Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-11-23
Tarnowskie Góry: Prowadzenie monitoringu środowiska w rejonie Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. Ochrona Głównego Zbiornika Wód Podziemnych 330 - Gliwice, poprzez kompleksowe unieszkodliwienie odpadów wraz z rekultywacją terenów skażonych Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach
Numer ogłoszenia: 402346 - 2009; data zamieszczenia: 23.11.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Skarb Państwa-Starosta Tarnogórski Wykonujący Zadania z Zakresu Administracji Rządowej , Karłuszowiec 5, 42-600 Tarnowskie Góry, woj. śląskie, tel. 32 381 37 11, faks 32 381 37 27.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie monitoringu środowiska w rejonie Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. Ochrona Głównego Zbiornika Wód Podziemnych 330 - Gliwice, poprzez kompleksowe unieszkodliwienie odpadów wraz z rekultywacją terenów skażonych Zakładów Chemicznych Tarnowskie Góry w Tarnowskich Górach.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotu zamówienia: 1.Zakres zamówienia: a. Monitoring wód podziemnych, b. Monitoring wód powierzchniowych, c. Monitoring powietrza, d. Monitoring gleb, e. Monitoring hałasu, f. Badanie zasięgu rozprzestrzeniania zanieczyszczeń w układzie poziomym i pionowym, g. Monitoring Centralnego Składowiska Odpadów (CSO), h. Badania kontrolne oczyszczalni ścieków, i. Badanie osiadania bryły CSO, j. Sporządzanie sprawozdań, k. Prowadzenie bazy danych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia - SIWZ. 2. W przypadku ograniczenia potrzeb prowadzenia monitoringu w pełnym zakresie lub z innych obiektywnych przyczyn, Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zakresu wybranych badań lub ich częstotliwości lub zakresu. 3. Wykonawca przystąpi do wykonywania prac wymienionych w § 1 pkt 1 i 2 wzoru istotnych postanowień umowy pod warunkiem otrzymania przez Zamawiającego środków finansowych z budżetu państwa przeznaczonych na realizację przedmiotu umowy, o którym Zamawiający zawiadomi pisemnie Wykonawcę. 4. Z tytułu nie zrealizowania przedmiotu umowy z powodu braku otrzymania środków wymienionych w pkt. 3 Wykonawcy nie służą jakiekolwiek roszczenia w tym o zapłatę wynagrodzenia bądź odszkodowawcze.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.71.15.00 - Monitoring środowiska naturalnego inny niż dotyczący branży budowlanej 90.71.45.00 - Usługi kontroli jakości środowiska 90.71.50.00 - Usługi badania zanieczyszczenia 90.73.00.00 - Śledzenie zanieczyszczeń, monitoring i rekultywacja 90.73.10.00 - Usługi związane z zanieczyszczeniem powietrza 90.73.14.00 - Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza 90.73.20.00 - Usługi związane ze skażeniem gleby 90.73.26.00 - Pomiary lub monitoring skażenia gleby 90.73.31.00 - Usługi monitoringu lub kontroli skażenia wód powierzchniowych 90.73.37.00 - Usługi monitoringu lub kontroli skażenia wód gruntowych 90.74.00.00 - Usługi śledzenia skażeń, monitoringu i oczyszczania 90.74.21.00 - Usługi w zakresie kontroli hałasu 90.74.23.00 - Usługi monitoringu nadmiernego hałasu .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 PLNIII.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W przetargu mogą brać udział wykonawcy, którzy: a. nie podlegają wykluczeniu z art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. b. spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych. c. wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jedno zamówienie odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, tzn. obejmującej co najmniej: monitoring wód podziemnych, monitoring wód powierzchniowych (w zakresie: oznaczania zawartości wskaźników, pomiaru natężenia przepływu wody), monitoring powietrza (w zakresie: pomiaru stężenia pyłu zawieszonego, emisji gazu składowiskowego) i o wartości przynajmniej 50.000,00 zł brutto. d. mają dostęp lub dysponują środkami finansowymi na kwotę minimum 100.000,00 PLN. e. do wykonania przedmiotu zamówienia dysponują lub będą dysponować odpowiednio wykwalifikowanym personelem w celu prowadzenia badań. Wymagane jest wykazanie personelu o specjalnościach: chemik-analityk, ochrona środowiska, hydrogeolog. f. do wykonania przedmiotu zamówienia dysponują lub będą dysponować akredytowanym laboratorium w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2087 z późn. zm.), posiadającym akredytację Polskiego Centrum Akredytacji na zgodność z normą PN-EN ISO/IEC 17025.2005. Ocena spełnienia wyżej wymienionych warunków dokonana będzie na podstawie oświadczeń i dokumentów, złożonych przez Wykonawcę wraz z ofertą, zgodnie z zasadą spełnia/nie spełnia.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dla dokonania oceny spełnienia warunków wyszczególnionych wyżej wykonawca przedstawi następujące dokumenty: a. Wypełniony, podpisany i opieczętowany przez osobę upoważnioną (osoby upoważnione) do reprezentowania wykonawcy formularz ofertowy (wraz z załącznikiem do formularza) według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ). b. Zaparafowane (lub podpisane) i opieczętowane przez osobę upoważnioną (osoby upoważnione) do reprezentowania Wykonawcy istotne postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 2 do specyfikacji (SIWZ). c. Aktualny lub uaktualniony odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. d. Stosowne pełnomocnictwo w przypadku gdy nie wynika ono z dokumentu dopuszczającego do obrotu lub umowy spółki cywilnej lub pełnomocnictwo dla lidera podmiotów występujących wspólnie. e. Oświadczenie, iż spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 Prawo zamówień publicznych i nie podlega wykluczeniu z art. 24 ust.1 i 2 w/w. ustawy (załącznik nr 3 do SIWZ). f. Umowę spółki cywilnej, jeśli działalność gospodarcza prowadzona jest w formie spółki cywilnej (umowa niezbędna jest w celu identyfikacji stron-wspólników spółki oraz zasad i sposobu reprezentacji spółki). g. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi wykonane zostały z należytą starannością (wg załącznika nr 4 do SIWZ). h. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wraz z załączonymi dokumentami potwierdzającymi wymagane uprawnienia, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Jeżeli w wykazie wykonawca przedstawi osoby, którymi będzie dysponował, składa pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia (wg załącznika nr 5 do SIWZ). i. Oświadczenie wykonawcy, że dysponuje lub będzie dysponował laboratorium akredytowanym na zgodność z normą PN-EN ISO/IEC 17 025.2005 wraz z wykazem akredytowanych metod analitycznych oraz załączonym numerem akredytacji Polskiego Centrum Akredytacji (według załącznika nr 6 do SIWZ). Jeśli wykonawca wskaże laboratorium, którym będzie dysponował, składa pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia laboratorium. j. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS/KRUS potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. k. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, określająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. l. Oświadczenie o podwykonawstwie i zakresie powierzonej podwykonawcom części zamówienia (jeśli wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, wg załącznika nr 7 do SIWZ). 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wyszczególnionych w punkcie 1.c. oraz j. winien przedstawić dokumenty, zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert). 3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 2., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, albo przed notariuszem kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania (termin ważności dokumentów jak w punkcie 2). 4. Dokumenty i oświadczenia mają być aktualne lub uaktualnione przez organ je wydający, przedstawione w formie oryginałów lub kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy, za wyjątkiem dokumentu pełnomocnictwa, które należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza lub mocodawcę. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 5. Brak dokumentów wymienionych w pkt. 1, 2 i 3 (o ile dotyczy) spowoduje odrzucenie oferty z zastrzeżeniem art. 26 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.tarnogorski.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wydział Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach,ul.Karłuszowiec 5,p.101 lub za pośrednictwem poczty, po uprzednim otrzymaniu pisemnego wniosku o jej przekazanie.SIWZ jest bezpłatna.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.12.2009 godzina 09:30, miejsce: Zamkniętą kopertę zawierającą ofertę należy złożyć w siedzibie Starostwa Powiatowego, 42-600 Tarnowskie Góry, ul. Karłuszowiec 5 (Kancelaria Starostwa, pok. 1)..
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Kategoria usług: 16. 2. Termin realizacji zamówienia: Przedmiot zamówienia należy zrealizować w terminie:2.1.prace określone w pkt 1.a. - i. zakresu zamówienia: od dnia podpisania umowy, ale nie wcześniej niż od 01.01.2010r. do dnia 31.12.2011 r., 2.2. prace określone w pkt 1.j. - k. zakresu zamówienia: w okresie jak wyżej, w tym: a. sporządzanie sprawozdań miesięcznych: do dnia 15 miesiąca następującego po miesiącu, w którym prowadzone były badania, b. sporządzanie sprawozdań półrocznych: do dnia 20 miesiąca następnego po zakończeniu półrocza, c. sporządzanie sprawozdań rocznych wraz z bazą danych: do dnia 31 stycznia następnego roku kalendarzowego. 3. Osobami uprawnionymi do kontaktów z wykonawcami są: - w kwestiach merytorycznych: mgr Irena Gatys - tel. +48 32 381-37-40; mgr Danuta Kostoń - tel. +48 32 381-37-41 - w kwestiach formalnych: mgr Iwona Penkaty, tel. +48 32 381-37-86. 4. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach, ul. Karłuszowiec 5 w dniu 02 grudnia 2009 roku o godzinie 10:00. 5. Zamawiający nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów. 6. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 7. Wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% całkowitej ceny podanej w ofercie. 8. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich. 9. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów postępowania za wyjątkiem regulacji zawartych w art. 93, ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 10. Postępowanie prowadzone jest w formie pisemnej. Dokumenty przekazywane za pomocą telefaksu lub drogą elektroniczną należy niezwłocznie potwierdzić pisemnie. 11. Postępowanie jest prowadzone w języku polskim..
INNE PRZETARGI Z TARNOWSKICH GÓR
- Usługa pełnienia funkcji Inwestora Zastępczego wraz z kompleksowym nadzorem inwestorskim w ramach projektu pn. "Przebudowa oddziałów szpitalnych WSP SA w Tarnowskich Górach"
- Kompleksowe ubezpieczenie "REPTY" Górnośląskiego Centrum Rehabilitacji im. Gen. Jerzego Ziętka, nr sprawy GCR/6/ZP/2025
- Wielobranżowy nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi dla zadania polegającego na budowie budynku miesz. wielorodzinnego w Miasteczku Śląskim w okolicy ul. Białego wraz z niezbędną infrastrukturą
- WYKONANIE INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ WRAZ Z MAGAZYNEM ENERGII DLA POTRZEB WIELOSPECJALISTYCZNEGO SZPITALA POWIATOWEGO S.A W TARNOWSKICH GÓRACH - ETAP I
- Zmiana sposobu użytkowania pomieszczeń mieszkalnych na pomieszczenia szkolne wraz z ich przebudową w SP nr 6 przy ul. Słowackiego 34 w Tarnowskich Górach - II etap
- Dostawa pomocy dydaktycznych do pracowni kryminalistyki i toksykologii sądowej dla technika analityka w ramach projektu pn. "AKCJA TRANSFORMACJA"
więcej: przetargi w Tarnowskich Górach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie analizy porealizacyjnej w zakresie klimatu akustycznego hałasu dla inwestycji pn.:"Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód"
- Opracowanie dokumentacji technicznej mostu na rzece Skawa w miejscowości Sucha Beskidzka w km 43+731 drogi krajowej Nr 28 wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę i nadzorem autorskim.
więcej: Monitoring środowiska naturalnego inny niż dotyczący branży budowlanej »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.