Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-10-09
Opole: Realizacja badania pn. Diagnoza struktury ofert pracy
w województwie opolskim w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III
Numer ogłoszenia: 410470 - 2013; data zamieszczenia: 09.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu , ul. Głogowska 25C, 45-315 Opole, woj. opolskie, tel. 0-77 4416701, faks 0-77 4416702.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wup.opole.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizacja badania pn. Diagnoza struktury ofert pracy w województwie opolskim w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Postawienie diagnozy struktury ofert pracy dostępnych w regionie w okresie trzech kolejnych miesięcy I kwartału 2014 roku z wykorzystaniem źródeł danych pochodzących z różnych instytucji pośrednictwa pracy (powiatowe urzędy pracy, oferty internetowe, oferty prasowe, oferty akademickich biur karier uczelni wyższych z województwa opolskiego). 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo uczestnictwa w konceptualizacji i operacjonalizacji w trakcie przygotowania do badań, a także formułowania wytycznych w aspekcie analizy uzyskanego materiału empirycznego. 3. Zamawiający nie dopuszcza jakiejkolwiek pomocy ze swojej strony w uzyskaniu danych ani w dotarciu do instytucji pośrednictwa pracy objętych badaniem. 4. Celem badania jest: 1) Określenie struktury ofert pracy według zawodów we wszystkich objętych badaniem instytucjach pośrednictwa pracy; 2) Opracowanie systemu wag, które będą pozwalały na oszacowanie w przyszłości faktycznej liczby ofert pracy w poszczególnych zawodach w województwie opolskim na podstawie załącznika 3 do Sprawozdania MPiPS-01; 3) Określenie stopnia wzajemnego nakładania się tych samych ofert pracy pojawiających się w różnych instytucjach pośrednictwa pracy (ofert internetowych, prasowych oraz akademickich biur karier - ABK); 4) Określenie profilu instytucji pośrednictwa pracy oraz internetowych portali pośrednictwa pracy z punktu widzenia występujących w nich ofert pracy wg zawodów oraz branż; 5) Określenie, jaki odsetek ofert pracy spośród ogółu dostępnych (i nie powtarzających się) ofert w badanych instytucjach stanowią oferty zgłaszane do powiatowych urzędów pracy; 6) Weryfikacja, na ile kryteria klasyfikacyjne dla opisywanych ofert stosowane przez instytucje zajmujące się pośrednictwem pracy pokrywają się z Klasyfikacją Zawodów i Specjalności; 7) Określenie, jaki jest udział zgłoszeń indywidualnych, a jaki instytucji pośrednictwa pracy w Internecie oraz jakie instytucje pośrednictwa pracy lokują swoje oferty pracy w poszczególnych portalach pośrednictwa pracy; 8) Określenie rodzaju i liczby ofert, w których występuje wskazanie na płeć potencjalnego kandydata do pracy. 5. Założenia metodologiczne realizacji badania: 1) Badanie należy przeprowadzić metodą analizy danych zastanych; 2) Zakres czasowy analizy obejmuje 3 kolejne miesiące tj. analizowane będą oferty pracy pojawiające się w badanych instytucjach pośrednictwa pracy w okresie 1 stycznia 2014 - 31 marca 2014; 3) Instytucje pośrednictwa pracy objęte badaniem to: a) wszystkie powiatowe urzędy pracy województwa opolskiego, b) portale internetowe: http://praca.wp.pl, www.pracuj.pl, gazetapraca.pl, jobrapido.pl, (4 najpopularniejsze portale z ofertami pracy wg badań Megapanel PBI/Gemius z czerwca 2012 roku, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/wpis.573), c) tytuły prasowe: Nowa Trybuna Opolska, d) strony internetowe lub bezpośredni kontakt z akademickimi biurami karier (Akademickie Centrum Kariery Uniwersytetu Opolskiego, http://www.kariera.uni.opole.pl; Akademickie Biuro Karier Politechniki Opolskiej, http://www.abk.po.opole.pl; Biuro Karier Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego, Oddział Zamiejscowy w Opolu, http://opole.biurokarier.janski.edu.pl, Państwowej Medycznej Wyższej Szkoły Zawodowej w Opolu, http://www.biurokarier.pmwsz.opole.pl, Biuro Karier Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Biuro Karier Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, Wydział Ekonomiczny w Opolu, Biuro Karier Wyższej Szkoły Humanistyczno - Ekonomicznej w Brzegu); 4) Struktura zbieranych danych obejmuje: a) oferty pracy, b) typ instytucji/medium, w którym wystąpiła oferta pracy, c) typ instytucji poszukującej pracownika, d) nazwa instytucji pośrednictwa pracy, e) branża, z jakiej pochodzi oferta, f) obszar zatrudnienia (powiat), którego oferta dotyczy, g) dane firmy (nazwa, nr referencyjny, dane adresowe); 5) Po zebraniu materiału empirycznego Wykonawca zobligowany jest do redukcji powtarzających się ofert pracy we wszystkich badanych źródłach; 6) Analiza ofert pracy zostanie dokonana na poziomie grup wielkich oraz elementarnych. Podstawę do analizy stanowić będzie Klasyfikacja zawodów i specjalności wprowadzona Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy i zakresu jej stosowania (Dz.U. z 2012 r. poz. 1268); 7) Wykonawca jest zobowiązany do informowania instytucji, których dane są analizowane, o tym, iż uczestniczą w badaniu realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a tym samym współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (w sytuacji, gdyby nastąpił bezpośredni kontakt z przedstawicielami instytucji); 8) Przed przystąpieniem do zbierania danych Wykonawca przedstawi projekt bazy danych w formacie obsługiwanym przez program IBM SPSS Statistics 20 (np. .sav; .dbf.; lub .xls). Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. Zamawiający w terminie 5 dni roboczych zaakceptuje projekt bazy lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od daty ich przesłania. 6. Wykonawca zobligowany jest do przekazania zakodowanych informacji pochodzących z realizacji badania w postaci bazy danych zgodnej z punktem III.6 SIWZ zapisanej na płytę CD w formacie obsługiwanym przez program IBM SPSS Statistics 20 (np. .sav; .dbf.; lub .xls). Baza danych powinna być opisana w sposób umożliwiający jasną interpretację treści zakodowanych danych. Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. 7. Po zakończeniu badania Wykonawca sporządzi raport i przekaże Zamawiającemu w postaci elektronicznej nagrane na płytę CD w formacie MS Word oraz Adobe Acrobat. Raport o długości maksymalnie 80 stron zawierać będzie: a) informację o współfinansowaniu badania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III, b) opis metodologiczny o długości maksymalnie 5 stron zawierający cel badania oraz metody jego realizacji, c) opis podjętych problemów badawczych. Wyniki prac analitycznych prezentowane w raporcie oprócz tekstu zawierać będą zestawienia graficzne w postaci tabel i wykresów. Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. 8. Po zakończeniu badania Wykonawca przedstawi projekt skrótu z raportu Zamawiającemu w formie pliku pdf. przygotowanego do wydruku w drukarni, a ten w terminie 5 dni roboczych zaakceptuje raport lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie 5 dni roboczych od daty ich przesłania. Skrót o długości maksymalnie 20 stron zawierać będzie: a) informację o współfinansowaniu badania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III, b) opis metodologiczny o długości maksymalnie 1 strony zawierający cel badania oraz metody jego realizacji; c) opis podjętych problemów badawczych. Wyniki prac analitycznych prezentowane w skrócie raportu oprócz tekstu zawierać będą zestawienia graficzne w postaci tabel i wykresów. Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. 9. Wykonawca oddeleguje co najmniej jednego członka zespołu realizującego usługę badawczą, posiadającego wysoką kulturę osobistą w charakterze prelegenta na konferencję podsumowującą organizowaną przez Zamawiającego, która odbędzie się w Opolu w okresie IV kwartału 2014 roku..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.00.00 - Usługi badawcze .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.05.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonego oświadczenia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wymóg posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia w zakresie przeprowadzania usług badawczych zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie główne usługi badawcze, o wartości brutto nie mniejszej niż 40000,00 złotych każda, wraz z załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane należycie.Pod pojęciem główne usługi badawcze należy rozumieć usługi badawcze, w których jedyną lub główną metodą badawczą była analiza danych zastanych (desk research). Dowodami, o których mowa powyżej są poświadczenia lub oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnych charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wykazu wykonanych głównych usług badawczych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie, sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana wedłu formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych dokumentów
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonego oświadczenia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 (jednym) członkiem wchodzącym w skład zespołu badawczego, który posiada tytuł naukowy doktora nauk społecznych lub ekonomicznych. W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych dokumentów.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonego oświadczenia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wup.opole.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Głogowska 25 c.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.10.2013 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Głogowska 25 c - KANCELARIA pok. nr 10.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z OPOLA
- Organizacja i przeprowadzenie stacjonarnego szkolenia pn. Analiza danych statystycznych i analiza lokalnych rynków pracy
- Wzmocnienie nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 385 od km 70+430 do km 71+428
- Rozbudowa skrzyżowania w ciągu drogi wojewódzkiej nr 426 w miejscowości Strzelce Opolskie"
- "Utworzenie i funkcjonowanie Branżowego Centrum Umiejętności w dziedzinie przemysłu motoryzacyjnego w Opolu" w zakresie wyposażenia pracowni elektromobilności BCU w pomoce dydaktyczne
- Ścinka poboczy w ciągu dróg wojewódzkich administrowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu w podziale na zadania
- PRZEBUDOWA PRZEPUSTU DROGOWEGO W CIĄGU DROGI WOJEWÓDZKIEJ NR 494 W KM 26+680 W M. BRONIEC WRAZ Z DOJAZDAMI
więcej: przetargi w Opolu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- DZP.261.13.2025 ewaluacja podsumowująca efekty realizacji Programu NPRCz 2.0. na l. 2021-2025
- Wykonanie badania pt.: "Ewaluacja postępów realizacji FEPW 2021-2027".
- Wykonanie badania ewaluacyjnego pn. Szacowanie wskaźnika rezultatu długoterminowego EFS pn. "Liczba osób znajdujących się w lepszej sytuacji na rynku pracy sześć miesięcy po opuszczeniu programu (...)
więcej: Usługi badawcze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.