eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WągrowiecWykonanie zamówienia dodatkowego w zadaniu podstawowym pn. Kontynuacja Budowy Zakładu Zagospodarowania Odpadów Nowe - Toniszewo - Kopaszyn

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2014-12-10

Wągrowiec: Wykonanie zamówienia dodatkowego w zadaniu podstawowym pn. Kontynuacja Budowy Zakładu Zagospodarowania Odpadów Nowe - Toniszewo - Kopaszyn
Numer ogłoszenia: 404786 - 2014; data zamieszczenia: 10.12.2014
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 383900 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych Sp. z o.o. w Wągrowcu, ul. Grunwaldzka 2, 62-100 Wągrowiec, woj. wielkopolskie, tel. 067 2685118, faks 067 2685118.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie zamówienia dodatkowego w zadaniu podstawowym pn. Kontynuacja Budowy Zakładu Zagospodarowania Odpadów Nowe - Toniszewo - Kopaszyn.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zakres zamówienia dodatkowego obejmuje budowę pompowni wód deszczowych, w ramach czego należy wykonać : 1. roboty zmienne pod posadowienie konstrukcji pompowni, 2. wykonanie konstrukcji pompowni w formie studni z kręgów betonowych posadowionych na płycie fundamentowej, 3. dostawa i montaż pompy o mocy 37 kW, 4. dostawa i montaż armatury hydraulicznej, 5. montaż zasilania energetycznego pompowni, 6. montaż AKPiA pompowni..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.31 - Przepompownie wody odpadowej .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak, projekt/program: Przedsięwzięcie będzie dofinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013. Priorytet III. Środowisko przyrodnicze. Działanie 3.1. Racjonalizacja gospodarki odpadami i ochrona powierzchni ziemi Umowa Nr UDA-RPWP.03.01.01-30-002/10-00 zawarta dnia 09.12.2010r.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26.11.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ATA-TECHNIK Sp. z o.o. Sp. K.A, Osiedle Cechowe 31, 64-840 Budzyń, kraj/woj. wielkopolskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 211602,35 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 248460,00

  • Oferta z najniższą ceną: 248460,00 / Oferta z najwyższą ceną: 248460,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie zamówienia dodatkowego w zadaniu podstawowym pn. Kontynuacja Budowy Zakładu Zagospodarowania Odpadów Nowe - Toniszewo - Kopaszyn wykonywanym przez wykonawcę ATA-TECHNIK Sp. z o.o. Sp. K.A Osiedle Cechowe 31 64-840 Budzyń za cenę 31.955.740,01 zł brutto wybranym w przetargu nieograniczonym opublikowanym w Dzienniku Urzędowy UE Nr 2014 S 058 - 096624 z dnia 22.03.2014r Zakres zamówienia dodatkowego obejmuje budowę pompowni wód deszczowych, w ramach czego należy wykonać : 1. roboty zmienne pod posadowienie konstrukcji pompowni, 2. wykonanie konstrukcji pompowni w formie studni z kręgów betonowych posadowionych na płycie fundamentowej, 3. dostawa i montaż pompy o mocy 37 kW, 4. dostawa i montaż armatury hydraulicznej, 5. montaż zasilania energetycznego pompowni, 6. montaż AKPiA pompowni. Wartość zamówienia dodatkowego wg kosztorysu inwestorskiego wynosi 211.602,35 zł netto i stanowi 0,81 % wartości zamówienia podstawowego. Realizacja robót dodatkowych w postaci wybudowania i kompleksowego wyposażenia pompowni wód deszczowych ob. 106b jest niezbędna do wykonania ponieważ jej brak uniemożliwiłby prawidłowe funkcjonowanie systemu kanalizacji deszczowej na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów połączonego nieodzownie z istniejącym zbiornikiem wód deszczowych ob. 11 wykorzystywanym również do celów p.poż. Brak pompowni wód deszczowych wyposażonej w adekwatny do jej gabarytów oraz obliczeń hydraulicznych zlewni wód deszczowych system pomp wraz z armaturą oraz sterowaniem uniemożliwiłby skuteczne przepompowywanie nagromadzonych w komorze przepompowni wód deszczowych (pochodzących z dróg, placów, parkingów oraz dachów obiektów zlokalizowanych na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów) do istniejącego zbiornika wód opadowych ob. 11. Wody deszczowe ze zbiornika ob. 11 poprzez istniejąca przepompownię są tłoczone do sieci hydrantowej służącej celom p.poż. Wykonanie zamówienia dodatkowego warunkuje ukończenie robot podstawowych oraz jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania Zakładu Zagospodarowania Odpadów. Spełnianie warunków udzielenia zamówienia dodatkowego zgodnie z art.67 ust.1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. Z 2013 poz. 907 ze zmianami) - dalej ustawy Pzp : Okoliczności stanowiące podstawę udzielenia zamówienia dodatkowego spełniają przesłanki określone w art 67 ust. 1 pkt 5 lit. b) ustawy Pzp. Zgodnie z tym zapisem, Zamawiający może udzielić zamówień dodatkowych w trybie z wolnej ręki dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Udzielenie zamówień dodatkowych może mieć miejsce wyłącznie w sytuacji, gdy następuje rozszerzenie zakresu dotychczasowego realizowanego zamówienia (zamówienia podstawowego) ponad usługi lub roboty budowlane objęte realizowanym zamówieniem. Sytuacja niemożliwa wcześniej do przewidzenia musi mieć charakter obiektywny i nie może wynikać z zaniedbań (niezachowania staranności) zamawiającego. Nieprzewidywalna sytuacja, z której zaistnieniem związana jest konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, powinna mieć charakter obiektywny i bezwzględny oraz wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Zamawiającego. Powyższe ma miejsce w tym przypadku, gdy Zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia podstawowego nie był w stanie przewidzieć konieczności wykonania robót budowlanych, które w trakcie realizacji zamówienia podstawowego okazały się niezbędne z punktu widzenia prawidłowości funkcjonowania całego budowanego obiektu. Nie chodzi tu o roboty nieprzewidziane na etapie zamówienia podstawowego, ale roboty niemożliwe do przewidzenia, pomimo zachowania należytej staranności (uchwała KIO z dnia 14 kwietnia 2010 r., KIO/KD 28/10, www.uzp.gov.pl). Linia orzecznicza KIO, wypracowana na tle art. 67 ustawy Pzp odbiega od interpretacji wskazywanej w interpretacjach dyrektywy klasycznej, i stanowi nadmierne zawężenie rozumienia jej przepisów. Przepis art. 31 Dyrektywy 2004/18/EW (analogiczny art. 40 Dyrektywy 2004/17/WE ) wskazuje, że okoliczności skorzystania z procedury z wolnej ręki nie są uwarunkowane ani tym, aby nieprzewidzenie było nieprzewidzeniem niemożliwym do przewidzenia, ani żeby to nieprzewidzenie nie wynikało z przyczyn leżących po stronie instytucji zamawiającej, a także, aby wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek sytuacji wcześniej niemożliwej do przewidzenia. Z analizy treści art. 31 pkt. 4 a) Dyrektywy 2004/18/WE i odpowiednio art. 40 pkt. 3 f) Dyrektywy 2004/17/WE wynika, iż celem ustawodawcy jest wprowadzenie tego przepisu, jako potrzeby rozwiązania umożliwiającego uproszczenie wyboru wykonawcy robót budowlanych lub usług w sytuacji nieprzewidzenia przez instytucję zamawiającą, które warunkują możliwość zakończenia zamówienia bez przysparzania tej instytucji poważnych niedogodności. Wyjaśniając powód i konieczność udzielenia zamówienia dodatkowego dokładnie uzasadniono przyczyny i okoliczności, których wcześniej nie można było przewidzieć. Twierdzenie, iż błędy w projekcie można było przewidzieć, a zatem nie można uznać przesłanki nieprzewidzenia za spełnioną do udzielenia zamówienia dodatkowego, jest oczywistym nieporozumieniem i obwinieniem Zamawiającego za błąd wykonawcy projektu. Rozumowanie ma to sens tylko, jeżeli zamawiający jest jednocześnie wykonawcą projektu. Jeżeli zamawiający nie jest wykonawcą projektu, a przeciwnie - zamawiający zamawia projekt na zewnątrz (zleca jego wykonanie osobom trzecim) i posługuje się nim z tzw. dobrą wolą, czyli bada czy projekt spełnia określone przez zamawiającego wymogi co do zakresu, szczegółowości i staranności biorąc pod uwagę cel przeznaczenia projektu i oczywiście dokonuje weryfikacji projektu w podstawowym zakresie, czyli jego zgodności z przepisami prawa, ogólnymi zasadami sztuki projektowej i zgodności z przedmiotem zamówienia, nie ma podstaw do uznania, iż zamawiający powinien przewidzieć ewentualne błędy w projekcie. Wykrycie wszystkich możliwych błędów projektu oznaczałoby de facto konieczność poddania go ocenie innego projektanta, który w niektórych wypadkach musiałby powtórzyć nawet wszystkie badania projektowe, aby stwierdzić czy zostały popełnione jakieś błędy, co oczywiście stanowiłoby absurdalne spiętrzenie kontroli wykonania projektu. Należy podkreślić również fakt, iż na wykonanie przedmiotowego zadania podstawowego zostały rozpisane dwa postepowania przetargowe. Zarówno w pierwszym, jak i w drugim toku postepowania o udzielenie zamówienia podstawowego żaden z Oferentów nie dopatrzył się nieprawidłowości w dokumentacji projektowej. Można zatem stwierdzić, że wykrycie niedoprecyzowania w dokumentacji projektowej parametrów wyposażenia technologicznego przepompowni było niemożliwe dla Zamawiającego, który nie jest wykonawcą projektu. Dlatego też należy uznać, że Zamawiający w takiej nawet sytuacji, gdy zostały popełnione błędy projektowe, nie udzieliłby zamówienia dodatkowego celowo z pominięciem przepisów ustawy Pzp, a dokonałby tego z zachowaniem wszelkich możliwych zasad przewidzianych ustawą, o ile zlecił wykonanie projektu dochowując należytej staranności. Inne rozumowanie prowadziłoby do sytuacji, w której odpowiedzialność zamawiającego miałaby charakter praktycznie absolutny. W sytuacji gdy Zamawiający nie ma żadnych innych realnych możliwości aby dokończyć wykonywane roboty aniżeli poprzez zlecenie dalszego ich wykonywania wyłącznie temu samemu wykonawcy, a udzielenie zamówienia w każdym innym trybie aniżeli z wolnej ręki było zarówno technicznie i ekonomicznie nieuzasadnione, to ustawodawca właśnie dla takich sytuacji przewidział ten tryb postępowania aby Zamawiający mógł bez przeszkód zakończyć wykonywane roboty budowlane. Zamówieniem dodatkowym jest tylko takie zamówienie, bez którego wykonania przed zakończeniem realizacji zamówienia podstawowego lub równolegle z nim zamówienie podstawowe nie może być wykonane (zob. uchwała KIO z dnia 6 lipca 2011 r., KIO/KD 51/11, www.uzp.gov.pl). Udzielenie zamówienia dodatkowego musi być bezpośrednio związane z prawidłowym wykonaniem zamówienia podstawowego. Oznacza to, że wskutek niewykonania zamówienia dodatkowego niemożliwe będzie wykonanie zamówienia podstawowego zgodnie z warunkami dla tego zamówienia. W przedmiotowej sprawie wydana została opinia Nadzoru Autorskiego, zgodnie z którą wykonanie przepompowni według nowego rozwiązania projektowego jest niezbędnie do prawidłowego zakończenia Obiektu. Rozwiązanie ujęte w przekazanej do realizacji dokumentacji projektowej, a w zasadzie jego brak groziłby wadliwym wykonaniem całej realizowanej inwestycji. Również w opinii Nadzoru Inwestorskiego, przepompownię należy zrealizować według nowego rozwiązania projektowego, ponieważ dokumentacja projektowa dla zadania podstawowego nie zapewniała prawidłowego obsłużenia systemu odprowadzenia wód opadowych z terenu realizowanej inwestycji. Tym samym należy uznać, ze udzielenie zamówienia dodatkowego jest niezbędne dla prawidłowego zakończenia zadania podstawowego.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.