eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RzeszówDostawa różnych artykułów spożywczych, warzyw, owoców mrożonych oraz ryb

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-02-03

Rzeszów: Dostawa różnych artykułów spożywczych, warzyw, owoców mrożonych oraz ryb
Numer ogłoszenia: 40043 - 2011; data zamieszczenia: 03.02.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Fryderyka Chopina , ul. Szopena 2, 35-055 Rzeszów, woj. podkarpackie, tel. 017 8666 096, faks 017 8666 097.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.szpital.rzeszow.pl
  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa różnych artykułów spożywczych, warzyw, owoców mrożonych oraz ryb.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest dostawa różnych artykułów spożywczych wyszczególnionych w 7 Częściach, dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. F. Chopina w Rzeszowie, a w tym: -Dżemy, kompoty, soki, warzywa konserwowe, miód naturalny oraz inne artykuły - Część nr 1; -Przyprawy, używki, suchary, olej jadalny i inne artykuły - Część nr 2; -Cukier, kasza, mąka, ryż, sól i inne artykuły - Część nr 3; -Makaron z semoliny nitka, świderek i inne formy - Część nr 4; -Jajka świeże kurze - Część nr 5; -Warzywa, owoce mrożone - Część nr 6; -Ryby, konserwy rybne, sałatki rybne - Część nr 7; -Zakres zamówienia obejmuje dostawę przedmiotów zamówienia w ilościach wyszczególnionych w Formularzach cenowych - ofertowych: Część nr 1÷7, będących integralną częścią SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia poniżej 193 000 euro. Szczegółowy opis, rodzaj przedmiotów zamówienia przedstawiono w Formularzach cenowych -ofertowych: Część nr 1÷7, będących integralną częścią SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert: -alternatywnych, -równoważnych.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.30.00.00-1, 15.80.00.00-6, 15.60.00.00-4, 03.14.25.00-3, 15.33.11.70-9, 15.20.00.00-0, 15.85.11.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy w tym postępowaniu

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    Zamawiający wymaga, by: a)oferowane przedmioty zamówienia: -posiadały wysoką jakość, -posiadały stosowne atesty/świadectwa/certyfikaty/ lub inne dokumenty dopuszczające do spożycia. b)Wykonawca: -spełniał wymogi sanitarne dotyczące środków transportu żywności uregulowanych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wymagań sanitarnych dotyczących środków transportu żywności, substancji pomagających w przetwarzaniu, dozwolonych substancji dodatkowych i innych składników żywności (Dz. U. z 2003r., Nr 21, poz. 179); -spełniał wymagania w zakresie jakości zdrowotnej ustalone w Ustawie z dnia 11 maja 2001r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia (Dz. U. z 2001r. Nr 63, poz. 634 z późn. zm.); -spełniał wymogi systemu HACCP zgodnie z Ustawą z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U, z 2006r.,Nr 171, poz. 1225, z późn. zm.) W celu potwierdzenia wymagań zawartych w pkt. 1. a, b proszę do oferty załączyć Oświadczenie nr 5, wg wzoru załączonego do SIWZ.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełnione i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy oferowane Formularze cenowe-ofertowe do Części nr 1÷7, sporządzone według wzorów stanowiących załączniki do SIWZ. Dobrze byłoby, aby Formularze zawierały wszystkie ewentualne zmiany wprowadzone w czasie trwania postępowania. 2. Jeżeli osoba reprezentująca wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej, wymagane jest przedstawienie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 3.Oświadczenie nr 6 ofertowe ogólne (wg wzoru załączonego do SIWZ). UWAGA: Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 Ustawy Pzp. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w art. 22 ust. 1 Pzp winien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie, a dokumenty potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu składa z art. 24 ust. 1 Pzp każdy z wykonawców oddzielnie. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z liderem (pełnomocnik, partner wiodący). Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.22 ust.1 Pzp może złożyć lider (pełnomocnik, partner wiodący) w imieniu konsorcjum (wzór w załączeniu do SIWZ jako Oświadczenie nr 1). W przypadku wymagań merytorycznych, przedmiotowych dopuszcza się możliwość składania oświadczeń i dokumentów przez lidera konsorcjum.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 Pzp Zamawiający przewidział możliwość dokonania zmiany umowy w Specyfikacji Istotnych warunków Zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.szpital.rzeszow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zamawiającego w Rzeszowie, 35-055 Rzeszów, ul. Szopena 2, pokój nr 9 bud. J.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 14.02.2011 godzina 09:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego w Rzeszowie przy ul. Szopena 2, w Kancelarii Ogólnej pok. nr 3, bud. C.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1)W Sekcji III.4.2 punktor 2 ze względu na Program winno być: Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Pzp (wzór - Załącznik do SIWZ - Oświadczenie nr 4); Oświadczenie z art. 24 ust. 1 pkt 2 Pzp składają osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, w tym każdy ze wspólników spółki cywilnej. 2) W Sekcji III.4.2 punktor 3 ze względu na Program winno być: Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Spółki cywilne przedstawiają zaświadczenie urzędu skarbowego dla wszystkich wspólników oraz zaświadczenie na całą spółkę cywilną z jej nazwą. 3) Planowany termin otwarcia ofert: 14.02.2011r. o godz. 09:30 w pokoju nr 9 bud. J. Szpitala w Siedzibie Zamawiającego przy ul. Szopena 2. 4) Sygnatura sprawy:WSS.IS.XII.252/Z/7/11, Post. nr 10; 5) Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej:nie dotyczy w tym postępowaniu. 6) W Sekcji IV.2.1) Kryteria oceny ofert oraz w Załącznikach nr I, podano: najniższa cena. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium ceny brutto za realizację przedmiotu zamówienia, obliczonej przez Wykonawcę na formularzu cenowym (ofertowym).Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną (brutto), obejmującą realizację całości zamówienia w danej , oferowanej Części (art.2 pkt 5 Pzp). 7) W Sekcji II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA oraz w Załącznikach nr I podano 12 miesięcy. W przypadku niezrealizowania przedmiotu zamówienia możliwe jest przedłużenie terminu umowy o 3 m-ce, po wcześniejszym podpisaniu Aneksu do umowy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dżemy, kompoty, soki, warzywa konserwowe, miód naturalny oraz inne artykuły.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są: dżemy, kompoty, soki, warzywa konserwowe, miód naturalny oraz inne artykuły (17 pozycji w Części). Zakres zamówienia obejmuje dostawę przedmiotów zamówienia w ilościach wyszczególnionych w Formularzu cenowym - ofertowym Część nr 1, będącym integralną częścią SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia poniżej 193 000 euro. Szczegółowy opis, rodzaj przedmiotów zamówienia przedstawiono w Formularzu cenowym -ofertowym Część nr 1, będącym integralną częścią SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.30.00.00-1, 15.80.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Przyprawy, używki, suchary, olej jadalny i inne artykuły.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są: Przyprawy, używki, suchary, olej jadalny i inne artykuły (36 pozycji w Części). Zakres zamówienia obejmuje dostawę przedmiotów zamówienia w ilościach wyszczególnionych w Formularzu cenowym - ofertowym Część nr 2, będącym integralną częścią SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia poniżej 193 000 euro. Szczegółowy opis, rodzaj przedmiotów zamówienia przedstawiono w Formularzu cenowym -ofertowym Część nr 2, będącym integralną częścią SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.30.00.00-1, 15.80.00.00-6.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Cukier, kasza, mąka, ryż, sól i inne artykuły.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są: Cukier, kasza, mąka, ryż, sól i inne artykuły (12 pozycji w Części). Zakres zamówienia obejmuje dostawę przedmiotów zamówienia w ilościach wyszczególnionych w Formularzu cenowym - ofertowym Część nr 3, będącym integralną częścią SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia poniżej 193 000 euro. Szczegółowy opis, rodzaj przedmiotów zamówienia przedstawiono w Formularzu cenowym -ofertowym Część nr 3, będącym integralną częścią SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.30.00.00-1, 15.60.00.00-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Makaron z semoliny nitka, świderek i inne formy.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są: Makaron z semoliny nitka, świderek i inne formy (2 pozycje w Części). Zakres zamówienia obejmuje dostawę przedmiotów zamówienia w ilościach wyszczególnionych w Formularzu cenowym - ofertowym Część nr 4, będącym integralną częścią SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia poniżej 193 000 euro. Szczegółowy opis, rodzaj przedmiotów zamówienia przedstawiono w Formularzu cenowym -ofertowym Część nr 4, będącym integralną częścią SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.30.00.00-1, 15.85.11.00-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Jajka świeże kurze.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są: Jajka świeże kurze (1 pozycja w Części). Zakres zamówienia obejmuje dostawę przedmiotu zamówienia w ilościach wyszczególnionych w Formularzu cenowym - ofertowym Część nr 5, będącym integralną częścią SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia poniżej 193 000 euro. Szczegółowy opis, rodzaj przedmiotu zamówienia przedstawiono w Formularzu cenowym -ofertowym Część nr 5, będącym integralną częścią SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.30.00.00-1, 03.14.25.00-3.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Warzywa, owoce mrożone.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są: Warzywa, owoce mrożone (11 pozycji w Części). Zakres zamówienia obejmuje dostawę przedmiotów zamówienia w ilościach wyszczególnionych w Formularzu cenowym - ofertowym Część nr 6, będącym integralną częścią SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia poniżej 193 000 euro. Szczegółowy opis, rodzaj przedmiotów zamówienia przedstawiono w Formularzu cenowym -ofertowym Część nr 6, będącym integralną częścią SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.30.00.00-1, 15.33.11.70-9.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Ryby, konserwy rybne, sałatki rybne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są: Ryby, konserwy rybne, sałatki rybne (7 pozycji w Części). Zakres zamówienia obejmuje dostawę przedmiotów zamówienia w ilościach wyszczególnionych w Formularzu cenowym - ofertowym Część nr 7, będącym integralną częścią SIWZ. Wartość szacunkowa zamówienia poniżej 193 000 euro. Szczegółowy opis, rodzaj przedmiotów zamówienia przedstawiono w Formularzu cenowym -ofertowym Część nr 7, będącym integralną częścią SIWZ.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.30.00.00-1, 15.20.00.00-0.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.