Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-02-25
Postomino: Przebudowa ulic: Kąpielowej, Rybackiej, Słonecznej i Letniskowej w miejscowości Jezierzany oraz przebudowa drogi w miejscowości Łącko wraz z odcinkiem drogi Łącko-Korlino
Numer ogłoszenia: 42622 - 2015; data zamieszczenia: 25.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Postomino , Postomino 30, 76-113 Postomino, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-59 810 85 93, faks 0-59 810 85 84.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.postomino.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ulic: Kąpielowej, Rybackiej, Słonecznej i Letniskowej w miejscowości Jezierzany oraz przebudowa drogi w miejscowości Łącko wraz z odcinkiem drogi Łącko-Korlino.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ulic: 1) Kąpielowej, Rybackiej, Słonecznej i Letniskowej wraz ze zjazdami do posesji i oświetleniem w miejscowości Jezierzany, 2) przebudowa drogi gminnej i odcinka drogi powiatowej wraz z oświetleniem w miejscowości Łącko i drogi na odcinku Łącko-Korlino oraz drogi do cmentarza komunalnego z oświetleniem. 2. Zakres robót. Niniejsze przedsięwzięcie obejmuje: 1) w miejscowości Jezierzany przebudowę: a) ulicy Kąpielowej z jezdnią szer. 3,5 m o nawierzchni z kostki betonowej h=8 cm, kolor grafitowy z wydzielonym ciągiem pieszym wyznaczonym kostką betonową koloru żółtego szer. 1,0 m. wraz z budową oświetlenia drogowego z oprawą LED barwy białej w ilości 6 szt. i mocy min. 44 W. Oprawy oświetleniowe zamontować na słupie stalowym okrągłym, ocynkowanym wysokości 5 m z wysięgnikiem 0.5 m., b) ulicy Rybackiej z jezdnią szer. 4,5 m o nawierzchni z kostki betonowej h=8 cm, kolor grafitowy z wydzielonym ciągiem pieszym wyznaczonym kostką betonową koloru żółtego szer. 1,0 m. wraz z budową oświetlenia drogowego z oprawą LED barwy białej w ilości 4 szt. i mocy min. 44 W. Oprawy oświetleniowe zamontować na słupie stalowym okrągłym, ocynkowanym wysokości 5 m z wysięgnikiem 0.5 m., c) ulicy Słonecznej z jezdnią szer. 3,5 m o nawierzchni z kostki betonowej h=8 cm, kolor grafitowy, chodnik szer. 1,5 m o nawierzchni z kostki betonowej h=8 cm, kolor żółty wraz z budową oświetlenia drogowego z oprawą LED barwy białej w ilości 3 szt. i mocy min. 44 W. Oprawy oświetleniowe zamontować na słupie stalowym okrągłym, ocynkowanym wysokości 5 m z wysięgnikiem 0.5 m., d) ulicy Letniskowej z jezdnią szer. 4,0 m o nawierzchni z kostki betonowej h=8 cm, kolor grafitowy z jednostronnym wzdłuż jezdni chodnikiem szer. 1,5 m z kostki betonowej h=6 cm, kolor żółty wraz z budową oświetlenia drogowego z oprawą LED barwy białej w ilości 11 szt. i mocy min. 44 W. Oprawy oświetleniowe zamontować na słupie stalowym okrągłym, ocynkowanym wysokości 5 m z wysięgnikiem 0.5 m., 2) w miejscowości Łącko: przebudowę drogi gminnej i odcinka drogi powiatowej ze zjazdami z oświetleniem oraz przebudowa odcinka drogi z budową ścieżki rowerowej na odcinku Łącko - Korlino wraz z drogą do cmentarza komunalnego z oświetleniem w tym : a) przebudowę ulic gminnych i odcinka drogi powiatowej o szer. 4,5 - 5,0 m o nawierzchni z kostki kamiennej granitowej o wym. 15/17 cm koloru szarego, b) przebudowę jezdni o nawierzchni z betonu asfaltowego szer. 4,0 m, c) ścieżka rowerowa przez m. Łącko o nawierzchni z betonu asfaltowego w kolorze czerwonym szer. 2,0 m, d) ścieżki rowerowej o nawierzchni z kostki kamiennej o wym. 10/10 cm w kolorze szarym szer. 2,0 m, e) zatoki autobusowej szer. 3,0 m o nawierzchni z kostki kamiennej (kocie łby - z rozbiórki), f) chodniki o nawierzchni z kostki kamiennej o wym. 10/10 cm w kolorze szarym szer. 2,0 m, g) parking o nawierzchni z kostki kamiennej (kocie łby - z rozbiórki), h) budowa oświetlenia drogowego z oprawą LED 44W barwy żółtej (słup stalowy, okrągły, ocynkowany wysokości 5m z wysięgnikiem 0,5m- kolor czarny - min. średnica dołu słupa 130 mm, gr. blachy 4 mm) 3) odcinek drogi Łącko-Korlino o łącznej długości 1077,43 m ze zjazdami: a) jezdnia o nawierzchni z betonu asfaltowego szer. 5,5 m z wydzieloną ścieżką rowerową szer. 2,0 m z betonu asfaltowego w kolorze czerwonym, b) zjazdy o nawierzchni z kostki betonowej gr. 8,0 cm koloru grafitowego, c) budowa oświetlenia drogowego z oprawą LED 44W barwy żółtej -słup stalowy, okrągły, ocynkowany wysokości 6m z wysięgnikiem 1,5m (min. średnica dołu słupa 140 mm, gr. blachy 4 mm) 4) odcinek drogi do cmentarza komunalnego o łącznej długości 407,20 mb i szer. 5,0 m o nawierzchni z betonu asfaltowego, a) parking o nawierzchni z kostki betonowej gr. 8 cm, b) budowa oświetlenia drogowego z oprawą LED 44W barwy żółtej - (słup stalowy, okrągły, ocynkowanych=5m z wysięgnikiem 0,5m (min. średnica dołu słupa 130 mm, gr. blachy 4 mm) 5) Elementy uzupełniające: a) wycinka drzew wraz z usunięciem i wywozem karpin. Drzewo pochodzące z wycinki przewieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego natomiast karpiny zagospodarować we własnym zakresie Wykonawcy. b) pobocza utwardzone z kruszywa łamanego oraz z płyt ażurowych, c) istniejące rowy do odtworzenia, d) humusowanie i obsiew trawą, e) przepusty rurowe wraz z umocnieniem wlotów i wylotów przepustów kostką 10/16 cm, f) rozbiórka wiaty murowanej i montaż gotowej wiaty przystankowej zgodnie z opisem zawartym w poniższym punkcie 3, g) elementy małej architektury w tym: ławki, kosze na śmieci, h) oznakowanie pionowe i poziome. 3. Wiata przystankowa modułowa wykonana z profili aluminiowych systemowych, lakierowanych. Dach łukowy wykonany z poliwęglanu litego, przyciemnionego o wymiarach minimalnych 3500x2300 mm. Ścianki boczne pełne przeszklone szybą hartowaną o gr. 8 mm i wymiarach minimalnych 2500x1300 mm. Ścianka tylna pełna modułowa (minimum 2 moduły) przeszklona szybą hartowaną o grubości 8 mm o wymiarach minimalnych 2700x2500 mm. Wiata wyposażona w ławkę z oparciem z drewna, ramkę na rozkład jazdy formatu min. A4, znak przystanku, nazwę miejscowości oraz herb i nazwę gminy. 4. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania na okres realizacji inwestycji tymczasowej organizacji ruchu. 5. Przedmiot umowy określony został w dokumentacji projektowej, która jest podstawą do określenia ceny ofertowej, w tym: 1)projektu budowlanego /zamienny) przebudowy ulic: Kąpielowej, Rybackiej, Słonecznej i Letniskowej wraz ze zjazdami do posesji w miejscowości Jezierzany oraz projektu przebudowy drogi gminnej w miejscowości Łącko i odcinkiem drogi Łącko-Korlino oraz drogi do cmentarza komunalnego - branża drogowa, 2)projektu budowlanego oświetlenia drogowego ulic: Kąpielowej, Rybackiej, Słonecznej i Letniskowej w miejscowości Jezierzany i projektu oświetlenia drogowego miejscowości Łącko i odcinkiem drogi Łącko-Korlino oraz drogi do cmentarza komunalnego - branża elektryczna, 3)specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, 4)przedmiary robót stanowiące elementy pomocnicze przy określeniu ceny ofertowej, 5)projekty stałej organizacji ruchu. 6.Zamówienie realizowane jest w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. 7.Załącznikiem do umowy jest zestawienie rzeczowo-finansowe, które Wykonawca zobowiązany jest wypełnić zgodnie z wytycznymi Zamawiającego. Do każdej faktury należy załączyć zestawienie wykonanych elementów robót opracowane na podstawie zestawienia rzeczowo-finansowego stanowiącego załącznik do umowy..
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- 1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.00.00 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 50 000,00 zł, słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 97 9315 0004 0021 2012 2000 0040. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający dokonanie przelewu. 5. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę i godzinę uznania rachunku zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu - w osobnej koszulce należy wnieść wraz z ofertą - nie łączyć go trwale z ofertą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Prawa zamówień publicznych. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania: a) co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi lub elementu drogi (np. chodniki, ciągi pieszo-jezdne, ścieżki rowerowe) o nawierzchni z kostki betonowej /brukowej/kamiennej o wartości co najmniej 1 500 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych brutto) każda oraz co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie drogi o nawierzchni asfaltowej o długości co najmniej 1400 mb każda oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót, określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca zapewni przy realizacji zamówienia udział osoby/osób, które posiadają: a) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży drogowej, b) uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w branży elektrycznej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Przez roboty, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie, Zamawiający rozumie co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi lub elementu drogi (np. chodniki, ciągi pieszo-jezdne, ścieżki rowerowe) o nawierzchni z kostki betonowej /brukowej/kamiennej o wartości co najmniej 1 500 000,00 zł brutto (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych brutto) każda oraz co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie drogi o nawierzchni asfaltowej o długości co najmniej 1400 mb każda; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności: a) Zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) Sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) Charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) Zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów: a)oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, zgodnie z załącznikiem nr 3, b)aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - okres gwarancji - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionej poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 1) Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy: a) w przypadku przedłużających się procedur związanych z wykorzystaniem przez wykonawców środków ochrony prawnej w zamówieniach publicznych lub innych procedur zamówień publicznych, b) spowodowana warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, dokonywanie odbiorów, c) spowodowana udzieleniem zamówień zamiennych lub dodatkowych, d) koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej/technicznej będącej załącznikiem do SIWZ, e) spowodowana nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności w przypadku: - odmiennych od przyjętych w dokumentacji technicznej warunków geologicznych, - odmiennych od przyjętych w dokumentacji technicznej warunków terenowych, - istnienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych, podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych f) w przypadku zmian sposobu spełnienia świadczenia opisanych w punkcie 2, g) w innych uzasadnionych przypadkach; 2) Zmiany sposobu spełnienia świadczenia: a) zmiany technologiczne, w szczególności: konieczność zrealizowania przedmiotu zmówienia przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w SIWZ w szczególności w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia; b) konieczność usunięcia wad i braków lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej/technicznej będącej załącznikiem do SIWZ, c) spowodowane odmiennymi od przyjętych w dokumentacji warunkami terenowymi, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych, 3) Zlecenie realizacji robót zamiennych lub dodatkowych, 4) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy spowodowana w szczególności: a) zmianami przepisów prawnych, w tym zmiany stawki od podatku od towarów i usług mającej zastosowanie do przedmiotu umowy, b) wprowadzeniem zmian sposobu świadczenia opisanych w pkt 2. c) wyłączeniem spod ryczałtu robót zamiennych i rozliczenia ich kosztorysem powykonawczym lub różnicowym, 5) Zamawiający przewiduje możliwość wyłączenia spod ryczałtu robót zamiennych i rozliczenia ich kosztorysem powykonawczym lub różnicowym, 6) Zamawiający przewiduje zmniejszenie wynagrodzenia o wartość robót niewykonanych, a ujętych w oferowanej cenie na podstawie kosztorysu powykonawczego lub różnicowego w oparciu o dokonane obmiary faktycznie wykonanych ilości robót Zamawiający przewiduje zmniejszenie wynagrodzenia z tytułu wad w przedmiocie umowy uniemożliwiających użytkowanie przedmiotu umowy. 7) Zamawiający przewiduje obniżenie wynagrodzenia z tytułu nieuregulowania przez Wykonawcę kosztów zużycia wody i energii, 8) Zamawiający przewiduje możliwość zmian w zakresie wymagań dotyczących umów o podwykonawstwo. 9) W przypadku, gdy oferta wykonawcy nie zawierała części, którą na etapie realizacji zamówienia zamierza on powierzyć podwykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zawarcia umów o podwykonawstwo na etapie realizacji umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.postomino.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Postomino, Postomino 30, 76-113 Postomino, pok. nr 15.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.03.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Postomino, Postomino 30, 76-113 Postomino, pok. nr 19 - sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie realizowane jest w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zagospodarowanie terenu przy Domu Dziennego Pobytu w Chrząstowicach
- Posterunek Policji Kliniska Wielkie - budowa nowej siedziby
- Przebudowa drogi gminnej - ulicy Parkowej w zakresie budowy drogi pieszej w miejscowości Skwierzyna
- BUDOWA DROGI GMINNEJ UL. ASNYKA, UL. KROKUSOWEJ I UL. NARCYZOWEJ W LUZINIE O BUDOWĘ JEZDNI, BUDOWĘ CHODNIKA I KANALIZACJI DESZCZOWEJ
- "Przebudowa drogi powiatowej 1911E polegaj aca na budowie chodnika w miejscowości Myszaki (etap I i etap III) - poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego"
- Przebudowa i rozbudowa drogi gminnej 270607K w km od 0+317,90 do km 0+406,00 (obiekt mostowy w km 0+365,00) w miejscowości Szymbark, Gmina Gorlice
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.