Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2009-01-06
Wałcz: Usługi prania i czyszczenia na sucho oraz usługi krawieckie
Numer ogłoszenia: 4349 - 2009; data zamieszczenia: 06.01.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Jednostka Wojskowa 1906 , ul. Ciasna 7, 78-601 Wałcz, woj. zachodniopomorskie, tel. 067 2502184, faks 067 2502184, 2502971.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.2rbm.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: Jednostka Wojskowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługi prania i czyszczenia na sucho oraz usługi krawieckie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Usługi prania i czyszczenia na sucho oraz usługi krawieckie: - pranie wodne z wykończeniem - 39 000 kg - czyszczenie chemiczne - 73 600 kg - usługi krawieckie - 20 000 n/min.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 93.10.00.00 - 93.10.00.00 93.93.00.00 - 93.93.00.00 .
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2009.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadiumIII.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej i przewidzianej zamówieniem działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wy?konania zamówienia; 3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 24 ustawy Pzp. 5. spełniają wymogi zawarte w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach (Dz. U. z 2000r., Nr 40, poz. 469) oraz wymogi pod względem fachowym i sanitarnym na pranie odzieży i bielizny pościelowej pochodzącej ze służby zdrowia zawarte w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 10 listopada 2006r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej (Dz.U. z 2006r. , Nr 213, poz. 1568 ze zm.)- w rozdziale XIV Pralnia, ww. Rozporządzenie wymienia warunki w jakich powinna być prana bielizna, II. Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej i przewidzianej zamówieniem działalności lub czynności, jeżeli: 1. posiada uprawnienia do wykonywania określonej i przewidzianej zamówieniem działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. III. Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli: 1. wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, co najmniej dwóch usług, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. (łączna wartość zrealizowanych umów min.300 000 zł) 2. wykonał usługi określone w pkt 1. w sposób należyty. IV. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymaga się, aby: 1. przynajmniej jeden z Wykonawców (lub wszyscy) spełniał wymagania, o których mowa w pkt I ppkt 1, 2, 3 niniejszego rozdziału SIWZ, 2. każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie podlegał wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy. V. Ponadto Zamawiający żąda aby Wykonawca potwierdził, że oferowane usługi odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, jeżeli załączy: 1. zaświadczenie z firmy zewnętrznej, dostarczającej środki piorące o posiadaniu przez pralnię automatycznego systemu dozowania środków piorących, 2. aktualny protokół z ostatniej kontroli sanitarnej przeprowadzony przez właściwy terytorialnie inspektorat sanitarny potwierdzający spełnianie wymagań dla pralni zawarte w rozporządzeniach określonych w Rozdziale VIII ust. II pkt 2 d SIWZ. VI. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki określone w pkt I-V, a także inne wymagania określone w tym rozdziale, jeżeli złoży oświadczenia i dokumenty wymienione w rozdziale VIII SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły spełnia/nie spełnia na podstawie dokumentów i oświadczeń wymienionych w Rozdziale VIII.
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełniania warunków określonych w rozdziale VIII Zamawiający żąda złożenia do oferty niżej wymienionych oświadczeń i dokumentów: I. Oświadczeń: 1. o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1- 4 ustawy pzp. - załącznik nr 5, 2. oświadczenie o wdrożeniu programu higieny zapewniającego higieniczny obieg prania. II. Dokumentów: 1. w celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.-Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda: a) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku spółek cywilnych, zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione w okresie wskazanym wyżej, dla każdego wspólnika. 2. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: a) wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, co najmniej dwóch usług, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, (łączna wartość zrealizowanych umów min. 300 000 zł) z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - załącznik nr 6. b) dokumentu potwierdzającego, że usługi wymienione wyżej zostały wykonane należycie. np. referencje c) zaświadczenie z firmy zewnętrznej, dostarczającej środki piorące o posiadaniu przez pralnie automatycznego systemu dozowania środków piorących; d) zaświadczenie Państwowego Inspektora Sanitarnego o zezwoleniu na pranie odzieży i bielizny pościelowej pochodzącej ze służby zdrowia oraz, że Pralnia spełnia wymogi pod względem fachowym i sanitarnym w tym zakresie (Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 10 listopada 2006r. Dz. U. Nr 213, poz. 1568 ze zm. - w rozdziale XIV Pralnia, wymienia warunki w jakich powinna być prana bielizna). 3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. II pkt 1 lit. a, składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 4. Dokumenty, o których mowa w ust. II pkt 1 lit. a powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. II pkt 1a zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt 6 stosuje się odpowiednio. 6. Każda z firm wspólnie składających ofertę złoży oddzielnie dla każdej z nich: oświadczenia i dokumenty wymienione w Rozdziale VIII ust. II pkt 1 lit. a, oraz oświadczenie z art. 22 ust. 1 pkt 4 (o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania), a ponadto przynajmniej jedna z firm wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winna jest przedstawić dokumenty wymienione w Rozdziale VIII ust. I pkt. 2, ust. II pkt 2 a-d (z wyłączeniem oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu, które składa każda z firm wspólnie składających ofertę) Ponadto Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie publiczne zobowiązani są przedłożyć: -pełnomocnictwo, do reprezentowania Wykonawców składających ofertę wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - ( w pełnomocnictwie należy skonkretyzować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, z podaniem numeru sprawy i przedmiotu zamówienia i skonkretyzować zakres umocowania), - wykaz podmiotów (partnerów) zawierających umowę konsorcjum, -oświadczenie wykonawców o solidarnej odpowiedzialności za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie umowy oraz za wszelkie wynikłe z tego szkody, - umowę konsorcjum - przed zawarciem umowy III. Nadto Wykonawcy składają: 1. Umocowanie do działania w cudzym imieniu (pełnomocnictwo) - jeżeli Wykonawca upoważnił osoby trzecie do reprezentowania go w postępowaniu (w pełnomocnictwie należy skonkretyzować postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, z podaniem numeru sprawy i przedmiotu zamówienia i skonkretyzować zakres umocowania),.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.2rbm.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Jednostka Wojskowa 1906, ul. Ciasna 7, 78-601 Wałcz
tel. (067) 250-26-22.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.01.2009 godzina 10:30, miejsce: Jednostka Wojskowa 1906, ul. Ciasna 7, 78-601 Wałcz Kancelaria jawna.
IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w sytuacji gdy zmiany te są: a) korzystne dla Zamawiającego lub b) konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy (np. reorganizacja sił zbrojnych, termin wykonania zamówienia ) lub c) w specyfikacji przewidziano możliwość waloryzacji cen.
INNE PRZETARGI Z WAŁCZA
- Usługi pocztowe na potrzeby Starostwa Powiatowego w Wałczu w obrocie krajowym i zagranicznym
- Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do Publicznego Przedszkola nr 9 "Bajka" w Wałczu w 2025r.
- Remont lokali mieszkalnych - pustostanów znajdujących się w gminnym zasobie mieszkaniowym zarządzanym przez Towarzystwo Budownictwa Społecznego sp. z o.o. w Wałczu.
- Budowa zbiorników przeciwpożarowych -II postępowanie
więcej: przetargi w Wałczu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.