eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WęgrówDostawa materiałów opatrunkowych, plastrów, wyrobów higienicznych oraz zestawów, fartuchów i akcesorii do zabiegów operacyjnych

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-12-19

Węgrów: Dostawa materiałów opatrunkowych, plastrów, wyrobów higienicznych oraz zestawów, fartuchów i akcesorii do zabiegów operacyjnych
Numer ogłoszenia: 430990 - 2011; data zamieszczenia: 19.12.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej , ul. Kościuszki 15, 07-100 Węgrów, woj. mazowieckie, tel. 025 7922833, faks 025 7922833.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzoz.wegrow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa materiałów opatrunkowych, plastrów, wyrobów higienicznych oraz zestawów, fartuchów i akcesorii do zabiegów operacyjnych.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Pakiet I-Opatrunki , Pakiet II- Opatrunki , Pakiet III- Opatrunki, Pakiet IV- Opatrunki specjalistyczne, Pakiet V- Opatrunki specjalistyczne, Pakiet VI- Plastry, Pakiet VII- Plastry, Pakiet VIII- Wyroby higieniczne, Pakiet IX- Zestawy, fartuchy i akcesoria do zabiegów operacyjnych sterylne, Pakiet X- Obłożenie do porodu, opatrunek do mocowania kaniul u dzieci i dorosłych.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.14.11.10-4, 33.14.11.12-8, 33.14.11.13-4, 33.14.11.14-2, 33.14.11.15-9, 33.14.11.19-7, 33.77.00.00-8, 33.14.16.20-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 10.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • próbki, opisy lub fotografie

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy opowiadają określonym wymaganiom Zamawiający żąda: 1) oświadczenia o posiadaniu dokumentów potwierdzających podstawę dopuszczenia przedmiotu zamówienia do obrotu i stosowania na terenie RP, zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010r.o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2010r. nr 107, poz.679) i przepisami wykonawczymi i dokumenty będą udostępnione na każde żądanie Zamawiającego, zgodne z wzorem stanowiącym Załącznik Nr 5 Specyfikacji. 2) karty danych technicznych zaoferowanych wyrobów dla pakietu IX oraz dla pakietu X- poz. 1. 3) oświadczenia Wykonawcy, że zaoferowane wyroby spełniają wymogi norm PN-EN 13795- 1,2,3, dotyczy pakietu IX i pakietu X- poz. 1 i dokumenty będą udostępnione na każde żądanie Zamawiającego . 4) próbki po 1 sztuce/ komplecie- dotyczy : pakietu IX poz.1-8,11,13-18 i pakietu X - poz.1. 2.Sporządzony przez Wykonawcę, według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do Specyfikacji, Formularz ofertowy. 3.Sporządzony przez Wykonawcę , według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do Specyfikacji, Formularz cenowy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1.Postanowienia umowy zawarto w projekcie umowy stanowiący Załącznik Nr 6 niniejszej Specyfikacji. 2.Zamawiający przewiduje ramach zawartej umowy zmiany dotyczące: zmiany stawek podatkowych, wynikające ze zmiany podatku VAT.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spzoz.wegrow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ul. Kościuszki 15 07-100 Węgrów Dział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.12.2011 godzina 10:00, miejsce: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ul. Kościuszki 15 07-100 Węgrów Sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Pakiet I- Opatrunki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Lignina bielona arkusze- 3 000kg 2.Lignina rolki a 150 g-500szt 3.Wata opatrunkowa bawełniano-wiskozowa a 200 g - 500 op. 4.Wata opatrunkowa bawełniano-wiskozowa a 500 g -300op. 5.Gaza mb 85cm -90 cm-8000mb 6.Gaza wyjałowiona 1 m. x 1m z gazy 17 nitkowej-16000szt. 7.Gaza wyjałowiona 1/2 m 2 z gazy 17 nitkowej-5000szt. 8.Chusta operacyjna 20N 4W 45x45cm(+/- 10%) z nitką radiacyjną lub z wszytym w brzeg serwety elementem kontrastującym w postaci chipa pcv - 9000 szt. 9. Chusta operacyjna jałowa 17N 4W 45x45cm (+/-10%) z nitką radiacyjną - 100szt. 10. Kompresy gazowe 17 N 8W nie wyjałowione 7,5x7,5cm a 100szt-6500op. 11. Kompresy gazowe 17N 8 W nie wyjałowione 10x10cm a 100 szt.- 2000op. 12. Kompresy gazowe wyjałowione 17N 8W 7,5x7,5 a 3 szt.- 30 000op. 13. Kompresy gazowe wyjałowione 17N 8 W 5 x 5 a 3 szt.- 18 000op. 14. Opaska elastyczna tkana z zapinką 5 x 15 cm pakowana pojedynczo- 1500op. 15. Opaska elastyczna tkana z zapinką 5 x 12 cm pakowana pojedynczo - 650op. 16. Opaska elastyczna tkana z zapinką 5 x 10 cm pakowana pojedynczo - 500op. 17. Opaska dziana podtrzymująca 4 x 5 cm pakowana pojedynczo - 8000szt. 18. Opaska dziana podtrzymująca 4 x 10 cm pakowana pojedynczo - 12000szt. 19. Opaska dziana podtrzymująca 4 x 15 cm pakowana pojedynczo -8000szt. 20. Opaska gipsowa a 3m x 14-15 cm -3500szt. 21. Opaska gipsowa a 3m x 12 cm -1000szt. 22. Opaska gipsowa a 3m x 10 cm -750szt. 23. Przylepiec chirurgiczny z włókniny z warstwą przylepną a 10m x 15 cm -90op. 24. Przylepiec chirurgiczny z włókniny z warstwą przylepną a 10m x 10 cm- 100op. 25. Przylepiec chirurgiczny z włókniny z warstwą przylepną a 10 m x 20 cm -10 op. 26. Przylepiec chirurgiczny z włókniny z warstwą przylepną a 10 m x 5 cm -50 op. 27.Siatkowy opatrunek elastyczny na: palec dłoń ,stopę ramię, łokieć, podudzie, kolano, głowę, udo ,biodra, klatkę piersiową, brzuch, na bardzo duży tułów ( stan nierozciągnięty) bawełniano- syntetyczny- 5 775 mb. 28. Materiał wyściełający 15cm x 3m- 200szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.14.11.10-4, 33.14.11.12-8, 33.14.11.13-4, 33.14.11.14-2, 33.14.11.15-9, 33.14.11.19-7.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: pakiet II- Opatrunki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Opatrunek jałowy do tamponady z 24 nitkowej gazy impregnowanej żelem węglowodorowym 2cm x 5 cm-20 op..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.14.11.10-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Pakiet III- Opatrunki.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Wkład ginekologiczny 34 cm x 9cm a 10 szt. -15 000 szt. 2.Podkład sterylny z nieprzemakalnej włókniny foliowanej 75 cm x 75 cm - 1500 szt. 3.Seton z gazy 17 nitkowej 8 warstwowy, jałowy 2m x 7,5cm - 200 szt. 4.Seton z gazy 17 nitkowej 4 warstwowy, jałowy 2m x 5cm- 400 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.14.11.10-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA: Pakiet IV- Opatrunki Specjalistyczne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wielowarstwowy opatrunek na rany pokryty srebrem nanokrystalicznym, sterylny 10x 10cm x5 szt. - 60 op.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.14.11.10-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Pakiet V- Opatrunki Specjalistyczne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Opatrunek hydrokoloidowy jałowy, samoprzylepny 10cm x 10cm a 10szt-150 op. 2.Opatrunek hydrożelowy jałowy, samoprzylepny, przezroczysty 12,5cm x 12,5cm a 5szt-120op.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.14.11.10-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 6 NAZWA: Pakiet VI- Plastry.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przylepiec na włókninie pokrytej hipoalergicznym klejem akrylowym lub z syntetycznego kauczuku 5m x 1,25cm- 20szt. 2.Przylepiec na włókninie pokrytej hipoalergicznym klejem akrylowym lub z syntetycznego kauczuku 5m x 2,5cm- 2000szt. 3.Przylepiec na włókninie pokrytej hipoalergicznym klejem akrylowym lub z syntetycznego kauczuku 5m x 5cm-200szt. 4.Przylepiec na tkaninie pokrytej hipoalergicznym klejem akrylowym lub z syntetycznego kauczuku 5m x 2,5cm -1500szt. 5.Przylepiec na tkaninie pokrytej hipoalergicznym klejem akrylowym lub z syntetycznego kauczuku 5m x 5cm -200szt. 6.Plaster z opatrunkiem pokryty hipoalergicznym klejem akrylowym lub z syntetycznego kauczuku 1m x 6cm- 500 szt. 7.Samoprzylepny, jałowy opatrunek na rany o zaokrąglonych brzegach; papier ochraniający warstwę klejącą nacięty wzdłuż krótszej krawędzi, rozm. 7,5x5cm - 1000 szt. 8. Samoprzylepny, jałowy opatrunek na rany o zaokrąglonych brzegach; papier ochraniający warstwę klejącą nacięty wzdłuż krótszej krawędzi, rozm. 10x6cm -120 szt. 9. Samoprzylepny, jałowy opatrunek na rany o zaokrąglonych brzegach; papier ochraniający warstwę klejącą nacięty wzdłuż krótszej krawędzi, rozm. 15x6cm -300 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.14.11.12-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 7 NAZWA: Pakiet VII-Plastry.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Opatrunek hipoalergiczny do mocowania kaniul, rozmiar 6x7cm - 400 szt. 2. Opatrunek hipoalergiczny, rozmiar 10x12cm - 50 szt. 3. Plaster hipoalergiczny rozmiar 2,5x9,14m - 150 szt. 4.Opatrunek hipoalergiczny do mocowania kaniul rozmiar 7,6x 5,1cm- 10 000 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.14.11.12-8, 33.14.11.10-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 8 NAZWA: Pakiet VIII-Wyroby higieniczne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Pieluszki jednorazowe dla noworodków o wadze 2-5 kg- 3 000 szt. 2. Pieluchomajtki dla dorosłych rozm. Large, 3 - 3 600 szt. 3. Podklad higieniczny z wkładem chłonnym z pulpy celulozowej 90 x 60 cm - 720 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.77.00.00-8.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 9 NAZWA: Pakiet IX-Zestawy, fartuchy i akcesoria do zabiegów operacyjnych sterylne.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Sterylny uniwersalny zestaw czteroserwetowy- 300 kpl. 2. Zestaw do artroskopii stawu kolanowego sterylny- 30 kpl. 3. Sterylna osłona z folii przezroczystej na przewody używane przy zabiegach wideochirurgicznych- 100 szt 4. Sterylny zestaw do cesarskiego cięcia w pozycji na plecach- 30kpl. 5. Zestaw zabiegów na kończynie sterylny- 30 kpl. 6. Sterylna serweta z otworem o śr. 7 cm- 100szt. 7. Sterylna taśma samoprzylepna włókninowa 10x50 cm.-200 szt. 8.Komplet chirurgiczny jednorazowego użytku rozmiar XL; kolor: zielony, rozmiar L; kolor: różowy, rozmiar M; kolor: różowy- 160 kpl. 9. Jednorazowy jałowy fartuch chirurgiczny rozmiar XL, L- 400 szt. 10. Pakiet chirurgiczny sterylny- 50 kpl. 11. Sterylny zestaw do zmiany opatrunków I -100 kpl. 12. Sterylny zestaw do zmiany opatrunków II - 100 kpl. 13. Sterylny zestaw do zakładania szwów -100kpl. 14. Sterylny zestaw do zdejmowania szwów -100 kpl. 15. Sterylny zestaw do cewnikowania pęcherza moczowego- 100 kpl..

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.14.16.20-2.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


CZĘŚĆ Nr: 10 NAZWA: Pakiet X-Obłożenie do porodu, opatrunek do mocowania kaniul u dzieci i dorosłych.

  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Sterylna serweta pod pośladki z torbą na płyny- 150 szt. 2.Sterylny przezroczysty półprzepuszczalny opatrunek do mocowania kaniul obwodowych u dzieci-150 szt. 3. Sterylny przezroczysty półprzepuszczalny opatrunek do mocowania kaniul obwodowych o wysokiej przylepności i przepuszczalności dla pary wodnej- 100 szt.

  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 33.14.10.00-0, 33.14.16.20-2, 33.14.11.10-4.

  • 3) Czas trwania lub termin wykonania: Okres w miesiącach: 12.

  • 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.


Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.