Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2013-01-31
Lidzbark Warmiński: Modernizacja drogi powiatowej nr 1547 N dr. kraj. nr 51 - Kiwity na odcinku dr. kraj. nr 51 - Stoczek
Numer ogłoszenia: 42984 - 2013; data zamieszczenia: 31.01.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Lidzbarski , Kard. Stefana Wyszyńskiego 37, 11-100 Lidzbark Warmiński, woj. warmińsko-mazurskie, tel. s0-89 767 7900, faks 0-89 767 7903.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatlidzbarski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja drogi powiatowej nr 1547 N dr. kraj. nr 51 - Kiwity na odcinku dr. kraj. nr 51 - Stoczek.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest Modernizacja drogi powiatowej nr 1547 N dr. kraj. nr 51 - Kiwity na odcinku dr. kraj. nr 51 - Stoczek w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój. Modernizacja drogi obejmuje odcinek ok. 6,345 km. I. Zakres robót obejmuje: 1) Wykonanie podbudowy a) oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych emulsją bitumiczną - 27 280 m2, 2) Wykonanie nawierzchni 1. roboty remontowe - frezowanie nawierzchni bitumicznej o gr. 7 cm - 150 m2, 2. wzmocnienie istniejącej nawierzchni z przygotowaniem do wykorzystania jako podbudowy przy użyciu tłucznia kamiennego twardego - 200 m2, 3. remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych mieszanką mineralno - asfaltową - 260 m2, 4. nawierzchnia z mieszanek mineralno - bitumicznych grysowych - warstwa wiążąca asfaltowa o gr. 4 cm (po zagęszczeniu) - 27 280 m2, 5. nawierzchnia z mieszanek mineralno - bitumicznych grysowych - warstwa ścieralna asfaltowa o gr. 3 cm (po zagęszczeniu) - 27 280 m2, 3) Wykonanie zjazdów bitumicznych 1. koryt na zjazdach - 10 cm głębokości koryta - 932 m2, 2. wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km grunt kat. IV - 93,2 m3 3. profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. I-IV - 932 m2, 4. podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa górna o grubości po zagęszczeniu 10 cm - 932 m2 5. nawierzchnia z mieszanek mineralno - bitumicznych grysowych - warstwa ścieralna asfaltowa - grubość 3 cm (po zagęszczeniu) - 932 m2, 4) Wykonanie zjazdów z kruszywa (zjazdy do pól) 1. koryt na zjazdach - 15 cm głębokości koryta - 272 m2, 2. wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km grunt kat. IV - 27,2 m3, 3. profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. I-IV - 272 m2, 4. nawierzchnia żwirowa - warstwa górna o grubości po zagęszczeniu 15 cm - 272 m2, 5) Wykonanie nawierzchni zatok autobusowych 1. wykonanie koryt na miejscach istniejących zatok w gruncie kat. II-IV - 10 cm głębokości koryta - 135 m2, 2. wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km grunt kat. IV - 13,5 m3, 3. profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. I-IV - 135 m2, 4. podbudowa z kruszywa łamanego - warstwa górna o grubości po zagęszczeniu 10 cm - 135 m2, 5. nawierzchnia z mieszanek mineralno - bitumicznych grysowych - w-wa wiążąca o grubości po zagęszczeniu 4 cm - 135 m2, 6. nawierzchnia z mieszanek mineralno - bitumicznych grysowych - w-wa ścieralna o grubości po zagęszczeniu 3 cm - 135 m2. 6) Wykonanie oznakowania poziomego (pasy krawędziowe na całej długości drogi). 7) Wykonanie oznakowania pionowego. 8) Montaż barier ochronnych. 9) Wykonanie 2-óch progów zwalniających. 10) Wykonanie 4 przejść dla pieszych: w okolicy zatok autobusowych (w m. Napratki, Napraty, Klejdyty oraz w miejscowości Stoczek) . Modernizacja dotyczy odcinka DP 1547N Droga krajowa nr 51 - Kiwity pomiędzy drogą krajową nr 51 (Rogóż) a skrzyżowaniem z drogą powiatową nr 1549N w msc. Stoczek. II. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania projektu stałej organizacji ruchu obejmującego część dotyczącą utworzonych przejść dla pieszych oraz progów zwalniających w miejscowości Napratki, Napraty, Klejdyty, Stoczek i uzyskania zatwierdzenia przez odpowiedni organ. III. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót budowlanych i zatwierdzenia przez odpowiedni organ. IV. Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem określają: przedmiar robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - stanowiące integralną część niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. V. Wykonawca przed opracowaniem oferty dokona na własny koszt wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. VI. W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie niezbędne zabezpieczenia miejsc prowadzenia robót przed osobami postronnymi. VII. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia zamawiającemu gwarancji jakości wykonania robót na okres 36 miesięcy. VIII. Wykonawca zobowiązuje się wykonać roboty budowlane nie objęte umową, jeżeli okażą się one konieczne dla bezpieczeństwa obiektu lub zabezpieczenia przed awarią, na podstawie wpisu do dziennika budowy oraz protokołu konieczności, zatwierdzonego przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00 - Roboty budowlane 45.23.31.40 - Roboty drogowe 45.23.31.42 - Roboty w zakresie naprawy dróg 45.23.32.20 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg 45.23.31.41 - Roboty w zakresie konserwacji dróg 45.23.32.21 - Malowanie nawierzchi 45.23.32.90 - Instalowanie znaków drogowych 45.23.32.61 - Roboty budowlane w zakresie przejść dla pieszych .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.08.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 45 000,00 zł (czterdzieści pięć tysięcy złotych)
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, Zamawiający wymaga, by Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał minimum dwie roboty budowlane o wartości co najmniej 1 600 000,00 zł brutto każda, odpowiadające przedmiotowi zamówienia tj. remont, modernizacja, przebudowa dróg.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający wymaga, by Wykonawca wykazał, że dysponuje minimum kierownikiem budowy, legitymującym się uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej posiadającym minimum 5 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy; Na potwierdzenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia należy załączyć wyłącznie oświadczenie - wzór stanowi Załącznik nr 8 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek dot. sytuacji ekonomicznej i finansowej, Zamawiający wymaga, by Wykonawca wykazał że: - posiada aktualną polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 1 500 000 PLN ( jeden milion pięćset tysięcy złotych), - posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 000 000 PLN (jeden milion złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) Kosztorys ofertowy - zał. Nr 9 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia; b) Wykaz podwykonawców - zał. Nr 7 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić na skutek zaistnienia okoliczności niemożliwych wcześniej do przewidzenia, a w szczególności: 1) okoliczności niezależnych od stron uniemożliwiających realizację przedmiotu umowy w terminie przewidzianym na zakończenie robót, a w szczególności: a) ze względu na konieczność wykonania robót zamiennych, niewykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia, których wprowadzenie będzie konieczne dla należytego wykonania całości robót i uzyskania założonego efektu użytkowego, b) ze względu na konieczność zlecenia robót dodatkowych, których wykonanie wymaga dodatkowego czasu i ma wpływ na termin wykonania zamówienia podstawowego, c) wystąpienie warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń , dokonywania obiorów, d) wstąpienie klęski żywiołowej, e) wystąpienie nieprzewidzianych warunków geologicznych, archeologicznych, lub terenowych, w szczególności: niewypały i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne; 2) zmiany osób wymienionych w umowie, przy pomocy których Zamawiający lub Wykonawca realizują zamówienia (śmierć, choroba, rezygnacja lub inne zdarzenie losowe), na inne osoby spełniające warunki określone w niniejszym SIWZ. 2. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 pkt 1) termin realizacji przedmiotu umowy może ulec wydłużeniu o okres trwania tych okoliczności, lub o czas niezbędny do należytego wykonania przedmiotu umowy; 3. Zmiana umowy może również nastąpić w przypadku: 1) zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść umowy, 2) wystąpienia siły wyższej. 4. Fakt zaistnienia którejkolwiek z wyżej wymienionych przesłanek musi mieć odzwierciedlenie w odpowiednich dokumentach lub dzienniku budowy z potwierdzeniem okoliczności przez inspektora nadzoru. 5. Warunkiem dokonania zmian w umowie jest: 1) sporządzenie odpowiedniego dokumentu wraz z opisem okoliczności i uzasadnieniem, 2) zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w formie aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatlidzbarski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Lidzbarku Warmińskim ul. Wyszyńskiego 37, 11-100 Lidzbark Warm., pok. 211.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.02.2013 godzina 11:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Lidzbarku Warmińskim ul. Wyszyńskiego 37, 11-100 Lidzbark Warm., pok. 206- sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie dofinansowywane ze środków budżetu państwa w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont i przystosowanie pomieszczeń na potrzeby realizacji projektu "Bliżej rodziny i dziecka -wsparcie rodzin przeżywających problemy opiekuńczo - wychowawcze oraz wsparcie pieczy zastępczej-etap II"
- Budowa pochylni przeznaczonej dla osób niepełnosprawnych oraz klatki schodowej o konstrukcji stalowej wraz ze zjeżdżalnią rurową
- Modernizacja i przebudowa budynku obsługi MPK w Siedlcach w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadania: Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce
- Dostosowanie budynku użytkowego przy ul. Mazowieckiej 12 (oficyna) w Warszawie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
- Budowa składnicy drewna nr 1 w leśnictwie Gaj
- Wykonanie remontu cząstkowego dróg gminnych o nawierzchni bitumicznej i tłuczniowej na terenie gminy Zielonki w latach 2025, 2026, 2027
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.