eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ChorzówPrzebudowa ul. Wolności w Chorzowie od granicy ze Świętochłowicami do ul. Bolesława Chrobrego w Chorzowie

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2015-02-25

Chorzów: Przebudowa ul. Wolności w Chorzowie od granicy ze Świętochłowicami do ul. Bolesława Chrobrego w Chorzowie
Numer ogłoszenia: 42326 - 2015; data zamieszczenia: 25.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Zarząd Ulic i Mostów , ul. Bałtycka 8A, 41-500 Chorzów, woj. śląskie, tel. (32) 2411270, 2411-279, faks 32 2414060.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuim.chorzow.eu

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ul. Wolności w Chorzowie od granicy ze Świętochłowicami do ul. Bolesława Chrobrego w Chorzowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - ZAKRES MIEJSKI ZARZĄD ULIC I MOSTÓW Przebudowa ulicy Wolności w Chorzowie obejmuje odcinek od skrzyżowania z ul. B. Chrobrego do granicy z m. Świętochłowice i polegać będzie na: A/dla branży drogowej: -przebudowie istniejącej jezdni, -przebudowie istniejących chodników, -poprawie odwodnienia ulicy Wolności, -przebudowie istniejących zjazdów i wjazdów, -budowie zatok postojowych i wydzielonych miejsc dla pieszych, -wycince drzew i krzewów, -nasadzenie nowego drzewostanu o charakterystycznych wielkościach: a) jezdnia o nawierzchni z betonu asfaltowego (w-wa wiążąca - beton asfaltowy AC 16W gr.6 cm; w-wa ścieralna - z betonu asfaltowego AC 11S gr. 4cm) o pow. 11 242,00 m2; b) chodniki o nawierzchni z kostki brukowej betonowej szarej gr. 8 cm o pow. 8 323,00 m2; c)zatoki postojowe o nawierzchni z kostki brukowej betonowej grafitowej gr. 8 cm o pow. 1 446,00 m2; d) ścieżka rowerowa o nawierzchni z kostki brukowej betonowej koloru czerwonego - bezfazowa gr. 8 cm o pow. 380,00 m2; e) zjazdy indywidualne oraz wjazdy bramowe z kostki kamiennej ciętej płomieniowanej gr. 8 cm o pow. 1 015,00 m2; f) opaska szer. 0,5 m wzdłuż budynków z kostki kamiennej bazaltowej 4/6 cm łupanej o pow. 1 150,00 m2; g) krawężniki betonowe o wym. 15x30 cm i 20x30 oraz o wym. 22x30x100 cm długości 3 500,00 m; h) krawężniki kamienne o wym. 20x30 cm długości 360,00 m; i) obrzeża betonowe o wym. 8x30 cm długości 785,00 m; j) studzienki ściekowe uliczne betonowe o średnicy 500 mm z osadnikiem i syfonem w ilości 57 szt.; k) przykanaliki z rur kanalizacyjnych PVC o średnicy zewn. 200 mm długości 450,00 m; l) rury ochronne dwudzielne o średnicy 110 mm i 160 mm długości 268,00 m; m) wycinka drzew w ilości 70 szt.; n) nasadzenia drzew z gatunku grusza drobnoowocowa w ilości 98 szt.; o) humusowanie z obsianiem trawą o pow. 835,00 m2; p) wiata przystankowa w ilości 2 szt., w tym 1szt. jako wiata z odzysku, druga wiata nowa składająca się z trzech modułów; q) organizacja ruchu docelowa; r) powykonawczy operat geodezyjny. B/dla branży elektrycznej: -przebudowie oświetlenia drogowego, -zabezpieczenia kabli SN i nN o charakterystycznych wielkościach: a) słupy oświetleniowe aluminiowe anodowe w kolorze stalowym lub Inox wys. 8,00 m w ilości 74,00 szt.; b) słupy oświetleniowe do 300 kg, stalowy ocynkowany wysokości 5,00 m w ilości 4,00 szt.; c) wysięgniki rurowe do 15 kg w ilości 64 szt.; d) wysięgniki rurowe do 30 kg - podwójny w ilości 10 szt.; e) oprawy oświetlenia zewnętrznego - oprawy LED oraz energooszczędne w ilości 88 szt.; f) rury osłonowe PVC do śr. 140 mm - DVK 75 mm lub równoważna długości 3610,00 m; g) rury osłonowe PVC do śr. 140 mm - SRS 75 mm, SRS 160 mm lub równoważna długości 648,00 m; h) rury osłonowe do śr. 200 mm - A 160 PS lub równoważne długości 393,00 m; i) kable YAKXs 4x35 mm2 długości 3610,0 m; j) bednarka ocynkowana 30x4 mm2 długości 3610,00m; k) powykonawczy operat geodezyjny. C/Sygnalizacja świetlna: Przebudowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Hajducka - Wolności - Strzelców Bytomskich w Chorzowie Szczegółowy zakres robót został zawarty w przedmiarach robót stanowiących integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. UWAGI DOTYCZĄCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1.Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania harmonogramu robót do prac torowych koordynowanych przez Tramwaje Śląskie S.A. Tramwaje Śląskie zakładają zintensyfikowanie prac związanych z budową torowiska tramwajowego i wstępnie zakłada się, że termin zakończenia robót torowych nastąpi 30.08.2015. 2.W terminie do tygodnia przed przystąpieniem do realizacji zadania, Wykonawca zobowiązany jest do opracowania oraz zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót w koordynacji z zaplanowanymi pracami prowadzonymi przez Tramwaje Śląskie S.A. i ChŚPWiK Sp. z o.o. 3.Projekt podlega wcześniejszemu zaopiniowaniu przez Zespół ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego. 4.W przypadku nie przedłożenia w terminie zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu Zamawiający zleci wykonanie projektu tymczasowej organizacji ruchu a kosztami obciąży Wykonawcę. 5.Inwestor informuje, że w terminach od 01.06.2015 do 31.10.2015 realizować będzie zadanie inwestycyjne związane z przebudowa ul. Dąbrowskiego w związku z uzyskanym dofinansowaniem na rok 2015r. w związku z powyższym część tras objazdowych realizowana będzie z wyłączeniem ul. Dąbrowskiego. 6.Wykonawca najpóźniej w dniu rozpoczęcia robót zgłosi Zamawiającemu gotowość do odbioru oznakowania na czas realizacji robót. W przypadku braku pozytywnego odbioru Zamawiający zleci uzupełnienie oznakowania a kosztami obciąży Wykonawcę. 7.Przez cały okres realizacji zamówienia Wykonawca odpowiada za teren budowy oraz utrzymanie oznakowania tymczasowego. 8.Koszty wykonania oraz utrzymania oznakowania ponosi Wykonawca robót. 9.Zamawiający wymaga wykonywania przedmiotowego zamówienia odcinkami na gotowo. 10.Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia z podmiotami prowadzącymi działalność w rejonie prowadzonych robót wszystkich czasowych zamknięć lub ograniczeń przejazdu, które mogą utrudnić funkcjonowanie firm. Wykonawca każdorazowo powiadomi pisemnie wszystkie podmioty o ograniczeniach w ruchu. 11.Wykonawca zapewni dojazdy mieszkańców do posesji. 12.Projekt docelowej zmiany organizacji ruchu drogowego został zatwierdzony przez Prezydenta Miasta Chorzów dnia 27.05.2014r. 13.Przed przystąpieniem do robót Wykonawca wykona na swój koszt opracowanie - inwentaryzację fotograficzną i filmową ulicy Wolności na długości realizowanych robót ze szczególnym naciskiem na ustalenie stanu istniejącego przyległych do terenu budowy budynków, budowli i infrastruktury niezwiązanej z funkcjonowaniem drogi w celu ustalenia ich technicznego stanu faktycznego. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA - ZAKRES CHORZOWSKO - ŚWIĘTOCHŁOWICKIE PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI Przebudowa sieci kanalizacji ogólnospławnej i wodociągowej w ul. Wolności w Chorzowie Zakres zamówienia obejmuje: 1. Roboty przygotowawcze a. zgłoszenie rozpoczęcia prac do wszystkich wymaganych instytucji, uzyskanie i opłacenie wszystkich wymaganych czasowych decyzji i pozwoleń, b. kompleksową obsługę geodezyjną w tym: -geodezyjne wytyczenie, -bieżąca obsługa geodezyjna w trakcie realizacji, -wykonanie geodezyjnych inwentaryzacji powykonawczych wraz z naniesieniem w zasobach miejskich zgodnie z wymaganiami STWiORB 2. Roboty sieciowe: 2.1. W zakresie wykonania kanalizacji ogólnospławnej: a. przebudowę sieci kanalizacji ogólnospławnej na odcinku od ul. Spółdzielczej do ul. Hajduckiej (etap I) b. przebudowę sieci kanalizacji ogólnospławnej na odcinku od ul. Wolności 88 do ul. B. Chrobrego (etap II i III) c. podłączenie istniejących przykanalików sanitarnych i deszczowych d. remont istniejącej kanalizacji ogólnospławnej metodą bezwykopową w ul. Hajduckiej oraz w ul. Wolności na odcinku od ul. Zjednoczenia do ul. Chrobrego, e. podłączenie wpustów odwodnienia ulicznego (wpusty w zakresie MZUiM Chorzów), f. likwidację istniejącej kanalizacji ogólnospławnej. Część finansowana przez ChŚPWiK Sp. z o.o. nie obejmuje projektu, budowy oraz podłączenia poszczególnych elementów odwodnienia torowiska. Projekt sieci kanalizacji ogólnospławnej przewiduje natomiast korektę miejsc włączenia przykanalików odwadniających torowisko. Realizację robót kanalizacyjnych należy prowadzić głównie zgodnie z dokumentacją opracowaną na zlecenie ChŚPWiK Sp. z o.o. w powiązaniu z dokumentacją Tramwajów Śląskich S.A., głównie w zakresie lokalizacji elementów odwadniających. 2.2. W zakresie wykonania wodociągu: a. przebudowę sieci wodociągowej po istniejącej trasie na odcinku od ul. Chrobrego do ul. Bałtyckiej wraz z budową przewiązek, b. przebudowę sieci wodociągowej po istniejącej trasie w ul. Pułaskiego od skrzyżowania z ul. Wolności do wjazdu do Szpitala Miejskiego c. budowę wodociągu w ul. Bałtyckiej, d. przekładkę poza obszar torowiska wodociągu w ul. Chrobrego, e. przebudowę wodociągu w ul. Spółdzielczej na odcinku od skrzyżowania z ul. Wolności do skrzyżowania z ul. Wróblewskiego f. przebudowę przyłączy wodociągowych wykonanych z rur stalowych 3. Roboty drogowe: a. rozbiórkę i odtworzenie nawierzchni po wykonaniu sieci wodociągowej w ulicach: Bałtyckiej, Spółdzielczej, Pułaskiego Część finansowana przez ChŚPWiK Sp. z o.o. nie obejmuje prac rozbiórkowych oraz odtworzenia nawierzchni i podbudowy w ul. Wolności - zakres MZUiM Chorzów 4. Roboty należy wykonywać według: a. Dokumentacji projektowych, b. Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych wykonanych przez: HMG Sp. z o.o., ul. Łąkowa 14, 40-781 Katowice, stanowiących integralną część SIWZ, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i współczesnej wiedzy technicznej przy zastosowaniu obowiązujących przepisów, norm i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót. W przypadku, gdy zachodzi podejrzenie, że na terenie objętym inwestycją występuje uzbrojenie, które nie zostało ujęte na planach sytuacyjnych należy również sprawdzić te miejsca przez wykonanie przekopów kontrolnych. Zamawiający informuje, iż ilekroć w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazano normy, aprobaty, specyfikacje techniczne bądź systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust 1 - 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. Powyższe wymaga akceptacji i pisemnej zgody ChŚPWiK Sp. z o.o. lub osób upoważnionych do działania w jego imieniu. Szczegółowy zakres robót został zawarty w Wycenionym Przedmiarze Robót wod.-kan. stanowiących integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. UWAGI DOTYCZĄCE REALIZACJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania harmonogramu robót do prac torowych koordynowanych przez Tramwaje Śląskie S.A. Zamawiający informuje, iż ilekroć w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazano normy, aprobaty, specyfikacje techniczne bądź systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Dla zakresu drogowego Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego w zakresie robót drogowych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00 - Przygotowanie terenu pod budowę 45.11.00.00 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45.23.30.00 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45.23.24.00 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych 45.23.31.20 - Roboty w zakresie budowy dróg 45.23.31.50 - Roboty w zakresie regulacji ruchu 45.23.14.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45.23.20.00 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli 45.31.60.00 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45.20.00.00 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45.30.00.00 - Roboty instalacyjne w budynkach 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45.31.00.00 - Roboty instalacyjne elektryczne 45.23.13.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.23.31.40 - Roboty drogowe .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2017.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości: 250000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy zł 00/100). 1.Wadium może być wniesione: 1.w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie, ul. Bałtycka 8A Nr rachunku: ING Bank Śląski S.A. o/Chorzów Nr 72 1050 1243 1000 0010 0000 3770 Uwaga: za datę wniesienia wadium w tej formie uważa się datę wpływu środków pieniężnych na konto Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 2. w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3.w gwarancjach bankowych, 4.w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5.w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Uwaga: wadium wnoszone w postaci niepieniężnej (oryginały) należy zdeponować w Dziale Księgowości tut. Zarządu Ulic. 2.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), nazwę beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, że zachodzi przewidziana przepisami prawa zamówień publicznych podstawa do zatrzymania wadium przez Zamawiającego. 3.Gwarancja (poręczenie) nie może przewidywać żadnych dodatkowych warunków formalnych, od których uzależniona byłaby wypłata sumy gwarancyjnej (poręczonej), a w szczególności nie może zawierać postanowień przewidujących obowiązki Zamawiającego do: -przedstawienia bankowego potwierdzenia podpisu lub wzoru podpisu osoby podpisującej wezwanie do wypłaty sumy gwarancyjnej (poręczonej); -złożenia wezwania do wypłaty sumy gwarancyjnej (poręczonej) za pośrednictwem banku lub innego podmiotu; -przedstawienia jakichkolwiek innych dokumentów, w tym w szczególności korespondencji z Wykonawcą lub dokumentów potwierdzających niewywiązanie się z obowiązków przez Wykonawcę. 4.Na wniosek Wykonawcy, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą wniesione przez niego w pieniądzu wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę zaliczane jest przez Zamawiającego na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy - Prawo zamówień publicznych. 6.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 7.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt.4, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1 odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 10.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • nie dotyczy

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • 2. posiadania wiedzy i doświadczenia, tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali roboty budowlane w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia tj.: 2.1. co najmniej jedno zadanie polegające na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub modernizacji sieci wodociągowej z rur PE o średnicy min. 110 mm, o długości min. 1000 mb, 2.2. co najmniej jedno zadanie polegające na budowie lub rozbudowie lub przebudowie lub modernizacji sieci kanalizacji ogólnospławnej lub sanitarnej lub deszczowej z rur PCV, PE lub PP o średnicy min. 400 mm o długości min. 1000 mb, 2.3. co najmniej dwa zadania, w ramach których wykonano nawierzchnie z mieszanki mineralno asfaltowej o powierzchni minimum 5 000,00 m2 każde; 2.4. co najmniej dwa zadania, w ramach których wykonano nawierzchnie z kostki brukowej o powierzchni minimum 5 000,00 m2 każde; 2.5. co najmniej jedno zadanie, w ramach którego wykonano kanalizację deszczową o średnicy minimum 200 mm i długości minimum 250 mb; 2.6. co najmniej jedno zadanie, w ramach którego wykonano oświetlenie ulic lub placów lub skwerów o ilości punktów świetlnych minimum 40; 2.7. co najmniej jedno zadanie, w ramach którego wykonano budowę lub modernizację sygnalizacji świetlnej akomodacyjnej. Uwaga - Wykonawca spełni powyższy warunek udziału w postępowaniu, jeśli wykaże, że wykonał wymienione w punkcie 2.1. - 2.7. roboty w jednym zadaniu lub w kilku zadaniach z zastrzeżeniem, że prace danego rodzaju o podanych ilościach (mb/m2/szt) zostały wykonane w jednym zadaniu (nie dopuszcza się sumowania ilości mb/m2/szt). Dowodami, o których mowa powyżej, w przypadku zamówień na roboty budowlane są: poświadczenia lub inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w Rozdział V pkt. 2 SIWZ, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że warunek określony powyżej spełniają łącznie. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale V SIWZ zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca powinien dysponować, co najmniej następującym sprzętem: - koparko-ładowarką - minimalna ilość 2 szt. - koparką obrotową samojezdną - minimalna ilość 2 szt. - samochodem skrzyniowym lub samowyładowczym - minimalna ilość 4 szt. - walcem statycznym samojezdnym - minimalna ilość 2 szt. - walcem wibracyjnym samojezdnym - minimalna ilość 2 szt. - zagęszczarką- minimalna ilość 2 szt. - piłą do cięcia betonu - minimalna ilość 2 szt. - ubijakiem spalinowym - minimalna ilość 2 szt. - żurawiem samochodowym - minimalna ilość 2 szt. - sprężarką powietrzną spalinową - minimalna ilość 2 szt. - podnośnikiem montażowym samochodowym - minimalna ilość 1 szt. - przyczepą do przewożenia kabli - minimalna ilość 1 szt. - wciągarką mechaniczna do kabli - minimalna ilość 1 szt. - pilarką spalinową - minimalna ilość 1 szt. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale V SIWZ zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca musi dysponować następującymi osobami posiadającymi wymagane kwalifikacje i posiadający odpowiednie uprawnienia wykonawcze, posiadającymi uprawnienia budowlane wykonawcze bez ograniczeń zgodnie z wymaganiami przepisów Prawa budowlanego lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów tj.: 1. o najmniej jedną osobą do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, 2. o najmniej jedną osobą do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych posiadająca wykształcenie wyższe. W przypadku, gdy osoba wskazana jako kierownik robót sanitarnych będzie posiadała uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów to winna wykazać, że posiada uprawnienia budowlane w specjalności: - instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci sanitarnych i instalacji sanitarnych lub - inżynierii sanitarnej w zakresie instalacji i urządzeń sanitarnych. 3. co najmniej jedną osobą do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. W przypadku, gdy osoba wskazana jako kierownik robót elektrycznych będzie posiadała uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów to winna wykazać, że posiada uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjno-inżynieryjnej w zakresie instalacji elektrycznych. Uwaga 1 Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kierowników budowy/robót poszczególnych branż wymienionych powyżej, pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami dla każdej z branż z osobna (z zastrzeżeniem, że jedna osoba może pełnić funkcję maksymalnie dwóch kierowników). Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale V SIWZ zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • a)Wykonawca winien dysponować własnymi środkami finansowymi (dopuszczalne jest tu wykazanie środków z kredytu) lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 4.000.000,00 zł b)Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 4.000.000,00 zł . Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że: warunek określony w pkt. a spełniają łącznie, 2. warunek określony w pkt. b spełniają łącznie. Ocena spełnienia w/w warunku dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w Rozdziale V SIWZ zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia. Przeliczenie wartości robót budowlanych, usług oraz innych wartości zawartych w ofercie, podanych w innych walutach niż PLN nastąpi wg średniego kursu NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
    Na podstawie § 1.4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013r. poz. 231), Zamawiający określa, że: - wykaz winien obejmować roboty budowlane wykonane we wskazanym wyżej okresie, dotyczące wykonania nawierzchni z mieszanki mineralno asfaltowej, nawierzchni rozbieralnych oraz wykonania kanalizacji grawitacyjnej, - wykonawca winien załączyć dowody należytego wykonania w odniesieniu do takiej ilości wymaganych robót budowlanych, aby spełnić wymagania określone w Rozdziale V pkt. 2 SIWZ.;
  • wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Wypełniony Formularz Ofertowy; 2.dokument wpłaty wadium (kopie przelewu na rachunek bankowy, gwarancji itp.); 3. wypełnione załączniki i wypełnione wzory oświadczeń załączonych do SIWZ; 5. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 6. W przypadku Wykonawców działających przez pełnomocnika - pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 7.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - dokument stwierdzający ustanowienie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego przedstawiony w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 90.0
  • 2 - Gwarancja - 10.0

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z §14 wzoru Umowy: 1. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Zmiana możliwa jest w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków ich wprowadzenia. 2. Zmiana przewidzianego terminu zakończenia robót budowlanych z powodu: 1) zmian spowodowanych warunkami atmosferycznymi, geologicznymi, archeologicznymi, a w szczególności: 3) klęskami żywiołowymi; 4) warunkami atmosferycznymi odbiegającymi od typowych, uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów; 5) niewypały, niewybuchy, 6) wykopaliska archeologiczne, e) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki geologiczne, f) odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych, 2) zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego w szczególności: a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego, b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian do dokumentacji projektowej, 3) zmian będących następstwem działania organów administracji, w tym: a) brak wydania decyzji lub innego dokumentu w terminie ustawowym lub 60 dni od daty wystąpienia Wykonawcy o wydanie stosownego dokumentu niezbędnego do prawidłowej realizacji Przedmiotu Umowy, mimo iż wystąpienie Wykonawcy spełniało wszystkie warunki formalne, b) odmowa wydania przez właściwy organ administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych wyżej termin przewidziany na ukończenie robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia wykonywania Przedmiotu Umowy w należyty sposób, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. 3. Pozostałe rodzaje dopuszczalnych zmian: 1) zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca i Zamawiający realizuje Przedmiot Umowy na inne spełniające warunki określone w SIWZ np. osób z uprawnieniami budowlanymi. Dla skutecznej zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę, przedmiotowa zmiana nie wymaga aneksu do umowy. 2) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie Przedmiotu Umowy zgodnie z SIWZ; 3) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części Przedmiotu Umowy; 4) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji; 5) zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357[1] Kodeksu cywilnego; 6) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca niemożliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ. 7) zmiana wynagrodzenia, jeżeli w okresie obowiązywania umowy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług VAT, 8) gdy wystąpi konieczność realizacji robót zamiennych, 9) możliwość zmiany technologii wykonania robót w szczególności, gdy: jest ona korzystna finansowo dla Zamawiającego, wpływa korzystnie na termin realizacji umowy lub jest niezbędna dla m.in. uniknięcia kolizji lub w sytuacji, gdy prowadzone roboty wywierają niekorzystny wpływ na otoczenie. W przypadku pkt 3), zmiany mogą dotyczyć zakresu wykonywanych prac, zmian dokumentacji i zmniejszenia wynagrodzenia o kwoty odpowiadające cenie robót, z których Zamawiający rezygnuje. W przypadku pkt 6) możliwa jest w szczególności zmiana sposobu wykonania, materiałów i technologii robót. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy jest możliwa w przypadkach wskazanych wyżej, na zasadach określonych w warunkach umowy. 4. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) zmiana danych teleadresowych, 2) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); Strona, która występuje z propozycją zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powyżej katalog zmian umowy zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Wszelkie zmiany umowy dla swej ważności będą wymagały formy pisemnej w postaci aneksu do umowy pod rygorem nieważności.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mzuim.chorzow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Miejski Zarząd Ulic i Mostów, 41-500 Chorzów, ul. Bałtycka 8A. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia na wniosek Wykonawcy zostanie przesłana nieodpłatnie..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.03.2015 godzina 08:45, miejsce: Miejski Zarząd Ulic i Mostów, 41-500 Chorzów, ul. Bałtycka 8A - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: do 10.04.2015.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.