eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bartoszyce › Usługa utrzymania czystości, dezynfekcji, dystrybucji posiłków, prowadzenia kuchenek oddziałowych, segregacji i transportu wewnętrznego surowców wtórnych, odpadów komunalnych, odpadów medycznych oraz transportu wewnętrznego i usługi pomocnicze w oddziałach w Szpitalu Powiatowym im. Jana Pawła II w Bartoszycach



Ogłoszenie z dnia 2012-02-10

Bartoszyce: Usługa utrzymania czystości, dezynfekcji, dystrybucji posiłków, prowadzenia kuchenek oddziałowych, segregacji i transportu wewnętrznego surowców wtórnych, odpadów komunalnych, odpadów medycznych oraz transportu wewnętrznego i usługi pomocnicze w oddziałach w Szpitalu Powiatowym im. Jana Pawła II w Bartoszycach
Numer ogłoszenia: 41522 - 2012; data zamieszczenia: 10.02.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Powiatowy im. Jana Pawła II, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 11, 11-200 Bartoszyce, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7642625, 7649484, faks 089 7642625.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa utrzymania czystości, dezynfekcji, dystrybucji posiłków, prowadzenia kuchenek oddziałowych, segregacji i transportu wewnętrznego surowców wtórnych, odpadów komunalnych, odpadów medycznych oraz transportu wewnętrznego i usługi pomocnicze w oddziałach w Szpitalu Powiatowym im. Jana Pawła II w Bartoszycach.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Usługa utrzymania czystości, dezynfekcji, dystrybucji posiłków, prowadzenia kuchenek oddziałowych, segregacji i transportu wewnętrznego surowców wtórnych, odpadów komunalnych, odpadów medycznych oraz transportu wewnętrznego i usługi pomocnicze w oddziałach w Szpitalu Powiatowym im. Jana Pawła II w Bartoszycach.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.90.00.00 - Usługi w zakresie sprzątania i odkażania .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Usługa utrzymania czystości, dezynfekcji, dystrybucji posiłków, prowadzenia kuchenek oddziałowych, segregacji i transportu wewnętrznego surowców wtórnych, odpadów komunalnych, odpadów medycznych oraz transportu wewnętrznego i usługi pomocnicze w oddziałach w Szpitalu Powiatowym im. Jana Pawła II w Bartoszycach

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29.12.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kooperacja Sp. z o.o. ul. Sulechowska 4a 65-119 Zielona Góra, ul. Sulechowska 4a, 65-119 Zielona Góra, kraj/woj. lubuskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 419988,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 419988,00

  • Oferta z najniższą ceną: 419988,00 / Oferta z najwyższą ceną: 419988,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W związku z wypowiedzeniem umowy na Usługę w zakresie utrzymania czystości , żywienia pacjentów oraz prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej, w dniu 11 października 2011 r., Dyrektor Szpitala Powiatowego w Bartoszycach decyzją nr 28/2011 powołał komisję przetargową do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na Usługę utrzymania czystości, dezynfekcji, dystrybucji posiłków, prowadzenia kuchenek oddziałowych, segregacji i transportu wewnętrznego surowców wtórnych, odpadów komunalnych, odpadów medycznych oraz transportu wewnętrznego i usługi pomocnicze w oddziałach w Szpitalu Powiatowym im. Jana Pawła II w Bartoszycach. Tegoż samego dnia komisja przetargowa zaczęła prace nad swoimi zadaniami. Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich dnia 28.10.2011 r. i opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej dnia 02.11.2011 r. W tym samym dniu Zamawiający umieścił Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia na swojej stronie internetowej. Dnia 03.11.2011 r. Zamawiający zmodyfikował SIWZ (zmienił termin wizji lokalnej z 11.11.2011 r. na 10.11.2011 r.) i przedłużył termin na składanie ofert o jeden dzień na 09.12.2011 r. Dnia 10.11.2011 r. Zamawiający udzielił odpowiedzi na pytania zadane przez Wykonawców w dniu 09.11.2011 r. i 10.11.2011 r. W/w odpowiedzi modyfikowały SIWZ i Zamawiający zmuszony był przedłużyć termin składania ofert na dzień 12.12.2011 r. W dniu 10.11.2011 r. wpłynęło do Zamawiającego odwołanie na treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W dniu 12.11.2011 r. Zamawiający zawiadomił Wykonawców o wniesionym odwołaniu. Dnia 23.11.2011 r. Szpital udzielił odpowiedzi na odwołanie uznając je w części. Było to powodem późniejszego wycofania odwołania przez Wykonawcę. W związku z częściowym uznaniem odwołania Zamawiający zmodyfikował treść i wymagania w SIWZ oraz przedłużył termin składania i otwarcia ofert na dzień 16.12.2011 r. W dniu 16.12.2011 r. odbyło się otwarcie ofert. Złożono 4 oferty. Komisja przetargowa sprawdziła oferty, następnie Zamawiający poinformował Wykonawców o stwierdzonych omyłkach rachunkowych oraz wezwał Wykonawców do uzupełnienia dokumentów i wyjaśnienia treści oferty. 21.12.2011 roku Zamawiający uzyskał wszystkie uzupełnienia i wyjaśnienia od Wykonawców, zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostało opublikowane 29.12.2011 r. Umowa z dotychczasowym wykonawcą wygasała z końcem 31.12.2012 r. Postępowanie prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych. Zatem nie było możliwości, żeby Zamawiający podpisał umowę z Wykonawcą , którego oferta zawierała najkorzystniejszą cenę i nie podlegała odrzuceniu, w terminie określonym w ustawie. Zamawiający znalazł się naprawdę w bardzo wyjątkowej sytuacji, niewynikającej z przyczyn leżących po jego stronie, ponieważ skierowane do niego zapytania, odwołanie, odpowiedzi na pytania, uznanie odwołania i modyfikacje SIWZ wydłużyły termin składania i otwarcia ofert. Pojawiło się ryzyko, że Szpital w dniu 01.01.2012 r. nie będzie miał zabezpieczonej usługi sprzątania. Zamawiający nie mógł dopuścić do sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa sanitarno - epidemiologicznego Szpitala, a co za tym idzie zagrożenia zdrowia i życia pacjentów. Zaistniała konieczność pilnego zrealizowania zmówienia w bardzo krótkim czasie, zapewniając ciągłość usługi sprzątania od dnia 01.01.2012 r. do czasu podpisania umowy z Wykonawcą w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego. Wobec powyższego Zamawiający postanowił udzielić zamówienia na Usługę utrzymania czystości, dezynfekcji, dystrybucji posiłków, prowadzenia kuchenek oddziałowych, segregacji i transportu wewnętrznego surowców wtórnych, odpadów komunalnych, odpadów medycznych oraz transportu wewnętrznego i usługi pomocnicze w oddziałach w Szpitalu Powiatowym im. Jana Pawła II w Bartoszycach w trybie wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 zabezpieczając ciągłość usługi sprzątania szpitala od dnia 01.01.2012 r. do czasu podpisania umowy z Wykonawcą w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego. Najszybszy termin podpisania umowy w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego zgodnie z terminami określonymi w ustawie mógł nastąpić 09.01.2012 roku. Jednak Zamawiający wziął pod uwagę okoliczność ewentualnego wniesienia odwołania przez innych Wykonawców biorących udział w postępowaniu i postanowił udzielić zamówienia z wolnej ręki na okres maksymalnie 3 miesięcy, z możliwością rozwiązania umowy w terminie wcześniejszym, w przypadku podpisania umowy w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego. Zamawiający zaprosił do negocjacji wszystkich Wykonawców, którzy brali udział w przetargu nieograniczonym. Tylko jeden wykonawca, którego oferta była najkorzystniejsza wyraził chęć negocjacji w postępowaniu prowadzonym w trybie z wolnej ręki. W drodze negocjacji ustalono, że Wykonawca będzie wykonywał usługę od dnia 01.01.2012 roku do czasu podpisania umowy w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego po cenie określonej w ofercie przetargowej złożonej w przetargu nieograniczonym. W ocenie zamawiającego wszystkie przesłanki określone w art. 67 ust.1 pkt 3 zostały w tym szczególnym przypadku zachowane.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.