eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SosnowicaDostawa energii elektrycznej do obiektów administrowanych przez gminę Sosnowica

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-10-23

Sosnowica: Dostawa energii elektrycznej do obiektów administrowanych przez gminę Sosnowica
Numer ogłoszenia: 413814 - 2012; data zamieszczenia: 23.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Sosnowicy , ul. Spokojna 10, 21-230 Sosnowica, woj. lubelskie, tel. 0-82 5912152, faks 0-82 5912152.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa energii elektrycznej do obiektów administrowanych przez gminę Sosnowica.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa energii elektrycznej do obiektów administrowanych przez gminę Sosnowica. 2. Dostawa energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych w ustawie z dnia 10.04.1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 89, poz. 625 z późn. zm.) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy, a w szczególności Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 4.05.2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. Nr 93, poz. 623 z późn. zm.). 3. Rozliczenia za energię elektrycznej odbywać się będzie na podstawie bieżących wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych - według złożonej oferty. 4. Ceny jednostkowe za energię elektryczną będą stałe przez cały okres trwania umów, za wyjątkiem zmian spowodowanych ustawowymi zmianami stawek podatków. 5. Szczegółowo przedmiot zamówienia opisany został w załączniku nr 9 do SIWZ. 6. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną ustaloną na okres 12 miesięcy wynosi 307.215kWh 7. Wskazane wartości zostały przyjęte do obliczenia szacunkowej wartości zamówienia, co nie odzwierciedla realnego bądź deklarowanego wykorzystania energii elektrycznej w czasie trwania umowy i w żadnym razie nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń ze strony Wykonawcy. 8. Zmiana ilości punktów poboru mocy w trakcie realizacji zamówienia nie zmienia warunków postępowania przetargowego na pobór energii elektrycznej. 9. Zastrzeżenia dopuszczalnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty w odniesieniu do przedmiotu zamówienia 1) zwiększenie lub zmniejszenie ilość obiektów oraz wolumenu energii elektrycznej, w przypadku likwidacji, zbycia obiektu lub budowy, nabycia nowego obiektu. 2) zmiany prognozy wielkości zużycia energii elektrycznej, wynikającej m.in. ze zmiany potrzeb związanych z przebiegiem warunków atmosferycznych, posiadanych przez Zamawiającego urządzeń, ograniczeniu lub zwiększeniu ilości punktów dostępu. 10. Wykonawca zobowiązuje się do dokonania zmian grup taryfowych dla poszczególnych obiektów, jeżeli zajdzie taka konieczność. 11. Obecnie Zamawiający posiada umowy kompleksowe (dostawa-dystrybucja).

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.30.00.00 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy spełnią ten warunek poprzez wykazanie, że posiadają koncesje, zezwolenie lub licencję, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym niniejszym zamówieniem publicznym: ­a) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki; ­b) aktualną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej, wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki - dotyczy Wykonawców będących właścicielem sieci dystrybucyjnej lub w przypadku wykonawców niebędących właścicielem sieci dystrybucyjnej podpisaną umowę generalną lub promesę umowy z operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej; Dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych w ofercie wykonawcy oświadczeń i dokumentów. Zamawiający sprawdzi kompletność dokumentów, a następnie dokona sprawdzenia spełnienia warunków według zasady spełnia / niespełna.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek poprzez wykazanie, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje co najmniej jedną dostawę energii elektrycznej o łącznej wartości nie mniejszej niż 100.000,00zł z podaniem wartości przedmiotu, daty wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych w ofercie wykonawcy oświadczeń i dokumentów. Zamawiający sprawdzi kompletność dokumentów, a następnie dokona sprawdzenia spełnienia warunków według zasady spełnia / niespełna.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy spełnią ten warunek poprzez wykazanie, że są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 100.000,00zł. Dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych w ofercie wykonawcy oświadczeń i dokumentów. Zamawiający sprawdzi kompletność dokumentów, a następnie dokona sprawdzenia spełnienia warunków według zasady spełnia / niespełna.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży energii elektrycznej oraz zapewnienia jej dostarczenia do poszczególnych obiektów, określonych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, a Zamawiający do odbioru tej energii oraz do zapłaty należności z tego tytułu. 2. Sprzedaż energii elektrycznej odbywać się będzie na warunkach określonych w ustawie z dnia 10.04.1997r. prawo energetyczne (Dz. U. z 2006 r., Nr 89, poz. 625 z późn. zm.), przepisach wykonawczych do tej ustawy - w szczególności rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4.05.2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U nr 93, poz. 623 z późn. zm. ) 3. Sprzedawca oświadcza, ze posiada koncesję na obrót energią elektryczną nr . . . wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki oraz koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji energii elektrycznej nr : . . . wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki / podpisaną umowę generalną z operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) 4. Umowa zostaje zawarte na czas określony od dnia podpisania umowy (ale nie wcześniej, niż od dnia 1.01.2013r.) do 31.12.2013r. 5. Energia dostarczana będzie w sposób ciągły, przy czym dopuszcza się wyłączenia energii, których czas trwania określają powszechnie obowiązujące przepisy. 6. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia Zamawiającemu należytych standardów jakościowych obsługi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa energetycznego. 7. Wykonawca w ramach standardów jakościowych, o których mowa w pkt 6, ma obowiązek: a) Przyjmowania od Zamawiającego całą dobę zgłoszeń i reklamacji dotyczących dostarczania energii elektrycznej sieci b) Powiadamianiu w formie pisemnej zamawiającego z co najmniej siedmiodniowym wyprzedzeniem o terminach i czasie planowanych przerw w dostarczeniu energii elektrycznej; c) Na wniosek zamawiającego, w miarę możliwości technicznych i organizacyjnych, dokonania weryfikacji dotrzymania parametrów jakościowych energii elektrycznej dostarczanej z sieci, określonych w obowiązujących aktach prawnych, poprzez wykonanie odpowiednich pomiarów; 8. Rozliczenie za sprzedaną energię elektryczną odbywać się będzie na podstawie faktycznego zużycia energii wg wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego podanych w niniejszej SIWZ, na podstawie odczytu wskazań układu pomiarowo - rozliczeniowego, pozyskanego od Operatora Systemu Dystrybucyjnego, według zasad, cen i stawek opłat zawartych w ofercie i Taryfie OSD. Należność będzie płatna przelewem na rachunek bankowy wykonawcy w terminie 14 dni od dnia doręczenia do siedziby Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT. Za dzień zapłaty uznaje się dzień obciążenia rachunku Zamawiającego. 9. Rozliczenie za energię elektryczną dokonywane będzie na podstawie odczytów. W ramach niniejszej umowy, Wykonawca będzie wystawiał faktury na podmioty w faktycznym władaniu, których znajduje się punkt, do którego dostarczana jest energia elektryczna, zgodnie z wykazem zawartym w załączniku nr . . . . 10. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia wykonawcy ustalonego w umowie (zmiany ceny) w sytuacji ustawowej zmiany stawki, podatku VAT; w takim przypadku wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy ustalana jest każdorazowo z uwzględnieniem aktualnej stawki podatku VAT obowiązującej na dzień wystawienia faktury (powstania obowiązku podatkowego); 11. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany treści umowy w odniesieniu do zakresu przedmiotu zamówienia, tj. zmiany prognozy wielkości zużycia energii elektrycznej, wynikającej m.in. ze zmiany potrzeb związanych z przebiegiem warunków atmosferycznych, posiadanych przez Zamawiającego urządzeń, ograniczeniu lub zwiększeniu ilości punktów dostępu. 12. Zamawiający może rozwiązać niniejszą umowę za 30-dniowym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. 13. Wykonawca przysługuje prawo do rozwiązania umowy w przypadku rażącego i uporczywego niewykonywania lub rażącego i uporczywego nienależytego wykonywania umowy przez Zamawiającego 14. Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. W przypadku takim, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. 15. Wszelkie zmiany umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej. 16. W sprawach nieuregulowanych Umową mają zastosowanie przepisy: Kodeksu Cywilnego, Ustawy z dnia 10.04.1997r. - Prawo energetyczne wraz z aktami wykonawczymi, aktualnie obowiązującej Taryfy Sprzedawcy, aktualnie obowiązującej Taryfy OSD, Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Rozdzielczej (Dystrybucyjnej). 17. Wszelkie spory wynikłe na tle niniejszej umowy będzie rozpatrywać sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 18. Umowa zostanie zawarta w 4 egzemplarzach, z czego 3 egzemplarze dla Zamawiającego, a jeden dla Wykonawcy. (W przypadku Umów w zakresie punktów dystrybucji należących do jednostek organizacyjnych gminy umowy zostaną zawarte w 5 egzemplarzach, z czego 4 dla Zamawiającego, a jeden dla Wykonawcy)

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sosnowica.bip.lublin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Sosnowicy, ul. Spokojna 10, 21 - 230 Sosnowica.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Sosnowicy, ul. Spokojna 10, sekretariat (pokój nr 9 I piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.