eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaUSŁUGA W ZAKRESIE OCHRONY FIZYCZNEJ WARSZTATÓW TECHNICZNYCH PILAWA oraz CAŁODOBOWY MONITORING I OCHRONA FIZYCZNA WSzW WARSZAWA, WKUW-wa ŚRÓDMIEŚCIE, W-wa MOKOTÓW, W-wa OCHOTA, W-wa PRAGA i W-wa GARWOLIN

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-11-29

Warszawa: USŁUGA W ZAKRESIE OCHRONY FIZYCZNEJ WARSZTATÓW TECHNICZNYCH PILAWA oraz CAŁODOBOWY MONITORING I OCHRONA FIZYCZNA WSzW WARSZAWA, WKU: W-wa ŚRÓDMIEŚCIE, W-wa MOKOTÓW, W-wa OCHOTA, W-wa PRAGA i W-wa GARWOLIN
Numer ogłoszenia: 402834 - 2011; data zamieszczenia: 29.11.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 4226 , Ul. Marsa 110, 04-470 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6815 030, faks 22 6815 093.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.2rblog

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Budżetowa - Podsektor rządowy/Jednostka Wojskowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: USŁUGA W ZAKRESIE OCHRONY FIZYCZNEJ WARSZTATÓW TECHNICZNYCH PILAWA oraz CAŁODOBOWY MONITORING I OCHRONA FIZYCZNA WSzW WARSZAWA, WKU: W-wa ŚRÓDMIEŚCIE, W-wa MOKOTÓW, W-wa OCHOTA, W-wa PRAGA i W-wa GARWOLIN.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest ochrona fizyczna Warsztatów Technicznych Pilawa realizowana całodobowo w systemie zmianowym przez czterech pracowników ochrony Specjalistycznej Uzbrojonej Formacji Ochronnej (SUFO) oraz całodobowy monitoring i ochrona fizyczna WSzW Warszawa realizowana całodobowo przez jednego pracownika ochrony oraz całodobowy monitoring i usługa portierska realizowana jednoosobowo dla WKU: W-wa Śródmieście, W-wa Mokotów, W-wa Ochota, W-wa Praga, Garwolin z podziałem na 7 części (zadań)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.34.11.40-8.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 6 410,00 zł, w tym na: Zadanie nr 1 - 5 000,00 zł (pięć tysięcy złotych ) Zadanie nr 2 - 650,00 zł (sześćset pięćdziesiąt złotych ) Zadanie nr 3 - 150,00 zł (sto pięćdziesiąt złotych ) Zadanie nr 4 - 150,00 zł (sto pięćdziesiąt złotych ) Zadanie nr 5 - 150,00 zł (sto pięćdziesiąt złotych ) Zadanie nr 6 - 150,00 zł (sto pięćdziesiąt złotych ) Zadanie nr 7 - 160,00 zł (sto sześćdziesiąt złotych) 2. Wadium może być wniesione w: 2.1. pieniądzu, 2.2. poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach bankowych, 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku NBP OO Warszawa, nr rachunku 18 1010 1010 0044 0213 9120 0000, z dopiskiem na przelewie: Wadium w postępowaniu na (podać nazwę postępowania), numer (podać nr zadania) O terminie wniesienia wadium, decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. 4. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 4.1. pieniężnej dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty, 4.2. innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 5. Z treści gwarancji, poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy PZP. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 7. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli przedmiot zamówienia wchodzi w zakres działalności Wykonawcy oraz podmiot posiada aktualną koncesję MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie osób i mienia wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2005r. Nr 145 poz. 1221 z późń. Zm.)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje co najmniej 2 usługi w zakresie porównywalnym do przedmiotu zamówienia. Przez usługi porównywalne należy rozumieć usługi, z których każda spełnia łącznie następujące warunki: a. usługa tożsama z przedmiotem zamówienia - dotycząca ochrony osób i mienia (bez konwoju wartości pieniężnych), b. świadczenie usługi na podstawie umowy przez okres minimum 6 miesięcy, c. wartość zrealizowanego zamówienia lub jego części wynosiła w przeliczeniu na 6 miesięcy świadczenia usługi ochrony osób i mienia: Zadanie nr 1 - 300 000,00 zł Zadanie nr 2 - 40 000,00 zł Zadanie nr 3 - 10 000,00 zł Zadanie nr 4 - 10 000, 00 zł Zadanie nr 5 - 10 000,00 zł Zadanie nr 6 - 10 000,00 zł Zadanie nr 7 - 11 000,00 zł Do każdego wskazanego zamówienia należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie oraz zawierające potwierdzenie łącznego spełniania warunków wskazanych w ppkt a, b, c.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca dysponuje wymaganym wyposażeniem zakładu, w tym kancelarią tajną lub inną komórką, odpowiednio przystosowaną do przetwarzania materiałów niejawnych oraz urządzeniami technicznymi dostępnymi wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: licencje, poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, zaświadczenia o przeprowadzonym szkoleniu z zakresu ochrony informacji niejawnych

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 391 000,00 pln, w tym: Zadanie nr 1 - 300 000,00 zł Zadanie nr 2 - 40 000,00 zł Zadanie nr 3 - 10 000,00 zł Zadanie nr 4 - 10 000, 00 zł Zadanie nr 5 - 10 000,00 zł Zadanie nr 6 - 10 000,00 zł Zadanie nr 7 - 11 000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.1. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (art. 22) oraz o braku podstaw do wykluczenia (art. 24 ust. 1), z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 3 do SIWZ; 1.2. oświadczenie szczegółowe o spełnieniu warunków określonych w pkt. 1.2 oraz 1.4, Rozdziału V. 1.3. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień: licencje, poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, zaświadczenia o przeprowadzonym szkoleniu z zakresu ochrony informacji niejawnych. 1.4. oświadczenie, że dysponuje wymaganym wyposażeniem zakładu, w tym kancelarią tajną lub inną komórką odpowiednio przystosowaną do przetwarzania materiałów niejawnych i urządzeniami technicznymi dostępnymi wykonawcy usługi w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: 2.2.1. stosownych licencji pracownika ochrony fizycznej dla pracowników przewidzianych do realizacji ochrony fizycznej Warsztatów Technicznych Pilawa, WSzW Warszawa oraz wszystkich zadań w zakresie monitoringu 2.2.2. poświadczenia bezpieczeństwa osobowego (minimum do klauzuli ZASTRZEŻONE) dla osób przewidzianych do realizacji wszystkich zadań za wyjątkiem pracowników przewidzianych do wykonywania usługi portierskiej w WKU: W - wa Śródmieście, W - wa Mokotów, W-wa Ochota, W-wa Praga, Garwolin Zamawiający żąda załączenia do oferty Pełnomocnictwa do podpisania oferty i załączników, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez uprawnionych przedstawicieli pozostałych Wykonawców, upoważniające jednego z Wykonawców do reprezentowania pozostałych.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

3. Na podstawie art. 144 ustawy Pzp, w przypadkach niezależnych od Zamawiającego, zastrzega się dokonanie zmian treści umowy w zakresie: 3.1. terminu zawarcia umowy; 3.2. okresu świadczenia - a tym samym ilości przewidzianych w ofercie (adekwatnym do planowanego terminu w przypadkach świadczeń okresowych); 3.3. zmiany miejsca świadczenia; 3.4. z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla zamawiającego; 3.5. z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron. 4. Wszelkie zmiany dotyczące treści umowy dokonywane będą w formie aneksu do umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.2rblog.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Siedziba Zamawiającego, 04 - 470 Warszawa, ul. Marsa 110 - budynek nr 1, pokój nr 4.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.12.2011 godzina 09:30, miejsce: Kancelaria Ogólna Zamawiającego - budynek nr 3, pokój nr 8 lub przesłać na adres Zamawiającego, 04-470 Warszawa, ul. Marsa 110.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Ochrona fizyczna Warsztatów Technicznych Pilawa.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie ochrony fizycznej Warsztatów Technicznych Pilawa realizowana całodobowo w systemie zmianowym przez czterech pracowników ochrony Specjalistycznej Uzbrojonej Formacji Ochronnej (SUFO).

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.34.11.40-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.06.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Ochrona fizyczna WSzW Warszawa.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: całodobowy monitoring + ochrona fizyczna WSzW Warszawa realizowana całodobowo przez jednego pracownika ochrony.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.34.11.40-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Monitoring WKU Śródmieście + usługa portierska.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: całodobowy monitoring + usługa portierska realizowana jednoosobowo dla WKU: W-wa Śródmieście.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.34.11.40-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Monitoring WKU Mokotów + usługa portierska.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: całodobowy monitoring + usługa portierska realizowana jednoosobowo dla WKU: W-wa Mokotów,.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.34.11.40-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Monitoring WKU Ochota + usługa portierska.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: całodobowy monitoring + usługa portierska realizowana jednoosobowo dla WKU: W-wa Ochota.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.34.11.40-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Monitoring WKU Praga + usługa portierska.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: całodobowy monitoring + usługa portierska realizowana jednoosobowo dla WKU: W-wa Praga.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.34.11.40-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Monitoring WKU Garwolin + usługa portierska.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: całodobowy monitoring + usługa portierska realizowana jednoosobowo dla WKU Garwolin..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 98.34.11.40-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2012.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.