eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Szczawnica › Rozbudowa i modernizacja ujęć i stacji uzdatniania wody dla miasta Szczawnica z elementami ochrony środowiska

Treść lub zakres tego przetargu uległy zmianie. Zobacz opublikowaną do tego przetargu poprawkę.



Ogłoszenie z dnia 2009-02-25

Szczawnica: Rozbudowa i modernizacja ujęć i stacji uzdatniania wody dla miasta Szczawnica z elementami ochrony środowiska
Numer ogłoszenia: 40660 - 2009; data zamieszczenia: 25.02.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina Szczawnica , ul. Szalaya 103, 34-460 Szczawnica, woj. małopolskie, tel. 018 2622203, 2622530.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa i modernizacja ujęć i stacji uzdatniania wody dla miasta Szczawnica z elementami ochrony środowiska.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Rozbudowa i modernizacja ujęć i stacji uzdatniania wody dla miasta Szczawnica z elementami ochrony środowiska Całość robót powinna być wykonana zgodnie z: a.Projektem wykonawczym pn. Rozbudowa i modernizacja ujęć i stacji uzdatniania wody dla miasta Szczawnica b.Warunkami określonymi w: - pozwoleniu na budowę decyzja nr 162 08 z dnia 10.03.2008 r. znak: BA-73510 232-Sz 08 - decyzji o udzieleniu pozwolenia wodnoprawnego na modernizację urządzeń wodnych na ujęciach wody: Pokrzywy i Sewerynówka w miejscowości Szczawnica, z dnia 18.12.2008 r., znak: OŚ-6224 65 2008 - pismo z dnia 07.03.2008 r., znak: BA-7352 15-Sz 08 potwierdzające przyjęcie bez sprzeciwu zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę - decyzji o udzieleniu pozwolenia wodnoprawnego na pobór wody z modernizowanych ujęć wody na potoku Sopotnickim w Szczawnicy, z dnia 27.08.1997 r., znak: OS.IV.6210 68 97 c.Wymaganiami materiałowo - technicznymi określonymi w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (SST) d.Przedmiarami robót Wykonawca w ramach wykonania zamówienia zobowiązany jest do: 1. Kompleksowej rozbudowy i modernizacji nw obiektów: a. powierzchniowego ujęcia wody Pokrzywy b. powierzchniowego ujęcia wody Sewerynówka c. stacji uzdatniania wody (SUW) d. rurociągów przesyłowych z ujęć wody do stacji uzdatniania wraz z siecią energetyczną i teletechniczną w zakresie robót konstrukcyjno - budowlanych, instalacyjnych i drogowych. Krótki opis przyjętych dla zadania rozwiązań technicznych Istotą projektu jest modernizacja ujęć wody i rurociągów przesyłowych z elementami ochrony środowiska oraz rozbudowa Stacji Uzdatniania Wody w Szczawnicy. Projekt przewiduje następujące rozwiązania, dzięki którym praca ujęć i jakość wody znacząco się poprawią: obieg wód burzowych, rezerwę wody czystej (około 1 doby), rezerwę elementów czerpnych, minimalny czasu odnowy elementów czerpnych (krótki czas płukania), rezerwę pomp, monitoring mętności, zastosowanie sit ssawnych. Modernizowane ujęcia dostarczać będą wodę surową do Stacji Uzdatniania Wody (SUW) dla miasta Szczawnica. Miasto i Gmina Szczawnica posiada pozwolenie wodno-prawne na pobór wody powierzchniowej w ilości: z ujęcia Pokrzywy - 22 ls, z ujęcia Sewerynówka - 15,7 ls. Woda surowa z ujęcia Pokrzywy rurociągiem długości około 3900 m grawitacyjnie będzie spływać do Stacji Uzdatniania Wody (SUW), natomiast z ujęcia Sewerynówka - rurociągiem tłocznym o długości około 1800 m. W ramach projektu zostanie przeprowadzona: modernizacja ujęcia Pokrzywy modernizacja ujęcia Sewerynówka budowa rurociągów modernizacja i rozbudowa Stacji Uzdatniania Wody. Modernizacja ujęcia Pokrzywy Istniejący system ujęcia wody na zbiorniku Pokrzywy Zbiornik Pokrzywy położony jest w górnym biegu Potoku Sopotnickiego. Jego powierzchnia wynosi około 2715,0 m2, objętość czynna 1810,0 m3. W ramach modernizacji ujęcia Pokrzywy przewidziane zostały następujące rozwiązania techniczne: budowa kanału obiegowego wód burzowych, montaż systemu monitoringu mętności, podział istniejącego zbiornika na cześć osadnikową - zbiornik wstępny i zbiornik wody czystej, poprzez budowę jazu rozdzielającego, zastosowanie najlepszej dostępnej technologii w postaci montażu sit ssawnych, budowa przepławki dla ryb, inne rozwiązania konstrukcyjno-techniczne poprawiające pracę ujęcia. W ramach inwestycji przewiduje się budowę nowego jazu wlotowego, jazu podziałowego, kanału obiegowego wód burzowych z przepławką dla ryb oraz ujęcia brzegowo komorowego po lewej stronie zbiornika. Projektowane ujęcie brzegowo komorowe będzie analogiczna do istniejącego po prawej stronie zbiornika. W stanie niezmienionym pozostanie istniejący kanał przy lewym brzegu zbiornika, w którym zostanie zainstalowane awaryjne sito ssawne. W ramach projektu przewidziano: budowę trójprzęsłowego jazu rozdzielający, budowę jazu podziałowego, budowę kanału obiegowego wód burzowych z przepławką dla ryb, przebudowę budynku stacji ujęcia wody w ramach istniejącego obrysu, budowę ujęcia zatopionego brzegowo-komorowego typu ciężkiego z zaprojektowanym budynkiem nadziemnym analogicznym do istniejącej na prawym przyczółku, budowę za zaporą wylotu brzegowego spustowego, odtworzenie ciągu komunikacji pieszej, odtworzenie wraz z remontem ogrodzenia inwestycji, wyburzenie istniejącego budynku gospodarczego zlokalizowanego na wejściu. Elementy poprawiające jakość wody surowej Przewidziano następujące elementy poprawiające jakość wody surowej: piaskownik na ujęciu Pokrzywy (podział zbiornika), budowa urządzenia przeciwuderzeniowego lub zbiornika wodno-powietrznego dla ochrony pomp, kanał obiegowy wód burzowych, monitoring mętności. Modernizacja ujęcia Sewerynówka Pobór wody z ujęcia Sewerynówka będzie wynosił 15,7 ls. Woda surowa w ilości 15,7 ls pobierana będzie z trzech niezależnych czerpni za pomocą sit ssawnych. Na ujęciu Sewerynówka zastaną zainstalowane 3 czerpnie: I - w nowym ujęciu zatopionym typu ciężkiego, w prawym brzegu zbiornika Sewerynówka - ujęcie główne, II - w miejsce istniejących dwóch starych głowic szczelinowych w planowanym, zmodernizowanym ujęciu zatopionym, typu ciężkiego, w prawym brzegu zbiornika Sewerynówka- ujęcie technologiczne, czynne w czasie płukania powietrzem ujęcia głównego, III - w miejsce istniejącej starej głowicy szczelinowej, jak ujęcie nurtowe - zatopione, w istniejącej komorze na wlocie do zbiornika Sewernówka. Ujęcie awaryjne na czas czyszczenia zbiorników wody czystej. Projektowane zagospodarowanie terenu ma na celu uporządkowanie istniejącego obszaru inwestycyjnego w zakresie: wybudowania obiegowego kanału wód burzowych wzdłuż dolnego zbiornika w lewej części koryta, wybudowanie nowego, dolnego jazu, budowę przepławki typu pre-barrages pomiędzy koroną dolnego jazu a niecką, wybudowanie ujęcia typu ciężkiego, zatopionego, budowa piaskownika pionowego, wirowego, remont budynku w zakresie: ocieplenia, wymiany stolarki, odświeżenie pomieszczeń wraz z dostosowaniem zespołu sanitarnego w ramach obowiązujących przepisów, odtworzenie ciągu komunikacji pieszej i kołowej w ramach inwestycji, odtworzenie wraz z remontem ogrodzenia inwestycji. Rurociągi wody surowej z pompownią Projektowanymi elementami zagospodarowania terenu są: Rurociąg wody surowej (grawitacyjny) D 200x11,9 mm PEHD SDR 17 PN 10, który transportował będzie wodę z ujęcia Pokrzywy do stacji uzdatniania wody w ilości Q=22,0 ls. Rurociąg wody surowej (ciśnieniowy) D 160x9,5 mm PEHD SDR 17 PN 10, który transportował będzie wodę z ujęcia Sewerynówka do stacji uzdatniania wody w ilości Q=15,7 ls. Modernizacja i rozbudowa Stacji Uzdatniania Wody Projektowane zagospodarowanie terenu ma na celu uporządkowanie istniejącego obszaru inwestycyjnego w zakresie: przebudowy istniejącego budynku stacji wraz z rozbudową o nowoprojektowaną część stacji (działania te mają na celu dostosowanie obiektu do nowego układu funkcjonalnego w ramach obowiązujących przepisów oraz poprawie walorów estetycznych i bytowych), remontu istniejącego budynku gospodarczo-magazynowego, likwidacji istniejącego magazynu butli, likwidacji istniejącego budynku stacji pompy, zbiornika z budynkiem technicznym (budynek wody), który zostanie wykorzystany do eksploatacji wg wytycznych technologii, likwidacji istniejącego budynku stacji trafo, przebudowy istniejącego zbiornika popłuczyn, budowy zbiornika wody, przebudowy ciągu komunikacji kołowej i pieszej, budowy tacy rozładowczej chemikaliów, odtworzenia wraz remontem ogrodzenia inwestycji. Ze względu na niskie walory estetyczne i małe lub ograniczone przeznaczenia funkcjonalne przeznaczono do likwidacji następujące budynki: budynek trafo, budynek magazynu butli, budynek pompowni, oraz przybudówkę istniejącego budynku stacji. Przebudowie ulegnie podziemna instalacja wod-kan oraz instalacja lini energetycznej. Planowana inwestycja stacji uzdatniania wody składa się z następujących projektowanych i przebudowywanych obiektów realizacji inwestycji: I Obiekt: to przebudowa istniejącego budynku stacji uzdatniania wody w ramach istniejącego obrysu oraz rozbudowa o część technologiczną. W istniejącym budynku stacji uzdatniania wody przebudowane zostaną pomieszczenia na rzecz technologii i jej obsługi, oraz zaplecze sanitarne wraz z zespołem socjalnym z szatnią. Wykonane zostaną niezbędne prace remontowe. Konstrukcja istniejącego budynku jest w dobrym stanie technicznym i jest w stanie bezpiecznie przenieść obciążenia od zabudowywanych nowych urządzeń technologicznych. II Obiekt: to budowa nowego żelbetowego zbiornika wody surowej (monolitycznego, przykrytego stropem z wypustami pod wentylację). III Obiekt: to istniejący zbiornik popłuczyn, który zostanie wyremontowany w ramach istniejących obrysów jako żelbetowa wanna. Wykonane zostaną niezbędne prace remontowe. IV Obiekt: to istniejący budynek gospodarczo - magazynowy, który zachowa dotychczasową funkcję. Wykonane zostaną niezbędne prace remontowe. W zakresie rozbudowy i modernizacji stacji uzdatniania wody o maksymalnej wydajności 4 000 m3dobę przewiduje się: odstąpienie od filtracji na tradycyjnych filtrach grawitacyjnych i dezynfekcji za pomocą podchlorynu sodowego, wybudowanie nowej instalacji sedymentacji, wybudowanie nowej instalacji filtracji, wybudowanie zbiornika wody uzdatnionej. Technologia uzdatniania wody będzie się opierać na następujących procesach: sedymentacji w separatorach lamella, filtracji w filtrach ciągłego przepływu, dezynfekcji promieniami UV. 2. Skompletowania, dostawy i montażu kompletnego wyposażenia technologicznego elektrycznego i aparatury kontrolno - pomiarowej dla ujęć i stacji uzdatniania 3. Dostarczenia chemikaliów i narzędzi, wyposażenia laboratoryjnego odczynników oraz wszelkich innych środków niezbędnych do przeprowadzenia rozruchu technologicznego ujęć i stacji uzdatniania wody 4. Przeprowadzenia rozruchu technologicznego ujęć i stacji uzdatniania wody wraz z opracowaniem sprawozdania z rozruchu zawierającego dane o osiągniętych podstawowych wskaźnikach technologicznych i energetycznych 5. Opracowania instrukcji eksploatacji ogólnych i stanowiskowych dla ujęć i SUW, a także instrukcji postępowania w sytuacjach awaryjnych, jak również instrukcji współpracy z instytucjami zewnętrznymi takimi jak: SANEPID, RZGW, ENION itp. 6. Opracowania wszelkich dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie ujęć i stacji uzdatniania wody 7. Przeprowadzenia szkolenia personelu Użytkownika (Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej - MZGK) w zakresie obsługi urządzeń technologicznych, energetycznych..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.26 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody pitnej 44.16.22.00 - Rurociągi przesyłowe 44.16.25.00 - Rurociągi wody pitnej 45.11.12.00 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.23.21.00 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów 45.23.24.30 - Roboty w zakresie uzdatniania wody 45.24.50.00 - Roboty w zakresie pogłębiania i pompowania dla instalacji do uzdatniania wody 45.25.21.20 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania wody 45.33.22.00 - Roboty instalacyjne hydrauliczne 79.63.20.00 - Szkolenie pracowników .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 24.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 450 000 PLN 2. Forma wadium: 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji poręczenia, gwarancja poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji poręczenia, d) termin ważności gwarancji poręczenia e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; nie złożył dokumentów lub oświadczeń na wezwanie zamawiającego, zgodnie z art. 46 ust. 4a Pzp f) Gwarancja poręczenia ma być nieodwołalne, bezwarunkowe, płatne na pisemne żądanie Zamawiającego i nieprzenośne na osoby trzecie. Miejsce i sposób wniesienia wadium: 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: 22 8817 0000 2001 0000 0589 0106 z dopiskiem: wadium dla przetargu: Rozbudowa i modernizacja ujęć i stacji uzdatniania wody dla miasta Szczawnica z elementami ochrony środowiska 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy dołączyć w oryginale do oferty. 3)Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona akceptowaną przez Zamawiającego formą wadium w wymaganej wysokości. 4) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do złożenia lub uzupełnienia oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw nie złoży dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub pełnomocnictw chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione może być w jednej z form przewidzianych w art. 148 ust. 1 lub 2 pzp. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 22 8817 0000 2001 0000 0589 0106 z dopiskiem: zabezpieczenie dla przetargu: Rozbudowa i modernizacja ujęć i stacji uzdatniania wody dla miasta Szczawnica z elementami ochrony środowiska. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.). 1. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1) posiadać uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), b) dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Dokumenty te obejmują: - uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, w zakresie kierowania bez ograniczeń robotami budowlanymi - aktualne zaświadczenie o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa. Powyższe dokumenty mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 2) nie podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r Nr 223, poz. 1655 z późn. zm). W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są złożyć oświadczenie (zawierające również oświadczenie dot. spełniania warunków zawartych w art. 22 ustawy pzp) - załącznik nr 1, a także przedłożyć następujące dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich): a) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p. wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, dotyczy tylko podmiotów zbiorowych w rozumieniu ustawy Pzp c) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzaju dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy: 1)jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt VI.1.1)a) oraz VI.1.2)a)b)c) SIWZ, składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej w pkt VI.2.1)a)b)c), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3) Dokumenty, o których mowa powyżej, potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, sporządzone w języku obcym są składane w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Wykonawca(cy) winni złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu. Dokument ten może być złożony przez każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną(jedynie w sytuacji jeśli każdy z nich spełnia wszystkie warunki samodzielnie), albo może być złożony wspólnie, lecz w takim wypadku oświadczenie musi być złożone i podpisane przez pełnomocnika lub przez osoby reprezentujące wszystkich wykonawców. Zdolność ekonomiczna i finansowa Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów. Wykonawca winien znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku), tzn: a) posiadać w ostatnich 3 latach obrotowych prowadzonej działalności, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy, to w tym okresie, średniorocznie przychody netto w kwocie minimum 5 mln PLN( rok obrotowy - rozumie się przez to rok kalendarzowy lub inny okres trwający 12 kolejnych miesięcy kalendarzowych). W celu potwierdzenia spełnienia niniejszego warunku Wykonawca (każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną) zobowiązany jest przedłożyć rachunek zysków i strat, a w przypadku Wykonawcy nie zobowiązanego do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających przychody netto ze sprzedaży - za okres ostatnich 3 lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres, b) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż wartość ceny ofertowej zamówienia bez podatku VAT. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca (każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną) musi załączyć do oferty oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię polisy lub inny/-e dokument/-y, potwierdzający/-e, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Zdolność techniczna Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawca powinien posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponować osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): a) zatrudnia kierownika budowy (lub kierownika budowy i kierowników robót) posiadającego (posiadających) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, które pozwalają na kierowanie robotami budowlanymi w specjalności architektonicznej, konstrukcyjno budowlanej, drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.). W przypadku uprawnień budowlanych wydanych wcześniej, uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi muszą odpowiadać zakresem powyższemu. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację na temat liczby zatrudnionych kierowników robót/budowy (rozumiemy przez to także §1 ust. 2 pkt 5 i 5a rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane) - załącznik nr 2, (wzór wykazu) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Należy do załącznika nr 2 dołączyć kopie zaświadczeń o przynależności do Izby Samorządu Zawodowego, kserokopie wymaganych uprawnień zawodowych dla wszystkich kierowników robót/budowy. Zaświadczenia i uprawnienia mogą być złożone w formie kserokopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Wymagane jest, aby Wykonawca w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonywał roboty budowlane odpowiadające specyfiką przedmiotowi zamówienia (roboty budowlane związane z budową lub przebudową powierzchniowych ujęć wody, budową sieci wodociągowych, kanalizacji sanitarnej, budową lub przebudową budowli hydrotechnicznych, a także budową lub przebudową budynków kubaturowych o obj. 5000 m3), z których każda na kwotę minimum 1,5 mln PLN bez podatku VAT, w tym wymaga się, aby co najmniej jedna inwestycja była z zakresu ochrony środowiska, o wartości robót minimum 2 mln PLN bez podatku VAT. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych: nie mniej niż 3 wykonane roboty: - 2 odpowiadające specyfiką przedmiotowi zamówienia: 1 inwestycja związana z budową lub przebudową budowli hydrotechnicznych oraz 1 inwestycja związana z budową lub przebudową budynków o kubaturze obj. 5000 m3 - 1 robota budowlana z zakresu ochrony środowiska (budowa lub przebudowa powierzchniowych ujęć wody, budowa sieci wodociągowych, kanalizacji sanitarnej). Należy przedłożyć wykaz wykonanych robót budowlanych (nie mniej niż 3) - załącznik nr 3 wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje). W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje potencjałem technicznym (lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego), Wykonawca winien przedłożyć informacje na temat sprzętu, urządzeń jakie posiada w celu realizacji zamówienia - załącznik nr 4. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów, przy zastosowaniu formuły: spełnia / nie spełnia. Ocena stopnia spełniania warunków. Za wykazanie minimalnego zakresu robót budowlanych (3 obligatoryjne, tzn.: 2 odpowiadające specyfiką przedmiotowi zamówienia (tj. 1 inwestycja związana z budową lub przebudową budowli hydrotechnicznych, 1 inwestycja związana z budową lub przebudową budynków o kubaturze obj. 5000 m3) oraz 1 robota budowlana z zakresu ochrony środowiska (budowa lub przebudowa powierzchniowych ujęć wody, budowa sieci wodociągowych, kanalizacji sanitarnej), Zamawiający przyzna 10 pkt. Za każde następne (nie więcej niż 3 dodatkowe roboty ponad minimalny zakres spełniające opisane powyżej parametry) związane z ochroną środowiska (budowa lub przebudowa powierzchniowych ujęć wody, budowa sieci wodociągowych, kanalizacji sanitarnej - opis ten stanowi katalog zamknięty, nie dopuszcza żadnych innych prac) - 20 pkt za każdą wykazaną robotę (maksymalna liczba punktów - 60). Za każde następne (nie więcej jednak niż 6 dodatkowych robót ponad minimalny zakres) odpowiadające specyfiką przedmiotowi zamówienia (inwestycje związane z budową lub przebudową budowli hydrotechnicznych oraz inwestycje związane z budową lub przebudową budynków o kubaturze obj. 5000 m3) - 5 punktów za każdą wykazaną robotę (maksymalnie można uzyskać 30 pkt). W sumie, minimalnie uzyskać można 10 pkt (przy wykazaniu minimalnej ilości robót wymaganej przez Zamawiającego, tzn. 3 robót). W sumie, maksymalnie uzyskać można 100 pkt (przy wykazaniu maksymalnej ilości robót wymaganej przez Zamawiającego, tzn. 12 robót). Ocena stopnia spełniania warunków polegać będzie na określeniu łącznej ilości punktów (zawierającej się w przedziale 10-100 pkt) uzyskanych za ww. roboty i będzie równa sumie łącznej ilości punktów za powyższe. Najwyższą ocenę otrzyma wniosek z maksymalną ilością punktów, kolejne wnioski otrzymają oceny równe ilości uzyskanych punktów. Do udziału w postępowaniu zostaną zaproszeni Wykonawcy, którzy otrzymali najwyższą liczbę punktów, obliczoną zgodnie z powyższym. W przypadku, gdyby ilość wniosków z tą samą maksymalną punktacją była większa niż 5, wszyscy wykonawcy, którzy złożyli w/w wnioski zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu. W przypadku gdyby wnioski znajdujące się na liście rankingowej utworzonej malejąco na podstawie otrzymanych punktów, miały tą samą ilość punktów, miejsca na liście określone będą dla w/w wniosków alfabetycznie. Do udziału w postępowaniu (do złożenia ofert) zaproszeni zostaną również Ci wykonawcy, których wnioski otrzymały taką samą liczbę punktów, jak wniosek będący na miejscu 1-5 na liście rankingowej, a którzy ze względu na kolejność alfabetyczną zajęli miejsca 6 i niższe..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: jw..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony.

IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 5.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Szczawnica ul. Szalaya 103 34-460 Szczawnica.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 09.03.2009 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Szczawnica ul. Szalaya 103 34-460 Szczawnica.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie będzie finansowane z następujących źródeł: - współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013, Oś Priorytetowa 7 Infrastruktura Ochrony Środowiska, Działanie 7.1 Gospodarka wodno - ściekowa - 48,59% - wkład własny beneficjenta - 51,41%.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.