Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-02-03
Siewierz: Usługi z zakresu gospodarki leśnej w leśnictwie Kuźnica
Numer ogłoszenia: 40565 - 2011; data zamieszczenia: 03.02.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Siewierz , Łysa Góra 6, 42-470 Siewierz, woj. śląskie, tel. 032 6742957, 6742958, faks 032 6741160.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_katowice/nadl_siewierz/zamowienia_publiczne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa nie posiadająca osobowości prawnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi z zakresu gospodarki leśnej w leśnictwie Kuźnica.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie prowadzenia gospodarki leśnej obejmujących m.in. hodowlę i ochronę lasu, zrywkę i pozyskanie drewna. 1. Zagospodarowanie lasu: - normogodziny ręczne - 6807,59 n/h - prace godzinowe ręczne - 108 h - transport samochód - 330 km - prace godzinowe ciągnika - 5 h 2. Pozyskanie drewna: - normogodziny CWDPN - 6516 n/h 3. Zrywka drewna: - Drewno wielkowymiarowe iglaste: + zrębowy - 4151 m3 + przerębowy - 491 m3 - Drewno S1 i S3b iglaste: + zrębowy - 186 m3 + przerębowy - 12 m3 - Drewno S2, S3a i S4 iglaste: + zrębowy - 1162 m3 + przerębowy - 142 m3 - Drewno wielkowymiarowe liściaste: + zrębowy - 100 m3 + przerębowy - 16 m3 - Drewno S2, S3 i S4 liściaste: + zrębowy - 146 m3 + przerębowy - 11 m3 SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ZAWIERA SIWZ DO POBRANIA NA STRONIE INTERNETOWEJ ZAMAWIAJĄCEGO.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, polegających na: powtórzeniu prac będących przedmiotem zamówienia lub jego części o wartości do 50 % wartości zamówienia podstawowego (wartości umowy), w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego (od terminu podpisania umowy).
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77.20.00.00 - Usługi leśnictwa 77.21.00.00 - Usługi pozyskiwania drewna 77.21.10.00 - Usługi uboczne związane z pozyskiwaniem drewna 77.21.11.00 - Usługi cięcia drewna 77.21.12.00 - Transport dłużyc na terenie lasów 77.21.13.00 - Usługi selekcji drzew 77.21.14.00 - Usługi wycinania drzew 77.21.15.00 - Usługi pielęgnacji drzew 77.21.16.00 - Sadzenie drzew 77.22.00.00 - Usługi impregnacji drewna 77.23.00.00 - Usługi doraźne dotyczące leśnictwa 77.23.10.00 - Usługi gospodarki leśnej 77.23.12.00 - Usługi zwalczania szkodników leśnych 77.23.15.00 - Usługi monitorowania lub oceny lasu 77.23.16.00 - Usługi zalesiania .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 8 000 PLN 2. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr : BGŻ S.A. o/Katowice nr 10 2030 0045 1110 0000 0041 8480 z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy np.: wadium -przetarg na usługi prac leśnych, 3. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. W interesie Wykonawcy jest wiec by przelewu dokonać na tyle wcześnie, by wadium wpłynęło w terminie. 4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w kasie nadleśnictwa przed upływem terminu składania ofert w zamkniętej kopercie. Kopertę należy zaadresować: PGL LP Nadleśnictwo Siewierz, ul. Łysa Góra 6, 42-470 Siewierz, z dopiskiem że jest to wadium oraz jakiego postępowania dotyczy. Koperta oprócz opisu jw. winna zawierać nazwę i adres Wykonawcy. Koperta powinna być zamknięta i zabezpieczona przed otwarciem, bez uszkodzenia, gwarantująca zachowanie poufności jej treści do czasu otwarcia. 5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania oferta, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium jeżeli wykonawca nie wywiązał się ze zobowiązań wobec Nadleśnictwa Siewierz, dających podstawę do zatrzymania wadium w oparciu o przepisy Ustawy (art. 46 ust 4a. i ust 5.). Zapłata roszczeń z gwarancji może nastąpić najpóźniej w terminie 30 dni od dnia wpłynięcia do gwaranta żądania zapłaty wadium. Żądanie zapłaty wadium wraz z oświadczeniem że wadium jest należne z powodu zaistnienia jednej ze wskazanej okoliczności zgodnie z art. 46 ust 4a. i ust 5. oraz dokumenty potwierdzające, że żądanie zapłaty zostało podpisane przez osobę, które mogą zaciągać zobowiązanie w imieniu Nadleśnictwa Siewierz są jedynymi dopuszczalnymi warunkami, od wniesienia których gwarant może uzależniać zapłatę wadium 6. Wadium musi być wniesione najpóźniej przed upływem terminu wyznaczonego do składania ofert, tj. przed 10 luty 2011 r., godz. 7:30.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na podstawie złożonego oświadczenia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek udziału wskazany w VIIA 2 (niezbędna wiedza i doświadczenie) jeśli świadczył usługi dla leśnictwa zgodnie z wymaganiami wskazanymi w poniżej: wykonywał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres działalności jest krótszy -w tym okresie usługi z zakresu: - pozyskania drewna w ilości minimum 3000 m3 - zrywki drewna w ilości minimum: 3000 m3 - sadzenia drzew w ilości minimum 20 000 szt., - innych prac z zakresu gospodarki leśnej (m.in. pielęgnowanie, melioracje agrotechniczne, ochrona lasu) Wartość brutto wykazanych prac nie może być mniejsza niż 300 000 PLN Dla potwierdzenia spełnienia wymogu posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia wykazane prace należy udokumentować zaświadczeniami, referencjami, opiniami, listami polecającymi, protokołami odbioru robót lub innymi dokumentami, z których jasno wynika: - rodzaj prac, - ich rozmiar, - ich wartość, - termin ich realizacji, - przez kogo wykazane prace były realizowane - oraz to, że zostały one należycie wykonane. Dokumentowanie dotyczy również prac wykonanych w Nadleśnictwie Siewierz.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu jeśli dysponuje potencjałem technicznym zgodnie z warunkami jak niżej: Wykonawcy wykażą następujące maszyny i urządzenia: - pilarki spalinowe w ilości minimum 5 pilarek - ciągnik rolniczy o mocy min. 50 KM, posiadający WOM - minimum 3 szt. - wciągarki - urządzenia do zrywki półpodwieszonej dłużyc w ilości minimum 1 szt. - mechaniczne urządzenie do załadunku drewna stosowego na środek transportowy w ilości minimum 1 sztuka. Zamawiający dopuszcza wykonanie prac przy użyciu harwesterów. Wówczas Wykonawca może wykazać mniejszą ilość pilarek spalinowych niż wskazano powyżej. Minimalna ilość to 2 pilarki. Zamawiający dopuszcza wykonanie prac przy użyciu forwarderów. Wówczas Wykonawca może wykazać mniejszą ilość ciągników niż wskazano powyżej. Minimalna ilość to 1 ciągnik o parametrach jak powyżej. Jeśli wykazany przez wykonawcę forwarder nie pozwala na jego wykorzystanie do załadunku drewna stosowego to taki wykonawca niezależnie od wykazanego forwardera musi wykazać inne mechaniczne urządzenie do załadunku drewna stosowego na środek transportowy.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu jeśli dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w ilości 8 osób Spośród wykazanych przez Wykonawcę osób co najmniej 3 osoby mają uprawnienia do kierowania ciągnikiem (zrywkarze). Spośród wykazanych przez Wykonawcę osób co najmniej 5 osób posiada uprawnienia do pracy z użyciem pilarki (pilarze). W przypadku gdy wykonawca zamierza wykonywać zmówienie przy użyciu harwestera i forwardera liczba wymaganych osób może być mniejsza i może wynosić 4. Wówczas zamiast 3 zrywkarzy może wykazać tylko 2 a zamiast 5 pilarzy wykonawca może wykazać tylko 2.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający uzna że Wykonawca jest w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, gdy Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Sumę ubezpieczenia musi wynosić nie mniej niż 50 000 zł. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. VI niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w.w. warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z w.w. warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania a ofertę uzna się za odrzuconą
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
DOKUMENTY PODMIOTÓW ZAGRANICZNYCH. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wykonawca składa dokumenty zgodnie z przepisami §2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r w sprawie rodzajów dokumentów , jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. nr 87 poz. 605 z 2006 r z późniejszymi zmianami) adekwatnie do postanowień dotyczących podmiotów krajowych.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany umowy co do nieistotnych postanowień tzn. w szczególności tych zapisów które nie wynikają z treści oferty i na podstawie których dokonano wyboru wykonawcy. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy co do istotnych postanowień umowy w następujących przypadkach: a) co do terminu zakończenia zamówienia, który może być przedłużony wskutek: 1) wystąpienia zdarzeń siły wyższej; 2) przedłużającej się procedury przetargowej; 3) wstrzymania robót przez Zamawiającego albo przerwy w wykonaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający; 4) innych ważnych powodów, a w szczególności o ile jest ona konieczna i wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy b) co do wynagrodzenia wykonawcy (ceny) z uwagi na zmianę stawki podatku VAT
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_katowice_/nadl_siewierz/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Siewierz z siedzibą: Łysa Góra 6, 42-470 Siewierz pokój nr 10, sekretariat Nadleśnictwa.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.02.2011 godzina 07:30, miejsce: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Siewierz z siedzibą: Łysa Góra 6, 42-470 Siewierz pokój nr 10, sekretariat Nadleśnictwa.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. 2. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów. 3. Zamawiający nie zamierza dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 4. Specyfikację istotnych warunków zamówienia udostępnia się na informacyjnej stronie internetowej zamawiającego (http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_katowice_/nadl_siewierz/zamowienia_publiczne) wraz z załącznikami. Wykonawca może odebrać nieodpłatnie SIWZ w postaci elektronicznej w siedzibie Nadleśnictwa na własnym nośniku. Nadleśnictwo na wniosek wykonawcy przekaże w terminie 3 dni Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia w innej formie. W tej sytuacji Zamawiający przewiduje opłatę pokrywającą koszty wykonania SIWZ we wskazanej formie i jej przekazania. 5. Do przeprowadzenia przedmiotowego postępowania stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.-Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. nr 113 poz. 759 z 2010r z poźn. zmianami), zwanej dalej Ustawą oraz w sprawach nieuregulowanych Ustawą, przepisy ustawy - Kodeks Cywilny. Postępowanie jest prowadzone przy zastosowaniu przepisów odpowiednich dla trybu przetargu nieograniczonego, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień, których wartość nie przekracza progu ustalonego w oparciu o przepisy wskazane w art. 11 ust. 8 Ustawy. Przedmiotem zamówienia są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a Ustawy (vide art. 5 Ustawy).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI SIEWIERZ
więcej: przetargi SIEWIERZ »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług w zakresie pielęgnacji i utrzymania terenów zielonych, prac porządkowych oraz utrzymania zimowego ciągów komunikacyjnych.
- Zagospodarowanie części terenu wnętrza podwórzowego we Wrocławiu, w kwartale ulic Wapienna, Gajowa, Kamienna, Przestrzenna.
- Usługi z zakresu bieżącego utrzymania dróg leśnych, drogowych obiektów inżynierskich, obiektów retencyjnych i melioracyjnych znajdujących się w zarządzie Nadleśnictwa Wałbrzych, w latach 2025 - 2026
- Usługa polegająca na usunięciu 8 drzew znajdujących się na terenie nieruchomości przy ul. Wiadukt 14 w Białymstoku wraz z uprzątnięciem materiału drzewnego
- Wykonanie nasadzeń zastępczych w m. Bolechowice i Szczyglice, gm. Zabierzów
- Wykonywanie usług z zakresu gospodarki łąkowo-rolnej i łowieckiej na terenie OHZ zarządzanego przez Nadleśnictwo Gołdap w roku 2025."
więcej: Usługi leśnictwa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.