Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2015-03-26
Grajewo: Sporządzenie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa na potrzeby Starostwa Powiatowego w Grajewie i wykonanie prognozy oddziaływania na środowisko dla uproszczonych planów urządzenia lasu sporządzonych dla obrębów położonych w całości lub w części w granicach obszaru Natura 2000
Numer ogłoszenia: 42775 - 2015; data zamieszczenia: 26.03.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Grajewie , ul. Strażacka 6B, 19-200 Grajewo, woj. podlaskie, tel. 86 273 84 63, faks 86 273 84 62.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.starostwograjewo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Sporządzenie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa na potrzeby Starostwa Powiatowego w Grajewie i wykonanie prognozy oddziaływania na środowisko dla uproszczonych planów urządzenia lasu sporządzonych dla obrębów położonych w całości lub w części w granicach obszaru Natura 2000.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Sporządzenie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa na terenie trzech gmin: Grajewo, Szczuczyn Wąsosz, 93 obrębów geodezyjnych na łącznej powierzchni ok. 5 755,2736 ha (wg. ewidencji gruntów). Opracowanie należy dokonać zgodnie z ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz.U. z 2014 r., poz. 1153), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzenia planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu (Dz. U. z 2012, poz. 1302) oraz innymi aktualnie obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Okres obowiązywania uproszczonych planów urządzenia lasu należy przyjąć na 10 lat począwszy od 01.01.2016 r. do 31.12.2025 r. Opracowanie należy wykonać w formacie A-4 w czterech egzemplarzach dla każdego obrębu ewidencyjnego oraz dodatkowo piąty egzemplarz dla obrębu ewidencyjnego Kapice, plus wersja elektroniczna oraz dodatkowo po dwie wersje elektroniczne uproszczonych planów, dla których wykonana będzie prognoza oddziaływania na środowisko. Powinny być oprawione w twardej oprawie, a jeden egzemplarz map winien być podklejony na płótnie lub folii. Pozostałe egzemplarze bez podklejania map. Każdy egzemplarz planu winien posiadać stopkę tytułową na zewnętrznej twardej oprawie oraz dodatkowo opis na grzbiecie (nazwa wsi objętej planem).Do uproszczonych planów urządzenia lasów należy sporządzić zadania w zakresie gospodarki leśnej dla właścicieli lasów w jednym egzemplarzu, w przypadku współwłasności dla każdego współwłaściciela. Zadania z zakresu gospodarki leśnej dla lasów położonych w sieci natura 2000 należy dostosować do ochrony tych obszarów. Do opracowania należy załączyć wykaz zmian gruntowych. Prace terenowe: -pracami terenowymi należy objąć wszystkie grunty należące do indywidualnych właścicieli i wspólnot gruntowych uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków jako lasy (Ls) oraz nie ujęte w niej, spełniające kryteria ustawowej definicji lasu (wg. ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, Dz. U. z 2014 r., poz. 1153). Zamawiający nie dysponuje żadnymi szacunkami dotyczącymi rozbieżności powierzchni lasów ujawnionej w rejestrze, a stanem faktycznym, -Wykonawca przed przystąpieniem do prac terenowych powiadomi właściwy urząd gminy oraz uzgodni z sołtysami wsi oraz prezesami wspólnot leśnych, dla których sporządza uproszczone plany, sposób powiadamiania właścicieli o prowadzeniu prac urządzeniowych. Projekty uproszczonych planów urządzenia Wykonawca na bieżąco będzie uzgadniać z terenową służbą leśną, -po zakończeniu prac terenowych należy opracować projekt uproszczonego planu urządzenia lasu i złożyć go we właściwym terenowo urzędzie gminy celem wyłożenia na okres 60 dni do publicznego wglądu, -poinformuje Burmistrza, Wójta o konieczności pisemnego zawiadomienia właścicieli lasów o wyłożeniu projektu uproszczonych planów urządzenia lasu z zaznaczeniem, że uproszczony plan urządzenia lasu będzie podstawą do naliczenia podatku leśnego, -Wykonawca zobowiązany jest udzielić wszystkim zainteresowanym właścicielom lasu niezbędnych informacji, oraz przyjmować zastrzeżenia i wnioski, sporządzić protokół ze sposobu załatwienia przyjętych zastrzeżeń i wniosków, wraz z uzasadnieniem, -Wykonawca zobowiązuje się w każdym przypadku dokonać ponownych oględzin spornych powierzchni w obecności właściciela lasu, dokonując ustalenia zadań z zakresu gospodarki leśnej, udzielając jednocześnie wszelkich wyjaśnień, - Wykonawca zobowiązany jest do naniesienia ewentualnych poprawek wynikłych z zastrzeżeń i wniosków składanych przez właścicieli, -Wykonawca przedstawi Zamawiającemu protokół potwierdzający wyłożenie projektu uproszczonego planu urządzenia lasu w siedzibie Urzędu Gminy, podpisany przez Burmistrza, Wójta lub Sekretarza, -po rozpatrzeniu wszystkich wniosków i zastrzeżeń do projektu uproszczonego planu urządzenia lasu opracowanie należy przedłożyć miejscowemu nadleśniczemu celem zaopiniowania, -Wykonawca uzgodni, w razie potrzeby, projekt u.p.u.l. w zakresie ochrony przeciwpożarowej z Komendantem Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej. Z uzgodnień należy sporządzić notatkę służbową dołączoną do opracowania. Prace kameralne: -w oparciu o pomiary i opisy terenowe wszystkich lasów położonych w urządzanym obiekcie sporządzić uproszczony plan urządzenia lasu, -mapa gospodarcza lasu winna zawierać: napis tytułowy, określenie obiektu i położenia, datę stanu opracowania, skalę, szkic sytuacyjny miejscowości z usytuowaniem obszarów leśnych i numerami poszczególnych oddziałów, oznaczenie literami pododdziałów. Wydzielenia należy opisać w postaci ułamka - w liczniku gatunek główny i jego wiek, w mianowniku bonitacja i zadrzewienie. Pozostałe pododdziały opisać skrótowo ( np. HAL, PŁAZ, HAL. R, LWN, itp.). Granice wydzieleń należy pogrubić linią ciągłą i zakolorować pododdziały według gatunku panującego, wprowadzając kolory: sjena palona - drzewostany sosnowe, fiolet - drzewostany świerkowe, błękit pruski - drzewostany brzozowe, zieleń soczysta - drzewostany olchowe, karmin - drzewostany osikowe czerń słoniowa - drzewostany dębowe i pozostałe liściaste, -w części opisowej należy wykonać opis wprowadzonego planu urządzenia lasu. Do opisu zadań w zakresie gospodarki leśnej należy podać terminy wykonania poszczególnych czynności (podać rok, w którym wskazany rodzaj zabiegu powinien być wykonany), -fakt wyłożenia planu urządzenia lasu w siedzibie Gminy oraz zaopiniowania tego planu przez Nadleśniczego należy odnotować na mapie gospodarczej lasu poprzez zamieszczenie na niej adnotacji potwierdzonej podpisem osoby upoważnionej z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego, -projekty uproszczonych planów urządzenia lasu i zadania z zakresu gospodarki leśnej w części dotyczącej otuliny parku narodowego oraz w granicach parku narodowego należy uzgodnić z Dyrektorem Parku Narodowego w zakresie ustaleń tych planów lub zadań, mogących mieć negatywny wpływ na ochronę przyrody parku narodowego - zgodnie z art. 10 ust. 7 i 8 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2013 r., poz. 627ze zm.). Starostwo Powiatowe w Grajewie udostępni w wersji elektronicznej dane opisowe i kartograficzne z operatów ewidencji gruntów przedmiotowych obrębów geodezyjnych - wsi do wykorzystania w celu opracowania uproszczonych planów urządzenia lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa za odpłatnością wyliczoną zgodnie z obowiązującymi przepisami, którą zamawiający szacunkowo określa na około 52 000,00 zł i którą należy uwzględnić, przygotowując ofertę. 2. Wykonanie prognozy oddziaływania na środowisko, uproszczonych planów urządzenia lasu sporządzonych dla 14 obrębów geodezyjnych o łącznej powierzchni ok. 1495,8555 ha,leżących na terenie Gminy Grajewo, położonych w całości lub w części w granicach obszaru Natura 2000. Prognozę oddziaływania na środowisko należy wykonać zgodnie z art. 51 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z2013 r., poz. 1235 ze zm.), w następującym zakresie: 1) zawartość: a) informacje o zawartości, głównych celach projektowanego dokumentu oraz jego powiązaniach z innymi dokumentami. Wyszczególnienie zawartości dokumentów wraz z opisem obszaru, którego dotyczyć będzie sporządzany plan urządzenia lasu, zestawienie powierzchni wraz z informacją o powierzchni gruntów przeznaczonych do zalesienia oraz zadania z podziałem na obligatoryjne i określone kierunkowo. Krótki opis celów projektowanego dokumentu oraz powiązania funkcjonalne z innymi dokumentami na poziomie międzynarodowym, krajowym, regionalnym i lokalnym. b)informacje o metodach zastosowanych przy sporządzaniu prognozy. Opis przyjętej metodyki sporządzania planu urządzenia lasu, w tym inwentaryzacji zasobów drzewnych oraz wyszczególnienie wykorzystanych do prognozy dokumentów i materiałów. c) propozycje dotyczące przewidywanych metod analizy skutków realizacji postanowień projektowanego dokumentu oraz częstotliwości jej przeprowadzania. Opis metody monitorowania realizacji obligatoryjnych zadań gospodarczych przez organ nadzorujący. Monitoring następujących wskaźników: - pozyskanie drewna według sposobu zagospodarowania w wymiarze powierzchniowym, - pozyskanie drewna według sposobu zagospodarowania w wymiarze miąższościowym, - powierzchnia pielęgnowania lasu według kategorii zabiegu. Pięcioletnie terminy raportowania. d) nformacje o możliwym transgranicznym oddziaływaniu na środowisko, e) streszczenie sporządzone w języku niespecjalistycznym. 2)określenie, analizy i oceny następujących zagadnień: a) istniejący stan środowiska oraz potencjalne zmiany tego stanu w przypadku braku realizacji projektowanego dokumentu. Stan zasobów oraz zagrożenia środowiska przyrodniczego i kulturowego przedstawić należy na podstawie danych zbieranych w ramach inwentaryzacji lasu, uzupełnionych o informacje ze standardowych formularzy danych obszarów Natura 2000, planów ochrony, planów zadań ochronnych, programów ochrony itp., zebranych publikacji naukowych i innych powszechnie dostępne źródła. b) stan środowiska na obszarach objętych przewidywanym znaczącym oddziaływaniem. c) istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności dotyczące obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. Ocena funkcjonowania obszarów chronionych w danym obrębie. Opis stanu środowiska i przedmiotu ochrony w poszczególnych obszarach chronionych. d) cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska zostały uwzględnione podczas opracowywania dokumentu. e) przewidywane znaczące oddziaływania, w tym oddziaływania bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótkoterminowe, średnioterminowe i długoterminowe, stałe i chwilowe oraz pozytywne i negatywne, na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, a także na środowisko, a w szczególności na: - różnorodność biologiczną, - ludzi, - zwierzęta, - rośliny, - wodę, - powietrze, - powierzchnię ziemi, - krajobraz, - klimat, - zasoby naturalne, - zabytki, - dobra materialne, - z uwzględnieniem zależności między tymi elementami środowiska i między oddziaływaniami na te elementy. Przedstawić rozwiązania mające na celu zapobieganie, ograniczanie negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji projektowanego planu, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru. Wykonanie zestawień dotyczących: - występowania siedlisk leśnych, - porównania zalecanych składów gatunkowych i ustalonych typów gospodarczych ze składami gatunkowymi siedlisk przyrodniczych, - struktury składu każdego z siedlisk, - struktury wskazań gospodarczych na stanowiskach gatunków chronionych, - występowanie nieleśnych siedlisk przyrodniczych, - siedlisk z typami rębni jakie zostały dla nich zaprojektowane, 3)przedstawienie: a) rozwiązań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, mogących być rezultatem realizacji projektowanego dokumentu, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru, b) biorąc pod uwagę cele i geograficzny zasięg dokumentu oraz cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru - rozwiązania alternatywne do rozwiązań zawartych w projektowanym dokumencie wraz z uzasadnieniem ich wyboru oraz opis metod dokonania oceny prowadzącej do tego wyboru albo wyjaśnienie braku rozwiązań alternatywnych, w tym wskazania napotkanych trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy. Należy sporządzić oddzielną prognozę oddziaływania na środowisko dla każdego planu wykonywanego dla danego obrębu. Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do występowania w jego imieniu przed właściwymi organami o wydanie opinii, w procesie przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. Wykonawca przedłoży Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Białymstoku i Wojewódzkiemu Inspektorowi Sanitarnemu w Białymstoku projekty planów wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, dla obrębów położonych w całości lub w części w granicach obszaru Natura 2000, celem zaopiniowania. Wykonawca zobowiązuje się do ustosunkowania do uwag, a w przypadku uzasadnionym poprawy opracowania. Wykonawca przekaże Zamawiającemu pozytywnie zaopiniowane prognozy oddziaływania na środowisko, które należy wykonać w trzech egzemplarzach, plus trzy wersje elektroniczne. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na okres minimum 24 miesięcy, licząc od dnia zatwierdzenia przez Starostę Grajewskiego uproszczonych planów urządzenia lasu. Wykonawca zobowiązuje się w okresie gwarancji do bezpłatnego usuwania (w terminie 30 dni od daty pisemnego powiadomienia przez zamawiającego) nieujawnionych w czasie odbioru prac ewentualnych usterek powstałych w trakcie sporządzania uproszczonych planów urządzenia lasu..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.13.10.00 - Usługi w zakresie dokumentów .
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje wnoszenia wadium.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia wymóg posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1, ustawy Prawo Zamówień Publicznych, zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. Zgodnie z: - art. 19 ust.5 ustawy o lasach ( Dz. U. z 2014 r. poz. 1153), plany urządzenia lasu oraz uproszczone plany urządzenia lasu sporządzają specjalistyczne jednostki lub inne podmioty wykonawstwa urządzeniowego; - art. 19 c ustawy o lasach (Dz. U. z 2014 r. poz. 1153), wykonywanie planów urządzenia lasu może być prowadzone przez przedsiębiorcę, w tym usługodawcę w rozumieniu art.2 ust.1 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 04 marca 2010 r. o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 47, poz.278 z późn.zm), który dysponuje wyposażeniem technicznym oraz zatrudnia osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje niezbędne do terminowego i prawidłowego sporządzania planów urządzenia lasu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia wymóg posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej po jednym zamówieniu na usługi polegające na wykonaniu: a) uproszczonych planów urządzenia lasów oraz inwentaryzacji stanu lasów dla powierzchni co najmniej 3 000 ha., b) prognozy oddziaływania na środowisko dla uproszczonych planów urządzenia lasów. Na dowód spełnienia tego warunku Wykonawca złoży wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączy dowody, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia wymóg dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, jeśli Wykonawca udowodni, iż spełnia warunki określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 sierpnia 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie wyposażenia technicznego i wielkości potencjału kadrowego niezbędnego do należytego i terminowego wykonania prac urządzeniowych (Dz. U. z 2012, poz. 949), tj.: a) dysponuje odpowiednim wyposażeniem technicznym, umożliwiającym wykonywanie prac urządzeniowych przy sporządzaniu planów urządzenia lasu obejmującym: - przyrządy do pomiaru drzew i drzewostanów, umożliwiające wykonanie pomiarów średnicy drzew na wysokości 1,30 m z dokładnością do 1 mm oraz wysokości drzew; - dalmierze lub taśmy; - odbiorniki systemu nawigacji satelitarnej (GPS); - świdry przyrostowe; - system teleinformatyczny posiadający funkcjonalność niezbędną do wykonania dokumentacji urządzeniowej w postaci dokumentów elektronicznych, w tym do sporządzenia: a) opisu tekstowego, zestawień tabelarycznych oraz przedstawień graficznych, b) baz danych, c) map z wykorzystaniem systemów informacji przestrzennej (GIS). Na dowód spełnienia tego warunku Wykonawca złoży wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami, zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia wymóg dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca udowodni, iż spełnia warunki określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 sierpnia 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie wyposażenia technicznego i wielkości potencjału kadrowego niezbędnego do należytego i terminowego wykonania prac urządzeniowych (Dz. U. z 2012, poz. 949), tj.: a) zatrudnia co najmniej 5 pracowników, z których każdy powinien posiadać wykształcenie: - wyższe o kierunku leśnictwo, geografia, biologia, geodezja i kartografia, gospodarka przestrzenna, inżynieria środowiska lub ochrona środowiska oraz co najmniej 3 - letni staż pracy przy wykonywaniu planów urządzenia lasu lub, - średnie leśne oraz co najmniej 6 - letni staż pracy przy wykonywaniu planów urządzenia lasu. W okresie stażu pracy, o którym mowa w pkt a) tiret pierwsze, pracownik powinien brać udział w sporządzaniu co najmniej dwóch planów urządzenia lasu wraz z prognozami oddziaływania na środowisko, które zostały zatwierdzone przez ministra właściwego do spraw środowiska. Na dowód spełnienia tego warunku Wykonawca złoży wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ oraz oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1, ustawy Prawo zamówień publicznych -zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Okres gwarancji - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba, że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń: 1) wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 2) wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, 3) wystąpienia konieczności zmiany osób (śmierć, choroba, ustania stosunku pracy lub inne zdarzenia losowe lub inne przyczyny niezależne od Wykonawcy) przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4) zmiany podwykonawcy, który zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych będzie podmiotem udostępniającym zasoby niezbędne do realizacji zamówienia. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany zaproponować innego podwykonawcę spełniającego na dzień składania ofert warunki określone przez Zamawiającego w SIWZ wraz z załączeniem wszystkich wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych w SIWZ. 5) wystąpienia konieczności zmian osób Wykonawcy, w przypadku gdy Zamawiający uzna, że osoby te nie wykonują należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych osób terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku Zamawiającego. 6) zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, np. wystąpienia zwłoki w wydaniu przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń. 7) wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian spowodowanych następującymi okolicznościami: a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie ze szczegółowym opisem, b) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego) c) zmiany danych teleadresowych, d) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy W przypadku wystąpienia któregokolwiek ze zdarzeń wymienionych w pkt. 1) do 7) termin realizacji przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.starostwograjewo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Grajewie
ul. Strażacka 6B
19-200 Grajewo.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.04.2015 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Grajewie ul. Strażacka 6B 19-200 Grajewo pokój nr 18.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z GRAJEWA
- Opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej kompleksową modernizację energetyczną budynków w ramach zadania pn.: "Termomodernizacja budynków miejskich w Grajewie"
- Dostawa produktów spożywczych do stołówki szkolnej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Adama Mickiewicza w Grajewie
- Wykonywanie pielęgnacji zieleni miejskiej w 2025 r.
- Administrowanie i utrzymanie cmentarza komunalnego, położonego w Grajewie przy ul. Pułaskiego w 2025 r.
- Zimowe i letnie utrzymanie czystości i porządku na drogach i placach stanowiących własność miasta Grajewo w 2025 r.
- "Sukcesywna dostawa oleju napędowego bez biokomponentów oraz dzierżawa mikro stacji paliw o pojemności 2500 litrów w 2025 i 2026 roku"
więcej: przetargi w Grajewie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.