Ogłoszenie z dnia 2011-12-13
Sucha Beskidzka: Prowadzenie zimowego utrzymania dróg o dużym spadku na terenie miasta Sucha Beskidzka - rejon II
Numer ogłoszenia: 423088 - 2011; data zamieszczenia: 13.12.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sucha Beskidzka, ul. Mickiewicza 19, 34-200 Sucha Beskidzka, woj. małopolskie, tel. 033 8742341, 8749544, faks 033 8742266.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie zimowego utrzymania dróg o dużym spadku na terenie miasta Sucha Beskidzka - rejon II.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje: - zimowe utrzymanie dróg o dużym spadku na terenie miasta Sucha Beskidzka w sezonach zimowych: 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014, - pozimowe oczyszczenie dróg objętych zimowym utrzymaniem w sezonach 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014 po zakończeniu akcji w terminie 2 tygodni od dnia, w którym zakończono prowadzenie akcji zimowej (w danym roku). Wykonawca jest zobowiązany pozyskać własnym kosztem i staraniem materiał do zwalczania śliskości (do posypywania lub złożenia w pryzmach - w zależności od drogi). Szczegółowe wymagania dot. realizacji przedmiotu zamówienia a) w ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia (własnym kosztem i staraniem) wszystkich niezbędnych materiałów, urządzeń i narządzi koniecznych do właściwego świadczenia usług, b) do zwalczania śliskości Wykonawca zastosuje materiały szorstkie nieszkodliwe dla środowiska naturalnego (żużel, piasek); nie wolno stosować pyłów z urządzeń odpylających, c) Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego i starannego prowadzenia rejestru akcji zimowej wg wzoru ustalonego przez Zamawiającego; w trakcie prowadzenia akcji zimowej Zamawiający może dokonać zamiany wzoru ww. rejestru, d) dzień zakończenia prowadzenia akcji zimowej zostanie uzgodniony z Zamawiającym i potwierdzony wpisem w rejestrze, e) Wykonawca jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia z dochowaniem należytej staranności. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokument pt.. Informacje niezbędne do przeprowadzenia postępowania..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne 90.62.00.00 - Usługi odśnieżania 90.63.00.00 - Usługi usuwania oblodzeń 90.61.00.00 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09.11.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Piotr Warmuz Firma Usługowa ARD
jakie przetargi wygrała firma
Piotr Warmuz Firma Usługowa ARD
- F.U. ARD Piotr Warmuz, ul. Smolikówka 34, 34-200 Sucha Beskidzka, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 52570,83 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 58492,00
Oferta z najniższą ceną: 58492,00 / Oferta z najwyższą ceną: 58492,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotem zamówienia są usługi: odśnieżania, usuwania oblodzeń oraz sprzątania i zamiatania ulic (pozimowe oczyszczenie ulic objętych przedmiotem zamówienia). Zamawiający przeprowadził 3 postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, które zakończyły się unieważnieniem w trybie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp - tj. oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W celu zapewnienia ofert Zamawiający korzystał ze wszelkich środków wynikających z ustawy Pzp, jednak wszystkie przeprowadzone postępowania w trybie konkurencyjnym należało unieważnić ze względu na wygórowane ceny zaproponowane przez Wykonawców. Na marginesie należy również podkreślić, że w opinii Zamawiającego ceny proponowane przez wykonawców w kolejnych postępowaniach przetargowych nie wynikają z uwarunkowań rynkowych i nie znajdują żadnego uzasadnienia. Warunki udzielenia zamówieni przewidywały waloryzację wynagrodzenia wykonawcy co również nie uzasadnia wysokości zaproponowanych cen. Biorąc pod uwagę obiektywne przesłanki związane z położeniem geograficznym miasta (tereny podgórskie charakteryzujące się możliwością wczesnego występowania opadów śniegu i oblodzeń) należy podkreślić, że realizacja usług objętych przedmiotem zamówienia powinna nastąpić nie później niż od połowy listopada. Zatem biorąc pod uwagę uwarunkowania klimatyczno-geograficzne miasta należy stwierdzić, że w najbliższym czasie mogą wystąpić opady śniegu i konieczne jest natychmiastowe podjęcie przez Zamawiającego działań zmierzających do pozyskania wykonawców realizujących usługi objęte przedmiotem zamówienia. Prowadzenie przez Zamawiającego kolejnych postępowań przetargowych i dalszy brak niższych cen mogą stanowić realne zagrożenia dla bezpieczeństwa mieszkańców miasta. Biorąc po uwagę powyższe fakty należy stwierdzić, co następuje: 1) Zamawiający nie mógł przewidzieć, że kolejno prowadzone (aż trzy) postępowania przetargowe nie doprowadzą do wyłonienia wykonawców zamówienia, 2) charakterystyka przedmiotu zamówienia (tereny podgórskie, drogi o dużym spadku, obfite opady śniegu) oraz słabo rozwinięty lokalny rynek wykonawców sprawiają, że zamówienia tego rodzaju nie są atrakcyjne dla wykonawców (od kilku lat w przetargach biorą udział ci sami wykonawcy), 3) wystąpiły okoliczności powodujące konieczność natychmiastowego udzielenia zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia, 4) wyjątkowa sytuacja wymagająca natychmiastowego udzielenia zamówienia nie wynika z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. Biorąc pod uwagę powyższe należy stwierdzić, że stan faktyczny wypełnia przesłanki zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki określone w art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych.
INNE PRZETARGI SUCHA BESKIDZKA
- Dostawa endoprotez uzupełnienie I
- Dostawa produktów leczniczych w ramach programów lekowych - uzupełnienie X
- Dostawa leków w ramach chemioterapii uzupełnienie II
- Dostawę materiałów opatrunkowych - III postępowanie
- Dostawa paliw: Pakiet nr 1 -tankowanie do pojazdów i agregatów prądotwórczych Zamawiającego (etylina, olej napędowy, LPG) Pakiet nr 2- tankowanie do pojazdów Zamawiającego oleju napędowego
- Dostawa produktów leczniczych w ramach programów lekowych - uzupełnienie IX
więcej: przetargi SUCHA BESKIDZKA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usługi sprzątania w obiektach zarządzanych przez Zamawiającego - Zarząd Obiektów Powiatowych Sp. z o.o. w Chrzanowie, ul. K. Wyszyńskiego 19 w zakresie utrzymania czystości w roku 2025
- Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Stary Sącz w okresie zimy 2024/2025 w obwodach 4 i 8
- Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy Olesno
- Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Nawojowa w sezonie zimowym 2024/2025
- Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Gózd w sezonie zimowym 2024/2025
- Zimowe utrzymanie dróg gminnych i powiatowych w granicach administracyjnych miasta Rawa Mazowiecka
więcej: Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.