eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OpoleRealizacja badania pn. Diagnoza struktury ofert pracy w województwie opolskim w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-10-09

Opole: Realizacja badania pn. Diagnoza struktury ofert pracy w województwie opolskim w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III
Numer ogłoszenia: 410470 - 2013; data zamieszczenia: 09.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu , ul. Głogowska 25C, 45-315 Opole, woj. opolskie, tel. 0-77 4416701, faks 0-77 4416702.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.wup.opole.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Realizacja badania pn. Diagnoza struktury ofert pracy w województwie opolskim w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Postawienie diagnozy struktury ofert pracy dostępnych w regionie w okresie trzech kolejnych miesięcy I kwartału 2014 roku z wykorzystaniem źródeł danych pochodzących z różnych instytucji pośrednictwa pracy (powiatowe urzędy pracy, oferty internetowe, oferty prasowe, oferty akademickich biur karier uczelni wyższych z województwa opolskiego). 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo uczestnictwa w konceptualizacji i operacjonalizacji w trakcie przygotowania do badań, a także formułowania wytycznych w aspekcie analizy uzyskanego materiału empirycznego. 3. Zamawiający nie dopuszcza jakiejkolwiek pomocy ze swojej strony w uzyskaniu danych ani w dotarciu do instytucji pośrednictwa pracy objętych badaniem. 4. Celem badania jest: 1) Określenie struktury ofert pracy według zawodów we wszystkich objętych badaniem instytucjach pośrednictwa pracy; 2) Opracowanie systemu wag, które będą pozwalały na oszacowanie w przyszłości faktycznej liczby ofert pracy w poszczególnych zawodach w województwie opolskim na podstawie załącznika 3 do Sprawozdania MPiPS-01; 3) Określenie stopnia wzajemnego nakładania się tych samych ofert pracy pojawiających się w różnych instytucjach pośrednictwa pracy (ofert internetowych, prasowych oraz akademickich biur karier - ABK); 4) Określenie profilu instytucji pośrednictwa pracy oraz internetowych portali pośrednictwa pracy z punktu widzenia występujących w nich ofert pracy wg zawodów oraz branż; 5) Określenie, jaki odsetek ofert pracy spośród ogółu dostępnych (i nie powtarzających się) ofert w badanych instytucjach stanowią oferty zgłaszane do powiatowych urzędów pracy; 6) Weryfikacja, na ile kryteria klasyfikacyjne dla opisywanych ofert stosowane przez instytucje zajmujące się pośrednictwem pracy pokrywają się z Klasyfikacją Zawodów i Specjalności; 7) Określenie, jaki jest udział zgłoszeń indywidualnych, a jaki instytucji pośrednictwa pracy w Internecie oraz jakie instytucje pośrednictwa pracy lokują swoje oferty pracy w poszczególnych portalach pośrednictwa pracy; 8) Określenie rodzaju i liczby ofert, w których występuje wskazanie na płeć potencjalnego kandydata do pracy. 5. Założenia metodologiczne realizacji badania: 1) Badanie należy przeprowadzić metodą analizy danych zastanych; 2) Zakres czasowy analizy obejmuje 3 kolejne miesiące tj. analizowane będą oferty pracy pojawiające się w badanych instytucjach pośrednictwa pracy w okresie 1 stycznia 2014 - 31 marca 2014; 3) Instytucje pośrednictwa pracy objęte badaniem to: a) wszystkie powiatowe urzędy pracy województwa opolskiego, b) portale internetowe: http://praca.wp.pl, www.pracuj.pl, gazetapraca.pl, jobrapido.pl, (4 najpopularniejsze portale z ofertami pracy wg badań Megapanel PBI/Gemius z czerwca 2012 roku, http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/wpis.573), c) tytuły prasowe: Nowa Trybuna Opolska, d) strony internetowe lub bezpośredni kontakt z akademickimi biurami karier (Akademickie Centrum Kariery Uniwersytetu Opolskiego, http://www.kariera.uni.opole.pl; Akademickie Biuro Karier Politechniki Opolskiej, http://www.abk.po.opole.pl; Biuro Karier Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego, Oddział Zamiejscowy w Opolu, http://opole.biurokarier.janski.edu.pl, Państwowej Medycznej Wyższej Szkoły Zawodowej w Opolu, http://www.biurokarier.pmwsz.opole.pl, Biuro Karier Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Biuro Karier Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, Wydział Ekonomiczny w Opolu, Biuro Karier Wyższej Szkoły Humanistyczno - Ekonomicznej w Brzegu); 4) Struktura zbieranych danych obejmuje: a) oferty pracy, b) typ instytucji/medium, w którym wystąpiła oferta pracy, c) typ instytucji poszukującej pracownika, d) nazwa instytucji pośrednictwa pracy, e) branża, z jakiej pochodzi oferta, f) obszar zatrudnienia (powiat), którego oferta dotyczy, g) dane firmy (nazwa, nr referencyjny, dane adresowe); 5) Po zebraniu materiału empirycznego Wykonawca zobligowany jest do redukcji powtarzających się ofert pracy we wszystkich badanych źródłach; 6) Analiza ofert pracy zostanie dokonana na poziomie grup wielkich oraz elementarnych. Podstawę do analizy stanowić będzie Klasyfikacja zawodów i specjalności wprowadzona Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy i zakresu jej stosowania (Dz.U. z 2012 r. poz. 1268); 7) Wykonawca jest zobowiązany do informowania instytucji, których dane są analizowane, o tym, iż uczestniczą w badaniu realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, a tym samym współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (w sytuacji, gdyby nastąpił bezpośredni kontakt z przedstawicielami instytucji); 8) Przed przystąpieniem do zbierania danych Wykonawca przedstawi projekt bazy danych w formacie obsługiwanym przez program IBM SPSS Statistics 20 (np. .sav; .dbf.; lub .xls). Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. Zamawiający w terminie 5 dni roboczych zaakceptuje projekt bazy lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie 3 dni roboczych od daty ich przesłania. 6. Wykonawca zobligowany jest do przekazania zakodowanych informacji pochodzących z realizacji badania w postaci bazy danych zgodnej z punktem III.6 SIWZ zapisanej na płytę CD w formacie obsługiwanym przez program IBM SPSS Statistics 20 (np. .sav; .dbf.; lub .xls). Baza danych powinna być opisana w sposób umożliwiający jasną interpretację treści zakodowanych danych. Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. 7. Po zakończeniu badania Wykonawca sporządzi raport i przekaże Zamawiającemu w postaci elektronicznej nagrane na płytę CD w formacie MS Word oraz Adobe Acrobat. Raport o długości maksymalnie 80 stron zawierać będzie: a) informację o współfinansowaniu badania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III, b) opis metodologiczny o długości maksymalnie 5 stron zawierający cel badania oraz metody jego realizacji, c) opis podjętych problemów badawczych. Wyniki prac analitycznych prezentowane w raporcie oprócz tekstu zawierać będą zestawienia graficzne w postaci tabel i wykresów. Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. 8. Po zakończeniu badania Wykonawca przedstawi projekt skrótu z raportu Zamawiającemu w formie pliku pdf. przygotowanego do wydruku w drukarni, a ten w terminie 5 dni roboczych zaakceptuje raport lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie 5 dni roboczych od daty ich przesłania. Skrót o długości maksymalnie 20 stron zawierać będzie: a) informację o współfinansowaniu badania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III, b) opis metodologiczny o długości maksymalnie 1 strony zawierający cel badania oraz metody jego realizacji; c) opis podjętych problemów badawczych. Wyniki prac analitycznych prezentowane w skrócie raportu oprócz tekstu zawierać będą zestawienia graficzne w postaci tabel i wykresów. Niedopuszczalne jest blokowanie plików hasłem lub innymi blokadami uniemożliwiającymi ich modyfikację i wydruk. 9. Wykonawca oddeleguje co najmniej jednego członka zespołu realizującego usługę badawczą, posiadającego wysoką kulturę osobistą w charakterze prelegenta na konferencję podsumowującą organizowaną przez Zamawiającego, która odbędzie się w Opolu w okresie IV kwartału 2014 roku..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 73.11.00.00 - Usługi badawcze .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.05.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonego oświadczenia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wymóg posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia w zakresie przeprowadzania usług badawczych zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie główne usługi badawcze, o wartości brutto nie mniejszej niż 40000,00 złotych każda, wraz z załączeniem dowodów, czy usługi te zostały wykonane należycie.Pod pojęciem główne usługi badawcze należy rozumieć usługi badawcze, w których jedyną lub główną metodą badawczą była analiza danych zastanych (desk research). Dowodami, o których mowa powyżej są poświadczenia lub oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnych charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wykazu wykonanych głównych usług badawczych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie, sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana wedłu formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych dokumentów

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonego oświadczenia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 (jednym) członkiem wchodzącym w skład zespołu badawczego, który posiada tytuł naukowy doktora nauk społecznych lub ekonomicznych. W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonych dokumentów.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W celu wykazania spełniania tego warunku Zamawiający wymaga przedłożenia oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania tego warunku zostanie dokonana według formuły spełnia/nie spełnia na podstawie przedłożonego oświadczenia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wup.opole.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Głogowska 25 c.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.10.2013 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu, ul. Głogowska 25 c - KANCELARIA pok. nr 10.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Opolskie Obserwatorium Rynku Pracy III.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.