eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BartoszyceDostawa pościeli i bielizny szpitalnej



Ogłoszenie z dnia 2012-02-13

Bartoszyce: Dostawa pościeli i bielizny szpitalnej
Numer ogłoszenia: 42186 - 2012; data zamieszczenia: 13.02.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Szpital Powiatowy im. Jana Pawła II, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 11, 11-200 Bartoszyce, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7642625, 7649484, faks 089 7642625.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa pościeli i bielizny szpitalnej.

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Zadanie 1 1. Spodnie operacyjne bawełniane kolor zielony - 120 szt. 2. Spódnice operacyjne bawełniane kolor zielony - 90 szt. 3. Bluzy operacyjne bawełniane kolor zielony - 220 szt. 4. Prześcieradła operacyjne bawełniane kolor zielony - 450 szt. 5. Serwety operacyjne bawełniane kolor zielony - 220 szt. 6. Podkłady operacyjne bawełniane kolor zielony - 350 szt. 7. Fartuchy operacyjne bawełniane - 180 szt. Zadanie 2 1. Prześcieradła duże - 750 szt. 2. Podkłady - 600 szt. 3. Poszwy duże - 750 szt. 4. Poszewki duże - 750 szt. 5. Poszewki małe - 120 szt. 6. Poszwy małe - 120 szt. 7. Prześcieradła małe - 200 szt. 8. Koce - 450 szt. 9. Kocyki małe noworodkowe - 120 szt. 10. Koce średnie - 50 szt. 11. Pieluchy tetrowe - 250 szt. 12. Piżamy - 150 szt. 13. Koszule porodowe - 50 szt. 14. Koszule operacyjne - 140 szt. 15. Zasłony do parawanów - 70 szt. 16. Worki odzieżowe płócienne do szatni chorych - 180 szt..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 39.51.80.00 - Bielizna szpitalna 39.51.20.00 - Bielizna pościelowa .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

Część NR: 1   

Nazwa: Zadanie 1

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21.12.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 5.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Wiktmark Sp. z o.o., ul. Sosnowa 15, 10-178 Olsztyn, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 24330,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 23907,00

  • Oferta z najniższą ceną: 23907,00 / Oferta z najwyższą ceną: 42275,00

  • Waluta: PLN.

Część NR: 2   

Nazwa: Zadanie 2

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 21.12.2011.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 3.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Vena Anna Kapka, ul. Kościuszki 25, 87-100 Toruń, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 72040,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 70521,00

  • Oferta z najniższą ceną: 70521,00 / Oferta z najwyższą ceną: 86869,00

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W związku z wypowiedzeniem umowy na Usługę w zakresie utrzymania czystości, żywienia pacjentów oraz prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej, w dniu 30 listopada 2011 r., Dyrektor Szpitala Powiatowego w Bartoszycach decyzją nr 33/2011 powołał komisję przetargową do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na Świadczenie kompleksowych usług pralniczych w zakresie: pranie, dezynfekowanie, maglowanie i prasowanie bielizny szpitalnej, fasonowej dla Szpitala Powiatowego im. Jana Pawła II w Bartoszycach. Tegoż samego dnia komisja przetargowa zaczęła prace nad swoimi zadaniami. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 08.12.2011.W tym samym dniu Zamawiający umieścił ogłoszenie o zamówieniu oraz SIWZ na swojej stronie internetowej. Termin składania i otwarcia ofert wyznaczono na 16.12.2011 r. W dniu otwarcia ofert okazało się, że nie wpłynęła żadna oferta nie podlegająca odrzuceniu. W tym samym dniu zamawiający unieważnił postępowanie. To postępowanie zakładało pranie z użyczeniem pościeli przez Wykonawcę. Zamawiający widział ryzyko, że przy ponownym ogłoszeniu takiego samego postępowania mogą znowu nie wpłynąć oferty. Dlatego, aby nie dopuścić do takiej sytuacji postanowił zakupić w trybie z wolnej na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3 pościel w minimalnej ilości zapewniającej prawidłowe funkcjonowanie Szpitala. Ponadto zakupioną pościel przed wydaniem na oddziały szpitalne i blok operacyjny należało najpierw wyprać i wysterylizować ostatecznie do 31.12.2011, ponieważ tego dnia kończyła się umowa z dotychczasowym wykonawcą. W związku z tym, aby do 31.12.2011 roku pościel była gotowa do wydania zamawiający musiał ją mieć dostarczoną i przygotowaną do prania najpóźniej do dnia 29.12.2011 r. Wobec powyższego nie było możliwości zachowania terminów dla innych trybów, dodatkowo szpital nie mógł dopuścić do sytuacji, w której pozostałby 01.01.2012 roku bez pościeli. Zamawiający znalazł się naprawdę w bardzo wyjątkowej sytuacji, nie wynikającej z przyczyn leżących po jego stronie, ponieważ nie mógł on przewidzieć, że nikt nie złoży ofert. Pojawiło się ryzyko, że Szpital w dniu 01.01.2012 r. nie będzie miał pościeli na oddziałach i na bloku operacyjnym. Zamawiający nie mógł dopuścić do takiej sytuacji, która uderzyłaby w bezpieczeństwo sanitarno-epidemiologiczne szpitala. Zaistniała konieczność pilnego zrealizowania zmówienia w bardzo krótkim czasie. Wobec powyższego Zamawiający postanowił udzielić zamówienia na Dostawę pościeli i bielizny szpitalnej w trybie wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3. Aby zachować zasady uczciwej konkurencji zamawiający w dniu 16.12.2012 poprosił 5 wykonawców o złożenie ofert cenowych. Z przesłanych ofert zamawiający wybrał dwie najtańsze oferty, jedną w której najtańsza była tzw. pościel i bielizna zielona, drugą w której najtańsza była tzw. pościel i bielizna biała i pozostały asortyment. W dniu 21.12.2011 roku zamawiający udzielił zamówienia. W ocenie zamawiającego wszystkie przesłanki określone w art. 67 ust.1 pkt 3 zostały w tym szczególnym przypadku zachowane. Dodatkowo Zamawiający kierował się zasadą dokonywania wydatków w sposób efektywny i oszczędny zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U.09.157.1240 z późn. zm.)

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.