Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-11-29
Radostowice: Zakup środków żywieniowych wraz z dostawą na potrzeby kuchni szkolnej w Szkole Podstawowej im. J. Brzechwy w Radostowicach na 2012 rok
Numer ogłoszenia: 402616 - 2011; data zamieszczenia: 29.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Szkoła Podstawowa im. J. Brzechwy w Radostowicach , ul. Dworcowa 56, 43-262 Radostowice, woj. śląskie, tel. 32 21 52 22, faks 32 212 52 22.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.radostowicesp.edupage.org
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: samorządowa jednostka budżetowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup środków żywieniowych wraz z dostawą na potrzeby kuchni szkolnej w Szkole Podstawowej im. J. Brzechwy w Radostowicach na 2012 rok.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zakup środków żywieniowych wraz z dostawą na potrzeby kuchni szkolnej w Szkole Podstawowej im. J. Brzechwy w Radostowicach na 2012 rok,tj. od 02.01.2012r. do 31.12.2012r. Szczegółowy wykaz artykułów żywnościowych z podziałem na poszczególne części, wraz z ich rocznym zapotrzebowaniem zawarto w załącznikach do SIWZ. Ustala się 7 części podlegających zamówieniu. Wykonawca może złożyć ofertę na całość zamówienia,poszczególną część lub na wybrane części: 1. Część I - Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie 2. Część II - Mięso, wędliny, konserwy i wyroby mięsne 3. Część III - Drób 4. Część IV - Ryby, przetworzone i konserwowe 5. Część V - Warzywa, owoce i przetwory 6. Część VI - Oleje, tłuszcze zwierzęce i roślinne, produkty mleczarskie i jaja 7. Część VII - Różne produkty spożywcze.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.00.00.00-8, 15.10.00.00-9, 15.60.00.00-4, 15.50.00.00-3, 15.80.00.00-6, 15.30.00.00-1, 15.20.00.00-0, 15.40.00.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia Wykonawca powinien przedłożyć wykaz dostaw - Załącznik nr 3 do SIWZ Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie powinien wykonać (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych mogą to być również dostawy wykonywane) co najmniej jednej dostawy o wartości powyżej 10 000,00 zł.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełnienia warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Wykonawca powinien przedłożyć zamawiającemu wykaz sprzętu transportowego przystosowanego do przewożenia artykułów żywnościowych zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi zgodnie z Załącznikiem nr 5 do SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca powinien przedłożyć zamawiającemu oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - Załącznik nr 6 do SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Dopuszcza się możliwość zmiany treści umowy na podstawie art. 144 ustawy o zamówieniach publicznych, w tym przypadku ustawowej stawki VAT, jednak w sytuacji łącznego spełnienia 2 przesłanek: a) gdy istnieje obiektywna konieczność wprowadzenia zmian, np. gdy spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą w rozumieniu art.357Kc. b) zmiana wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.radostowicesp.edupage.org
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szkoła Podstawowa im. J. Brzechwy w Radostowicach
ul. Dworcowa 56
43-262 Radostowice
powiat pszczyński
województwo śląskie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.12.2011 godzina 09:00, miejsce: Szkoła Podstawowa im. J. Brzechwy w Radostowicach ul. Dworcowa 56 43-262 Radostowice powiat pszczyński województwo śląskie.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: PIECZYWO,ŚWIEŻE WYROBY PIEKARSKIE I CIASTKARSKIE.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Chleb zwykły 1000 g szt 800 Bułka kanapkowa, wek 300 g szt 300 Drożdżówka różne smaki 160 g szt 300 Bułka zwykła 90 g szt 4000 Rogale zwykłe 100 g szt 600 Pączki różne smaki 100 g szt 600 Bułka graham 80 g szt 400 Bułka tarta kg 200.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.00.00.00-8, 15.80.00.00-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: MIĘSO, WĘDLINY, KONSERWY I WYROBY MIĘSNE.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Rosół z/k kg 50 Łopatka wp. b/k świeża kg 1400 Karczek wp. b/k kg 300 Gulaszowe woł. extra kg 150 Mielonka garmażeryjna kg 400 Schab b/k kg 50 Polędwica drobiowa po węgiersku kg 50 Parówki śląskie kg 380 Kiełbasa Kminkowa kg 150 Boczek wędzony kg 150 Frakfuterki kg 50 Kiełbasa orawska kg 60 Kiełbasa szynkowa kg 30.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.00.00.00-8, 15.10.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: DRÓB.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Filet z kurczaka świeży kg 1500 Udka z kurczaka świeże kg 600 Pasztet drobiowy- konserwa sterylizowany 160 g szt 150 Wątróbka drobiowa kg 150 Szyje z indyka kg 30.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.00.00.00-8, 15.10.00.00-9.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: RYBY PRZETWORZONE I KONSERWOWANE.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Filet z makreli w pomidorach170g puszki 40 Filet mintaj mrożony kg 700.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.00.00.00-8, 15.20.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: WARZYWA, OWOCE I PRZETWORY.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Ziemniaki kg 8000 Fasola Piękny Jaś kg 50 Groch łuskany kg 20 Buraki kg 600 Cebula kg 300 Czosnek kg 10 Kapusta biała kg 800 Kapusta czerwona kg 300 Kapusta kiszona kg 900 Marchew kg 360 Pietruszka świeża kg 50 seler kg 50 Koperek pęczki zielony pęczek 40 Szczypiorek pęczek 20 Ogórek konserwowy 1L szt 20 Sałatka szwedzka 2650 ml Urbanek lub równoważny szt 80 Sok malinowy 3 L Super Barman lub równoważny szt 60 Koncentrat pomidorowy 1 L Pudliszki 30% lub równoważny szt 70 Koncentrat buraczkowy 300 ml Krakus lub równoważny szt 30 Dżem truskawkowy niskosłodzony pasteryzowany 280 g szt 80 Brzoskwinia konserwowa 450 g puszka 5 Truskawka mrożona 500 g paczka 30 Kalafior mrożony 450g paczka 30 Zupa jarzynowa 7 składników 450 g paczka 50 Mrożonki jarzynowe 450 g różne rodzaje paczka 40 Papryka konserwowa 720 ml Rolnik lub równoważny szt 25 Fasola zielona szparagowa konserwowa 450 g szt 20 Kukurydza konserwowa Dawtona 400 g lub równoważny szt 50 Kalafior świeży szt 50 Kapusta pekińska szt 100 Rzodkiewka pęczek 20 Ogórek zielony kg 300 Papryka czerwona świeża kg 8 Pomidor kg 100 Cytryna kg 2 Pomarańcza kg 60 Mandarynka kg 300 Banan kg 600 Jabłka kg 200 Nektarynka szt 100 Sałata zielona szt 75 Musztarda delikatesowa stołowa 900 g szt 20 Ketchap Tortex łagodny 1 kg lub równoważny szt 50 Ocet 10% 500 ml szt 70 Ogórek kiszony op. 10 kg szt 10 Sok dla dzieci 200 ml szt 400.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.00.00.00-8, 15.30.00.00-1.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: OLEJE TŁUSZCZE ZWIERZĘCE I ROŚLINNE, PRODUKTY MLECZARSKIE I JAJA.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Olej Kujawski lub równoważny L 650 Margaryna mleczna Bielmar 250g lub równoważny szt 60 Kefir 400ml szt 120 Serek Monte 4x58,75 g lub równoważny szt 400 Serek Danio 140g lub równoważny szt 120 Masło ekstra 200g szt 1000 Mleko ARO UHT 3,2% lub równoważny L 1300 Mleko Łaciate 3,2% lub równoważne L 30 Twaróg półtłusty 250 g dobrej jakości szt 250 Ser topiony kremowy 100g szt 40 Ser żółty Gouda Mońki lub równoważny kg 100 Śmietana Zaro 18% 400 ml lub równoważny szt 350 Śmietana zakwaszana 18% 400ml szt 150 Jaja świeże szt 10500.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.00.00.00-8, 15.40.00.00-2, 15.50.00.00-3.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: PRODUKTY SYPKIE I RÓŻNE PRODUKTY SPOŻYWCZE.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Sól kg 150 Mąka ziemniaczana Superior lub równoważny kg 180 Mąka pszenna tortowa kg 600 Mąka wrocławska kg 300 Krupiczka kg 5 Cukier kg 1300 Kasza jęczmienna wiejska extra kg 120 Ryż biały Kupiec lub równoważny kg 120 Makaron świderki 500 g Lubella lub równoważny kg 120 Makaron łazanki Lubella 500 g lub równoważny kg 60 Makaron domowy Czaniec Nitki 250 g lub równoważny paczka 100 Makaron gwiazdeczki Czaniec 250 g lub równoważny paczka 100 Makaron literki 250 g Czaniec lub równoważny paczka 100 Makaron małe muszelki Lubella lub równoważny kg 20 Papryka mielona słodka, sypka 700 g Cykoria lub równoważny paczka 5 Pieprz mielony 800 g Cykoria lub równoważny paczka 5 Ziele angielskie 500 g Cykoria lub równoważny paczka 2 Przyprawa warzywna do zup, potraw mięsnych i ryb Kucharek 1000 g lub równoważny kg 55 Przyprawa w płynie do zup, sosów i sałatek Maga 850 ml Hetmar lub równoważny szt 90 Herbata granulki kg 50 Kawa zbożowa 500 g Delekta lub równoważny paczka 45 Kwasek cytrynowy 50 g paczka 110 Kakao 200 g Decommorreno lub równoważny paczka 10 Proszek do pieczenia 30 g paczka 20 Cukier waniliowy 30 g paczka 30 Cukier puder 400 g paczka 35 Budyń śmietankowy Winiary lub równoważny paczka 180 Galaretka owocowa 100g szt 200 Cynamon mielony 15g Prymat lub równoważny paczka 20 Sos grecki paczka 80 Przyprawa Kebab Gyros 30g Prymat lub równoważny paczka 20 Sos do pieczeni ciemny Winiary lub równoważny paczka 30 Panierka do drobiu 90g Kamis lub równoważny paczka 50 Fiksy do spagetti paczka 30 Prince Polo XXL szt 500 Biszkopt Lajkonik 100g lub równoważny paczka 30 Wafle w czekoladzie 40g szt 300 Kinder czekolada 100g lub równoważny szt 1800 Czekolada mleczna Wedel 100g lub równoważny szt 900 Wafle coctailowe 250g paczka 30 Płatki owsiane paczka 15 Kasza manna kg 20 Płatki czekoladowe 250g Unopol lub równoważny paczka 60 Drożdże 100g szt 120 Krem Nutella 630g lub równoważny szt 20 Mąka żurkowa 500g Diecolo lub równoważny kg 50 Majonez dekoracyjny Winiary 700ml lub równoważny szt 45 Liść laurowy 100 g paczki 2.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15.00.00.00-8, 15.80.00.00-6.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.
4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Sukcesywne dostawy artykułów spożywczych do Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1 im. Władysława Korżyka w Rykach
- "Dostawa artykułów ogólnospożywczych w 2025 roku na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Jaworze podzielonych na 8 grup"
- SUKCESYWNA DOSTAWA ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH NA POTRZEBY SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W OBROWIE W 2025 ROKU
- "Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych dla Publicznego Przedszkola w Czudcu w 2025 roku".
- "Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych na potrzeby Przedszkole nr 39 w Gdańsku z podziałem na 7 części"
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do stołówki Przedszkola nr 2 " Plastusiowe Osiedle" w Nowym Tomyślu
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.