eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Piekary ŚląskieZamówienie obejmujeświadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy w mieście Piekary Śląskie.

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2009-11-26

Piekary Śląskie: Zamówienie obejmuje: świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy w mieście Piekary Śląskie.
Numer ogłoszenia: 408422 - 2009; data zamieszczenia: 26.11.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie , ul. Bpa. Nankera 103, 41-947 Piekary Śląskie, woj. śląskie, tel. 0-32 288 35 74, faks 0-32 287 95 03.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie obejmuje: świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób wymagających pomocy w mieście Piekary Śląskie..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Świadczenie usług objętych zamówieniem odbywać się będzie przez 7 dni w tygodniu. Przedmiotowe usługi będą świadczone przez osoby posiadające specjalistyczne przygotowanie zawodowe, które określa Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189, poz.1598 z późn. zmianami). Usługi będą świadczone na bieżąco według potrzeb przedstawionych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich. Do zadań Wykonawcy w zakresie usług opiekuńczych należy: 1.Realizowanie przedmiotowego zadania zgodnie z zakresem dostosowanym do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy ww. formie, takich jak: a)szczegółowy zakres usług opiekuńczych, b)szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych. 2.Podjęcie czynności związanych ze świadczeniem usług w ciągu 24 godzin od chwili zgłoszenia o potrzebie ich zapewnienia, a w przypadku nagłym niezwłocznie po otrzymaniu zgłoszenia. Zlecenie realizacji usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz konkretnej osoby będzie przekazywane na piśmie w postaci zgłoszenia wejścia w środowisko, który stanowi Załącznik Nr 2 do umowy. Wykonawca otrzyma kopię decyzji administracyjnej, która będzie zawierała: a)imię i nazwisko oraz adres osoby zakwalifikowanej do świadczenia usług, b)maksymalną ilość godzin usług świadczonych w tygodniu, c)czasookres wykonywania usług, d)zakres i rodzaj usług e)procentową odpłatność za cenę jednostkową ponoszoną przez klienta. 3.Współpracować na bieżąco z pracownikami Zamawiającego. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą osób korzystających ze wsparcia w formie usług, które to stanowią przedmiot zamówienia, a są związane z realizacją przedmiotu zamówienia np. zmianę stanu zdrowia, mających wpływ na zakres świadczonych usług, brak możliwości wykonania usług spowodowany odmową klienta. Informacje powinny być niezwłocznie zgłaszane na piśmie Zamawiającemu. 4.Zapewnić osobom wykonującym usługi,wyposażenie w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy ( rękawiczki, fartuchy itp.). 5.Zapewnić klientowi niezbędną pomoc w sytuacjach nagłych, w szczególności takich jak: - odniesienie poważnych obrażeń, - ciężki stan zdrowia, - zatrucie pokarmowe lub choroba zakaźna, - zniszczenie domu w wyniku wandalizmu lub pożaru, - kradzież na szkodę klienta, - wypadki następujące podczas świadczenia usług. 6. Szczegółowy zakres usług opiekuńczych na podstawie art. 50 ust.3 i 5 Ustawy o pomocy społecznej ( tekst jednolity Dz. U. z 2008r. Nr 115 poz. 728 ) 1)Zakupy artykułów spożywczych i innych potrzebnych w gospodarstwie domowym, 2)Dostarczenie ciepłego posiłku lub wszystkich posiłków 3) Przygotowanie śniadania, 4) Pomoc przy spożywaniu posiłków, 5) Utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa, domowego służącego podopiecznemu, 6) Utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych, 7) Pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży podopiecznego, 8) Dbanie o czystość bielizny pościelowej i ciężkiej odzieży podopiecznego (oddanie do pralni), 9) Palenie w piecu i przynoszenie węgla, 10) Utrzymywanie czystości w pomieszczeniach użytkowanych przez osobę korzystającą z pomocy : a) wykonywanie bieżących porządków , b) mycie okien (raz na 3 miesiące), 11) Zamawianie wizyt lekarskich, kontakt z lekarzem w sprawach dotyczących podopiecznego, realizacja recept, 12) Organizowanie spacerów, 13) Podtrzymanie indywidualnych ainteresowań a) dostarczanie prasy, książek, b) dostarczanie filmów, kaset itp. c) zachęcanie do zajęć hobbistycznych, d) organizowanie kontaktów sąsiedzkich, 14) Załatwianie spraw urzędowych a) opłacenie czynszu, b) opłacenie mediów, c) wyrabianie dokumentów 15) Prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z podopiecznym z wydanych pieniędzy. 7.Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych na podstawie art. 50 ust. 4 Ustawy o pomocy społecznej ( Dz. U. z 2008r. Nr 115 poz. 728) oraz rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz. U. z 2005r. nr 189 poz. 1598 ). 1. Toaleta poranna i wieczorna: a) w łóżku b) w łazience c) mycie d) kąpanie e) obcinanie paznokci f) golenie g) czesanie 2. Zmiana bielizny osobistej: a) ubieranie b) zmiana pościeli 3. Pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych: a) wysadzanie na basen b) zmiana pampersa c) założenie, usunięcie cewnika 4. Karmienie chorego: a) przygotowywanie posiłków b) pomoc przy spożywaniu posiłków 5.Podawanie leków (wg zaleceń lekarza) 6. Zabiegi pielęgnacyjne: a) pielęgnacja kikuta, owrzodzeń troficznych b) zmiana opatrunku, wykonanie opatrunku c) podawanie insuliny d) wykonanie lewatywy oczyszczającej e) wykonanie inhalacji f) wykonanie masażu limfatycznego g) toaleta drzewa oskrzelowego 7. Rehabilitacja w zależności od dysfunkcji: a) ćwiczenia bierne b) gimnastyka 8. Pomiar i kontrola: a) ciśnienia R/R b) tętna c) oddechu d) temperatury e) obrzęków f) poziomu cukru 9. Utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego 10. Stały kontakt z lekarzem: a) zamawianie wizyt domowych b) zamawianie przewozu karetką do przychodni specjalistycznej lub spitala (w zależności od potrzeb chorego) c) zamawianie i realizacja recept 11. Edukacja zdrowotna: a) nauka umiejętności samoobsługi i samopielęgnacji b) edukacja w zakresie odżywiania: dieta dostosowana do potrzeb chorego. Szacunkowo przedmiot zamówienia obejmuje: usługi opiekuńcze - średniomiesięcznie 1188 godzin, co wynosi 14256 godzin w skali zamówienia, specjalistyczne usługi opiekuńcze - średniomiesięcznie 1260 godzin miesięcznie co wynosi 15120 godzin w skali zamówienia. Ilość godzin może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia. Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, jeżeli tylko część ww godzin będzie realizowana. Zamawiający zastrzega sobie również prawo zmiany ilości godzin przedmiotu zamówienia w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiany okoliczności powodujących przyznanie świadczenia..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.00.00.00 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej .

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy nie podlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1i2,spełniający inne określone przez zamawiającego w specyfikacji wymagania i potwierdzą powyższe wymaganymi dokumentami, oświadczeniami, wykazami oraz spełniający wymagania art. 22 ust.1 ustawy Pzp, tzn.: a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, b)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, c)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podst. art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. 2.Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty według formuły spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie któregokolwiek z warunków spowoduje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 3.Ofertę Wykonawcy wykluczonego uzna się za odrzuconą zgodnie z treścią art. 24 ust. 1, 2, 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4.Oferta Wykonawcy zostanie odrzucona, jeżeli zachodzić będą przesłanki określone w art. 89 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych..
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Zamawiający wymaga złożenia następujących dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu: 1.1 Dla udokumentowania, iż wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (art.22 ust. 1 Pzp): a)aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b)oświadczenie,że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art.22 ust.1 ustawy Pzp wraz z oświadczeniem, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy Pzp, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku do SIWZ. 1.2. Dla udokumentowania, iż Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia art.22 ust.2 Pzp): a)wykaz co najmniej 2 wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - wykaz usług wykonanych w tym okresie, odpowiadających swym rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie według wzoru określonego w Załączniku nr 3 do SIWZ, b)wykaz osób , które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z danymi na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - posiadają dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienia posiadają wymagane uprawnienia nakładane rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz. U. z 2005 r. nr 189, poz. 1598 z późn.zm.) według wzoru określonego w Załączniku nr 4 do SIWZ. 1.3. Dla udokumentowania, iż Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o zamówieniach publicznych (art.22 ust. 4 Pzp): a)aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłaceniem podatków, lub zaświadczenie, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b)aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat i składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że wykonawca uzyskał wymagane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 1.4. Dla udokumentowania, iż Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonania zamówienia ( art.22 ust. 3 Pzp): a)polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, będącej przedmiotem zamówienia. 2. Ponadto Wykonawca dostarczy: a)formularz Oferty według wzoru określonego w Załączniku nr 1 do SIWZ, b)pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli ofertę podpisuje osoba nie wymieniona w dokumencie określającym status prawny Wykonawcy. Ww dokumenty winny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną do jego reprezentowania. Do świadczenia specjalistycznych usług wymagane są dokumenty potwierdzające kwalifikacje określone wymaganiami rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22.09.2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.) 3. Udział w postępowaniu Wykonawców występujących wspólnie. Jeżeli składana oferta jest ofertą wspólną, kilku podmiotów oferta taka musi spełniać następujące warunki: a) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego(spółki cywilne,konsorcja) są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy, b) w takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia w ofercie pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika . Pełnomocnictwo powinno zawierać umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. c)wykonawcy występujący wspólnie składają jedną ofertę wraz z wymaganymi załącznikami. d) podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu zamówienia. Problematykę zobowiązań solidarnych w zakresie nie uregulowanym przez umowę konsorcjum regulują przepisy kodeksu cywilnego. e) postanowienia SIWZ dotyczące wykonawcy dotyczą odpowiednio wykonawców występujących wspólnie. f) najpóźniej przed dniem podpisaniem umowy o wykonanie zamówienia, wykonawcy składający ofertę wspólną winni przedłożyć zamawiającemu kopię umowy potwierdzającą i regulującą wzajemną ich współpracę. g) wykonawcy występujący wspólnie winni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w art.22 ust.1 ustawy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego składają następujące dokumenty: - dotyczące każdego z wykonawców odrębnie dokumenty wymienione w części VI SIWZ pkt 1.1 a,b; 1.3 a,b; 1.4 a - pozostałe wymagane dokumenty i oświadczenia wykonawcy mogą składać łącznie. Pełnomocnik wykonawców winien poświadczyć za zgodność z oryginałem wszystkie dokumenty złożone w formie kopii. Pełnomocnik wykonawców podpisuje również pozostałe dokumenty (oświadczenia) złożone w formie oryginału. h) wszelka korespondencja będzie dokonywana na adres wskazanego pełnomocnika (lidera) i) wykonawca składający ofertę wspólną, nie może złożyć w jednym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego odrębnej oferty własnej lub drugiej oferty wspólnie z innymi wykonawcami. Wszystkie oferty złożone przez tego wykonawcę, zamawiający odrzuci. 4. Udział w postępowaniu Wykonawców, którzy mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa odpowiednio dokumenty wymienione w § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 mają 2006r. W sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.z 2006r. Nr 87 poz.605), a które zamawiający wskazał w niniejszej SIWZ..

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mopr.piekary.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie 41-947 Piekary Śląskie ul. Bpa Nankera 103 - Dział Administracyjno-Gospodarczy.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.12.2009 godzina 10:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich ul. Bpa Nankera 103 - Sekretariat.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.