Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2010-12-29
Bielsko-Biała: Modernizacja budynku Terenowego Inspektoratu ZUS w Cieszynie w zakresie p.poż.
Numer ogłoszenia: 422070 - 2010; data zamieszczenia: 29.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Bielsku -Białej , ul. Krasińskiego 34, 43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie, tel. 033 825 27 15, faks 033 825 27 16.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.zus.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja budynku Terenowego Inspektoratu ZUS w Cieszynie w zakresie p.poż..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest następujący zakres prac: CZĘŚĆ I ROBOTY BUDOWLANE - Prace demontażowe - demontaż drzwi przeszklonych, wykucie z muru ościeżnic drewnianych i stalowych, demontaż drewnianych progów, rozebranie ścianek działowych, demontaż okna dla osadzenia okien oddymiających. Wykucie okna w pomieszczeniu nr 18 oraz skucie ściany dla przygotowania otworu dla osadzenia drzwi zewnętrznych, rozbiórka stropów pod klapy dymowe i wyłaz dachowy - Roboty w zakresie usuwania gruzu - wywiezienie gruzu i materiałów z demontażu na wysypisko miejskie - Tynkowanie - uzupełnienie tynków po demontażu i wymianie drzwi, uzupełnienie tynków przy wymianie szafek hydrantowych, wykonanie nowych tynków - Montaż stolarki - dostawa i montaż stolarki aluminiowej przeszklonej klasa odporności ogniowej EI 60, kolor biały z drzwiami przeszklonymi w klasie EI 30 z samozamykaczem (szczegółowy wykaz ścianek z kolorystyką zawiera projekt architektoniczny - wykonawczy) oraz okien oddymiających, dopowietrzających. - Montaż drzwi zewnętrznych - montaż drzwi dwuskrzydłowych otwieranych na zewnątrz budynku o łącznej szerokości 150 cm, kolor stolarki dopasować do istniejącej stolarki aluminiowej zewnętrznej /kolor zielony/. - Montaż drzwi wewnętrznych - montaż metalowych drzwi z samozamykaczem w klasie odporności ogniowej EI 30 - Uzupełnienie płytek - uzupełnienie posadzki z płytek gresowych, uzupełnienie cokolików, uzupełnienie płytek ściennych (kolorystykę i rodzaj płytek dopasować do istniejących), wykonanie nowej posadzki z płytek gress z cokolikiem w pomieszczeniu likwidowanym pod wyjście ewakuacyjne z klatki schodowej C - Roboty malarskie - dwukrotne malowanie ścian i sufitów farbą emulsyjną (kolor) z przygotowaniem powierzchni - poprawki po montażu i demontażu drzwi oraz malowanie pełne klatek schodowych oraz korytarzy, dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi starych tynków oraz płyt gips-kart - lamperia, malowanie balustrad. - Montaż z przygotowaniem klap dymowych oraz klap i okien dymowych - KLATKA SCHODOWA A - zamontowanie w dachu nowej klapy dymowej o czynnej powierzchni oddymiania 1,0 m2 (wykucie w stropie otworu pod wymiar klapy, obmurowanie do wysokości dachu cegłą pełną i wykonanie bardzo dokładnej obróbki blacharskiej wokół klapy dymowej po jej zamontowaniu). KLATKA SCHODOWA B - przebudowanie istniejącego przeszklenia na ostatniej kondygnacji na okna dymowe tak aby zapewnić łączną czynną powierzchnię oddymiania 0,8 m2, na I piętrze należy przebudować istniejące przeszklenie dla napowietrzania klatki schodowej poprzez przerobienie sześciu okien istniejącej stolarki. KLATKA SCHODOWA C - zamontowanie w dachu nowej klapy dymowej o czynnej powierzchni oddymiania 0,8 m2 (wykucie w stropie otworu pod wymiar klapy, obmurowanie do wysokości dachu cegłą pełną i wykonanie bardzo dokładnej obróbki blacharskiej wokół klapy dymowej po jej zamontowaniu) Montaż w stropie wyłazu dachowego - wykucie w stropie żelbetowym otworu, montaż wyłazu dachowego - zew. wym. ościeżnicy 86*87 cm na przykładzie firmy FAKRO - model WLI oraz roboty pomocnicze wykończeniowe. CZĘŚĆ II ROBOTY ELEKTRYCZNE - Wykonanie oświetlenia ewakuacyjnego przy zastosowaniu układów podtrzymania świecenia - elektroinwenterów na wszystkich drogach ewakuacji korytarzy i klatek schodowych - montaż nowych opraw oświetlenia awaryjnego wyposażonego w elektroinwentery, wykonanie zasilania przewodami YDY 3x1,5mm2 ułożonego w korytkach instalacyjnych na tynku, zabudowanie dodatkowego obwodu zabezpieczonego wyłącznikiem instalacyjnym typu S311 B10A w rozdzielnicy dla oświetlenia ewakuacyjnego sali obsługi klienta na parterze. Po zakończeniu prac wykonanie badania oświetlenia ewakuacyjnego zgodnie z rozporządzeniem Min. Spraw Wew. i Adm. z dnia 21.04.2006 - Wykonanie instalacji oddymiania klatek schodowych - KLATKA SCHODOWA A - montaż w zamontowanej klapie dymowej sterowania poprzez napęd łańcuchowy KA-32 centralką oddymiania RZN 4404-K 2V,montaż optycznej czujki dymu DOR 40 oraz wyłączników oddymiania ROP 42. Dla przewietrzania klatki schodowej zabudowanie przycisku przewietrzania LT 43U. Całą instalacje należy układać na tynku w korytkach instalacyjnych przewodem w izolacji odpornej na wysoką temperaturę typu HDGS 3x1x1,5mm2 , zasilanie dla centralki wykonać przewodami YDY 3x1,5mm2. KLATKA SCHODOWA B - oddymiane przewidziane w tej klatce poprzez okna na najwyższym piętrze, należy zamontować napędy łańcuchowe KA-32 sterowane z centralki oddymiania RZN 4402-K 2V, montaż optycznej czujki dymu DOR 40 oraz wyłączników oddymiania ROP 42. Dla przewietrzania klatki schodowej zabudowanie przycisku przewietrzania LT 43U. Całą instalacje należy układać na tynku w korytkach instalacyjnych przewodem w izolacji odpornej na wysoką temperaturę typu HDGS 3x1x1,5mm2, zasilanie dla centralki wykonać przewodami YDY 3x1,5mm2 . KLATKA SCHODOWA C - montaż w zamontowanej klapie dymowej sterowania poprzez napęd łańcuchowy KA-32 z istniejącej centralki oddymiania zabudowanej w pomieszczeniu portierni do klapy dymowej należy doprowadzić przewód w korytkach instalacyjnych w izolacji odpornej na wysoką temperaturę typu HDGS 3x1x1,5mm2 , na klatce schodowej zabudowane są czujniki dymu oraz przyciski oddymiania jedynie należy przebudować przycisk oddymiania ROP 42 z pomieszczenia portierni do klatki schodowej obok drzwi wyjściowych . Dla przewietrzania klatki schodowej należy zabudować przycisk przewietrzania LT 43U na najwyższym poziomie klatki schodowej. - Montaż i wykonanie zasilania kurtyny powietrznej zabudowanej nad drzwiami wyjściowymi z kl schodowej C - Montaż kurtyny powietrznej o mocy 3kW, wykonanie zasilania przewodami YDY 3x2,5mm2 układanymi w korytkach instalacyjnych na tynku z rozdzielnicy obwodowej zlokalizowanej w pomieszczeniu sali obsługi klienta poprzez zabudowanie dodatkowego obwodu zabezpieczonego wyłącznikiem instalacyjnym typu S311 B16A. CZĘŚĆ III INSTALACJA SYGNALIZACJI POŻARU - Wymiana uszkodzonego systemu wykrywania i sygnalizacji pożaru - demontaż centrali pożarowej ALFA 3800, czujek pożarowych wraz z demontażem gniazd, utylizacja zdemontowanych urządzeń, montaż nowych czujek pożarowych - optyczna dymu oraz czujek pożarowych - nadmiarowo-różnicowa temperatury, montaż ręcznych ostrzegaczy pożaru, montaż centralki sygnalizacji pożarowej ( np. POLON 4200 4*64 adresy), sprawdzenie i uruchomienie linii dozorowych, praca próbna i testowanie systemu alarmowego, wykonanie dokumentacji powykonawczej dla całego systemu wykrywania i sygnalizacji pożaru Szczegółowy zakres prac zawiera: - Projekty wykonawcze w branży architektonicznej , elektrycznej dla instalacji oświetlenia ewakuacyjnego i oddymiania klatek schodowych oraz projekt budowlany systemu oddymiania grawitacyjnego - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - przedmiary robót, które stanowią załącznik do niniejszego wniosku..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- W zakresie przedmiotu zamówienia
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budynków 45.26.26.00 - Różne specjalne roboty budowlane 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.31.21.00 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.06.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie jest wymagane
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Oświadczenie złożone na podstawie art. 44 ustawy, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy - załącznik nr 2 do SIWZ; 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy; 3. Oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu sporządzone wg załącznika nr 4 do SIWZ; 4. Oświadczenie, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu sporządzone wg załącznika nr 5 do SIWZ. 5. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 1 do SIWZ;
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 1 do SIWZ; 2. Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonywanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, przedmiotu, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone ( co najmniej jedna robota na każdą część zamówienia), zgodnie z charakterystyką występujących robót w danej części zamówienia - załącznik nr 6 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają uprawnienia wymagane dla pełnienia funkcji kierownika robót budowlanych i elektrycznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - załącznik nr 3 do SIWZ;
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
W trakcie realizacji umowy w terminie określonym przez Zamawiającego Wykonawca przedłoży atesty dla zastosowanych materiałów przy wykonywaniu prac.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Szczegółowy kosztorys ofertowy przygotowany na podstawie przedmiaru robót dołączonego do SIWZ. (Zaleca się zachowanie kolejności pozycji wyszczególnionych w przedmiarze robót). Wykonawca w kosztorysie ofertowym musi podać dokładne nazwy materiałów, z których będzie wykonywał prace oraz nazwę producenta.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian umowy w zakresie opisu przedmiotu zamówienia i jego cech oraz sposobu i terminu jego realizacji. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w zakresie przeniesienia praw i obowiązków wynikających z umowy na osoby trzecie w zakresie cesji wierzytelności. 3. Zmiana umowy wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zus.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Specyfikację /SIWZ/ można odebrać w siedzibie zamawiającego: Bielsko-Biała, ul. Krasińskiego 38, budynek PTTK, II piętro, pok. 206 w godzinach od 7:00 do 15:00 lub ze strony internetowej www.zus.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.01.2011 godzina 10:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Bielsku-Białej, ul. Krasińskiego 38, w Wieloosobowym Stanowisku Zamówień Publicznych, budynek PTTK, II piętro, pok. 206.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z BIELSKA-BIAŁEJ
- Wykonanie okresowych przeglądów podstawowych (rocznych) dróg na terenie miasta Bielska-Białej
- Świadczenie usług kompleksowej konserwacji oraz napraw urządzeń klimatyzacyjnych zainstalowanych w obiektach Oddziału ZUS w Bielsku-Białej i podległych Inspektoratach w Cieszynie i Żywcu
- Remont konserwatorski budynku przy ul. Władysława Orkana 2 i ul. Wzgórze 15 w Bielsku-Białej
- Dostawa sprzętu komputerowego, urządzeń drukujących oraz laptopów
- "Przebudowa i modern. budynku Przedszkola nr 25 przy ul. Widok 28 w BB w celu dost. do przepisów ppoż w ramach zadania "Wykonanie zabezp. ppoż zleconych decyzjami PSP w obiektach przedszkolnych".
- Remont posadzki w Hali Stacji Kontroli Pojazdów Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o.
więcej: przetargi w Bielsku-Białej »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja stacji uzdatniania wody Tajno Stare, gmina Bargłów Kościelny
- Modernizacja stołówki szkolnej przy Technikum Leśnym w Białowieży - I etap
- Prace remontowe dla Zespołu Szkół centrum Kształcenia Rolniczego im. Jana Pawła II w Brzostku
- Roboty instalacyjne w budynku przy ul. Popiełuszki 8 w Kątach Wrocławskich
- "Przebudowa holu głównego Poznańskiego Ośrodka Specjalistycznych Usług Medycznych"
- Modernizacja przestrzeni dla widzów w budynku Teatru Współczesnego w Warszawie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.