Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-10-15
Warszawa: Zamówienie uzupełniające na świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej dzielnicy Białołęka m. st. Warszawy w miejscu ich zamieszkania.
Numer ogłoszenia: 419746 - 2013; data zamieszczenia: 15.10.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy, ul. Antalla 4, 03-126 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6147000, faks 022 6147000 , strona internetowa www.opsbialoleka.waw.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamówienie uzupełniające na świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej dzielnicy Białołęka m. st. Warszawy w miejscu ich zamieszkania..
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych o charakterze gospodarczym dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Białołęka m.st. Warszawy w miejscu ich zamieszkania (klientów Zamawiającego), zwane dalej usługą. 2. Szczegółowy zakres czynności, które mogą składać się na usługę, jest następujący: 1. Samodzielne lub wspólnie z usługobiorcą dokonywanie zakupów w najbliższym sklepie i rozlicznie wydatków 2. Przynoszenie usługobiorcy posiłków z punktu odbioru posiłków 3. Przygotowanie posiłku z uwzględnieniem diety zalecanej przez lekarza w miarę potrzeb śniadanie, obiad, kolacja. 4. Podanie posiłku a także pomoc przy jego spożyciu 5. Zmycie naczyń po posiłku 6. Pomoc w opiece nad dziećmi: pomoc w czynnościach higienicznych, zapewnienie bezpiecznej egzystencji, organizowanie spacerów ,zaprowadzanie dzieci do placówek opiekuńczych, oświatowych 7. Bieżące sprzątanie mieszkania z uwzględnieniem oczekiwań usługobiorcy a. pokoju usługobiorcy b. kuchni usługobiorcy , jeżeli mieszka sam c. łazienki i urządzeń sanitarnych, jeżeli usługobiorca mieszka sam d. sprzątanie całego mieszkania, dotyczy to osób samotnych na których nie ciąży obowiązek alimentacyjny. 8. Utrzymanie w czystości sprzętu sanitarnego:miednicy, kaczki ,basenu ,nocnika. 9. Umożliwienie i pomoc w wykonywaniu zabiegów higienicznych w myciu, w kąpieli, zaprowadzanie do toalety. 10. Drobne pranie lekkiej odzieży usługobiorcy 11. Zmiana odzieży i bielizny pościelowej 12. Prześcielanie łóżka 13. Przynoszenie węgla i palenie w piecu 14. Przynoszenie wody, jeżeli nie ma jej w domu. 15. Zanoszenie i odbiór bielizny pościelowej i odzieży z pralni 16. Załatwianie spraw urzędowych ( poczta ,administracja, bank) 17. Zgłaszanie do naprawy urządzeń i instalacji domowych 18. Współpraca z lekarzem i pielęgniarką środowiskową oraz pracownikiem socjalnym 19. Wykonywanie innych czynności ,których realizacja jest konieczna ze względu na dobro usługobiorcy np. odwiezienie do szpitala, placówki służby zdrowia lub Domu Pomocy asystowanie usługobiorcy w dotarciu na cmentarz w przypadku zgłoszenia potrzeby wzięcia udziału w pogrzebie lub odwiedzenia grobów najbliższych w związku ze Świętem Zmarłych. 20. Generalne okresowe sprzątanie mieszkania ( mycie okien, mycie szafek, mycie i pastowanie podłóg, pranie i zawieszanie firan, zasłon ,trzepanie i pranie dywanów, odgruzowanie, sprzątanie po remoncie). Środki czystości zapewnia usługobiorca, natomiast sprzęt do sprzątania zapewnia Wykonawca. 21. Dbanie o kondycję psychoruchową usługobiorcy. a. organizowanie spacerów lub przemieszczanie się w mieszkaniu b. prowadzenie rozmów c. czytanie prasy, książek i ich wymiana w bibliotece d. pomoc w prowadzeniu korespondencji 22. Utrzymanie stałego kontaktu z pracownikiem Zamawiającego wskazanym do kontaktów w sprawie realizacji umowy. 23. W razie konieczności, dla osób samotnych, które nie posiadają osób zobowiązanych do alimentacji, odśnieżanie ścieżki do posesji i mieszkania. 3. Prawo do korzystania z usługi będzie ustalane dla osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione. Prawo to może zostać również ustalone dla osoby, która wymaga pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie nie zamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w sposób uwzględniający potrzeby klientów Zamawiającego. 5. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić, aby usługi były wykonywane wyłącznie przez osoby posiadające kwalifikacje wymagane do jej świadczenia. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za działania i zaniechania tych osób. 6. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za szkody w mieniu klienta Zamawiającego powstałe w związku z wykonywaniem usługi przez Wykonawcę lub zawinione przez osoby, o których mowa w ust. 5. 7. Wykonawca będzie zobowiązany świadczyć usługę na podstawie decyzji administracyjnej wydanej przez Dyrektora Zamawiającego. W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się zlecenie wykonania usługi za pomocą faksu przez osobę wskazaną do kontaktów w sprawie realizacji zamówienia ze strony Zamawiającego. Zlecenie takie zostanie niezwłocznie potwierdzone decyzją. 8. Niezwłocznie po wydaniu decyzji, o której mowa w ust. 7, Zamawiający przekaże Wykonawcy drogą faksową kopię tej decyzji. Wykonawca od dnia wskazanego w decyzji jest zobowiązany do świadczenia usługi w zakresie (czynności wybrane spośród określonych w ust. 2) i w wymiarze czasowym wskazanych w decyzji. Jeżeli będzie to konieczne, Dyrektor Zamawiającego zażąda w piśmie przewodnim, do którego załączona będzie kopia decyzji, aby usługa była świadczona przez osobę posiadającą wykształcenie co najmniej średnie medyczne lub policealne w zakresie opieki medycznej lub środowiskowej 9. Wykonawca będzie zobowiązany zapewnić możliwość świadczenia usługi przez siedem dni w tygodniu, w godzinach od 7:00 do 19:00, również w święta i dni ustawowo wolne od pracy. 10. Z usługi świadczonej przez Wykonawcę będzie korzystało około 60 klientów Zamawiającego w każdym z miesięcy obowiązywania umowy. Podana liczba klientów jest wielkością szacunkową. 11. Przewidywana ilość godzin świadczenia usługi w okresie obowiązywania umowy wynosić będzie 3618 godzin. Podana liczba godzin jest wielkością szacunkową. Ilość zleconych Wykonawcy przez Zamawiającego godzin świadczenia usługi wynikać będzie z rzeczywistych potrzeb klientów Zamawiającego. 12. Wykonawca nie będzie mógł dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń w przypadku zlecenia mu w trakcie obowiązywania umowy świadczenia usługi dla mniejszej niż ustalona w ust. 10 liczby klientów Zamawiającego lub w mniejszym niż ustalony w ust. 11 wymiarze czasowym. 13. Dokładne terminy świadczenia usługi Wykonawca uzgodni indywidualnie z każdym klientem Zamawiającego lub jego opiekunem. Wykonawca będzie zobowiązany na każde żądanie Zamawiającego przedstawić mu szczegółową informację o rzeczywistych, ustalonych z klientami lub ich opiekunami terminach świadczenia usługi. 14.Wykonawca j będzie zobowiązany do zakończenia świadczenia usługi: 1) w dniu określonym w decyzji, o której mowa w ust. 7, 2) w dniu wygaśnięcia umowy. Umowa wejdzie w życie z dniem 01 listopada 2013 roku i obowiązywać będzie do dnia 31 grudnia 2013 r. jednak nie dłużej niż do dnia, w którym kwota całkowitego należnego Wykonawcy na podstawie niniejszej umowy wynagrodzenia będzie równa kwocie maksymalnej wartości umowy. Wykonawca nie będzie mógł dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń w przypadku, gdy w dniu 31 grudnia 2013 r. kwota całkowitego należnego Wykonawcy na podstawie niniejszej umowy wynagrodzenia będzie niższa od podanej kwoty. 15. W wyjątkowych przypadkach, niezwłocznie po otrzymaniu faksem żądania Zamawiającego, Wykonawca będzie zobowiązany do zakończenia świadczenia usługi w terminie wcześniejszym niż określony w ust. 14. Żądanie Zamawiającego zostanie niezwłocznie przedstawione Wykonawcy na piśmie. 16. Wykonawca, w terminie 3 dni od powzięcia wiadomości o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ: na realizację usługi oraz na prawo do korzystania z usługi przez klientów Zamawiającego, w tym na zakres usługi lub wymiar czasowy, zobowiązany jest do poinformowania o nich Zamawiającego. 17. Wykonawca będzie uprawniony do składania Zamawiającemu propozycji wprowadzenia zmian w zakresie lub wymiarze czasowym świadczenia usługi na rzecz klientów Zamawiającego. Do wprowadzenia jakiejkolwiek zmiany niezbędna będzie pisemna zgoda Zamawiającego. 18. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli prawidłowości wykonywania usług przez Wykonawcę, w tym do kontroli ich jakości oraz zgodności z decyzjami, na podstawie których są świadczone. 19. Strony ustalą, zgodnie z ofertą Wykonawcy, stałą w okresie obowiązywania umowy cenę ryczałtową brutto za jedną godzinę świadczenia usługi na rzecz klientów Zamawiającego. 20. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie tylko za rzeczywistą liczbę godzin świadczenia usługi na rzecz klientów Zamawiającego uprawnionych do korzystania z usługi w danym miesiącu. 21. Podstawą do wypłacenia wynagrodzenia będą faktury wystawione przez Wykonawcę po zakończeniu każdego miesiąca świadczenia usługi. 22. Wykonawca będzie zobowiązany załączyć do faktury wykaz zawierający następujące dane: nazwiska klientów Zamawiającego korzystających z usługi, oraz liczbę godzin świadczonej w tym miesiącu na ich rzecz usługi - każda godzina świadczonej usługi ma zostać potwierdzona podpisem korzystającego z niej klienta lub jego opiekuna oraz osoby świadczącej usługę u klienta. 23. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie 21 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury na konto Wykonawcy wskazane na fakturze. Za usługi świadczone w miesiącu grudniu 2013 roku Wykonawca złoży Zamawiającemu fakturę wraz z wykazem, o którym mowa w ust. 4, do dnia 22 12. 2013r. a Zamawiający zapłaci za fakturę do dnia 31 12. 2013r. Natomiast, za usługi świadczone w okresie od 23 12. 2013r. do 31 12. 2013r. Wykonawca przedstawi wykaz, o którym mowa w ust. 4, do dnia 03 01. 2014r. 24. Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji wykazu, o którym mowa w ust. 22, pod kątem jego rzetelności i zgodności ze stawianymi mu w niniejszej umowie wymogami. W przypadku stwierdzenia w nim nieprawidłowości, Ośrodek, w terminie 5 dni od otrzymania wykazu, jest uprawniony wskazać Wykonawcy na piśmie stwierdzone nieprawidłowości, a Wykonawca jest zobowiązany w terminie 5 dni do uwzględnienia uwag Ośrodka i sporządzenia wykazu w sposób prawidłowy. 25. W przypadku gdy do faktury nie zostanie załączony wykaz, o którym mowa w ust. 22 lub zostanie on sporządzony nieprawidłowo, Zamawiający, do czasu otrzymania prawidłowo sporządzonego wykazu, ma prawo powstrzymać się od wypłacenia Wykonawcy należnego mu wynagrodzenia. 26. Wykonawca będzie zobowiązany pobierać od klientów Zamawiającego opłaty za świadczone usługi w wysokości określonej w decyzji, o której mowa w ust. 7. Pobrane z tytułu opłat kwoty będzie zobowiązany wpłacić bezpośrednio do kasy Zamawiającego lub przelewem na konto Zamawiającego w terminie do 10 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym wykonane będą te usługi. 27. W przypadku gdy Wykonawca nie pobierze opłat w należytej wysokości, będzie on zobowiązany w terminie, o którym mowa w ust. 25, przedstawić Zamawiającemu pisemne wyjaśnienia, które mają zawierać co najmniej nazwiska klientów Zamawiającego, od których pobranie opłat okazało się nieskuteczne, ich wysokość oraz wskazanie powodów nie pobrania należnych Zamawiającemu opłat. 28. Zamawiający będzie uprawniony do potrącenia należnych mu z tytułu opłat kwot z kwotą wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku, gdy Wykonawca w terminie, o którym mowa w ust. 26, nie dokona wpłaty należnych od klientów kwot z tytułu opłat za świadczone usługi lub nie przedstawi pisemnych wyjaśnień, które Zamawiający uzna za wystarczające..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.31.24.00 - Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe .
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Zamówienie uzupełniające zostanie udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego dotychczasowemu Wykonawcy usług opiekuńczych. Polegać będzie na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień i było przewidziane w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ. Sytuacja zdrowotna świadczeniobiorców powoduje konieczność przyznania większej liczby godzin usług niż przewidywana w umowie podstawowej.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Nadzieja Opieka Pielęgniarstwo Rehabilitacja Sp. z o.o., ul. Rzeżbiarska 88, 04-609 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Ochrona mienia w siedzibie Zamawiającego przy ul. Trakt Lubelski 353 i 355 wraz z terenem przyległym; monitorowanie 8 sygnałów alarmowych w obiektach ZGN,
- Dostawa kontrastu dla Rezonansu Magnetycznego.
- Przygotowywanie i dowożenie we wskazane miejsce obiadów klientom Ośrodka Wsparcia dla Seniorów przy ul. Lazurowej 14 w Warszawie
- Zakup i dostawę urządzeń medycznych: defibrylatory i tonometr aplanacyjny na potrzeby Szpitala im. prof. W. Orłowskiego CMKP.
- Opracowanie dokumentacji projektowej do złożenia oferty w konkursie PKP PLK S.A. dla budowy tunelu w ciągu DW 632 na terenie m. Michałów-Reginów pod torami LK 10 - nr postępowania 274/24
- Najem wraz z niezbędnymi licencjami oraz wdrożeniem dwóch urządzeń sieciowych zabezpieczających działanie infrastruktury teleinformatycznej Straży Miejskiej
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi społeczne na świadczenie podopiecznym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzezinach usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- Świadczenie usług opiekuńczych na rzecz podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Witnicy, w miejscu ich zamieszkania, na terenie miasta i gminy Witnica
- Świadczenie usług opiekuńczych u Klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gubinie w miejscu ich zamieszkania w okresie od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r.
- Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w miejscu zamieszkania na terenie Gminy Krasne w 2025 roku
- Świadczenie podstawowych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania na rzecz osób mieszkających na terenie Gminy Okonek w roku 2025.
- Świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Ośrodka Pomocy Społecznej w Świebodzicach w miejscu zamieszkania klientów OPS w 2025 roku
więcej: Usługi opieki społecznej nieświadczone przez ośrodki pobytowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.