na kwotę 2.104.368,67 zł - 143.336,94 zł =1.961.031,73 zł brutto Wykonanie zamówienia dodatkowego jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego . Wykonanie zamówienia dodatkowego wynikało z okoliczności , których przy dokonaniu należytej staranności nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy podstawowej i które nie są uzależnione od działania lub zaniechania stron. Strony umowy tj. Zamawiający i Wykonawca, powzięły wiadomość o konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego w trakcie realizacji zamówienia podstawowego. Zakres zamówienia wynika z Protokołu konieczności Nr 3/2015 z dnia 02.03.2015 r. tj. należy usunąć kolizję kanalizacji deszczowej zewnętrznej z istniejącą siecią wody, oraz z Protokołu konieczności Nr 4/2015 z 05.03.2015 r. tj. należy wymienić grunt na trasie kanalizacji deszczowej (odcinki K-2-K14 i K4-K5), gdyż w wyniku prac archeologicznych na w/w odcinku natrafiono na fundamenty historycznych budowli. Projekt zakładał wykorzystanie istniejących mas ziemnych do zasypki kanalizacji deszczowej. Istniejących mas ziemnych nie da się wykorzystać do zasypania rurociągów wraz z armaturą ponieważ nie uzyska się odpowiedniego stopnia zagęszczenia gruntu dla kanalizacji deszczowej, która ma być zlokalizowana w pasie drogowym. Zgodnie z Protokołem konieczności Nr 5/2015 z dnia 09.03.2015 r. niezbędne okazało się wykonanie tynków wewnętrznych oraz gładzi gipsowych jednowarstwowych, które wynikły na wskutek niedoszacowania prac w kosztorysie inwestorskim. Powierzchnia różnic dla tynków to ~391m2, a dla gładzi to ~ 103m2. W projekcie nie przewidziano wykonania konstrukcji drewnianej do montażu podbitki. W trakcie prowadzenia prac rozbiórkowych okazało się, że istniejący beton wzdłuż nabrzeża na szerokości ok. 5m jest grubszy niż zakładano w projekcie o ok. 8 cm. Ponadto w kosztorysie inwestorskim nie przewidziano urządzeń sanitarnych (miska ustępowa, umywalka) dla osób niepełnosprawnych.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Berger Bau Polska Sp. z o.o., ul. Szczecińska 11, 54-517 Wrocław, kraj/woj. dolnośląskie.
INNE PRZETARGI Z GŁOGOWA
- Zakup samochodu specjalnego dla straży pożarnej działającej na terenie Gminy Głogów
- Zakup samochodu dla ZGK Serby - postępowanie nr 2
- Na dostawę obłożeń, fartuchów i serwet chirurgicznych na potrzeby Głogowskiego Szpitala Powiatowego sp. z o.o. - powtórka
- Budżet Obywatelski - "Dostawa noszy elektrycznych dla Pogotowia Ratunkowego w Głogowie wraz z platformą oraz montażem w karetce"
- Modernizacja dróg na terenie Gminy Głogów - postępowanie nr 2
więcej: przetargi w Głogowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rewitalizacja budynku byłego dworca PKP we Fromborku
- Pomoc osobom z niepełnosprawnościami z terenu Powiatu Łosickiego w dostępie do całodobowego wsparcia w ramach utworzenia Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Nowych Litewnikach.
- Modernizacja stacji uzdatniania wody Tajno Stare, gmina Bargłów Kościelny
- Przebudowa drogi gminnej 140176K w km od 0+000 do 0+995, w miejscowości Wierzbica, gmina Kozłów
- Modernizacja kompleksu sportowego "Moje Boisko Orlik - 2012" przy Szkole Podstawowej nr 5 w Kraśniku
- Rozwój Infrastruktury Wodociągowej w Gminie Ogrodzieniec
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.