Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2012-10-22
Przedbórz: ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ DLA POTRZEB MIEJSKO - GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W PRZEDBORZU
Numer ogłoszenia: 410744 - 2012; data zamieszczenia: 22.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Pocztowa 30, 97-570 Przedbórz, woj. łódzkie, tel. 44 781 22 96, faks 44 781 22 96.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.mgopsprzedborz.cba.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Organizacyjna Gminy Przedbórz.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ORGANIZACJA I PRZEPROWADZENIE USŁUGI SZKOLENIOWEJ DLA POTRZEB MIEJSKO - GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W PRZEDBORZU.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie usługi szkoleniowej dla potrzeb Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Przedborzu Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje organizację i przeprowadzenie: 1) Kursu kosmetyczno - fryzjerskiego dla 17 uczestników projektu systemowego My też możemy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2) Szkolenia magazynier z obsługą wózków widłowych dla 8 uczestników projektu systemowego My też możemy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 3) Szkolenia sprzedawca - handlowiec z umiejętnością obsługi kas fiskalnych dla 15 uczestników projektu systemowego My też możemy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Przedmiot zamówienia podzielony został na 3 zadania, których szczegółowy opis zawiera Dodatek Nr 1 Dodatek Nr 2 Dodatek Nr3 do SIWZ: Zadanie Nr 1- Kurs kosmetyczno - fryzjerski Organizacja i przeprowadzenie kursu kosmetyczno - fryzjerskiego dla 17 osób - uczestników projektu systemowego My też możemy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Liczba godzin - 150 dydaktycznych , w tym 70 procent zajęć praktycznych i 30 procent zajęć teoretycznych. Program szkolenia Część kosmetyczna z modułem stylizacji paznokci 1. Zajęcia teoretyczne : wyposażenie stanowiska pracy, metody oraz środki do dezynfekcji i sterylizacji , budowa skóry , funkcje skóry , rodzaje cer i ich charakterystyka ,pielęgnacja twarzy i ciała w gabinecie kosmetycznym , podstawy dermatologii, podstawy chemii kosmetycznej. 2. Zajęcia praktyczne : wywiad z klientką i dobór odpowiedniego zabiegu , demakijaż oczu , twarzy , szyi i dekoltu , wykonywanie peelingów , masaż twarzy , szyi i dekoltu , nakładanie masek, henna brwi i rzęs ,masaż dłoni i stóp. 3. Stylizacja paznokci: budowa paznokcia , problemy i choroby paznokci , manicure biologiczny i mechaniczny , technika przedłużania , materiały stosowane w stylizacji . Część fryzjerska 1.Zajęcia teoretyczne : - technologia i techniki wykonywania prac fryzjerskich , materiałoznawstwo fryzjerskie , organizacja salonu i wyposażenie , kolorystyka , stylistyka i elementy rysunku, chemia preparatów fryzjerskich , bezpieczeństwo i higiena pracy w zawodzie. 2. zajęcia praktyczne : - praktyczna nauka zawodu , koloryzacja i strzyżenie Szkolenie powinno odbyć się na terenie miasta i gminy Przedbórz. Zamówienie obejmuje następujące zadania: - przygotowanie szczegółowego programu, planu i harmonogramu oraz materiałów szkoleniowych i dydaktycznych - realizację poszczególnych zadań, w tym warsztatów i kursów przez wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną i specjalistów w danej dziedzinie - koordynację oraz nadzór merytoryczny nad realizowanymi zadaniami - bieżącą współpracę z Zamawiającym w zakresie związanym z realizacją zamówienia - prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją zamówienia, w tym dokumentacji warsztatów i kursów, ściśle wg wytycznych Zamawiającego - zapewnienie materiałów szkoleniowych i dydaktycznych dla wszystkich uczestników warsztatów i kursów (teczka, notatnik, długopis oraz materiały szkoleniowe i dydaktyczne) - zapewnienie wyżywienia w formie obiadów( drugie danie, kompot ) i przerw kawowych(kawa , herbata , sok , woda mineralna, ciastka ) dla 17 uczestników warsztatów i kursów w każdym dniu szkoleniowym - zapewnienie ubezpieczenia NNW dla 17 uczestników projektu na czas realizacji warsztatów i kursów - zapewnienie sali szkoleniowej do przeprowadzenia warsztatów i kursów na terenie miasta i gminy Przedbórz - zapewnienie transportu uczestnikom projektu z miejsca zamieszkania do miejsca szkolenia - wydanie uczestnikom projektu zaświadczeń certyfikatów ukończenia udziału w warsztatach i kursach Zadanie Nr 2- Szkolenie magazynier z obsługą wózków widłowych Organizacja i przeprowadzenie szkolenia magazynier z obsługą wózków widłowych dla 8 osób - uczestników projektu systemowego My też możemy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Liczba godzin - 120 h dydaktycznych , w tym 75 procent zajęć praktycznych i 25 procent zajęć teoretycznych. Program szkolenia : organizacja pracy w magazynach , składowanie materiałów , zasady prawidłowej obsługi klienta , techniki sprzedaży , dokumentowanie sprzedaży , zagadnienia bezpieczeństwa i higieny pracy w magazynach , zajęcia praktyczne , gry symulacyjne , typy stosowanych wózków jezdniowych , budowa wózka , czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami , czynności operatora w czasie pracy wózkami , wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa , praktyczna nauka jazdy , szkolenie z zakresu bezpieczeństwa obsługi wymiany butli gazowych . Szkolenie powinno odbywać się na terenie miasta i gminy Przedbórz. Zamówienie obejmuje następujące zadania: - przygotowanie szczegółowego programu, planu i harmonogramu oraz materiałów szkoleniowych i dydaktycznych - realizację poszczególnych zadań, w tym warsztatów i kursów przez wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną i specjalistów w danej dziedzinie - koordynację oraz nadzór merytoryczny nad realizowanymi zadaniami - bieżącą współpracę z Zamawiającym w zakresie związanym z realizacją zamówienia - prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją zamówienia, w tym dokumentacji warsztatów i kursów, ściśle wg wytycznych Zamawiającego - zapewnienie materiałów szkoleniowych i dydaktycznych dla wszystkich uczestników warsztatów i kursów (teczka, notatnik, długopis oraz materiały szkoleniowe i dydaktyczne ) - zapewnienie wyżywienia w formie obiadów (drugie danie, kompot ) i przerw kawowych (kawa , herbata, soki, woda mineralna , ciastka ) dla 8 uczestników warsztatów i kursów w każdym dniu szkoleniowym - zapewnienie ubezpieczenia NNW dla 8 uczestników projektu na czas realizacji warsztatów i kursów - zapewnienie sali szkoleniowej do przeprowadzenia warsztatów i kursów na terenie miasta i gminy Przedbórz - zapewnienie transportu uczestnikom projektu z miejsca zamieszkania do miejsca szkolenia. - wydanie uczestnikom projektu zaświadczeń certyfikatów ukończenia udziału w warsztatach i kursach. Zadanie Nr 3- Szkolenie sprzedawca - handlowiec z umiejętnością obsługi kas fiskalnych. Organizacja i przeprowadzenie szkolenia ,, sprzedawca - handlowiec z umiejętnością obsługi kas fiskalnych dla 13 osób - uczestników projektu systemowego My też możemy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Liczba godzin - 120 h dydaktycznych , w tym 70 procent zajęć praktycznych i 30 procent zajęć teoretycznych. Program szkolenia : MODUŁ I. Umowa sprzedaży i jej rodzaje , zawieranie umów sprzedaży , odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu zawarcia umowy , gwarancja , rękojmia , reklamacja , prawa i obowiązki sprzedawcy , umowy sprzedaży z konsumentami. Moduł II. Dokumentowanie sprzedaży , dowody księgowe w sprzedaży , rodzaje , przykłady , wystawianie dokumentów księgowych : faktur VAT, rachunków uproszczonych , faktur korygujących , błędy w dowodach księgowych i ich sanowanie , odpowiedzialność z tytułu popełnionych błędów , podatek VAT , ćwiczenia. MODUŁ III. Obowiązek stosowania kas rejestrujących , warunki stosowania kas fiskalnych , kryteria i warunki techniczne , zwolnienia z obowiązku stosowania kas rejestrujących , obsługa kas rejestrujących - zajęcia praktyczne. MODUŁ IV. Poznanie samego siebie , zasady wzorowej autoprezentacji , obsługa klienta , techniki negocjacji , psychologiczny wpływ na ludzkie potrzeby , profesjonalna obsługa klienta. MODUŁ V. Techniki sprzedaży , wspieranie sprzedaży , sprzedaż próbna , cena , zbyt , plan sprzedaży. MODUŁ VI. Pomieszczenia kasowe , zabezpieczenia pomieszczeń kasowych , sejf , zabezpieczenie sejfu , rozliczenia stanowiska kasowego , techniki rozpoznawania fałszywych banknotów i monet. Szkolenie powinno odbywać się na terenie miasta i gminy Przedbórz. Zamówienie obejmuje następujące zadania: - przygotowanie szczegółowego programu, planu i harmonogramu oraz materiałów szkoleniowych i dydaktycznych - realizację poszczególnych zadań, w tym warsztatów i kursów przez wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną i specjalistów w danej dziedzinie - koordynację oraz nadzór merytoryczny nad realizowanymi zadaniami - bieżącą współpracę z Zamawiającym w zakresie związanym z realizacją zamówienia - prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją zamówienia, w tym dokumentacji warsztatów i kursów, ściśle wg wytycznych Zamawiającego - zapewnienie materiałów szkoleniowych i dydaktycznych dla wszystkich uczestników warsztatów i kursów (teczka, notatnik, długopis oraz materiały szkoleniowe i dydaktyczne do każdego modułu szkoleniowego) - zapewnienie wyżywienia w formie obiadów (drugie danie, kompot ) i przerw kawowych ( kawa , herbata, soki ,woda mineralna, ciastka ) dla 13 uczestników warsztatów i kursów w każdym dniu szkoleniowym - zapewnienie ubezpieczenia NNW dla 13 uczestników projektu na czas realizacji warsztatów i kursów - zapewnienie sali szkoleniowej do przeprowadzenia warsztatów i kursów na terenie miasta i gminy Przedbórz - zapewnienie transportu uczestnikom projektu z miejsca zamieszkania do miejsca szkolenia - wydanie uczestnikom projektu zaświadczeń / certyfikatów ukończenia udziału w warsztatach i kursach..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie z wykorzystaniem wzoru w dodatku Nr 5 do SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w odniesieniu do wykonawców, którzy należycie wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę w zakresie świadczenia usług szkolenia zawodowego podobnych rodzajowo do przedmiotu zamówienia, z tym że Zamawiający nie wymaga aby były to usługi tożsame tematycznie, a jedynie podpadały pod ogólny kod CPV: CPV 80.53.00.00 - Usługi szkolenia zawodowego a wartość tej usługi wynosiła co najmniej 25 tys. zł brutto.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie z wykorzystaniem wzoru w dodatku Nr 5 do SIWZ
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie z wykorzystaniem wzoru w dodatku Nr 5 do SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie z wykorzystaniem wzoru w dodatku Nr 5 do SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
Na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie z wykorzystaniem wzoru w dodatku Nr 6 do SIWZ,
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wykaz usług, który Wykonawca powierzy podwykonawcom - z wykorzystaniem wzoru określonego w Dodatku Nr 9 do SIWZ (Wykonawca, który nie będzie powierzał do wykonania części przedmiotu zamówienia podwykonawcom, nie dołącza do oferty w/w załącznika) 2. Oświadczenie z wykorzystaniem wzoru określonego w dodatku Nr 10 do SIWZ
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
W odniesieniu do art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w zakresie: 1) terminu wykonania przedmiotu umowy na skutek wystąpienia przyczyn, które skutkują niemożliwością terminowego wykonania przedmiotu umowy, w szczególności w przypadku: a) pisemnego uzgodnienia pomiędzy Stronami dotyczącego skrócenia terminu zakończenia realizacji umowy, b) wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu realizacji przedmiotu umowy 2) wynagrodzenia umownego, pod warunkiem, że zmiany te są korzystne dla Zamawiającego; 3) zmiany terminów oraz zasad płatności na skutek wystąpienia przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; 4) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 5) Zmiany nazw, siedziby stron umowy, numerów kont bankowych, innych danych identyfikacyjnych. 6) Zmiana harmonogramu realizacji projektu w przypadku zaistnienia zmian wytycznych, zmian warunków realizacji projektu lub treści dokumentów programowych. 7) zmiany innych postanowień umownych tylko w uzasadnionych przypadkach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mgopsprzedborz.cba.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia jest udostępniona na stronie internetowej www.mgopsprzedborz.cba.pl oraz w siedzibie Zamawiającego, adres:Rozdział 1 niniejszej specyfikacji.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Przedborzu, 97 - 570 Przedbórz ul. Pocztowa 30, pokój nr 3.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt My też możemy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI PRZEDBÓRZ
więcej: przetargi PRZEDBÓRZ »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Przeprowadzenie szkoleń zawodowych i kursów z zakresu kompetencji cyfrowych w ramach projektu: "Od szkolenia - do zatrudnienia"
- OPERATOR SPRZĘTU CIĘŻKIEGO
- Usługa zorganizowania i przeprowadzenia kursów zawodowych dla młodzieży z jednostek podległych Podkarpackiej Wojewódzkiej Komendzie OHP w Rzeszowie oraz młodzieży ze środowiska lokalnego
- Zorganizowanie i przeprowadzenie kursów prowadzących do uzyskania dodatkowych umiejętności i kwalifikacji zawodowych dla 93 uczestników w ramach projektu "Kwalifikacja? Akcja! - 11 części - III Tura
- Przeprowadzenie specjalistycznych kursów i szkoleń zawodowych z zakresu kwalifikacji eksploatacyjnych i dozorowych G1 dla uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół Technicznych w Rybniku
- Przeprowadzenie kursów stacjonarnych dla grup uczniów"- 2 części zamówienia
więcej: Usługi szkolenia zawodowego »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.