Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-03-23
Poznań: Roboty budowlane związane z pracami archeologicznymi na płycie Starego Rynku w Poznaniu
Numer ogłoszenia: 40571 - 2015; data zamieszczenia: 23.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Muzeum Archeologiczne w Poznaniu , ul. Wodna 27, 61-781 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 8528251, faks 61 8525306.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzarp.poznan.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: miejska jednostka budżetowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Roboty budowlane związane z pracami archeologicznymi na płycie Starego Rynku w Poznaniu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
W związku z planowaną rewitalizacją płyty Starego Rynku w Poznaniu Zamawiający będzie prowadził badania archeologiczne, które wymagają wykonania prac o charakterze budowlanym. Zamawiający planuje przeprowadzić badania poprzez wykonanie trzech wykopów badawczych o łącznej powierzchni 234 m2. Prace badawcze zostaną podzielone na dwa etapy:
I. Wykop nr 1 - 3 miesiące od dnia podpisania umowy, planowany termin: od połowy kwietnia do połowy lipca 2015 (powierzchnia 120 m2);
II. Wykopy nr 4 i 5 - 3 miesiące od dnia zakończenia etapu I, planowany termin: od połowy lipca do połowy października 2015 (powierzchnia 80 m2 + 34 m2).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa (zał. nr 1 do SIWZ) oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (zał. nr 2 do SIWZ).
Prace o charakterze budowlanym zostały podzielone na trzy kategorie:
1. Prace drogowe, polegające na następujących działaniach: po zadokumentowaniu układu kostki brukowej nawierzchni (fotografie, rysunki) należy ją ręcznie zdemontować i załadować oraz zabezpieczyć na czas transportu do miejsca zmagazynowania na okres prowadzenia badań archeologicznych. Następnie, po jednym dniu przerwy ze względu na konieczność wykonania badań geotechnicznych, należy wybrać sprzętem mechanicznym (koparką podsiębierną z płaską łyżką), według wskazań archeologa, warstwę podbudowy (do głębokości ok. 0,8 m od powierzchni nawierzchni). Warstwę podbudowy należy bez jej składowania na płycie Rynku załadować w kontenery i wywieźć. Po zakończeniu badań archeologicznych oraz geotechnicznych calca, na obszarze wykopów należy odtworzyć nawierzchnię z powtórnym użyciem zdemontowanej wcześniej kostki, zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną oraz zadokumentowanym układem. Odtworzenie nawierzchni musi nastąpić niezwłocznie po zakończeniu badań na danym wykopie. Zamawiający wymaga, aby wykonawca tych prac dysponował doświadczeniem w odtwarzaniu nawierzchni historycznych. Wykonawca we własnym zakresie będzie zobowiązany uzgodnić warunki i otrzymać zgodę ZDM na wjazd sprzętu na płytę Starego Rynku.
2. Wywóz i składowanie ziemi z wykopów archeologicznych. Wywóz ziemi będzie odbywał sukcesywnie, adekwatnie do postępu prac archeologicznych, w kontenerach o pojemności maksymalnie 4 m3. Zamawiający przewiduje potrzebę podstawienia przy wykopach jednocześnie co najmniej dwóch pojemników. Wydobytą ziemię należy usuwać z terenu badań sukcesywnie (w okresie prowadzenia badań), wywożąc ją na składowisko odpadów m. Poznania w Suchym Lesie, przy czym wywozów może dokonywać tylko firma posiadająca aktualne zezwolenie na transport odpadów o kodzie 17 05 04 oraz podpisaną umowę z Zakładem Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu (Al. Marcinkowskiego 11, 61-827 Poznań) na przyjmowanie tych odpadów. Koszty składowania pokryje Zamawiający. Wykonawca we własnym zakresie będzie zobowiązany uzgodnić warunki i otrzymać zgodę ZDM na wjazd sprzętu na płytę Starego Rynku. Rozliczenie nastąpi poprzez przemnożenie rzeczywistej ilości wywiezionych metrów sześciennych ziemi przez zaoferowaną przez Wykonawcę stawkę za wywóz 1 m3.
3. Prace zabezpieczające i organizacja terenu badań. Wykonawca będzie zobowiązany do wygrodzenia, wyposażenia i zabezpieczenia placu budowy oraz wykopów archeologicznych zgodnie z załączoną dokumentacją oraz STWiOR na cały okres planowanych badań. Prace związane z zabezpieczeniem ścian wykopów archeologicznych będą musiały odbywać się sukcesywnie, adekwatnie do postępu badań. Zamawiający zakłada, że deskowanie ścian wykopu będzie odbywało się pasami, zależnie od potrzeb, o szerokości od 0,5m do 1m w okresach co 1-2 tygodni. Zamawiający wymaga, aby tymi robotami kierowała osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności budowlano-konstrukcyjnej i będąca członkiem izby inżynierów budownictwa. Wykonawca we własnym zakresie będzie zobowiązany uzgodnić warunki i otrzymać zgodę ZDM na wjazd sprzętu na płytę Starego Rynku.
Planowany przebieg i realizacja prac (dla obu etapów) przedstawia się następująco :
Wybrany wykonawca wygradza, zabezpiecza i organizuje zaplecze dla prowadzących badania w wytyczonym miejscu realizacji danego etapu. Następnie zostaje zdemontowana, zabezpieczona i wywieziona na miejsce składowania nawierzchnia z kostki brukowej oraz usunięta warstwa podbudowy. Później zostają wykonane prace polegające na montażu pionowych słupów podtrzymujących w późniejszym czasie deskowanie ścian wykopu. W następnej kolejności przystępują do badań archeolodzy, którzy w miarę postępu badań będą usuwali warstwami ziemię wsypując ją do podstawianych kontenerów, jakie muszą być systematycznie opróżniane. Każdorazowo po obniżeniu poziomu wykopu o ok. 0,5-1 m, konieczne jest zamontowanie deskowania zabezpieczającego ściany wykopów zgodnie z projektem. Po zakończeniu eksploracji (zakładany poziom - 4 m poniżej poziomu gruntu), wykop ulega zasypaniu, a nawierzchnia zostaje odtworzona zgodnie z załączoną dokumentacją.
Na wykonane roboty drogowe (odtworzenie nawierzchni Starego Rynku po zakończeniu badań archeologicznych) Wykonawca będzie zobowiązany udzielić 36-miesięcznej rękojmi za wady i co najmniej 36-miesięcznej gwarancji jakości.
.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy w zakresie robót budowlanych objętym przedmiotem zamówienia.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 6.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny tego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełniających ten warunek Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą, iż wykonali należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą odtworzenie nawierzchni historycznej brukowanej o powierzchni co najmniej 200 m. kw.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny tego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Za spełniających ten warunek Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą, że dysponują:
a) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym w tej specjalności bez ograniczeń, legitymującą się aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
b) co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej, uprawniające do kierowania robotami budowlanymi związanymi z obiektem budowlanym w tej specjalności bez ograniczeń, legitymującą się aktualnym wpisem na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający dokona oceny tego warunku na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Zamawiający wymaga wskazania w wykazie (wraz z załączeniem dowodu należytego wykonania) co najmniej jednej roboty budowlanej obejmującej odtworzenie nawierzchni historycznej brukowanej o powierzchni co najmniej 200 m. kw.; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy (wzór - zał. nr 5 do SIWZ);
2. Upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisania oferty (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii), podpisane przez osobę figurującą we właściwym rejestrze (lub innym dokumencie), jako posiadającą uprawnienia do podpisywania zobowiązań w imieniu Wykonawcy (w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje
pełnomocnik);
3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców składających ofertę wspólną w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii);
4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków (art. 26 ust. 2b ustawy). Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Zamawiający wymaga także złożenia przez Wykonawcę dokumentu wskazującego w szczególności:
a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Termin gwarancji jakości - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy:
a) w zakresie terminów wykonania zamówienia, określonych w §2 umowy, gdy wykonanie prac objętych przedmiotem zamówienia w założonym terminie nie będzie możliwe z przyczyn wynikających z konieczności zachowania zasad sztuki budowlanej, niezbędnych dla prawidłowego zakończenia prac, lub z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, związanych z prowadzeniem badań archeologicznych. Termin ten będzie mógł zostać wówczas wydłużony o czas niezbędny dla przeprowadzenia i zakończenia prac zgodnie z zasadami sztuki budowlanej lub o czas niezbędny do zakończenia badań archeologicznych. Zmiana w powyższym zakresie nie stanowi podstawy do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy;
b) w przypadku wystąpienia niemożliwej wcześniej do przewidzenia konieczności wykonania robót zamiennych, tj., robót polegających na odmiennym niż w określony w pierwotnej dokumentacji projektowej sposobie wykonania części zamówienia, pod warunkiem ekwiwalentności pierwotnego i zmienionego zakresu robót. W takiej sytuacji dla robót objętych zmianą w niezbędnym zakresie sporządzona zostanie nowa dokumentacja projektowa. Zmiana w powyższym zakresie nie stanowi podstawy do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy.
c) w przypadku wystąpienia niemożliwej wcześniej do przewidzenia konieczności wykonania robót dodatkowych, tj. zwiększeniu ilości tych samych robót ze względu na konieczność poszerzenia obszaru badań archeologicznych. Zmiana w powyższym zakresie stanowi podstawę do zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w oparciu o czynniki cenotwórcze przedstawione w ofercie Wykonawcy, przy czym ostateczna decyzja co do wprowadzenia zmian, jak i ostateczny zakres zmian, zależy od uzgodnień Stron w tym zakresie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.poznan.pl/bip/zamowienia-publiczne/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Muzeum Archeologiczne w Poznaniu, ul. Wodna 27, 61-781 Poznań, Sekretariat (p. nr 203)..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.04.2015 godzina 11:00, miejsce: Muzeum Archeologiczne w Poznaniu, ul. Wodna 27, 61-781 Poznań, Sekretariat (p. nr 203)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Dostawa systemu dyfraktometrycznego.
- Rozbudowa budynku biurowego Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, ul. Wilczak 51
- Całodobowa usługa i serwis obiektów Szpitala przy ul. Szamarzewskiego 84 oraz Hospicjum Palium oś. Rusa 55 w zakresie urządzeń elektrycznych, gazów medycznych i technicznych
- WYMIANA NAWIERZCHNI ULICY WARSZAWSKIEJ NA ODCINKU OD ULICY ŚW. MICHAŁA DO ULICY KRAŃCOWEJ W POZNANIU
- Dostawa wyrobów medycznych - endoproteza poresekcyjna kości miednicy typu custom made
- Roboty budowlane w zakresie odtworzenia izolacji przeciwwilgociowej w budynku Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu przy pl. Cyryla Ratajskiego 5
więcej: przetargi w Poznaniu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- REMONTY BALKONÓW W ZASOBACH WŁASNYCH WIDZEWSKIEGO TBS Sp. z o.o. w ŁODZI
- Przebudowa ul. Wierzbowej w Dąbczu. Zabezpieczenie gazociągu wysokiego ciśnienia DN150 odb. Leszno
- WYKONANIE INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ WRAZ Z MAGAZYNEM ENERGII DLA POTRZEB WIELOSPECJALISTYCZNEGO SZPITALA POWIATOWEGO S.A W TARNOWSKICH GÓRACH - ETAP I
- "Budowa nowego boiska wielofunkcyjnego z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Partyni"
- Modernizacja drogi powiatowej nr 1516 K Muszyna - (ul. Polna) - Złockie w km 4+500 - 5+700
- "Rozbiórka i wykonanie przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej do budynku Zespołu Szkół Technicznych i Artystycznych w Lesku".
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.