Ogłoszenie z dnia 2013-10-09
Brzeźnio: Wykonanie wymiany gruntu oraz remont niedrożnego przepustu pod drogą w ramach realizacji zadania pn.:
PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ PUSTELNIK - KOLONIA BRZEŹNIO
Numer ogłoszenia: 409620 - 2013; data zamieszczenia: 09.10.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Brzeźnio, ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźnio, woj. łódzkie, tel. 043 8203026, 043 8203024, faks 043 8203671.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie wymiany gruntu oraz remont niedrożnego przepustu pod drogą w ramach realizacji zadania pn.: PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ PUSTELNIK - KOLONIA BRZEŹNIO.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Wykonanie wymiany gruntu oraz remont niedrożnego przepustu pod drogą w ramach realizacji zadania pn.: PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ PUSTELNIK - KOLONIA BRZEŹNIO wg załączonego przedmiaru robót. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Wykonania wymiany gruntu na odcinku od km 1+100 do km 1+930 średnio na głębokość 40cm ze względu na występowaniu w podłożu gruntów nienośnych. 2. Wykonania remontu niedrożnego przepustu pod drogą w km 1+930.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.28.31.41 - 45.28.31.41 .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19.09.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- STRABAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 70143,35 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 86276,32
Oferta z najniższą ceną: 86276,32 / Oferta z najwyższą ceną: 86276,32
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
uzasadnienie faktyczne: W trakcie realizacji zamówienia podstawowego wynikła potrzeba wykonania wymiany gruntu na odcinku od km 1+100 do km 1+930 średnio na głębokość 40cm ze względu na występowanie w podłożu gruntów nienośnych oraz potrzeba wykonania wymiany niedrożnego przepustu pod drogą w km 1+930. Podczas prowadzenia robót drogowych - korytowania pod nową konstrukcję drogi, stwierdzono występowanie gruntów gliniastych oraz organicznych. W miejscach występowania gruntów nienośnych dokonano przegłębienia koryta. Przegłębienie dokonano w km 1+100 do 1+930 na średnią głębokość 40 cm i szerokość 5,0 m. Grunt pozyskany z wykopu nie nadawał się do ponownego wbudowania. Powierzchnie wykopu należy odtworzyć gruntem przepuszczalnym i zagęszczonym (materiał jak na warstwę odsączającą). W km od 1+500 do km 1+930 po intensywnych opadach deszczu stwierdzono występowanie terenu zalewowego, co dodatkowo wpływało na zawodnienie warstw gruntów nienośnych. Woda z rowu melioracyjnego wylewała się na pobliski teren ze względu na niedrożność i zamulenie istniejącego przepustu. W wyniku występowania wyżej wymienionych okoliczności na terenie powodziowym od km 1+500 do km 1+930 dokonano przegłębienia koryta jak opisano powyżej oraz dokonano remontu przepustu. Wykonanie w/w zamówień stało się konieczne, aby móc zrealizować zamówienie podstawowe. uzasadnienie prawne: art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wystąpiła potrzeba udzielenia dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczającym łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.